Med.Over.Net

Klimakterij -menopavza

Odgovarjajo: Magdalena Fabčič, Pogumna.si, univ. dipl. biol., coach ACTP, moderatorka

Pri ženskah so srednja leta neizbežno povezana s hormonskimi spremembami menopavze, prehoda iz rodne v nerodno dobo. Spremljajo jo spremembe na telesnem nivoju, pa tudi v čustvovanju, razmišljanju in doživljanju sveta. Lahko prinesejo nepričakovane težave, pa tudi nove priložnosti, da dolgoročno poskrbimo zase. V tem forumu je mesto za oba - njo, ki doživlja menopavzo in njega, ki jo želi na tej poti razumeti in podpreti.

Magdalena Fabčič, Pogumna.si , univ. dipl. biol., coach ACTP, moderatorka

Magdalena Fabčič

Dabroston in neredne menstruacije

Default avatar

Aymee

Pozdravljeni,


stara sem 20 let. Moji menstrualni ciklusi so bili vedno dolgi okoli 34 dni, nato sem pričela jemati Logest, in odkar sem s KT prenehala, so moji ciklusi postali neredni in tudi dolgi (včasih tudi okoli 60 dni). Ginekologinja mi je predpisala Dabroston. Menstruacijo sem z njim dobivala na 28 dni, sedaj pa bi morala ponovno dobiti menstruacijo brez pomoč tablet, in spet je nisem dobila že 60 dni. Ščitnica je v redu, bris, in ultrazvok prav tako. Naredila sem test hormonov, imam rahlo prenizek progesteron. Zato sva ponovni predpisali Dabroston (jemljem med 15. in 25. dnevom ciklusa, okoli 28, dneva će dobim menstruacijo).

Zanima me, ali je možno, da pri meni brez pomoči tablet sicer pride do ovulacije, ampak nimam dovolj progesterona, da bi nato prišlo tudi do menstruacije?

Zanima pa me tudi, če sedaj, ko jemljem Dabroston, pri meni sploh lahko pride do ovulacije, ali mi jo Dabroston zavira glede na to, da moja ovulacija zaradi daljših ciklusov najverjetneje nastopi kasneje kot 15. dan, ko jaz že pričnem z jemanjem Dabrostona?


Iskreno se vam zahvaljujem za odgovore.
Default avatar

sabinasencar

Pozdravljeni!
Dabroston pred ovulacijo lahko povzroči, da do ovulacije ne pride. Progesteron v naravnem ciklusu preprečuje ovulacije. Obstaja tudi kontracepcija iz čistega gestagena, ki je enako učinkovita kot kombinirana. Razmišljate povsem pravilno.
Možno je, da tudi sicer v vašem ciklusu (brez dodatne hormonske terapije) do ovulacije sploh ne pride. Sluznica se debeli zaradi delovanja estrogenov in se po določenem času odlušči (krvavitev), zaradi same zadebelitve. Taki ciklusi so navadno dolgi in krvavitev prav tako.
Lp.,Sabina Senčar.
Sabina Senčar, dr. med.
Default avatar

Aymee

Hvala za odgovor..

Ponovno mi je ginekologinja predpisala Dabroston..
Vendar sem zaradi občutka, da imam ovulacijo (izcedek in rahlo 'špikanje' v jajčnikih) rekla, da bom počakala na svojo menstraucijo. Dejansko sem jo potem čez 10-14 dni tudi dobila.
Menim, da sem imela rahlo znižan progesteron, saj sem dala kri ravno v času okoli ovulacije, je to možno?? Saj imam sicer vse izvide v redu...

