Najdi forum

Naslovnica Forum Politični čvek ZDA podpornica džihada

ZDA podpornica džihada

Mati Agnes Mariam od Križa je predstojnica samostana (St. James the Mutilted) v kraju Kara v provinci Homs, Sirija. Je pripadnica melkitov, najstarejše živeče krščanske skupnosti na svetu, živa priča oboroženega konflikta v Siriji in ena izmed voditeljic gibanja Musalaha, ki si prizadeva za mir in spravo. Z njo smo se pogovarjali ob predstavitvi mirovne pobude za Sirijo predstavnikom civilne družbe in vlade na Inštitutu za mednarodne in strateške študije (ISIS) v glavnem mestu Malezije.

Zakaj se kot verska oseba ukvarjate s političnimi zadevami?

Nikoli se nisem politično opredeljevala, zavzela kakršne koli politične drže in tudi danes nimam nobenega političnega motiva. Toda o tem, kar se dogaja v Siriji, sem preprosto morala spregovoriti. Če bi molčala, bi bila soudeležena v zločinih.

Kako ste doživeli začetek konflikta v Siriji?

Živeli smo v shizofreni situaciji. Resničnost smo imeli pred očmi, mediji pa so nam govorili nekaj povsem drugega.

Na začetku krize je bilo gibanje, ki je bilo nadaljevanje procesa damaščanske pomladi – zahteve za demokratizacijo po smrti Bašarjevega očeta Hafeza al Asada. V ospredju gibanja so bili sekularisti, intelektualci z dejanskim načrtom za prihodnost države v obliki političnega programa. Z deklaracijo so zahtevali reforme in oblast jih je vrgla v ječo. Takrat so se zato začele spontane demonstracije. Sprva smo vsi pozitivno gledali na revolucijo, večina si je želela sprememb. Toda kmalu smo ugotovili, da je nekaj hudo narobe.

Že marca 2011, blizu velike noči, so nam mladinci iz Homsa povedali, da so na lastne oči videli neidentificirane oborožene skupine, ki so streljale vsevprek. Na pripadnike varnostnih sil, demonstrante, civiliste, mimoidoče … Globalni mediji so nam predstavljali le dve strani: miroljubne demonstrante in represivne varnostne sile, mi pa smo vedeli, da je na delu še tretja stran – tista, katere namen je bilo ustvarjanje kaosa. Opazili smo, da mediji načrtno prikrivajo obstoj odredov smrti, zato nam je bilo jasno, da za njimi ne stoji aktualna oblast. Znotraj revolucije je potekala skrita, medijsko podprta agenda.

Nato sem 5. decembra 2011 v Homsu na lastne oči videla odrede smrti in njihove žrtve. Več kot sto mrtvih civilistov, ki so bili ubiti brez boja. Likvidirani so bili samo zato, ker so pripadali kateri izmed javnih služb in naj bi zato kolaborirali z oblastjo, med njimi so bili poštar, električar, zdravnik … Trgovca, ki na ukaz upornikov ni hotel zapreti trgovine, so razsekali na koščke. Zavedala sem se, da takšno nasilje nima nobene druge logike kot zgolj sejanje kaosa. Mediji so o teh zločinih molčali. Stran, ki je bila odgovorna zanje, pa so potem celo kanonizirali kot borce za svobodo, ki varujejo civilno prebivalstvo.

Če ima revolucija svetel cilj, čemu za njeno promocijo uporabljati mrežo prikrivanja in laži?

Mediji so nam govorili o golorokih demonstrantih, ki so poprijeli za orožje, da bi se uprli Asadovim tankom.

To je bil le eden izmed mitov, ki je opravičeval nasilje in njegovo prikrito eskalacijo.

Kako je bila promovirana lažna revolu­cija?

Kar se je zgodilo v resnici, je bil inženiring. To je bila gotovo najbolj virtualna revolucija v zgodovini. Poleg prikrivanja odredov smrti, ki so bili odgovorni za nasilje, je bila na delu tehnologija prepričevanja javnosti z lažnimi novicami in ponarejenimi videoposnetki, o žrtvah, ki naj bi jih zagrešile varnostne sile.

