Najdi forum

Razvoj otroka

Spoštovana ga. Paula, kar redno vas prebiram, tokrat jaz zastavljam vprašanje. Zanima me namreč normalni razvoj dveletnega otroka (dve leti in tri tedne). Do sedaj sem bila prepričana, da je moj sin napreden in razvit, vendar sem v zadnjem čas že dvakrat na forumih prebrala, da znajo že 1,5 leta stari otroci recitirati celo pesmico mamici, pa pri dobrih dveh letih deklamirati. “Pohvalile” so se mamice, tako da ne vem, če niso malo pretiravale. Dvomim namreč, da je otrok pri letu in pol sposoben recitirati celo pesem (kar dolgo). Mnenja je tudi vzgojiteljica v vrtcu. Za našega pravi, da je zelo prijazen, rad sodeluje, ni čisto nič trmast, vse se mu da dopovedati in sploh zelo v redu. Imamo se zelo lepo, se razumemo, povsod gremo skupaj, kot pravim brez problemov, čez dan smo brez plenice od 22. meseca. Govori tako, da sam sestavi stavek iz petih besed, npr. mami, pridi sem, glej jo, muci (po otroško) itd. Moje mnenje je, da svojega sina nikakor ne bi mogla naučiti pesmice na pamet, zato me zanima, ali imate podatke o znanju pri dveh letih in ali vse to res zmorejo že otroci pri letu in pol? Se mogoče mamice malo preveč hvalijo? Razmišljam, da bi svoje vprašanje naslovila tudi Društvu pediatrov, saj nekatere mamice s pretiranim hvaljenjem sposobnosti svojih otrok povzročijo drugim mamicam “sive lase”, če me razumete, in nepotrebno skrb.

Pozdravelja!

Hvala za vaš prispevek in potrpežljivost.

Nikar si ne belite las zaradi tega, kaj zaznavajo starši pri svojih otrocih in kako si tega sami razlagajo. V življenju bodo verjetno nastajale situacije zaradi katerih si boste povsem opravičeno prislužili spoštljive bele lase.

Starši radi pademo v primerjanje kaj zmore moj otrok, kaj pa drugi otroci. Pri tem nehote posplošujemo zadeve, ki pa si tega vsekakor ne zaslužijo. Pri presojanju kaj otrok zmore smo kot starši pogosto subjektivni. delno nam objektivnost zamegli čustven odnos do otroka: radi ga imamo,njegove sposobnosti nehote pripisujemo lastnim prizadevanjem v vzgoji in še marsičemu – zato radi vidimo, da izkaže neko znanje, spretnost, komunikativnost in td. in td,
Z druge strani nismo povsem prepričani in nimamo dovolj znanj, kaj in v katerem obdobju je možno pričakovati takšno ali drugačno sposobnost otroka. To nas malo navdaja z občutkom nesigurnosti zato si začenjamo zastavljati vprašanja: Ali je z mojim otrokom vse v redu, če sosedov že hodi, koj pa ne čeprav je tri mesece starejši?

Naj odgovorim konkretno v vašem primeru: vsak otrok se razvija na svoj način in v svojem ritmu razvoja, ki pa se spreminja iz obdobja v obdobje. Možno je, da posamezen otrok začne govoriti raneje od mnogih drugih – toda nikakor ne pomeni,, da je z vsemi drugmi otroci kaj narobe. Glede recitiranja pesmic 1,5 in 2 letnikov ne vem kaj bi si mislila. Bi pa vsekakor to rada slišala od otroka. takšnega jaz v svoji praksi še nisem srečala, vendar to ne pomeni, da to ni možno – morda gre za kakšnega posebnega otroka, ki je na tem področju izjemen, kdo ve?

Glede razvoja govora je znano dejstvo, da se ta intenzivneje razvija šele, ko otrok dobro obvlada osnove gibanja – hoja brez pomoči. V prvem letu se otrok predvsem razvija motorično glede sposobnosti se postaviti na noge, hoditi, tekati – vse te dejavnosti niso za otroka nič kaj samoumevne in za to pridobivanje te sposobnosti se mora otrok pošteno potruditi dokler je ne obvlada tako kot je prav za njega. pred koncem tega obdobja se njegova pozornost usmeri bolj na govor in otrok bolj zavestno spremlja tovrstne vplive v svojem okolju. To obdobje traja cca eno leto do cca 2 leta starosti. v tretjem letu starosti otrok začne povezovati določene izkušnje, začne povezovati smiselnost dejanj z izkušnjami, ki jih pridobiva in začne se učiti misliti. te tri sposobnosti HODITI, GOVORITI in MISLITI so sposobnosti, ki so temelj dejstva BITI ČLOVEK. prva tri leta življenja so podlaga za ves razvoj, ki naknadno sledi.
Žaj je tema zelo široka in nimam možnosti podrobneje razlagati omenjeno stališče. Forumi, šole za starše, druga izobraževanja v to smer dajejo staršem možnost, da si pridobijo določena znanja in razvijejo določene sposobnosti. S pridobljenim lahko bolj poglobljeno ustvarjajo lastna stališča, postanejo sposobni objektivnejše presojati in nenazadnje so strokovnejši v spremljanju otrokovega razvoja.

