Forum: Pravni nasveti

Nasvet odvetniške družbe za vprašanja s področja družinskega, dednega, delovnega, nepremičninskega, pogodbenega, odškodninskega, kazenskega in gospodarskega prava.

skrita napaka

Odgovori Nova tema
Default avatar Freshmaker 18 Sep 2014 15:36

Spoštovani.

Jaz pa imam sledeči problem. Od avtohiše sem kupil uvožen avto iz Nemčije. Kupil sem ga za 32000 eurov. Avto je bil star 1leto ko sem ga kupil, sedaj pa ga vozim že 10 mesecev. Pred enim mesecem mi je policija avto zaplenila. Ker je bil prijavljen kot ukraden v nemčiji. Vendar ker sem jaz imel vse papire (račune, itd) mi ga je policija drugi dan vrnila in iz slovenskega registra izbrisala da je moj avto ukraden. Vendar, če grem v tujino in mi policija pregleda avto, mi ga bodo zaplenili ker še nemški organi niso nič naredili. Sedaj pa je spet problem da je avto bil ukraden na Švedskem in prepeljan v Nemčijo, nato prodan v Slovenijo. Danes mi je slovenska policija poslala pošto da moram sam pisat na Švedsko in vse dokumente (računi, pogodbe, zapiski od policije, itd) prevedet v njihov jezik. Seveda uradno prevajanje teh dokumentov pa tudi nekaj stane. Se pravi, jaz sem kupil avto, v dobri veri da ga bom vozil 10 let, za njega pošteno plačal... In policija mi ga zaseže, sedaj pa moram vse sam rihtat da bom spet lahko normalno vozil po tujini. Aja, pa avtortgovina avta noče nazaj vzet...

Vprašanje: Kako ukrepat zoper avtotrgovini in policiji? Ima kdo kakše predloge?

Vnaprej se vam zelo zahvaljujem.

Odgovori Citiraj sporočilo Povezava Prijavi objavo
Default avatar ODV.Koprivsek 23 Sep 2014 16:31

Spoštovani,
Kupec, ki je o napaki pravočasno in pravilno obvestil prodajalca, lahko:
- zahteva od prodajalca, da napako odpravi ali da mu izroči drugo stvar brez napake (izpolnitev pogodbe);
- zahteva znižanje kupnine;
- odstopi od pogodbe (vendar le takrat, ko je dal prodajalcu primeren dodaten rok za izpolnitev pogodbe).
V vsakem od teh primerov pa ima kupec pravico zahtevati povrnitev škode. Te pravice ugasnejo po enem letu od dneva, ko je prodajalcu poslal obvestilo.

S spoštovanjem!

Odvetniška družba Koprivšek o.p., d.o.o.

Ukmarjeva ulica 6, 1000 Ljubljana

[email protected]
http://www.koprivsek-op.com



Zaradi omejene seznanjenosti z vsemi pravno relevantnimi dejstvi in drugimi pomembnimi okoliščinami v konkretni zadevi so odgovori na zastavljena vprašanja zgolj informativne narave in predstavljajo pomoč v obliki dostopa do splošnih informacij v zvezi s posameznim pravnim vprašanjem. Za konkretnejši odgovor je potreben oseben posvet in vpogled v dokumentacijo v odvetniški pisarni.

Odgovori Citiraj sporočilo Povezava Prijavi objavo
Default avatar Fixy 24 Sep 2014 14:20

Pozdravljeni. Kupil sem avtomobil pri podjetju ki se ukvarja z prodajo rabljenim avtomobilom. Ob vožnji sem včasih slišal majhen ropot, nakar sem avto pri mehaniku dvignil in sva ugotovila da ima volanska letev zračnost, kar ne sme imeti. Nisem še šel do prodajalca, ampak me zanima, če imam zakonsko podlago, da v 1 mesečnem garancijskem roku mi to zadevo na pooblaščenem servisu zamenja?
lp
Mitja

Odgovori Citiraj sporočilo Povezava Prijavi objavo
Default avatar ODV.Koprivsek 29 Sep 2014 16:07

Spoštovani,

Reklamacijo iz naslova stvarne napake lahko potrošnik uveljavlja za vsak kupljeni izdelek, ki ima garancijo ali garancije nima. Tako lahko potrošnik zaradi napake na izdelku, za katerega je bila dana garancija, uveljavlja pravice iz stvarne napake, enako pa se odloči lahko tudi takrat, ko ne želi uveljavljati garancijo za izdelek, za katerega je bila dana garancija.

