Recepti.Over.Net

Prehrana in varnost živil

Odgovarjajo: mag. Iva Verbnik, univ. dipl. ing. živ. teh.

Kako pripraviti, obdelati, shranjevati živila in pripravljeno hrano? Kako kombinirati živila glede na posebne prehranske zahteve, dietno prehrano in zdravilne vplive? Vse o HACCP standardu in alternativnih načinih prehranjevanja.

mag. Iva Verbnik , univ. dipl. ing. živ. teh.

iva verbnik

Preveč železa v krvi

Default avatar

anchyi28

Pozdravljeni!
Zanima me ker sem dobil krvno sliko da imam povišane jetrne teste(4.2),preveč holesterola in zelo preveč železa v krvi. Imel naj bi dedno hemokromatoza. Zanima me kakšno hrano lahko sploh jem?
Default avatar

iva verbnik

Predlagam, da se izogibate živilom z veliko vsebnostjo železa, kot je rdeče meso (goveje, ovčje, svinjsko...), drobovina (jetra, ledvička, pljuča), perutnina, školjke in ribe.
Več železa vsebuje tudi določena zelenjave kot je špinača, blitva, brokoli, beluši, buče, ohrovt (glavnati in brstični), fižol in soja, pesa...
Sadje, ki vsebuje več železa je predvsem suho sadje (rozine, datlji, marelice, slive) od svežega pa jagode, borovnice in brusnice, ribez, aronija, hruške, banane in češnje.
Veliko železa ima tudi kakav in čokolada.

Predlagam vam nakup Prehranskih tablic, kjer boste lahko sproti preverjali količino vsebnosti železa in se odločali za nakup živil. Določene jedi (npr. kosmiči) imajo vsebnost navedeno tudi na embalaži. Pred nakupom preverite deklaracijo.
mag. Iva Verbnik

Svetovanje, izobraževanje, poslovne storitve Ivica Verbnik s.p.
[email protected]