Forum: Prehrana in kulinarika

Imate kuharske izkušnje? Potrebujete nasvet? Povprašajte ostale udeležence foruma, ki radi razkrijejo male skrivnosti velikih kuharskih mojstrov. Seveda pa vam bo svetovala tudi naša izkušena uporabnica, moderatorka , s svojimi nasveti in za vas iskala potrebne informacije. Obilo užitkov.

Moderatorji:

artritis in prehrana

Nova tema
Default avatar Maja 08 Apr 2002 10:10

Zdravo!

Stara sem 55 let. Že leto dni trpim zaradi bolečin v sklepih. Imam artritis.
Tableti mi ne pomagajo veliko. Zanima me, če ima kdo podobne težave kot jaz in pozna kak preverjen domač recept, ki bi olajšal tovrstne bolečine.

Lep pozdrav,

Maja

Odgovori Citiraj sporočilo Povezava Prijavi objavo
Default avatar Ursa 10 Apr 2002 14:54

Znani slovenski poznavalec zdravilnih zelisc in ljudskega zdravljenja Pater Simon Asic (Pomoc iz domace lekarne) in dr. med. Eberhard L. Hartmann (tisoc in eno domace zdravilo), zdravik iz amerike, ki tudi preucuje naravne pristope k zdravljenju raznih bolezni, pravita:

1. Redno gibanje preprecuje otrdevanje in zarascanje sklepov. Ceprav je ob bolecinah to tezko izvedljivo je potrebno paziti, da se clovek ne zasedi. Mogoce plavanje?

2. Odstraniti prekomerno telesno tezo ter s tem zmanjsati obremenjenost sklepov. Zelo pomembno.

3. Trajna sprememba prehrane: malo mesa in vec zelenjave ter polnovredne prehrane, kar preprecuje odlaganje skodljivih ostankov presnove v telesu in sklepih. Zaradi telesne teze je potrebno omejiti tudi vnos mascob in redilnim ogljikovim hidratom. Pazite tudi, da ne boste zauzili prevec soli. Priporocena zdravilna hrana: regrad 8caj, sok, solata), hren (solata, sok), bezeg (sok, caj). Priporocene pijace: caji za odvajanje vode (lipovo cvetje, kopriva), za preprecevanje vnetij (sentjanzevka, timijan). Pa se vec podobnih priporocil je v knjigah.

4. Hladno-topli obkladki: pri bolecinah v akutni fazi sklepe hladimo, v kronicni fazi pa priporocata uporabo tople ilovice.

5. Druge zdravilne obloge na sklepe: skuta, gorcicna moka, krompir, psenicni zdrob, ilovica, seneni drobir.

Izkusenj s tem nimam, nasvete sem prepisala iz kjnige. Upam, da boste nasli kaj uporabnega. Lep pozdrav!

Odgovori Citiraj sporočilo Povezava Prijavi objavo
Default avatar nika 12 Apr 2002 10:28

Pred leti sem imela težave zaradi revme, celo tako močne, da nisem mogla spati. Ko sem naletela na knjigo dr. Campbel: Domače zdravljenje artritisa, sta se mi miselnost in stil življenja precej spremenila. Glavna pridobitev, ki sem jo dobila iz te knjige, je , da je revma posledica presnove oz. zastrupljanja organizma. Ob rednem (vsakodnevenm) izločanju in primerni prehrani se stanje res lahko hitro izboljša. Najboljši dokaz pa je to, da že ob postu začnejo znaki revmatizma izginjati - poizkusite, mene je to najbolj prepričalo. Sedaj (po 15 letih) , če sem disciplinirana, nimam več težav.
Veliko uspeha pri iskanju pravega recepta za vas vam želim.

Nika

Odgovori Citiraj sporočilo Povezava Prijavi objavo
Default avatar Lala 16 Apr 2002 10:37

Sprašujem za mamo, ki je zelo obupana in ji revmatoidni arteritis pri 45 letih dela velike težave.

