Med.Over.Net

Izgorelost

Burn out sindrom, izgorelost zaradi dela, adrenalni zlom, anksioznost in depresija v povezavi z izgorelostjo in zdravljenje izgorelosti. Kakšni so znaki, kako ukrepati v različnih stopnjah izčrpanosti in o posledicah izgorelosti. Kdo ima predispozicije za izgorelost in o preventivi?

Težave, Stres..depresija?

Default avatar

primorec30

Pozdravljeni,
Na vas se obračam v upanju za obrazložitev mojih težav.
V letih 2009-2012 sem bil napoten k psihiatru zaradi stresa..depresije. Ni se odločil za antidepresive. Takrat sem imel nekatere težave:bil sem razdražljiv,slabo sem spal,ves dan so mi glavo okupirale " slabe misli" nikakor se nisem mogel skoncentrirati. Sčasoma so te težave izginile ali pa se samo potuhnile. Prenehal sem obiskovati psihiatra ker nisem čutil potrebe.
V začetku 2014 me je osebni zdravnik ponovno napotil k psihiatru ( ne h istemu ker je žal med tem časom preminil). Predpisal mi je VALDOXAN 1x eno tableto zvečer. Tokrat so težave hujše kot takrat: zelo slabo spim ( 3-4 ure na noč), če že spim pa se stalno prebujam, podnevi in ponoči premlevam stvari in razmišljam o boleznih. Te misli mi okupirajo glavo tudi med delom, sprehodi.. Nikakor se ne morem skoncentrirati na kaj drugega. Poskušam razmišljati o čem drugem vendar mi te misli kar same silijo v ospredje. Največja težava katera me tudi spravlja v obup je ,da se čezmerno potim po vsem telesu cel dan. Sploh ni važno ali kaj delam ali pa samo sedim. Tudi ,ko sem v klimatiziranem prostoru. Potim se tudi ponoči in to mi še dodatno otežuje spanje. Opazil sem tudi ,ko se ponoči nenadoma zbudim mi srce močneje utripa. Ko sem pri zadnjem obisku vse to omenil mi je povečal odmerek zdravila na 2 tableti. Razmišljam , da tega zdravila ne bi več užival ,ker ne čutim nobene izboljšave. Zaradi teh težav sem zelo obupan. Zahvaljujem se vam za odgovor.
Lp
Default avatar

misa komar

Pozdravljeni,

če prav razumem, imate že nekaj časa težave z malodušjem,morami, razdražljivostjo, slabimi mislimi, ..... Vse to so največkrat posledice ( simptomatika, s katero naši možgani poskušajo NAM dopovedati, da jim nekateri dražljaji ne ustrezajo. Ti dražljaji so največkrat posledica stresnih dogodkov (psihični, fizični, nepravilno prehranjevanje, nereden spanec,.alkohol, droga, pretirano "žuranje",.....), ki so se nam dogajali dolgo časa - meseci in leta. Ti stresni dogodki so povzročali hude dražljaje v vaših možganih. Zato so možgani potrebovali ogromno energije, ker so jih poskušali sprocesirati, predelati, dati odgovor nanje. In ko pridejo možgani v položaj, ko nimajo več energije in ko je niti ne morejo več črpati - jemati od drugih organov, potem nam začnejo sporočati, da ne zmorejo več opravljati svojih nalog. To sporočanje pa mi, z našimi čutili, slišimo/občutimo kot malodušje, razdražljivost, slabša koncentracija, panika, more, neke bolečine, slabši tek ali nasprotno prenajedanje, ravno tako jeza ali apatja, slabe misli,....- temu pravimo simptomatika.

Ko greste k zdravniku, vam največkrat predpišejo eno obliko antidepresivov ali pomirjevala ali anksiolitik, tako kot so vam predpisali valdoxan (antidepresiv). Vendar vsi ljudje ne prenesemo enako dobro isto zdravilo. V začetku, ko je neko zdravilo še novejše (valdoxan je nova oblika antidepresiva), zdravniki še nimajo dovolj izkušenj in niti ne morejo vedeti, kako bodo ljudje na to novo obliki reagirali in kako učinkovito bo.
Če se po uživanju tega antidepresiva ne počutite bolje, celo slabše, potem bi vam svetovala, da prenehate z uživanjem tega zdravila, in to tudi sporočite svojemu zdravniku!