Torej, brez skrbi, po opisu sodeč, vaš iotrok se razvija v skladu s svojim ritmom in na svoj način. Ni razloga za nobeno zaskrbljenost. Trmi pa ne boste ušla: ta je sestavni del razvoja in nujna za razvoj otrokove osebnosti predvsem njegovega JAZ-a in volje.

Pa en lep dan vam želim, Paula

NOVO ŽIVLJENJE Paula Miljević s.p. Rašiška 5 1 000 Ljubljana tel. 01 / 5073 180 ali 041 / 873 851

Spoštovana ga. Paula, najlepše se vam zahvaljujem za odgovor. Moram reči, da sem ga stežka čakala in vsak dan pokukala, če je že kaj napisano. Tudi meni se je zdelo nenavadno, da bi tako majhen otrok že recitiral (opisovala mama na forumu starši staršem), tako da sem čisto pomirjena. Meni namreč na kraj pameti ni prišlo, da bi tako majhnega otroka cel dopoldan učila pesmice na pamet. Veliko raje sva zunaj na toboganu, tekava po igrišču, se žogava, plezava itd.

nova
Uredništvo priporoča

Pozdravljeni!

Bom se oglasila še jaz, čeprav je to stara tema. Malo prebiram po netu kaj je značilno za otroke stare 2 leti, kajti sama imam doma 2-letno punčko. Strinjam se z napisanim, da je vsak otrok nekaj posebnega in da eni prej shodijo, drugi začnejo prej govoriti itd….. Rada bi samo povedala mamici, ki se je spraševala ali je res, da otroci pri 2 letih lahko recitirajo pesmice. Naj povem da res lahko. Moja hčerkica – pa daleč od tega da bi se hvalila in komu povzročila skrbi zna na pamet vsaj pet pesmic, kot so na primer kuža pazi; siva kučma, bela brada; naša četica koraka; rac, rac kam racaš; pesmico o nodiju iz knjigice; prvo kitico svete noči…..Zna čisto cele pesmice in govori zelo razločno in pravilno. Res je, da obožuje knjigice, skoz ji moramo kaj brati, je pa nismo nikoli, nikoli silili v kaj ali da bi jo učili pesmice na pamet, pesmico smo ji povedali ali prebrali, potem pa smo ji na njeno željo to morali ponavljati in ponavljati in enkrat je sama kar povedala celo pesmico. Zna tudi šteti do deset, pa ne me obsojat da učim otroka že štetje, v igri smo šteli do pet pa je kar ponovila, potem sem pa za hec poskusila še s stopnicami do deset in je znala………brez pritiskov, siljenja v kaj………v glavnem tudi mi se ji vsak dan čudimo, od kod privleče vse to na dan……….To sem napisala samo zato, da povem, da je to res možno in, da ni nujno da se mamice samo hvalijo, sigurno pa ni nič narobe, če vsega tega ne obvlada, vsak otrok je samosvoj in zaradi tega nič kaj manj pameten ali razvit. Mogoče bo pa moj drugi čisto nasprotje in bo tiho do treh let – kdo ve 🙂
Lep pozdrav!

Lep pozdrav!

Tudi jaz bi rada rekla, da ni nujno, da se starši samo hvalijo.
Moja punčka je bila januarja stara 2 leti in je februarja znala celo pesmico kuža pazi, verjetno iz vrtca, ker jo jaz nisem učila in me je čisto fascinirala. Zdej jih zna že veliko več in vse iz vrtca.
Npr. njen starejši bratec ni znal nobene pesmice do 3 leta. Otroci so si res različni,
Tudi brez plenice je od decembra, zna se že sama oblečt, razen s spodnjo majico ima mal težav, obuje si čevlje z ježki, Zna odpret vsa varovala na kuhinjskih omarah, mali jih nikoli ni znal, še zdaj pri 5 letih ima včasih težave in rečem njej, da mu odpre.
Ampak sigurno pa ni narobe, če ne zna pemic pri 2 letih al pa kaj drugega.
Uživajte s svojimi malčki
L.p

Moja hčerka zna zapet preko 30 pesmic, našteje vse avtomobilske znamke na avtomobilih (na poti iz vrtca), pozna vse črke (velike tiskane) in nekaj številk, pa je stara 1leto in 10 mesecev. Govori razločno in tvori zapletene stavke. Pa jo nihče v nič ne sili. To ji je zabavno in tako se igramo (na poti do tobogana 🙂 )

New Report

Close