Med.Over.Net

Rekreacija, oblikovanje telesa in zdrava prehrana

Odgovarjajo: Mito Šinkovec, prof. športne vzg. • Vesna Feelgood, svetovalka za prehrano • Mario dr. Feelgood

S preudarno prehrano in pravilno vadbo do zdravja, dobrega počutja in osebnega telesnega zadovoljstva. Forum za vse, ki se radi razgibavate, sproščate, ukvarjate s športom in imate kakšen konjiček.

Mito Šinkovec , prof. športne vzg.

Mito

Vesna Feelgood , svetovalka za prehrano

Vesna Feelgood

Vesna Milenković je dinamična in polno zaposlena mati dveh otrok, ki si je profesionalne izkušnje nabirala na različnih področjih – po duši naravoslovka, ki je pristala v ekonomski stroki in s svojo sposobnostjo improvizacije uspešno združuje različna znanja. Na področje prehrane jo je pripeljala stiska ob spoznanju, da je njen novorojeni sin hud alergik. Postopno se je sinovo zdravje izboljševalo, alergije so pojenjale, znanje s področja prehrane in »alternativnega« kuhanja pa raslo. Ima bogate osebne izkušnje, ji jih z vami deli na forumu Prehrana, Prehrana, rekreacija in oblikovanje telesa in v posebni sredini rubriki na portalu za Recepte. Vesna je prehranska svetovalka in to počne z velikim veseljem. S svojim občutkom za posameznika in s strokovnim znanjem lahko ponudi oporo in razumevanje na poteh sprememb, ki nikoli niso lahke. Vesna ni profesionalna kuharica in tudi ne pretirana ljubiteljica preživljanja časa ob štedilniku. In ravno zato je specializirana mojstrica reševanja vsakodnevnih prehranskih zagat. Vesna pravi: “Obožujem okusno, zdravo hrano, ki se jo hitro pripravi, s slastjo poje in nato posveti še drugim pomembnim rečem v življenju.” Pomaga vam najti odgovore na vprašanje KAKO? To vprašanje se postavi, ko izveste »kaj« in »zakaj« je potrebno nekaj narediti. Vesna poskrbi, da boste lahko vse odgovore lažje prenesli v svoj vsakdan.

Mario dr. Feelgood

Mario Feelgood

Mario Sambolec je specializiran strokovnjak za prehrano in predavatelj Fitnes Zveze Slovenije. S svojo unikatno filozofijo Feelgood ruši stereotip klasičnega pristopa »fitnesa in diet« in utira nove smernice zdravemu odnosu do lastnega telesa ter uči o pomenu primerne vadbe ter prehrane za posameznika in njegov specifičen cilj. Kot trener za osnovno/specifično pripravo in svetovalec za športno prehrano ter uporabo prehranskih dopolnil vam svetuje na forumu Prehrana, rekreacija in oblikovanje telesa.

Kaj narediti za raven trebuh

Default avatar

Klemen Klemen Simon

Pozdravljeni,

zaradi določenih težav s hrbtenico (skolioza že od otroštva oz. najstniških let, zdaj sem star 37 let) sem izvajal vaje za hrbtenico (tj. predvsem trebušnjaki na hrbtu in trebuhu), pred časom pa sem na internetu zasledil, da lahko nekateri trebušnjaki prispevajo k nastanku velikega (debelega) trebuha. Vir:
https://www.popolnapostava.com/
Ker imam pri 171 cm in 70 kg kar velik trebuh (obseg pasu 90), me zanima, ali je le-ta resnično lahko posledica trebušnjakov, ki sem jih izvajal za hrbtenico? Katere telesne vaje mi priporočate za odpravo trebuha in katere vaje smem izvajati za hrbtenico (in prosim opozorite, da so kontraindikatorne za raven trebuh).
Naj dodam, da sem vsak dan približno eno uro zmerno telesno aktiven (hitra hoja, kolesarjenje, plavanje, fizično delo,...) in se kolikortoliko zdravo prehranjujem. Glede prehrane dodajam še, da sem že štiri leta na brezglutenski dieti, ker so mi pred štirimi leti odkrili celiakijo - BTW - že takrat sem pri samo 60 kg imel velik trebuh... V treh letih po diagnozi sem se zredil na 70 kg, zdaj pa se mi telesna teža ne povišuje več.
Informacijo želim preveriti pri vas, ker želim videti, ali gre le za marketing (avtor spletne strani želi zaslužiti) ali pa je res kaj na tem.
Vljudno prosim za informacijo, kaj lahko storim za bolj raven trebuh? Osebna zdravnica pravi, da nisem debel (že na oko, brez meritev).
Default avatar

Nives Orešnik

Pozdravljeni.
Najlažje je sicer svetovati osebno in v živo, se morda malo bolj podrobno pogovoriti (lahko mi napišete zasebno sporočilo in bolj podrobno razjasniva katere vaje konkretno ste izvajali, kakšna je vaša prehrana ipd.) saj splošni nasveti ne veljajo za vsak primer.
Če ste izvajali klasične upogibe trupa in osnovne vaje z varnim položajem za hrbtenico (kar predvidevam da ste morali že zaradi težav) ne bi zaradi tega mogli imeti napihnjen trebuh. Mišice trupa in trebušne mišice so malo bolj kompleksne in upogib trupa ni edina vaja, ki jih oblikuje. Tukaj so še stranske trebušnje mišice ter trebušna stena, ki je pod površinskimi mišicami.
Najverjetneje bi morali spremeniti vadben režim, ki ga izvajate. Morda spremeniti ali dodati vaje za trup, izajati bolj intenzivno aerobno aktivnost, ter sestavljene treninge, ki vključujejo aktivacijo celotnega telesa. Odvečna maščoba, ki se nabira na telesu (nekaterim se nabira okoli nog in zadnjice, drugim okrog trebuha, tretjim recimo na rokah) pa se zmanjša z ustrezno vadbo, tudi aerobno vadbo, ter aktivacijo celega telesa. To bolj na kratko pomeni, da odvečne maščobe okoli trebuha ne bomo "pokurili" z izvajanjem tebušnjakov.

V primeru, da imate še kakšno vprašanje sem na voljo v forumu ali sporočilu.