Jdeitet Artuz je pretežno krščanska četrt v predmestju Damaska in nekega jutra, zgodaj spomladi 2011, je Al Džazira poročala, da so to območje obkolili tanki, londonski observatorij za človekove pravice pa je povedal, da je bilo ubitih 25 miroljubnih demonstrantov. Ker sem bila naslednji dan povabljena na kosilo k patriarhu v Damask, kjer je bil tudi duhovnik iz Jdeitet Artuza, sem mu izrazila sožalje nad tragičnimi dogodki. Začudil se je in mi zatrdil, da v njegovem kraju ni bilo tankov in nobene žrtve. Povedal pa je, da so bile organizirane inscenirane demonstracije za televizijske kamere.

Takšne demonstracije smo doživeli tudi v naši vasi. Bilo je kot v studiu. Na tla so meter vsaksebi narisali točke, na katerih so stali demonstranti, da bi bili na posnetkih videti številčnejši. Zbralo se je kakih tristo ljudi. Sodelovali so le najpreprostejši sloji in posamezniki, ki so vse življenje stali na robu zakona, ter mladoletniki in otroci. Otroke so podkupili s sladkarijami, odrasli so prejeli denar. Brez denarja ni bilo demonstracij. Delili so ga kar iz bisag in s tovornjaka, ki je bil parkiran ob glavni cesti. V Saudski Arabiji očitno ne izgubljajo časa z elektronskim transferjem denarja (smeh).

V Parizu sem na Institut du Monde Arabe potem videla razstavo grafičnega oblikovalca sirske revolucije. Kako je mogoče, da so imeli ti preprosti demonstranti, ki ne znajo spregovoriti besede v tujem jeziku, dizajnerja v Parizu in vsak teden nov slogan na vrhunsko oblikovanem plakatu?

Zakaj je upor, ki je bil videti sekularen, tako hitro postal islamističen?

Revolucija je bila programirana in implementirana. Vložene so bile milijarde v proizvodnjo lažne, umetne, prazne revolucije. Zato se je hitro izpela, in ko se je po petkovi molitvi z mošeje na ulice zgrnila množica, so sekularne slogane kaj kmalu zamenjali islamistični.

Upor, ki so ga začeli sekularni intelektualci, je zelo hitro dobil barvo Muslimanske bratovščine in retorika je postajala vse bolj sektaška – v smislu sunitske večine nasproti Asada, ki je pripadnik alavitske manjšine, češ, mi smo večina, ki mora vladati. To je postalo opravičilo za rušenje oblasti.

Revolucijo je ugrabila fundamentalistična sunitska ločina islama, vahabizem, ki je doma v Saudski Arabiji in Katarju. Njen ozek in ekskluzivističen verski pogled družbo zreducira na način, ki ne trpi različnosti. V Siriji je bila še do nedavnega popolnoma obrobna.

Tej skrajni obliki islama, katere širitev po svetu poteka s petrodolarji iz Zaliva, je bil vstop v Sirijo dovoljen šele po smrti Hafeza al Asada, ko se je država začela odpirati. To je bila usodna napaka, ki jo kaže pripisati neizkušenosti Hafezovega naslednika Bašarja.

Kako se je razširil oborožen konflikt?

Moj namen ni podpirati Asadovo oblast, toda izkrivljeno sliko, ki jo hočejo za resnico predstaviti mediji, je treba popraviti.

V Siriji dejansko ne divja državljanska vojna, temveč prikrita agresija, ki je vodena iz tujine.

Če pogledamo na zemljevid, vidimo, da se je nasilje razširilo z obmejnih območij. Odredi smrti so se infiltrirali iz sosednjih držav. Brez pomoči Turčije, Libanona in Jordanije bi uporniki propadli. Deloma je udeležen tudi Irak, kajti v Siriji je bila ustanovljena veja tamkajšnje podružnice Al Kaide, fronta Al Nusra. Danes je velika večina upornikov povezanih s skrajnimi islamističnimi skupinami, kot je Al Kaida.

Več kot polovica upornikov ni niti državljanov Sirije. O tem je junija 2012 pričal ustanovitelj Zdravnikov brez meja, Jacques Beres, ki je zdravil ranjence upornikov v Alepu. Po moji oceni je pripadnikov mednarodne svete vojne, ki potrjeno prihajajo iz osemdesetih držav sveta, danes v Siriji še več.