Iz naslova stvarne napake lahko potrošnik napako reklamira pri prodajalcu in to v roku 2 mesecev od odkritja stvarne napake, oziroma v roku 2 let, ko je bilo blago prevzeto s strani kupca.

Potrošnik lahko zahteva po lastni izbiri :

- Odpravo napake
- Vračilo plačanega zneska v sorazmerju z napako
- Zamenjavo blaga
- Vračilo plačanega zneska
Pri uveljavljanju pravic iz tega naslova mora potrošnik trgovcu v obvestilu o napaki natančneje opisati napako in prodajalcu omogočiti, da izdelek pregleda. Če napaka ni sporna, mora trgovec čim prej, najkasneje pa v roku 8 dni, ugoditi potrošnikovemu zahtevku. Če pa o napaki obstaja spor, mora trgovec v roku 8 dni podati potrošniku pisen odgovor.

S spoštovanjem!

Odvetniška družba Koprivšek o.p., d.o.o.

Ukmarjeva ulica 6, 1000 Ljubljana

[email protected]
http://www.koprivsek-op.com



Zaradi omejene seznanjenosti z vsemi pravno relevantnimi dejstvi in drugimi pomembnimi okoliščinami v konkretni zadevi so odgovori na zastavljena vprašanja zgolj informativne narave in predstavljajo pomoč v obliki dostopa do splošnih informacij v zvezi s posameznim pravnim vprašanjem. Za konkretnejši odgovor je potreben oseben posvet in vpogled v dokumentacijo v odvetniški pisarni.

Odgovori Citiraj sporočilo Povezava Prijavi objavo
Default avatar Niska 3 Okt 2014 19:09

Pozdravljeni,
6. avgusta sem od fizične osebe kupila rabljen avtomobil.
Avto smo pregledali, se z njim peljali in se odločili za nakup.
Spisali smo kupoprodajno pogodbo, v kateri je zapisano tudi: videno-kupljeno.
Po 14. dneh me je lastnik enakega avtomobila opozoril, da za ta moj avtomobil ni značilen tak glas turbine, kot ga je le-ta oddajal. V istem dnevu sem sporočila to napako prodajalcu, ki mi je odgovoril, da ve za to, ampak da so njemu na servisu rekli, da je to normalno.
Da se prepričam, sem tudi sama peljala avtomobil na servis, kjer so mi rekli, da bo potrebna menjava turbine.
Poleg tega pa bi moral biti servis narejen že pred 10.000 km, kar ni bil, čeprav mi je prodajalec zagotovil drugače, ampak priznam da je to moja napaka, ker nisem dovolj pozorno pregledala servisne knjižice.
Zanima me, če lahko glede na to, da za napako nisem vedela, pa čeprav bi se sama vozila še nekaj časa, saj sem mislila da je tak piskajoč zvok normalen za ta avtomobil, saj nisem poznavalka, od prodajalca zahtevam vsaj delno povrnitev stroškov menjave turbine?
Le-ta namreč odgovornost za napako zavrača.

Že vnaprej najlepša hvala za odgovor.

Lep pozdrav,
Nives

Odgovori Citiraj sporočilo Povezava Prijavi objavo
Default avatar ODV.Koprivsek 6 Okt 2014 16:16

Spoštovani,

Spoštovani,

kupec ima pravico zahtevati povrnitev škode, ki mu je nastala.

Kupec je dolžan prejeto stvar na običajen način pregledati ali jo dati v pregled, brž ko je to po normalnem teku stvari mogoče, in o očitnih napakah obvestiti prodajalca v osmih dneh, sicer izgubi pravico, ki mu gre iz tega naslova.
Če se potem, ko je kupec prevzel stvar, pokaže, da ima stvar kakšno napako, ki je z običajnim pregledom pri prevzemu ni bilo mogoče opaziti (skrita napaka), mora kupec obvestiti o njej prodajalca v osmih dneh, šteto od dneva, ko je napako opazil, sicer izgubi to pravico. Kupec mora v obvestilu o napaki stvari natančneje opisati napako in povabiti prodajalca, da stvar pregleda.
Kupec ne izgubi pravice sklicevati se na kakšno napako niti tedaj, ko ni izpolnil svoje obveznosti, da bi bil stvar nemudoma pregledal, ali obveznost, da bi bil v določenem roku obvestil prodajalca o napaki, in niti tedaj, ko se je napaka pokazala šele po šestih mesecih od izročitve stvari, če je bila prodajalcu napaka znana ali mu ni mogla ostati neznana.