Sicer ji sama pravim, naj poskusi z naravno potjo. Prav vesela sem bila vašega optimističnega sporočila, saj zdravniki pravijo, da artritisa ni možno pozdraviti, le omiliti, in še to z zdravili, ki imajo veliko stranskih učinkov.

Mami sem priporočila dieto brez mleka in mlečnih izdelkov, ssaj sem brala, da mleko povzroča vnetja sklepov. Prosim, zaupajte mi, kakšen način ste izbrali vi in ali ste imeli z artritisom hude težave?

Vsekakor bom čimprej poskusila dobiti knjigo, ki jo priporočate.

Hvala

Lala

Odgovori Citiraj sporočilo Povezava Prijavi objavo
 
Default avatar Bernarda 24 Apr 2002 19:54

Nika,

mi lahko zaupate, kje se dobi knjiga, ki ste jo omenili v vasem prejsnjem postu?
(Domace zdravljenje artritisa)

Lp
Bernarda

Odgovori Citiraj sporočilo Povezava Prijavi objavo
Default avatar Kuzme 09 Sep 2010 10:52

Težave artritisa in vnetji sklepov.

Po 45 letu sem imel velike težave stem. Bolečine so bile obupne.
Iskal sem nasvete iz vseh virov. Prejel sem veliko nasvetov. Preiskusil sem z pitjem veliko soka iz jablan travniškega sadovnjaka - do 1,5 l dnevno.Izbolšanje je bilo očitno.Veliko izbolšanje traja že 10 let. Sedaj popijem 1/2 l dnevno. Seveda pa je tudi pri prehrani paziti. Veliko zelenjave, ekoloških jabolk in drugega neškropljenega sadja. Pa tudi vsakodnevna hoja v hrib, da se krepijo mišice in vezi. Ob vsem tem uspeh ne bo izostal.
Lep pozdrav.

Odgovori Citiraj sporočilo Povezava Prijavi objavo
Default avatar tašinka 14 Sep 2010 13:38

Mogoče bi probali z glino.

Odgovori Citiraj sporočilo Povezava Prijavi objavo
Default avatar Študentka_1 23 Sep 2011 10:05

Pozdravljeni,

stara sem 24 le
t in revmatoidni artritis mi dela težave že 5 let. na začetku je bilo zelo hudo...vendar se daj je lažje, še vedno pa se mi pojavljajo otrdeli in zatečeni sklepi...

Zanima me, ali ima kdo kakšno priporočilo še, poleg zgoraj omenjenih, kako se da izboljšati stanje... včasih sem lahko igrala npr. tenis, danes moram imeti res dober dan, da lahko primem lopar...

imate tudi ostali izkušnje z - omejiti mlečne izdelke, rdeče meso in mastne izdelke???
kateri sok najbolj pomaga?

Šele zdaj sem se res lotila prehrane, ker zdravniki ti res nč ne povejo pametnega...zato tudi nisem še veliko prebrala o tem.

Zahvaljujem se vam za vsak vaš nasvet.

lep dan

Odgovori Citiraj sporočilo Povezava Prijavi objavo
Default avatar JOHANSONSON 23 Sep 2011 10:46