Uporniki svoj vpliv širijo s terorjem. Zaradi banalnosti ali kot v opozorilo, kaj se bo zgodilo neposlušnim, kruto in javno izvajajo eksekucije. Znanih je na tisoče primerov. V kraju Nebek pri Damasku so skozi okno hiše iz tretjega nadstropja na ulico vrgli človeka, ki naj bi bil Asadov podpornik. Izkazalo pa se je, da so potrkali na napačna vrata in ubili nekoga drugega.

Kaj takšne razmere pomenijo za prebivalce Sirije?

V Siriji je pet do šest milijonov notranje razseljenih oseb.

Ko sem bila na Svetu Združenih narodov v Ženevi, so mi rekli, da je to zato, ker Asad bombardira lastno prebivalstvo. Vprašala sem jih, zakaj se je potem 85 odstotkov beguncev zateklo na stran, ki je pod nadzorom vlade. Povedala sem jim, da uporniki vdirajo na območja, kjer živijo civilisti, in njihove domove preuredijo v bojišče. To je v nasprotju z ženevsko konvencijo.

Namesto da bi uporniki osvobodili ozemlje, ga osvobodijo njegovega prebivalstva.

Iz najstarejše četrti v Homsu, Hamidiye, kjer so v večini živeli kristjani, je februarja 2012, ko so vanjo vdrli uporniki, pobegnilo 130.000 ljudi. Iz istega razloga so ljudje zbežali iz Alepa. Ko sem na začetku bitke za Alepo poklicala škofa, da bi ga povprašala, kaj se dogaja v mestu, mi je odvrnil, da se je primerila invazija kot v času mongolskih vpadov, in dodal, da tudi Mongoli ne bi prizadejal takšnega uničenja ekonomski prestolnici države. V mesto so vdrle oborožene tolpe, tujci, ki nimajo zveze s tamkajšnjimi prebivalci. V petmilijonskem Alepu je živelo le nekaj tisoč posameznikov, ki so bili povezani z revolucijo. Poslovno skupnost Alepa, ki je odklonila sodelovanje z oboroženimi tolpami, je doletela strašna kazen. Mnogi so bili likvidirani takoj. Za tisočino njihove vrednosti je bilo pod prisilo prodanih 3700 tovarn, 1400 jih je bilo razstavljenih in po kosih odpeljanih v Turčijo. Iz skladišč je bilo ukradenih pet milijonov ton žita. Iz trgovin starodavnega bazarja so odnesli pet ton zlata, potem pa so bazar zažgali. Zgorelo je 17 kilometrov ulic in zgradb iz trinajstega stoletja, del Unescove svetovne dediščine.

Oborožene tolpe načrtno uničujejo kulturnozgodovinske spomenike. V napoto jim je vse, kar ima v Siriji simbolen pomen. Porušili so minaret mošeje Omajadov, ene izmed najbolj razsvetljenih islamskih dinastij, ki je vladala Siriji. Popolnoma so uničili številne mavzoleje, mošeje, cerkve. Ko so zavzeli mesto Raka, so najprej izropali tamkajšnji muzej. Skrajneži, ki jih je vodila ista fundamentalistična ideologija, so uničili tudi sufijske grobnice v malijskem Timbuktuju in kipe Bud v kraju Bamijan v Afganistanu. Vahabizem, ki prezira umetnost in arhitekturo, je popolno nasprotje s sufizmom navdahnjeni sirski islamski kulturi.

Kakšne so razmere na območjih pod nadzorom upornikov?

Ker je tudi naš samostan na takšnem območju, vam lahko iz prve roke povem, da vlada kaos. Prej smo imeli vrata ves čas odprta, po vasi bi se lahko brez težav sprehajali tudi po polnoči, zdaj pa si že čez dan ne upamo stopiti na plano. Zaradi incidentov smo se bili prisiljeni obdati z bodečo žico. Živimo v strahu, kdo bo potrkal na naša vrata. Oborožene tolpe ugrabljajo ljudi in zahtevajo odkupnino.

Imam zanesljive podatke o posilstvih, ki so jih uporniki zagrešili nad civilisti. Rekrutacija poteka na način svobodne izbire. Ne šalim se. Imam priče. Vstopijo v hišo, postrojijo družino in izberejo. Zato, ker imajo vse tiste fatve, ki legitimirajo posilstva in jih objavljajo kleriki, kot je Jusef el Karadavi, duhovni vodja Muslimanske bratovščine in zvezda televizijske postaje Al Džezira.

