Najdi forum

Spoštovana gospa Alenka,
Pred približno dvemi leti ste mi pomagala rešiti težavo s sinom, ki jo je imel v vrtcu. Prav vse se je odvilo, kot ste pričakovala in z vašo pomočjo sva z možem pravilno odreagirala v dani situaciji.
Za to sem vam še danes zelo hvaležna.

Otroci pa rastejo in pravijo, da s tem tudi težave.

Sin je sedaj prvošolec. V razredu priljubljen, priden, ne klepeta, ne nori … skratka vedenjsko pohvaljen.
Kontrolne naloge iz matematike je do sedaj rešil vse pravilno. Ustne teste prav tako in iz slovenskega jezika in iz matematike.

Torej kje je težava, saj vendar bi in sem bila lahko na sina ponosna.

Med poukom težko (mogoče težko ni pravi izraz) sedi pri miru, se igra s svinčnikom, gleda skozi okno.
Včeraj so pisali narek – vse pravilno
Kasneje so morali v 15 min prepisati iz listka 3 stavke – pravilno a grdo. Res grdo. Opozorila me je tudi da prepočasi.

Učiteljica pravi, da bo kasneje imel težave, ker prepočasi prepisuje. Da pač lahko sledijo slabe ocene.
Da naj ga naučim pisati hitreje, prepisovati iz table hitreje. Da težko preriše iz table in umesti slike v zvezek, da mu ne gre prostorska preslikava.
Ob vprašanju kako naj postopam, naj mi pomaga, da nasvet je rekla “ah saj bo”.
Dodala je še, da če težava v 2 mesecih ne izzveni bo potreba poiskati pomoč. Kakšno pomoč, kaj naj bi bilo z njim narobe?

Malo sem zmedena saj je bil prvi del govorilnih ur kot neka grožnja kako bo dobival slabe ocene in kaj vse me čaka
Vmes je bil zaradi vedenja pohvaljen
Na koncu pa sva bili že na ah saj bo

Mislite, da lahko grafomotoriko in hitrost pisanja v celoti izpiliva z vajo?
Koliko časa na dan je doma šestletnik sploh sposoben vaditi? Uro? Manj?

Vse to sem seveda na govorilnih vprašala učiteljico a kakšnih nasvetov od nje ni pričakovati.

Sicer v šolo hodi rad, obžuje matematiko. Vendar ob testu brez napake (od 17 učencev v razredu so pisali brez napake 3) je bilo dopisano “računanje ti gre, vadi zapis”
Njegova 3 je “grda”.

Doma veliko delava, vadiva branje, ki so ga začeli. Tudi sam želi in se veseli novega znanja.
Kot družina težav nimamo, oba sva veliko z njim in se zaigra sam ampak igramo se tudi skupaj. V družbi je prilagodljiv, ni prepirljiv. Skratka lahko bi rekla, da nama je vzgoja do sedaj uspevala.

Sedaj pa, ko sem bila na govorilnih, okarana, da se znjim preveč ukvarjam, da zato prepisuje počasi sem se zamislila. Je lahko preveč? Je preveč družabnih iger, branja knjig.. sploh lahko preveč?

Hvala vam za vaš nasvet, ko boste le utegnila.
Ni tako nujno a vseeno mi ne da spati

Pozdravljeni!

Draga mamica, najprej si čestitajte za dobro vzgojo do tule in zaupajte sami sebi (in možu), da boste tudi skozi to dilemo jadrali v smer, ki bo vam in vašemu otroku v osebno rast.

Kadar v odnosih, pri vzgoji naletimo na negotovost, je to ponavadi zato, ker si pozabimo postaviti prava vprašanja in ker prenehamo zaupati sami sebi, ker mislimo, da je nekdo drug bolj kompetenten. Pojdiva po vrsti, najprej prava vprašanja:

Kaj si želite za vašega sina: popolnost ali uporabno znanje? Ne pozabite, da je otrok v prvem razredu in da je v mnogih stvareh odličen. In drugo vprašanje je: ali ima sin vedno težave z grafomotoriko, ali včasih piše malo lepše, včasih malo grše? In tretje: ali je vedno počasen pri prepisovanje, ali samo občasno.

Na vsa ta vprašanja si odgovorite, preden opredeliva težavo.

Grafomotorika je spretnost, ki je deloma odvisna tudi od otrokove zrelosti. Če je otrokova pisava včasih bolj grda, včasih pa ne, potem težava ni v spretnosti. Prelistajte zvezke in naredite test doma. Ko je sproščen, dobre volje, ga prosite, naj vam nekaj napiše tako lepo kot le zna. In boste videli. Če zna lepo pisati, potem ne potrebuje vaje za lepo pisanje, ampak »vaje«, kako biti v šoli bolj sproščen.

Če pa je težava v slabši motoriki, potem pa ne čakajte, ampak se sami oglasite v šoli pri specialni pedagoginji. Vsaka šola ima nekoga, ki dela dodatno strokovno pomoč učencem s težavami v učenju, to ni nič takega. Včasih je to branje, pisanje, včasih druge spretnosti. Te učiteljice imajo specifično znanje (tako kot logoped) in znajo otroku zelo hitro skozi igro pomagati razviti te spretnosti. Žal mi je, da je vaša učiteljica takole malce nespretno vam vse tole predstavila.