MAJA si že dobila nasvete in to kar pametne.
Prehrana in teža sta zelo važni, če imaš npr. 165 cm imaš lahko največ 55 kg, potem se lahko ukvarjaš tudi z rekreacijo.
Ene ženske so debele, ne morejo se gibat, zato obsedijo s škatlo piškotov v naročju in gledajo mehiške nadaljevanke.....ni čudno da še iz kavča ne morejo vstat.
To je torej prvi pogoj, potem pa kljub bolečinam na sprehod,hitraq hoja.....10 sek hoja-10 sek teka.....20 sek hoja-20 sek teka....30 sek hoja-30 sek teka....in tako naprej da pridemo na 1 uro teka, potem sklepov ne čutimo več (no včasih še malo, kadar je slabo vreme).
Kar se tiče tablet zdravniki radi predpišejo kar hude zadeve, bolj ko jamraš da te boli, bolj hude dobiš.Tudi MEDROL ti lahko predpiše kakšen ******.Moj pes je imel sum na vnetje in mu je veterinar predpisal medrol in jaz butel sem mu ga dajal...niti lulat ni mogel, taco je dvignil potem pa je tako stal kot bi ga vkopal in lulal po kapljicah 30 minut skupa....takoj sem nehal s tako butasto terapijo.
MAJA, naše telo se čisti od 3 ure zjutraj do nekje 11. ure.Takrat ni dobo uživati skoraj nobene hranem razen zelenih napitkov (iz zelenega listja-klorofil) in morda vmes bolj za okus zmiksat kakšen sadež, ali bolj polovico sadeža.
Mesa pa se izogibaj na daleč, sploh pa masznemu mesu in koži (piščanec, turi ribja koža) svinjsko meso je pa smrt za tvoje sklepe.
Torej veliko, veliko zelenjave, predvsem surove in sadja, pa orehe,lešnike,mandlje,sezamovo seme, laneno seme (vse našteto surovo, ne praženo)Nobenih izdelkov iz pšenice (če že, potem samo pira) več alkalnih semen kot je prosena kaša, ajda, kvinoja....ja vem kaj si zdaj misliš, same dobre jedi ne smem jesti.....ampak tako pač je, ti se odloči, ali želiš manj bolečin, ali želiš crkljati tvoje brbončice v ustih.

Odgovori Citiraj sporočilo Povezava Prijavi objavo
Default avatar nutricionistka 17 Nov 2011 08:13

Pazi se, katere diete se lotiš. Sama sem prebrala kar nekaj knjig na to temo in moram reči, da so nekatere diete prav absurdne - npr. vsakodnevno uživanje svežih jeter (kar bi lahko povzročilo hipervitaminozo in zagotovo ni varno).

Nekaterim pomaga izločanje določene hrane - mleka, žitnih izdelkov z glutenom, mesa,... Ampak to je popolnoma odvisno od posameznika - nekateri so občutljivi na določena živila, kar slabša simptome artritisa. Zato bi svetovala, da se lotiš hipoalergene diete; pri tej dieti uživaš le omejeno količino živil, ki niso pogosti alergeni, ter nato postopoma dodajaš ostala živila v dieto - ob opazovanjem simptomov ugotoviš, ali je katero od živil, ki si jih uvedla nazaj v dieto, res tako, da poslabša tvoj artritis. Škoda bi bilo na slepo izločati živila, ki ti ne škodijo, saj se ob tem lahko omejiš v številu različnih vitaminov in mineralov po nepotrebnem.

Lep pozdrav ;)

Odgovori Citiraj sporočilo Povezava Prijavi objavo
Default avatar mickakovačeva 17 Nov 2011 14:08

nutricionistka, a lahko prosim bolj konkretno napišeš katero mleko se izločas iz prehrane,sveže surovo, kislo surovo, alpsko (homogenizirano), pasterizirano...in npr. zakaj bi se ga izločilo?
Hvala !

Odgovori Citiraj sporočilo Povezava Prijavi objavo
Default avatar nutricionistka 17 Nov 2011 18:52

Kot sem omenila, ni nujno, da je sploh težava v mleku. Težava je lahko v katerem koli živilu, še posebej v pogostih alergenih, kot so: mleko, jajca, oreščki, žitarice z glutenom, ribe in raki, soja, gorčica,... lahko pa celo v skritih sestavinah hrane (aditivih), kot so sulfiti in mononatrijev glutamat.

Če bi bil problem v mleku, bi bil ta lahko zaradi njegove beljakovine ali zaradi njegovega sladkorja (laktoza). Če je težava v beljakovinah, bi odsvetovala vse mlečne izdelke, v kolikor je v laktozi, pa se sme uživati sire in maslo, saj le ti vsebujejo minimalno količino laktoze.