Kleriki so v fatvah razglasili tudi sveto vojno proti sekularistom in verskim manjšinam. To je neposredna legitimacija pogromov nad drugače mislečimi, ki ne pripadajo fundamentalistični obliki islama. V samomorilskem napadu je bil ubit vodilni sunitski klerik v Siriji, izredno mil mož in velik učenjak, šejk Ramadan al Bouti. Fatve so vzpodbudile etnično čiščenje. Ko pridejo uporniki na določeno območje, so njihova tarča najprej okoliške vasi alavitov, šiitov, druzov ali kristjanov. Prebivalce izženejo, domove izropajo in požgejo. V Mezopotamiji, blizu mesta Deir al Zor, so pred dnevi uporniki obglavili sto civilistov, prebivalcev šiitske vasi, vključno z desetletnimi otroki.

Kaj tako imenovana revolucija pomeni za krščanske skupnosti v Siriji?

Kristjani se logično niso poistovetili in množično udeležili v revoluciji, ki so jo ugrabili islamisti. Zato jih je doletela kolektivna kazen.

Vzorčen primer, kaj se godi krščanske populaciji v Siriji, je mesto al Kuseir, kjer je pred konfliktom živelo sedem tisoč kristjanov, članov melkitske skupnosti, ki pripadajo naši škofiji, zato njihovo situacijo še posebej dobro poznam. Prve mesece tako imenovane revolucije so bili tarča občasnega nasilja, požigov in umorov. Ko so mesto zavzeli tuji plačanci in je bil v mestu ustanovljen islamski emirat, pa je bil na minaret mošeje kmalu razobešen razglas, ki jim je postavil ultimat, da zapustijo domove. Ostali sta le dve družini. Med bitko za al Kuseir, ko so bili uporniki poraženi, sta plačali visoko ceno. Žensko ene od družin je denimo zaporedoma posililo toliko upornikov, da je izgubila razum. Šele potem so jo ubili.

Prej smo živeli v sekularni ureditvi, kjer so bile vse verske skupnosti enakopravne in samostojne. Ženske so imele v družbi enake pravice kot moški in zavzemale so vodilne položaje v družbi. Res smo živeli v nekakšnem totalitarnem sistemu, odločitve je sprejemala majhna skupina ljudi in ni se smelo na glas izražati nasprotnega političnega mnenja. Toda imeli smo varnost in mir, brezplačno zdravstvo in šolstvo ter dovolj hrane za vse. Sirija pred začetkom konflikta, denimo, ni imela niti beliča zunanjega dolga. Toda zdaj smo se znašli v novem totalitarizmu, ki je neprimerno hujši od prvega – terorju sektaškega nasilja, ki ga uprizarjajo oboroženi uporniki.
https://www.casnik.si/mati-agnes-od-kriza-za-delo-v-siriji-ne-divja-drzavljanska-vojna-temvec-prikrita-agresija-iz-tujine/
V drugem delu intervjuja nam vodja Komisariata za Sveto deželo p. Peter Lavrih predstavlja svoj pogled sirsko državljansko vojno, Arabsko pomlad in vmešavanje zahodnih sil, sodobno evropsko kulturo in pozive po multikulturnosti, migracije ter demografsko problematiko Evrope.

Kaj menite o sirski državljanski vojni; kako bi se v zvezi z njo moral obnašati Zahod?
O tem imajo gotovo svoje mnenje vojni analitiki; morda bomo nekoč vedeli več. Še o preteklih vojnah pri nas ne vemo vsega. Dokler zmagovalci pišejo zgodovino, je resničnost teptana pod mizo. Sirska vojna je še časovno preblizu, da bi poznali vsa ozadja. Dejstvo pa je, kot povedo krščanski predstojniki v Siriji: če pade Asad, pademo kristjani. In iz tega razloga se je Rusija tako močno angažirala v tej vojni.

