Rekreacija, oblikovanje telesa in zdrava prehrana

Odgovarjajo: Mito Šinkovec, prof. športne vzg. • Vesna Feelgood, svetovalka za prehrano • Mario dr. FeelgoodMiloš Milošević, dr. med., spec. plastične, rekonstrukcijske in estetske kirurgije

Hitrost pri kolesarjenju

Default avatar
Hojla!
Zanima me kako hitro kolesarite rekrativci po ravnem? Moja hitrost je v povprečju tam nekje okoli 25km/h pri kolesarjenju okoli 1 ure.
Default avatar
Dušan,

To je zelo odvisno od tvoje fizične in aerobne pripravljenosti, starosti, pa tudi od kolesa, ki ga uporabljaš. Tvoja hitrost je pri spodnji meji rekreativne hitrosti na ravnini. Za rekreativca nimam tistega, ki tu pa tam sede na kolo. Ampak tistega, ki nekajkrat tedensko vozi vsaj eno uro.

lp
Default avatar
Za gorsko kolo se mi zdi to čisto primerna hitrost.
Default avatar
Z gorskim kolesom in gorskimi gumami kolesarim po ravnini cca 30-35 km/h pri turi dlogi cca 2 h in srčnem utripu cca 140-145 ud/min . Vse pa je seveda v prvi vrsti odvisno od telesne pripravljenosti, 'naklona' ravnine, gum, vetra, prometa, razpoloženja... Vsega 'lepega' pa je konec, ko se začne hrib in vzpon, potem pa hitrost pade, zveča se srčni utrip ...
Default avatar
ko se zacne hrib je sele veselje:)) hehehe meni je nek znanec razlagal da ima on sicer ogromno kondicije samo ko vozi v klanec nikoli ne najde prave prestave:))))

nasploh je zanimivo kako se veliko kolesarjev boji klancev kot hudica in se jih ravnotako tudi izogiba.
Default avatar
Če Tekač tako kolesariš po ravnini in to z gorskim kolesom in gumami, pa da je povprečna 30-35 km/h in to 2h, potem pa ti vsaka ČAST !
Me kr mika, da te enkrat povabim s seboj, pa jaz lepo vozim v zaveterju za teboj...:-)
E.
Default avatar
Da malo popravim in pojasnim podatke, ki sem jih navedel. Cela tura (cca 45 km) je sestavljena iz ravninskega dela (cca pol ure), vzpona (45 min) , ostalo je še intervalni trening (na vrhu po planoti) in spust ter spet nekaj km ravninskega dela. Hitrost, ki jo navajam se giblje nekje 32-33 km/h prvih pol ure, ko se v bistvu ogrevam za vzpon, moram pa priznati, da takšne hitrosti na preostanku ravninskega dela (na koncu ture) zaradi utrujenosti in ohladitve telesa pri spustu skoraj ne dosežem več, oziroma za le krajši čas. Sicer pa na koncu prav paše peljati nekje med 25 in 30 km/h, da se sprostiš in ohladiš. Kar se pa tiče vožnje v zavetrju ni nobenega problema, samo Ti boš imela bolj malo od tega, ker sem namreč bolj suhe posteve 177cm/54kg (he,he). Pa lepo se imej!
Default avatar
Bravo Tekač. To je pravi ritem. Tudi sam mislim, da je primerna hitrost za ravnino:
vsaj 30 km/h.

LP
Default avatar
Tudi jaz delam običajno podobno dolge in sestavljene ture kot Tekač, pa so pri meni podatki glede hitrosti tudi v teh mejah. Lahko rečem, da so torej povsem realni in za poprečnega rekreativca kar dobri (seveda pa je tu še faktor starosti).
Default avatar
Vsem hvala lepa za odgovore. Pozabil sem povedati da imam treking kolo, ter da sem tudi jaz mislil pri 25 km/h sestavljeno turo z ravnino in klanci. Izgleda da mam pač bolj malo kondicije, kajti povprečen pulz je okoli 160/min. Kolesarim 3xtedensko po 20km.
Default avatar
Dušan,

Pusti povprečje pri miru. Ker imaš merilec srčnega utripa drži se tistega kaj ti on pove. Treniraj tako, da imaš povprečni utrip nižji kot 180 - leta. Vztrajaj pri takem utripu. Čez čas boš videl, da boš tudi pri nižjem utripu lahko vozil z veliko povprečno hitrostjo.
Pri aerobnih disciplinah ne gre nič na hitro. Moraš vsaj eno sezono nabirati kilometre za podlago. Počasi brez pretiravanja.Če lahko, povečaj distanco in zmanjšaj tempo.
V treningu moramo uživati. Komaj ko imamo dobro podlago si lahko privoščimo kakšne dirke sam seboj ali z drugimi.

lp
Default avatar
Ko sem rekel: pusti povprečje na miru sem mislil na povprečno hitrost.
Default avatar
Spet se pridružujem mnenju Kolesarja. Ne pretiravaj in naj ti hitrost ne bo merilo. Edino pravo merilo je srčni utrip, zato le počasi in previdno. Svetujem ti, da za 'začetek' ne voziš več kot z 70% max srčnega utripa, sploh pa ne daljši čas. Sam boš opazil kdaj ti bo pri enakem utripu šlo 'lažje' (seveda ob podobnem terenu), to je znak da si že nekaj pridobil na kondiciji in lahko trening malo stopnjuješ. Kot je že omenil Kolesar pa boš za res dobro pripravljenost potreboval kar nekaj časa, 'aerobne kondicije' se namreč ne da pridobiti kar čez noč. Veliko uspeha.
Default avatar
jaz sem star 11 imam x fact 21 prestav ,ko greva z očetom na kolo imava hitrost nekje okoli 20-22 km/h kolesariva priblizno 1 uro - 75 min drugace je moja postava bolj tak... 158 cm 50 kg
Default avatar
Pa komu ti lažeš?
Default avatar
Tekač, ne prodajaj bučk. Furaš ti 35 z gorcem povprečno ja. Z avtom ja🤦🏼‍♂️

Moderatorji

Mito Šinkovec , prof. športne vzg.
Mito
Vesna Feelgood , svetovalka za prehrano
Vesna Feelgood
Mario dr. Feelgood
Mario Feelgood
Miloš Milošević , dr. med., spec. plastične, rekonstrukcijske in estetske kirurgije
Miloš Milošević