S spoštovanjem!

Odvetniška družba Koprivšek o.p., d.o.o.

Ukmarjeva ulica 6, 1000 Ljubljana

[email protected]
http://www.koprivsek-op.com



Zaradi omejene seznanjenosti z vsemi pravno relevantnimi dejstvi in drugimi pomembnimi okoliščinami v konkretni zadevi so odgovori na zastavljena vprašanja zgolj informativne narave in predstavljajo pomoč v obliki dostopa do splošnih informacij v zvezi s posameznim pravnim vprašanjem. Za konkretnejši odgovor je potreben oseben posvet in vpogled v dokumentacijo v odvetniški pisarni.

Odgovori Citiraj sporočilo Povezava Prijavi objavo
Default avatar Uroš11 19 Jan 2015 17:16

Ali ni tako: "pravice potrošnika iz prvega odstavka ugasnejo s potekom dveh let od dneva, ko je o stvarni napaki obvestil prodajalca.

Večkrat odgovarjate, da je rok 1 leto.

"
37.c člen

Potrošnik, ki je pravilno obvestil prodajalca o napaki, ima pravico od prodajalca zahtevati, da:

- odpravi napako na blagu ali

- vrne del plačanega zneska v sorazmerju z napako ali

- blago z napako zamenja z novim brezhibnim blagom ali

- vrne plačani znesek.

V vsakem primeru ima potrošnik tudi pravico, da od prodajalca zahteva povrnitev škode, zlasti pa povračilo stroškov materiala, nadomestnih delov, dela, prenosa in prevoza izdelkov, ki nastanejo zaradi izpolnitve obveznosti iz prejšnjega odstavka tega člena.

Pravice potrošnika iz prvega odstavka ugasnejo s potekom dveh let od dneva, ko je o stvarni napaki obvestil prodajalca.

Odgovori Citiraj sporočilo Povezava Prijavi objavo
Default avatar Piksel 4 Feb 2015 13:09

Pozdravljeni,

decembra sem svoj stari avtomobil zamenjala za popolnoma novega (staro za novo).

Stari avtomobil je bil star 6 let in v brezhibnem stanju (vsa 3 leta je bil BP).
Danes, pa sem bila obveščena, da je na avtomobilu bila skrita napaka. Saj se je prižgala rdeča luč, ki nas opozori da se je pokvaril sistem za servo motor.


Kakšna napaka je to?

Na enih forumih sem celo videla, da so bili avtomobili zaradi te napake odpoklicani ampak očitno te serije ni med njimi.

V pogodbi nismo zavedli (videno - kupljeno).Ali moram za to napako kljub temu da je od zamenjave več kot 1 mesec še vedno odgovarjati jaz?

Kako mi bodo v avtohiši dejansko dokazali, da sem jaz vedela za napako, kljub temu da nisem?

Kaj storiti v tem primeru?

Že vnaprej najlepša hvala za odgovor.

Manca

Odgovori Citiraj sporočilo Povezava Prijavi objavo
Default avatar 1213198 13 Feb 2015 09:54

Spoštovani

Po desetim mesecih od nabave avtomobila pri trgovcu imam težave z njegovim motorjem. Ali lahko
uveljavljam reklamacijo, ker naj bi imel motor pri nakupu le 80000km kar očitno ni res.

lep pozdrav

tilen

Odgovori Citiraj sporočilo Povezava Prijavi objavo
Default avatar ODV.Koprivsek 25 Feb 2015 13:00

Spoštovani,

glede na to, da ste avto prodali avtohiši - strokovnjaku za avtomobile, obstaja zelo majhna možnost, da bi bilo njihovemu zahtevku ugodeno.

S spoštovanjem!