Bi potem rekli, da je vloga Rusije na Bližnjem vzhodu – vsaj trenutno – za položaj kristjanov pozitivnejša od vloge Zahoda?
Da, to drži in se je v praksi pokazalo pri sirski vojni. Pozivi vseruskega patriarha Kirila, ki se je zavzemal za trpeče kristjane v Siriji, so obrodili pozitivne sadove. Evropa sicer ima svojo vlogo, toda Rusija je ena, evropskih držav pa veliko in dobimo problem enotnega pristopa. Da pridemo do njega, traja. To se je jasno pokazalo že pri migrantski krizi.

Je pa tu še nepredvidljiva vloga Turčije, ki ima svoje računice: prilastitev ozemlja na severu Sirije, preprečitev Kurdistana kot države, vmes pa manevri z Jeruzalemom in Palestino.

Arabska pomlad je žalostno obdobje, kjer zahodne sile nosijo veliko krivde za premnoga življenja

Vojna v Siriji se je začela vsled t. i. Arabske pomladi. Kako vidite tovrstne težnje po demokratizaciji na Bližnjem vzhodu in severni Afriki? Koliko prihodnosti imajo?Arabska pomlad je žalostno obdobje, kjer zahodne sile nosijo veliko krivde za premnoga življenja. Zahod je večkrat spremenil taktiko do udeleženih držav, najbolj očitno se je to zgodilo v Siriji. Temu svetu je demokracija tuja, ne zna si pomagati z njo. Potrebuje gospodarje z močno roko, šejke, avtokrate. Tak primer stabilne države je kraljevina Jordanija, kjer ni bilo nikakršne pomladi in vse lepo deluje. Vmešavanje zahodnih sil, zlasti ZDA, je privedlo do današnje zmešnjave.

Kako na splošno vidite odnose med različnimi kulturami in verstvi na Bližnjem vzhodu? Se vam zdi, da imamo Evropejci pravo predstavo o tem delu sveta oz. njegovi/h kulturi/ah?
Bližnji vzhod je kakor rajski vrt različnosti v kulturah in verstvih. Ima svojo pestro zgodovino, ki je ljudi naučila medsebojne tolerance. Otomanska Turčija je npr. določila razmerja strpnosti celo med kristjani z zakonskim aktom statusa quo na svetih krajih. Bodočnost bo samo v toleranci ali pa je ne bo. Vmešavanje tujih sil – tako regionalnih muslimanskih kot Zahoda – za medsebojne odnose ne pomeni ničesar dobrega.

Ali so ljudje na Bližnjem vzhodu res na splošno politično in družbeno tako neizobraženi / »ne-modri«, kot pogosto mislimo Evropejci?
Če bi na to odgovoril pritrdilno, bi jih močno užalil. In ko so užaljeni, se maščujejo. Prebivalci Bližnjega vzhoda so zelo premeteni ter neučakani. Ne vedo točno, kaj bi radi, in to hočejo takoj. Primer za to je zakon, ki ga je imel Izrael pripravljenega za vrnitev palestinskih beguncev. S predlogom niso bili zadovoljni in je padel v vodo ob menjavi vlade. Rešitev bližnjevzhodnega problema lahko pride samo od znotraj, nikakor ne od zunaj. Politično preigravanje bo še trajalo.

Migrantska kriza je bila past, nastavljena celotni Evropi, ki ji je ta nasedla.

S prebivalci Bližnjega vzhoda smo se srečali tudi med nedavno migrantsko krizo. Kako ste videli to dogajanje in odziv evropskih držav nanj?
Migrantska kriza je bila past, nastavljena celotni Evropi, ki ji je ta nasedla. Koliko od teh ljudi si je z begom iz domovine resnično želelo rešiti življenja in koliko ostalih ljudi je uporabilo migrantski tok za odhod v – domnevno – boljše življenje? In kakšna je bila Soroševa vloga pri tem projektu? Ko bomo dobili odgovore na ta vprašanja, bo logika begunstva, ki se je valila skozi naše kraje, popolnoma drugačna.

Slovenci imamo izkušnjo begunstva, a tisto, ki so ga doživeli naši rojaki, ko so bežali pred komunističnim maščevanjem, nima z begunstvom iz Sirije prav nobene vzporednice ali primerjave.