Tudi jaz sem v tem šolskem letu točno taka učiteljica in povem vam, otroci imajo radi take »posebne vaje« in posebno učiteljico. Če boste naleteli na »ni časa«, pa se oglasite preko ZS in vam bom jaz razložila, kaj lahko naredite sami.

Poleg tega lahko otroku pri teh spretnostih močno pomagate z vajami Brain Gyma. Pojdite v knjižnico po knjigo Možganska telovadba in delajte z otrokom vaje, ki uravnovesijo možgane … razlika je takojšnja in res opazna … ali pa obojeročno pisanje … te vaje bi vam morala pokazati tale specialna pedagoginja, sicer pa se res obrnite name. Tudi prostorsko orientacijo lahko zelo dobro popravite s temi vajami, predvsem z vajo risanja osmice in vajo z očmi.

Ampak nikar iz tega ne naredite težavo, ker je res ni … otroci hodijo v šolo zato, da se učijo in ne zato, da so popolni. Naredite iz učenja igro in iz igre učenje. Bodite res pozorni na to, kajti vi določate otroku okvir skozi katerega bo dojemal šolo. Ni vaja to, kar potrebuje, ampak učenje skozi igro.

Npr branje. Branje otrok osvoji tako, da mu vi berete zvečer pravljice. IN ko začne hoditi v šolo, se greste igro, da na vsaki strani prebere kakšno besedo on, potem pa vi dalje … potem kdaj celo vrstico … kdaj, če se mu ne ljubi, nič …to je učenje skozi igro in ne: sin, sedaj pa moraš vadit branje.

Ko sem šla jaz v prvem razredu na govorilne in dobila navodila, da moram s sinom vaditi branje, sem šla v trgovino in sinu kupila strip. Nikoli nisva »vsak dan 15 minut brala« … je pa vsak dan spontano bral kar mu je bilo v interesu. In brala sva tako kot sem vam zgoraj opisala: malo jaz, malo on. Njegovo branje se je spontano popravilo, brez »vaje«.

Slišali ste, da se s sinom preveč ukvarjate? … Oh ja. Danes se šolniki bojijo razvajenih otrok, toda to ni isto kot biti ljubeč starš. Ne jemljite vsega za suho zlato. To kar šteje je, da je sin v šoli uspešen … ne pa tudi popoln. Z učiteljico gradite predvsem na dialogu, ne rabite se z vsem strinjati, rabite pa z njo dobro sodelovati.

Srečno … in le zaupajte sebi in svoji vzgoji.

Alenka O.

Spoštovana Alenka,

Iskrena hvala za vaš odgovor. Tako lepo ste napisala in ob branju sem le tiho kimala.

V tem času, od kar vam nisem pisala so se v zvezkih pojavljale različne opombe od “prepisoval prepočasi – 25 min” do “bravo super”
Pretekli teden sem spet odšla na govorilne ure, kjer mi je povedala, da je že viden napredek vaje doma AMPAK, da pa četrto uro ne more biti skoncentriran in pri miru.
Ob branju vašega odgovora (še 40 X) in pogovoru s prijateljico, ki uči tretji razred sem nekako sama pri sebi sklenila in sprejela, da delam / delava dobro za sina.
Se igramo, vadimo, beremo in hkrati se imamo lepo. Če pač četrto uro ni skoncentriran naj ga motivira, da bo oz počasi pride tudi to.

TO prekomerno razmišljanje in obračanje “kaj mi delamo narobe” ne bo pripeljalo nikamor.

Za vse domače naloge sem ga pohvalila in celo učiteljica mi je rekla, da je opazila (po tolikoletnem staležu učiteljevanja), da se pozna če ga pohvali, da ima efekt tudi to ne samo graja. Tako, da mislim, da delam dobro in bo tako še vnaprej.

Ta teden si še izposodim vašo predlagano knjigo in preberem. Naprej pa še vedno ostajamo na istem sistemu ljubečega in varnega doma, kjer bo pohvaljen.

Hvala vam za vaše besede

Lep teden vam želim

nova
Uredništvo priporoča

Draga gospa Alenka,

Vas odgovor si preberem vsak teden.
Vadiva, vadiva in pocasi gre na boljse

Kot ste napisala zapis je lep a ne vedno. Na tem mestu bi vas prosila za nasvet kako naj mu pomagam , da bo v soli bolj sproscen.
Opazam, da se “boji”. Ni prestrasen ampak vseeno. Primer: vceraj je naredil nalogo hitro in grdo. Veliko slabse, kot vem, da zmore. Dogovora sva se, da list iztrgava in ponovi. Ni ugovarjal ampak skrbelo ga je kaj bo ce to uciteljica opazi.

Vedno ga na prvem mestu skrbi kaj bo rekla. Kar je prav, naj spostuje avtoriteto a brez strahu.

Danes so narisali v crtni zvezek 5 stvari (vejo, kapo, mis, torbo in letalo) sami so morali napisati stavke z 4 besedami.
On je narisal vse, napisal dva stavka
Dopisala je “delal 30 min”
Njegov odgovor je, da mu je risanje in barvanje vzelo toliko casa.
Ostali so v 45 min vsi koncali

Bere ze zelo lepo a tu je v ozadju zelja, volja. Sam prosi za vajo.

Prepis pa…

Hvala vnaprej

New Report

Close