Recepti.Over.Net

Prehrana in varnost živil

Odgovarjajo: mag. Iva Verbnik, univ. dipl. ing. živ. teh.

Kako pripraviti, obdelati, shranjevati živila in pripravljeno hrano? Kako kombinirati živila glede na posebne prehranske zahteve, dietno prehrano in zdravilne vplive? Vse o HACCP standardu in alternativnih načinih prehranjevanja.

mag. Iva Verbnik , univ. dipl. ing. živ. teh.

iva verbnik

Proteini

Default avatar

proteini213

Pozdravljeni.

Ker sem nekoliko bolj nagnjen k raku mod, sem pazljiv pri prehrani. Bral sem (dva linka sem vam pripel spodaj), da naj bi mlečni izdelki, še posebej mleko in sir, povečevali možnost za nastanka tega raka. Prav zaradi tega sem se jim začel izogibati. Se pa veliko ukvarjam s športom in pri njem je seveda dobro, da se zaužije dovolj proteinov. Do sedaj sem prišel do njih samo preko običajne hrane, že nekaj časa pa se spogledujem s tistimi proteinskimi napitki. A tu nastane problem. Večinoma se danes prodajajo whey proteini, ti pa izvirajo iz mleka. Sedaj me pa zanima, ali po vašem mnenju tudi ti whey proteini v prahu lahko povečujejo možnost za nastanek omenjenega raka?
Obstajajo sicer tudi sojini proteini v prahu, a te niso tako dobri. Poleg tega pa se tudi o soji zadnje čase sliši veliko slabega (da te postara itd), tako da tudi teh proteinov ne želim kupiti.

http://www.everydayhealth.com/testicula ... -diet.aspx
http://www.veganwolf.com/news/dairy_tes ... cancer.htm

Še podvprašanje. V teh raziskavah omenjajo mlečne izdelke. Ali menite, da pa so mlečni izdelki iz rastlin popolnoma varni (torej riževo mleko ipd), kar se tega raka na modih tiče? V člankih sem zasledil, da se omenja mlečne izdelke, ampak a s tem mislijo striktno na kravje mlečne izdelke in ne na vseh, pa ne vem.

Hvala.

lp
Default avatar

iva verbnik

Spoštovani, najprej opravičilo poznemu odgovoru. Nekako mi je ušlo in po vaše opozorilu sem ga ponovno izbrskala.
Pogledala sem pripete linke. Iz navedenega izhaja, da povezujejo povečano tveganje za nastanek raka mod z uživanjem sladkorja galaktoza (del laktoze) in mlečne maščobe.
V tem primeru se omenjenima sestavinama lahko izognete z uživanjem fermentiranih mlečnih izdelkov (kjer je večina sladkorja prevrela v mlečno kislino) izdelanih iz posnetega mleka. Vendar pa bi vas ob tem opozorila, da se izognete tudi izdelkom, ki sicer obljubljajo 0% maščobe, vsebujejo pa umetna sladila in barvila.
V trgovinah lahko dobite tudi sojine proteine iz biološko pridelane soje (največja težava soje je, da je na trgu veliko GSO soje). Sicer pa so bogat vir beljakovin tudi oreščki, semena in stročnice, poleg seveda mesa in mleka oziroma izdelkov.
Če uživate meso, potem boste najlažje pridobili več beljakovin iz povečane količine zaužitega mesa (priporočljivo belo meso) in kot že omenjeno stročnicami ter oreščki.
"Mlečni izdelki" iz soje, riža, ovsa .... soja prav tako vsebuje galaktozo, pa tudi sadje, medtem ko oves ne vsebuje galaktoze. So pa to mleka, ki so z beljakovinami bolj siromašna od kravjega.
mag. Iva Verbnik

Svetovanje, izobraževanje, poslovne storitve Ivica Verbnik s.p.
[email protected]