Če imaš občutek, da je težava v mlečnih izdelkih, jih popolnoma izloči iz prehrane za npr. 3 tedne, nato pa jih uvedi nazaj v veliki količini - trikrat dnevno jih uživaj naslednje tri dni. Če ugotoviš, da se ti je stanje ob ponovnem uvajanju poslabšalo, to pomeni, da si občutljiva na mlečne izdelke. V kolikor pa se ti stanje ne spremeni, potem pa jih mirno uživaj.

Enako lahko poizkusiš z ostalimi živili.

LP in srečno ;)

Odgovori Citiraj sporočilo Povezava Prijavi objavo
Default avatar johansonson 18 Nov 2011 10:44

mickakovačeva je zastavila v bistvu dobro vprašanje, na katerege pa NUTRICISTKA nisi odgovorila, bom poizkusil odgovorit jaz...najboljše za telo je surovo mleko, ker ima svoje lastne encime za presnovo laktoze npr.S kuhanjem te encime uničimo, tudi s pasterizacijo.To, da je mleko iz mlekomatov okuženo je en velik lari fari, jaz ga kupujem in surovega skisam in uživam, še psu ga ponudim za njegovo boljše počutje (od svežega namreč dobi drisko).
Homogenizirano alpsko mleko, pa je živa katastrofa.To mleko tako zelo predelano, premiksano, razbito, da se maščoba nikoli več ne združi in se ne nabere na vrhu posode tako kot pri pasteriziranem, ali surovem mleko.Dodatna katasrofa pa je, da je v te razbite maščobne kapljice ujet skoraj ves kalcij in tako v našem telesu le ta ne ostane (telo ga ne more uporabiti) in ga samo lepo pokakamo naslednji dan.Alpsko mleko pa je tudi zelo nevarno, saj če ga hočete pogreti vam lahko v lancu dobesedno eksplodira-Ljubljanske mlekarne so že imele tožbe potrošnikikov, ker so se ljudje opekli...Torej ni vseeno kakšo mleko pijemo.Dejstvo pa je, da samo majhni otroci do 3 let starosti lahko presnavljajo mlečno laktozo, potem pa encim za presnovo počasi usiha in odrasli ljudje že imamo zaradi tega prebavne motnje (napenjanje,krči-tudi driske), starejši ljudje pa kravjega mleka sploh ne bi smeli uživati, zardi teh problemov.

Odgovori Citiraj sporočilo Povezava Prijavi objavo
Default avatar nutricionistka 18 Nov 2011 17:34

johansonson ne želim se kregati, ti pa povem moje mnenje kar se tiče mleka.

Surovo mleko je za tiste ljudi, ki so le tega vajeni, boljše kot ostala mleka, tako kot si sam navedel (zaradi nespremenjenih struktur beljakovin in encimov in žive mikrobiote, ki lahko deluje kot probiotik). Seveda je pa težava, v kolikor mleko ni popolnoma sveže (torej da nekje čaka) in če se pri molžnji ne držijo dobre higienske prakse, saj se lahko v njem namnožijo bakterije, katere pa nekdo, ki ni vajen surovega mleka, ne bo dobro prenesel. Zato se surovo mleko nikakor ne priporoča otrokom, nosečnicam in starostnikom.

Kar se tiče homogenizacije pa ta ni tako problematična kot ti praviš. Saj mar ne izločamo mlečne maščobe kar z blatom, v telesu imamo vrsto encimov ki te maščobne kapljice razbijejo, maščobo pa porabimo za kalorije. Kalcij se tudi ne nahaja v mlečni maščobi, saj bi potemtakem bilo maslo dober vir kalcija, kar pa ni. Homogenizirano mleko za človeka ni škodljivo, kar je bilo že neštetokrat tudi znanstveno dokazano.

Težava je bolj v sterilizaciji ali pa preveč dolgotrajnem segrevanju mleka, ki spremeni obliko proteinov, na katere je kalcij vezan, in le ta se sprosti. Kalcij, ki ni vezan, težje absorbiramo. Zato je boljše pasterizirano kot sterilizirano mleko.