Samo od kratkega opisa simptomatike je težko karkoli svetovati. Vendar bi vam rada samo nekaj toplo svetovala:
ljudje si z leti in leti (od rojstva dalje) pridelujem napake in napakice, ki jih naše telo ves čas poskuša tudi popravljati. Velikokrat je uspešno, včasih ni. Če naše telo/možgane ne bombardiramo, zasuvamo s preveč stresnimi dogodki, potem jih telo lahko obvladuje. KO pa je to zasuvanje s stresi preveliko in jih telo/možgani ne zmorejo več reprocesirati in predelati, takrat prihaja do napak in KLICA NA POMOČ naših možganov. Ta KLIC NA POMOČ naših možganov pa je ta simptomatika, ki se lahko kaže na telesu, na počutju in na vedenju. Pri enih se pokaže neka simptomatika bolj izrazito kot pri drugem. To pa zato, ker smo si ljudje različni in naš metabolizem malo drugače reagira na popolnoma enake dražljaje.
ČE ŽELITE telo/možgane povrniti v normalno stanje (ko ne bo več te simptomatike bolečin, malodušja, more, apatije, razdražljivosti,....), potem bo potrebno več kot le tabletke. Zdravila so samo za tisto akutno stanje.Na dolgi rok takšna zdravila postanejo oblika droge; potrebovali boste večje in večje doze, zdravilo bo manj učinkovito.......
Potem je pa dobro, da se pogledate in ugotovite, kaj je sploh vaš glavni življenjski stres( spodaj sem vam pripela članek, kjer so definirani glavni stresorji, ki nam povzročajo težave, z leti in desetletji pa si zaradi njih nakopljemo tudi grde degenerativne procese*), ki vas takole privede v ta brezupen položaj. Poskusite se mu čim bolj izogniti. Ker pa to največkrat ni mogoče, bi bilo dobro naučiti se, kako se ubraniti pred njim.

Ker niste ničesar napisal o sebi, je težko karkoli svetovati.
vam samo takole napišem:
človek je samemu sebi lahko najboljše zdravilo.
Takrat, ko se zave, kaj vse mu škoduje in potem začne ukrepati.
Ukrepa tako, da odstrani te škodljive elemente ali jih poskuša zminimizirati.
Tehnike, s katerimi to lahko počne, so različne: od preprostega globokega mirnega dihanja (vsaj 20 minut, dobro bi bilo to početi vsak dan), do joge, meditacij, ......
Do spremembe
prehranskih navad,
počitka in
rekreacije.

Mogoče se vam vse to zdi neumno in brez veze, a verjemite mi, da ni. Biologija že vsaj 30 let to ve, saj je cel kup raziskav in testov to dokazalo. Medicina te metode ne promovira tako pogosto, saj se je zato potrebno z ljudmi pogovarjati, jih učiti in naučiti teh tehnik. Veliko lažje in hitreje je napisati recept, saj v tistih 5 do 10 minut, ki jih ima zdravnik za vas, kaj več niti ne more storiti. S tem se ukvarjajo psihologi, a ljudje k njim neradi hodimo, saj mislimo, da samo pogovarjanje z njimi res ne more biti tako zdravilno. Preveč smo navajeni (imamo tako oprane možgane), da mora obstajati tabletka in samo tabletka, ki nam povrne zdravje.
Tudi vi bi lahko svoje težave obvladal in jih popolnoma odstranil. A zato bi potreboval čas, moral bi se dobro pogovoriti s seboj, si prilagoditi dnevni bioritem in vaše življenje bi se povrnilo v tiste normalne tirnice. Če mi boste zaupal kaj več, bi vam lahko bolj podrobno svetovala . Sedaj pa le toliko. Res upam, da boste dobro prebral in verjemite mi, da se da OGROMNO NAREDITI na dobrem počutju in s tem zdravju,

lp m

*Članek, ki sem vam ga obljubila:

Želite upravljati svoje življenje? Soočite se s svojimi STRESORJI!

Na naš EDINSTVEN genom, ki nam diktira NAM LASTNO biološko uro vpliva nešteto raznoraznih stresorjev, dejavnikov (to je t.im. epigenetika, vpliv stresov na genom).
KAKŠNE bodo te spremembe, KAKO se bodo IZRAŽALE in KAKO se bomo z njimi SPOPRIJELI, je odvisno samo od nas samih.
NIKOLI ne POZABIMO, da smo zelo kompleksna bitja! Ko nas dalj časa tarejo čustvene težave, utrujenost, bolezni, malodušje, nezadovoljstvo NE KRIVIMO samo en dejavnik! Krivcev bomo našli kar nekaj, ki so prisotni že desetletja, pa se jih niti zavedali nismo!

