Med.Over.Net

Kontracepcija

Vas zanimajo novosti s področja kontracepcije? Imate vprašanja, dileme ali težave z obstoječo kontracepcijo?

Moderator: Matjaž P. (jwslo)

Ustrezna kontracepcija?

Default avatar

ak4389

Pozdravljeni.
Stara sem 23 let, po štirih letih jemanja sem lani junija prenehala z jemanjem KT Yaz. Z njimi razen nihanja razpoloženja in občutno zmanjšanjega libida večjih težav nisem imela, jemati sem jih prenehala zaradi nepotrebe po zaščiti. Nekaj mesecev po odtegnitvi sem dobila akne po obrazu, dekolteju in spodnji polovici hrbta. Obiskala sem dermatologinjo, najprej pol leta uporabljala Skinoren, brez izboljšanja, sedaj že 3 mesece Belakne, izboljšanja še kar ni, le koža je popolnoma stanjšana in razdražena... (pred tem pa nikoli nisem imela resnih težav s kožo). Prav tako se mi je po nekaj mesecih po prenehanju porušil cikel, menstruacije kakšen mesec sploh ni bilo, kakšen mesec je trajala več kot 10 dni, prejšnji mesec pa npr. celo 24 dni (resda šibka, a vendar). Ne le da je to neprijetno, tudi slabokrvnost me skrbi, zato sem se naročila na pregled h ginekologinji; ugotovila je, da imam policistične jajčnike, obenem pa me je zaradi nerednega cikla napotila tudi na test ščitničnih hormonov (v prihajajočem tednu). Ker imam zopet potrebo po zaščiti, mi je svetovala KT Belara ali Sibilla, ki naj bi bile bolj primerne za mojo aknasto kožo, kot že poznani Yaz ali Nuvaring, ki se mi sicer zdi boljša izbira zaradi manjšega nihanja krvnih koncentracij vnešenih hormonov. Po prebiranju mnenj o Belari/Sibilli sem naletela na kar nekaj izraženih stranskih učinkov, sploh glede povečanja teže in nihanja razpoloženja, kar je najbrž glede na večje konc. hormonov pričakovano. Kakšno kontracepcijo pa bi mi priporočili Vi? Nuvaring ali Yaz resnično ne bi pomagala pri izboljšanju stanja kože? Katera izbira je boljša vsaj med Belaro in Sibillo?
Hvala za odgovor.
Default avatar

jwslo

Pozdravljeni!

Na žalost ni enoznačnega odgovora, kaj bi vam najbolj ustrezalo. Ene vrste KT enim zelo ustrezajo, drugim manj ali sploh ne. Vse metode hormonske kontracepcije imajo lahko stranske učinke, a ti niso prisotni pri vseh ženskah in pri vseh ženskah enako. Enostavno je treba probati z različnimi KT. Če vam Yaz niso ustrezale, potem poskusite z Belaro, za obdobje recimo 3 mesecev.

Matjaž
cron