Kako vidite sodobno evropsko kulturo? Kaj menite o aktualnih pozivih po večji multikulturnosti in celo »uvažanju« delovne sile iz drugih predelov sveta?
Evropa si je z »multi-kulti« podpisala kulturni in verski propad. Evropska liberalna miselnost hoče zavreči svojo krščansko zgodovino in krščanske temelje. Begunci ne prihajajo v Evropo na delo, ampak hočejo uresničenje sanj, ki so jim jih naslikali trgovci z belim blagom in jih osiromašili do golega. V svojih popotnih torbah pa prinašajo terorizem in dolgoročni cilj islamizacije evropske celine.

Evropa ima dovolj lastne delovne sile, ki lahko pride iz domačih krogov. Ima delovno silo, ki že po naravi spada v evropsko misel in je krščanska – tu mislim na vzhod Evrope, Ukrajina, Moldavija itd.

Tovrstni pozivi/pogledi so pogosto povezani z demografsko problematiko Evrope oz. staranjem prebivalstva. Kaj vidite ta problem? Kako naj se ga evropske države lotevajo?
Odgovor ni daleč, pokaže ga islam. Pri njih je življenje sveto in otroci blagoslov. Je tako tudi v Sloveniji in širše po Evropi? Vse analize in prognoze so odveč, če nam življenje ni sveto. Tudi begunci so nam postavili ogledalo pred oči. Poziv turškega predsednika Erdogana k rodnosti in več otrokom je veljal Turkom, ki že prebivajo v Evropi. Če uporabljamo izraz demografska problematika Evrope, smo lahko bolj preprosti: ne splavom in da rojstvom!
https://www.domovina.je/pater-lavrih-evropa-si-je-z-multi-kulti-podpisala-kulturni-in-verski-propad-2-del-intervjuja/

Asirske kristjane sem prvič srečal v Ankavi na severu Iraka decembra 2006; takrat sva s fotografom Matejem Leskovškom za Mladino poročala o razmerah v iraškem Kurdistanu. Za pomoč pri opravljanju dela sva najela lokalnega »fikserja«, to je prevajalca in vodnika. Njegovo ime mi je že davno ušlo iz spomina, ne bom pa pozabil pogovora ob prvem srečanju. »Ne, nisem Kurd, Asirec sem,« je dejal. Bil sem prepričan, da sem narobe slišal. »Aha, iz Sirije si?« sem vprašal in potihoma negodoval, kaj, za vraga, mi bo fikser iz Sirije v Iraku. Nasmehnil se je in me vljudno popravil: »Ne, ne, prijatelj moj. Od tu sem, ampak moji ljudje so Asirci.« Vrglo bi me na rit, če ne bi že sedel. »Čakaj malo … Asirci? Iz tistih časov kot … Feničani in Sumerci?« Pokimal je in potrpežljivo čakal na nove izbruhe neznanja. »Vau,« sem se lovil. »O vas sem se učil v osnovni šoli. Pa … čestitam, da ste preživeli do zdaj, mislim, glede na vse skupaj.« V njegovih očeh se je prikazala žalost, ki je takrat še nisem dobro razumel. Rekel je: »Da. Ampak ne vem, koliko časa bomo še obstali tukaj.«

Ankava je severno predmestje Erbila, ki velja za glavno mesto iraškega Kurdistana. Tja je v letih 2006 in 2007 pribežalo več deset tisoč asirskih kristjanov iz srednjega in južnega Iraka. V državi je bila sektaška vojna med arabskimi šiiti in suniti na vrhuncu. Kristjani, ujeti med obe vojskujoči se strani (obe sta se surovo znašali nad njimi), so iskali varnejše zavetje pri Kurdih. Številni so takrat še gojili upanje, da se bodo lahko v bližnji prihodnosti vrnili na domove, in so še vedno verjeli v obljube svetovnih voditeljev o demokraciji in svobodi. Tega upanja danes ni več. Zgorelo je v ognju sektaške in medetnične vojne, ki jo je v zadnjih letih podžgala predvsem samooklicana Islamska država. Požar se je vmes razširil še v sosednjo Sirijo in tudi tam resno ogrozil obstoj asirske krščanske skupnosti. Uničenih je bilo nešteto krajev neprecenljivega zgodovinskega pomena za celotno človeštvo, muzejev in verskih objektov. Nazadnje so svetovne agencije 20. januarja poročale, da so pripadniki Islamske države uničili najstarejši samostan v Iraku Mar Elia (sv. Elije) pri Mosulu; tam je stal od 6. stoletja.