Kar se tične neprebavljivosti mleka je to spet neka "pravljica". Mleko ni dobro prebavljivo za večino Azijcev, Afričanov in velikega števila Američanov, vendar je prebavljiv za 90 % Evropejcev, saj smo se gensko prilagodili in s starostjo ne izgubimo encima laktaze (ki pa ga tvoj pes izgubi, in zato težko prebavi sveže mleko). Vendar večina "alternative" glede prehrane izvira iz Azije, zato se širi toliko prispevkov, člankov in knjig, ki trdijo, da mleko v starosti ni več primerno. Seveda te zadeve pišejo novinarji in ne znanstveniki, zato pa hitro pride do napak in kaj ni pojasneno.

Evo moje pojasnilo. Ker seveda pričakujem udarec nazaj, še enkrat povem da se ne mislim kregati na to ali katero koli drugo temo. Vem, da je veliko člankov na to temo, kot že omenjeno je to pogosto napisano iz strani novinarjev, ki nimajo prave znanstvene podlage in hitro kakšne stvari posplošijo in pretiravajo, da njihovi članki/prispevki izpadejo bolj privlačni za branje.

Odgovori Citiraj sporočilo Povezava Prijavi objavo
Default avatar johansonson 18 Nov 2011 17:57

jaz nisem pisal o maslu kot maslu, ampak o mlečni maščobi ki se, ko mleko pustimo daljši čas stati, dvigne na površje in tvori smetano...pri alpskem mleku se to zaradi homogenizacije ne zgodi, ker je maščoba tako razbita (ker je mleko tako zelo obdelano) da se nikoli več ne "pobere".In kalcij je ujet v te maščobne mikro kroglice, pa četudi so vas na faksu morda učili drugače.Me prav zanima če lahko to ZNASTVENO DOKAZANO ŠTUDIJO o alpskem mleku citiraš.Pozabljaš pa tudi na dejstvo, da velike mlekarne delajo dobro reklamo sebi v prid.Kakor koli že, jaz nobenega človeka ne sovražim toliko, da bi mu priporočal alpsko mleko.

Odgovori Citiraj sporočilo Povezava Prijavi objavo
Default avatar nutricionistka 18 Nov 2011 19:59

Pa nisem jaz tu zato, da bom tebi brskala znanstvene študije. Nimam energije za to, niti časa, če bi poznala na pamet katero študijo, pa bi ti jo z veseljem navedla.

Na hitro sem našla tole:
"There are much less studies dealing with the impact of homogenization and milk processing in general on the human health properties of milk. Homogenization seems to improve milk digestibility for subjects suffering intestinal disease, however, infants digest better native human milk fat globules than homogenized droplets from infant formula. Presently, there seems to be no strong evidence that dairy products, including homogenized milk, increase the risk of coronary heart disease in healthy men of all ages or middle-aged healthy women. Moreover, some casein peptides present anti-thrombotic and anti-hypertensive features, and milk drinking might be associated with a small reduction of stroke risk. Though, the effects of milk homogenization and heating regarding the bioactivity of casein peptides and the cardiovascular impact of milk consumption should be elucidated. Studies found to date do not show any impact of homogenization on milk allergy or intolerance in humans, except for a few percent of children allergic to milk who would tolerate less homogenized milk."
(vir: Does homogenization affect the human health properties of cow's milk? Marie-Caroline Michalski, Caroline Januel, 2006) Kot vidiš, nobenih močnih dokazov o škodljivosti homogenizacije.

Če si kdaj iskal znanstvene študije veš, da iskanje le teh ni najbolj preprosta zadeva. Seveda pa, če smo pri tem, poišči ti znanstveno študijo (pa ne nekoga ki govori o njej, izvirno študijo), ki dokazuje tvojo teorijo o slabi dostopnosti kalcija (ne le špekulira, ampak ima trdne dokaze).

Če mi jo najdeš, evo, kapo dol, ne pisnem niti besedice več, dokler ne preštudiram kupe strokovne literature in sem tako podučena o prehrani, kot si ti.