Dabroston sedaj jemljem ponovno in že dva meseca dobivam menstruacijo na 28 dni. :)
Čudi me predvsem, da sem pred jemanjem KT imela redne menstruacije, sedaj pa imam brez Dabrostona težave.. Ginekologinja je rekla, da je možno da je to le začasno, da bi naj kakšno leto jemala Dabroston, potem pa bi se stvari lahko ponovno same normalizirale v staro stanje....
Default avatar

sabinasencar

Pozdravljeni!
Normalen ciklus ne pomeni pri vsaki ženski menstruacijo na 28 dni. Nekatere ženske imajo menstruacijo redno na 32 dni, pa je to vseeno normalen ciklus. Prepričana sem, da vaša ginekologinja dobro vodi vaše zdravljenje in prav je, da ji zaupate. Med jemanje HK ne moremo govoriti o naravnem ciklusu, zato sedanje stanje ne moremo primerjati s tistim, ko ste HK jemali. V času jemanja HK so krvavitve nadzorovane z zdravili.
Lp.,Sabina Senčar.
Sabina Senčar, dr. med.
Default avatar

Spela00

Pozdravljeni!

Stara sem 20 let. Po 4 mesecih brez menstruacije sem le to dobila 12.1. Danes mi je ginekolog predpisal Dabroston, in sicer 10 dni od 15. dneva naprej, po 2 tableti na dan. Rekel mi je še, da moram priti nazaj, če 7 dni po koncu terapije ne bom dobila menstruacije. Dobila sem tri škatlice tablet in nisem prepričana ali terapija traja tistih 10 dni, ko jem taletke, ali dokler ne pojem vseh, ki sem jih dobila? Zanima me še, če tabletke useeno začnem jemati 15. dan ciklusa kljub temu če se zgodi, da normalno dobim menstruacijo?

Že vnaprej se vam zahvaljujem za odgovor!
Default avatar

sabinasencar

Pozdravljeni Spela00!
Terapija traja 10 dni. Če po 10 dnevni terapiji v roku enega tedna ne dobite menstruacije, se vrnite na pregled h ginekologu.
Vaš zdravnik se bo potem odločil, ali naredite več ciklusov terapije ali zadostuje eden.
Zaenrat bo vam in vašemu zdravniku prišla prav imformacija, ali terapija pomaga, ali ne. Glede na to, se bosta dogovorila za nadaljne postopke.
Lp.,Sabina Senčar.
Sabina Senčar, dr. med.
Default avatar

pl5

Pozdravljeni!



Pišem Vam zaradi problemov s hormoni in menstruacijo. Stara sem 19 let. Pred enim letom mi je prvič zaostajala menstruacija, po štirih mesecih sem se odločila obiskati ginekologinjo. Predlagala mi je jemanje tablet. Po enem mesecu sem dobila normalno menstruacijo. Kasneje je prišlo zopet do zaostajanja menstruacije. Obiskala sem svojo ginekologinjo, ki mi je priporočila jemanje hormonskih tablet Angeliq 6 mesecev. Trenutno jih jemljem 4 mesece, vendar je moje počutje po tabletah neznosno, predvsem zadnje dva meseca. Velikokrat imam bolečine v spodnjem delu trebuha ter dojkah, po 2 tedna imam rjav izcedek, menstruacija je zelo šibka in traja 2 dni, velikokrat imam povečan tek toliko da se ne moram zaustaviti pri količini hrane, težave imam tudi pri prebavi, zmanjšan/povišan libido, lahko postanem v trenutku razdražljiva. V večini sem pazila na prehrano in se gibala dovolj, vendar sem pri sebi v zadnjih nekaj mesecev po hormonskih težavah ne moram kontrolirati (razpoloženje,prehrana..). Zanima me, ali mi priporočate da ta dva meseca še vztrajam pri Angeliq tabletah ali naj vprašam ginekologinjo za kakšne druge tablete in če, katere priporočate Vi? Kako bi se lahko še kako drugače spopadla s hormonskimi težavami, glede na to, da imam probleme že eno leto?


Hvala Vam že vnaprej za odgovor ter lep pozdrav.
Default avatar

sabinasencar

Pozdravljeni Pl5!
Svetujem vam, da se z vašo ginekologinjo pogovorite o zamenjavi tabletk. Na tem forumu ne želim dati prednosti nobenim.
Lp.,Sabina Senčar.
Sabina Senčar, dr. med.

Moderatorji

Magdalena Fabčič, Pogumna.si , univ. dipl. biol., coach ACTP, moderatorka
Magdalena Fabčič