Spoznajmo se s svojimi PETIMI vzroki stresorjev!

VEDNO UPOŠTEVAJMO, da MI, naš genom živi :
1. v nekem okolju, zemljepisni širini, ki ima svoje značilne podnebne lastnosti. Temperatura, vlaga, količina sončnih žarkov, stalno kozmično žarčenje, radioaktivno in elektromagnetno žarčenje, dolžina dneva in noči, onesnaženost okolja (vode, zraka in zemlje) s sintetičnimi kemikalijami, prahom, hormoni,antibiotiki,izpušnimi plini,....Vse to so stresorji in vplivajo na vsakega od nas RAZLIČNO!

2. v kulturnem OKOLJU, VZGOJI, ki nas zaznamuje že v zgodnjem otroštvu in oblikuje našo psihološko strukturo ali nam lastni JAZ.
Vse frustracije otroštva MI VSI nosimo vse življenje s seboj in zaradi njih v določenih okoljih, situacijah odreagiramo na določen način. Zato ISTA stresna situacija povzroči pri vsakem od nas zelo različne reakcije; od zelo negativnih, do zelo pozitivnih, od zelo eksplozivnih, do zelo pasivnih. Največkrat celo bratje in sestre razumejo in se odzovejo na isti stres zelo različno.
/ Dve osnovni kulturi vplivata s svojimi dejavniki, stresorji : kultura DRUŽINE – razgledanost, širina starih staršev in staršev, socialno ekonomski status družine, povezanost družinskih članov, način vzgoje, stališča,vrednote; in kultura ožjega in širšega OKOLJA - prijatelji, verska prepričanja, politično in gospodarsko dogajanje, služba/.

Ta dva dejavnika ves čas vplivata na naše počutje, zdravje. Največkrat ne moremo kar zamenjati okolja, službe, staršev. Lahko se jim izogibamo in naučimo spopadati z njimi.
VSAKODNEVNO VPLIVAMO na METABOLIZEM TELESA, na čim boljše delovanje naše biološke ure:
3. z vsakodnevno PREHRANO ki je osnova, da naša 24 –urna biološka ura, celični metabolizem dobi celo vrsto snovi in elementov (celične hrane), da deluje s čim manj napakami;
4. z vsakodnevno pravilno FIZIČNO AKTIVNOSTJO, ki se z leti in staranjem spreminja; vsakemu posamezniku primerno GIBANJE JE OSNOVA za dobro prehranjevanje in čiščenje celic vseh organov ( samo gibanje omogoča, da se po telesu optimalno pretaka celična hrana, kisik in prehranjuje tudi najbolj oddaljene organe / celice, hkrati pa odplakuje škodljive metabolne ostanke, celične smeti). Z gibanjem se izboljšuje tudi vitalnost organov, čvrstost mišic. Mi to opazimo kot lepše, mlajše, bolj spočito telo,zato smo tudi bolj zadovoljni, veseli, bolj potrpežljivi, strpni;
5. v vsakodnevnih trenutkih sproščanja in SPANJA, ki so življenjsko pomembni in nujni, če hočemo, da možgani obdelajo vse informacije, ki so jih tekom dneva sprejeli in da se ponovno regenerirajo. Možgani so največji porabniki energije ( možgani potrebujejo povprečno 20 % vse energije za normalne aktivnosti, ko telo ni pod dodatnimi fizičnimi ali čustvenimi stresi), zato so tako zelo občutljivi na pomanjkanje kisika (hipoksija ali tudi oksidativni stres).
Tudi količina SPANJA in sproščanja se z odraščanjem in staranjem spreminja. In tudi vsakdo potrebuje NJEMU POTREBNO KOLIČINO spanja in sproščanja. Zato POZOR: »NI LENUH in MANJ PAMETEN nekdo, ki potrebuje 8 ali 10 ur spanja !«

Z uravnoteženo prehrano, pravilnim gibanjem in spanjem, ki je za vsakega od nas nekoliko drugačen, bomo skrbeli za energetsko ravnovesje ali HOMEOSTAZO tekom celega dneva.