By the way, me na faksu ne učijo ljudje iz "mlekarn", ki bi si delali reklame, ampak profesorji, ki veliko hodijo po kongresih, sodelujejo pri raziskavah in preberejo bistveno več strokovne literature, kot jo jaz, in najverjetneje tudi ti.

Maščoba v mleku je homogenizirana in vročina res ne vodi v to, da bi se ponovno združila. Vendar se na srečo naše telo ne zanaša izključno na visoko temperaturo za razgradnjo hranil, ampak imamo v prebavnem traktu cel kup encimov in žolčne soli, ki razbijejo in razgradijo maščobe.

Povej mi, zakaj se "skoraj ves" kalcij ujame v maščobno krogljico?

Odgovori Citiraj sporočilo Povezava Prijavi objavo
Default avatar johansonson 19 Nov 2011 10:09

ja ti si trdila da obstaja študija ne jaz, kaj čem jaz brskat za to študijo, mene niti ne zanima.
Mlekarne imajo kar močan vpliv na tvoj faks, nič se ne boj...tako kot farmacevtska industrija
na medic.faks in zdravstvene ustanavo

Odgovori Citiraj sporočilo Povezava Prijavi objavo
Default avatar nutricionistka 19 Nov 2011 10:35

johansonson napisal:Prikaži citat
me prav zanima kaj je za tebe zdrava hrana- prehrana, da bi se lahko diskusija razvila naprej, ker tole je pač forum kjer debatiramo.Z veseljem bom sodeloval v tej debati.Sploh zelo rad debatiram, kadar so zraven strokovnjaki.


Nekam se ti je jezik zavozlal. Razen teorije zarote nisem slišala nič drugega bolj konkretnega od tebe, kakšni bolj trdni dokazi pa te "niti ne zanimajo". Mene zagotovo nisi prepričal v svoje besede. Svetujem, da naslednjič bolj preveriš vir, iz katerega izvirajo te tvoje znanstvene trditve.
Sicer pa je zame ta "debata" zaključena.

Odgovori Citiraj sporočilo Povezava Prijavi objavo
Default avatar johansonson 19 Nov 2011 12:47

tole si napisala ti..."Kalcij se tudi ne nahaja v mlečni maščobi, saj bi potemtakem bilo maslo dober vir kalcija, kar pa ni. Homogenizirano mleko za človeka ni škodljivo, kar je bilo že neštetokrat tudi znanstveno dokazano."
Torej napisala si da je bilo NEŠTETOKRAT (vsaj 1x bi lahko našla in citirala) ZNANSTVENO DOKAZANO.
In še enkrat KALCIJ SE NE NAHAJA V MLEČNI MAŠČOBI-ti kar nekaj pišeš, jaz pa nisem pisal o mlečni maščobi, temveč o maščobi v ALPSKEM MLEKU, ki je s samo HOMOGENIZACIJO ujet v razbite,razsute MAŠČOBNE KAPLJICE...kar se mene tiče je debata lahko zaključena, saj itak ni nobene koristi od nje.

Odgovori Citiraj sporočilo Povezava Prijavi objavo
Default avatar nutricionistka 19 Nov 2011 14:09

Če bi prebral članek, ki sem ga citirala, bi ugotovil, da je v tem članku združenih veliko študij, ki se ukvarjajo z vplivom homogeniziranega mleka na zdravje.

Aja in by the way, maščoba v Alpskem mleku (Alpsko mleko je znamka mleka, najverjetneje misliš s tem homogenizirano mleko) je mlečna maščoba. Ko mleko homogeniziraš je to še vedno mlečna maščoba, le v manjših kapljicah.

Če bi se kalcij vezal v maščobo v mleku (ali imel tendenco k temu, da se ujame v maščobne kapljice), bi bil potemtakem maslo (ki v bistvu je mlečna maščoba) tudi vir kalcija. Vendar ni, saj je kalcij vezan na mlečne beljakovine.

Odgovori Citiraj sporočilo Povezava Prijavi objavo
Na vrh