Odvetniška družba Koprivšek o.p., d.o.o.

Ukmarjeva ulica 6, 1000 Ljubljana

[email protected]
http://www.koprivsek-op.com



Zaradi omejene seznanjenosti z vsemi pravno relevantnimi dejstvi in drugimi pomembnimi okoliščinami v konkretni zadevi so odgovori na zastavljena vprašanja zgolj informativne narave in predstavljajo pomoč v obliki dostopa do splošnih informacij v zvezi s posameznim pravnim vprašanjem. Za konkretnejši odgovor je potreben oseben posvet in vpogled v dokumentacijo v odvetniški pisarni.

Odgovori Citiraj sporočilo Povezava Prijavi objavo
Default avatar ODV.Koprivsek 25 Feb 2015 14:41

Spoštovani,

Potrošnik lahko uveljavlja svoje pravice iz naslova stvarne napake, če o napaki obvesti prodajalca v roku dveh mesecev od dneva, ko je bila napaka odkrita.

Če je predmet pogodbe med prodajalcem in potrošnikom rabljena stvar, ne odgovarja prodajalec za stvarne napake na blagu, ki se pokažejo potem, ko mine leto dni, odkar je bila stvar izročena. Ker se je stvarna napaka pokazala po 10 mesecih, lahko še vedno uveljavljate jamčevalne zahtevke v skladu z Zakonom o varstvu potrošnikov.

S spoštovanjem!

Odvetniška družba Koprivšek o.p., d.o.o.

Ukmarjeva ulica 6, 1000 Ljubljana

[email protected]
http://www.koprivsek-op.com



Zaradi omejene seznanjenosti z vsemi pravno relevantnimi dejstvi in drugimi pomembnimi okoliščinami v konkretni zadevi so odgovori na zastavljena vprašanja zgolj informativne narave in predstavljajo pomoč v obliki dostopa do splošnih informacij v zvezi s posameznim pravnim vprašanjem. Za konkretnejši odgovor je potreben oseben posvet in vpogled v dokumentacijo v odvetniški pisarni.

Odgovori Citiraj sporočilo Povezava Prijavi objavo
Default avatar ODV.Koprivsek 26 Feb 2015 12:06

Spoštovani Uroš11,

roki so različni v primerih, ko je prodajalec fizična oseba in ko je prodajalec pravna oseba. V primeru, ko je prodajalec fizična oseba, se namreč uporabljajo določila Obligacijskega zakonika in ne ZVPot.

S spoštovanjem!

Odvetniška družba Koprivšek o.p., d.o.o.

Ukmarjeva ulica 6, 1000 Ljubljana

[email protected]
http://www.koprivsek-op.com



Zaradi omejene seznanjenosti z vsemi pravno relevantnimi dejstvi in drugimi pomembnimi okoliščinami v konkretni zadevi so odgovori na zastavljena vprašanja zgolj informativne narave in predstavljajo pomoč v obliki dostopa do splošnih informacij v zvezi s posameznim pravnim vprašanjem. Za konkretnejši odgovor je potreben oseben posvet in vpogled v dokumentacijo v odvetniški pisarni.

Odgovori Citiraj sporočilo Povezava Prijavi objavo
Default avatar lpsb 31 Jan 2017 22:07

Pozdravljeni,
Danes sem kupil avto in po odhodu iz tocke nakupa sem ugotovil kar nekaj napak.
Ko sem prispel domov, sem klical prodajalca in nastel napake, sicer jih ne prizna je pa pripravljen vrnit kupnino!
Ker sva si iz razlicnih koncev Slovenije, vprasanje je ce moram jaz do mesta nakupa ali mora on do nas, da naredimo vracilo, prepis, itd...??

Odgovori Citiraj sporočilo Povezava Prijavi objavo
Default avatar ODV.Koprivsek 1 Feb 2017 11:55

Spoštovani,

Po 500. členu OZ mora kupec, ki želi stvar vrniti prodajalcu, ker je odstopil od pogodbe, stvar hraniti kot dober gospodarstvenik in v ta namen ustrezno ukrepati, v tem primeru pa ima kupec pravico do povračila stroškov hrambe.

Iz navedenega je moč sklepati, da je prodajalec sicer dolžan blago prevzeti sam, torej na mestu, kjer ga hrani kupec.

S spoštovanjem!

Odvetniška družba Koprivšek o.p., d.o.o.

Ukmarjeva ulica 6, 1000 Ljubljana

[email protected]
http://www.koprivsek-op.com



Zaradi omejene seznanjenosti z vsemi pravno relevantnimi dejstvi in drugimi pomembnimi okoliščinami v konkretni zadevi so odgovori na zastavljena vprašanja zgolj informativne narave in predstavljajo pomoč v obliki dostopa do splošnih informacij v zvezi s posameznim pravnim vprašanjem. Za konkretnejši odgovor je potreben oseben posvet in vpogled v dokumentacijo v odvetniški pisarni.

Odgovori Citiraj sporočilo Povezava Prijavi objavo
Default avatar Di_ja 29 Jun 2017 23:31

Spostovani
Pred mesecem in par dni smo kupili auto od preprodajalca avtomobilov, za auto je bilo receno da je tip top vrhunsko vse ohranjeno itn garantirano na prevozene kilometre za katere smo ugotovili da ima vec kot je kazano. Koncem meseca so nam zaceli kazati ljudje da nam se motor cuje bolj ko je normalno, v 1 prestavi sploh ni vleklo na kar nam je tudi kupec sam opozoril da gre za naftni filter in da ga je potrebno zamenjat drugace je sve v nulo. No ja odlocili smo se tudi za veliki in mali servis opravljen 2 dni nazaj na kaj naju je mehanih posvaril ze ko je vzel auto in dal pokrov motorja dol da je vse ze blo enkrat na razen dato in da je skoraj vse hin od motorja, turbine, lopute pa kaj vse se.
Nevemo kaj naj storimo porabili smo skoraj sve prihranke kaj smo ih imeli, ali lahko kaj z tozbo pridobimo klicali smo tudi prodajalca pa nam je rekel da bo avto lahko vzel nazaj pod pogojem da gre na cenitev vrednosti v Ljubljano...nemorem verjeti kaksni ljudi smo, pa najhuje pa sta moj partner in ta prodajalec bliznja zlahta 😞😞.. Prosim za nasvet...
Hvala

Odgovori Citiraj sporočilo Povezava Prijavi objavo
Default avatar ODV.Koprivsek 30 Jun 2017 07:23

Spoštovani!

V vašem primeru gre za skrito napako, ki je z običajnim pregledom ob prevzemu avtomobila ni bilo mogoče opaziti. Obligacijski zakonik določa, da če se potem, ko je kupec prevzel stvar, pokaže, da ima stvar kakšno napako, ki je z običajnim pregledom pri prevzemu ni bilo mogoče opaziti (skrita napaka), mora kupec obvestiti o njej prodajalca v osmih dneh, šteto od dneva, ko je napako opazil, pri gospodarskih pogodbah pa nemudoma; sicer izgubi to pravico. V obvestilu o napaki stvari morate natančno opisati napako in povabiti prodajalca, da stvar pregleda. Obvestilo morate poslati po pošti priporočeno s povratnico. Od prodajalca, ki je vedel za to napako in vam jo je ob prodaji zamolčal, lahko zahtevate znižanje kupnine, izročitev drugega avtomobila brez »napake« ali pa odstopite od pogobe in zahtevate vračilo kupnine.
Predlagamo vam, da se o svojih pravicah pozanimate še na Tržnem inšpektoratu.
Če se s prodajalcem ne bosta mogla dogovoriti, lahko vložite tožbo na pristojnem sodišču.

S spoštovanjem,

Odvetniška družba Koprivšek o.p., d.o.o.

Ukmarjeva ulica 6, 1000 Ljubljana

[email protected]
http://www.koprivsek-op.com



Zaradi omejene seznanjenosti z vsemi pravno relevantnimi dejstvi in drugimi pomembnimi okoliščinami v konkretni zadevi so odgovori na zastavljena vprašanja zgolj informativne narave in predstavljajo pomoč v obliki dostopa do splošnih informacij v zvezi s posameznim pravnim vprašanjem. Za konkretnejši odgovor je potreben oseben posvet in vpogled v dokumentacijo v odvetniški pisarni.

Odgovori Citiraj sporočilo Povezava Prijavi objavo
Na vrh