Gre za brezkompromisen pregon Asircev z njihove zemlje, kjer so živeli 7000 let. Namen takšnega uničevanja objektov in celotnih krajev je jasen: tudi če bi se Asirci lahko kdaj vrnili domov, se ne bi imeli kam. Kmalu po zavzetju Mosula junija 2014 so se na domovih kristjanov pojavili grafiti: »Spreobrnite se [v islam], odidite ali pa umrite.« In ljudje so odšli, večina izmed njih karseda daleč stran od tega pekla: v zahodno Evropo, Severno Ameriko in Avstralijo. Leta 2003, ko se je začela druga zalivska vojna, je bilo v Iraku še poldrugi milijon asirskih kristjanov. Zdaj jih je le še nekaj več kot 300 tisoč. Preganjanje tega ljudstva, enega najstarejših na svetu, ljudstva prvotnih kristjanov, ki je do danes ohranilo aramejščino (znano tudi kot Jezusov jezik), je mogoče opisati samo z eno besedo. Ta beseda je GENOCID.

Sedem tisoč let smo služili človeštvu s svojo kulturno dediščino, ohranili smo Jezusov jezik in zdaj bo svet dovolil, da izginemo, pravi Benjamin Šmail, iraški asirski politik.
Od Sablje do sablje
Obstoj asirskih kristjanov je bil v zgodovini že nemalokrat ogrožen. Poskušali so preživeti od pokola do pokola. Ko so, denimo, leta 1743 perzijski vojaki vkorakali v pokrajino Ninive (današnji severozahodni Irak), so od 150 menihov v samostanu sv. Elije zahtevali, naj se spreobrnejo v islam. Ker tega niso storili, so jih pobili. Toda prav sodobna zgodovina se je izkazala za najpogubnejšo. Leta 1915 se je v tedanjem Otomanskem cesarstvu zgodil pogrom nad kristjani. Turčija ne prizna, da bi šlo za genocid, toda zgodovinska dejstva navajajo, da je bilo med pobitimi samo Armencev več kot milijon. A statistika te človeške tragedije se tu ne konča: pobitih je bilo tudi okoli 300 tisoč Asircev. Pokol, ki so ga nad njimi izvedli otomanski vojaki in kurdska plemena, sami imenujejo »sejfo«. Beseda izvira iz aramejščine in pomeni »sablja«. Nekdaj bogata in zelo razširjena asirska skupnost na ozemlju današnje jugovzhodne Turčije je bila zdesetkana in za njo so kot nekakšna spominska znamenja ostala le še imena nekaterih krajev. Eno večjih tamkajšnjih mest z okoli 90 tisoč prebivalci se imenuje Mardin. Beseda izvira iz sirjaško-aramejskega narečja in pomeni »trdnjava«. Danes v Mardinu živi le še okoli 300 Asircev oziroma Sirjakov, kot se imenujejo tu. Njihova nekdanja mesta in vasi zdaj pripadajo Kurdom, ti pa številne starodavne cerkve in samostane uporabljajo za hleve.

Preživeli so po letu 1915 zbežali proti jugu, k sonarodnjakom na ozemljih današnjega Iraka in Sirije. Niso prišli kot tujci. Mosul v osrčju pokrajine Ninive je bil vedno kraj izjemnega pomena za asirsko predkrščansko in krščansko civilizacijo. Toda tudi ti dve državi sta se z leti izkazali za past za kristjane. Leta 1933 je sledil še en pokol, ki so ga v severnih iraških provincah Duhok in Mosul izpeljali iraška vojska in kurdska plemena. Pobitih je bilo več tisoč Asircev in uničenih ter izropanih 63 njihovih krajev. Režima stranke Baas v Iraku in Siriji sta v drugi polovici 20. stoletja nadaljevala zatiranje asirskih kristjanov s politiko arabizacije. Zatiranje je bilo kruto, toda kristjani v Iraku se radi šalijo: »Sadam Husein je bil pravičen. Res je bil tiran, ampak je vse zatiral enako.« Njegovemu padcu je sledila katastrofa resnično bibličnih razsežnosti. Za asirske kristjane pomeni obuditev njihovih najhujših zgodovinskih travm: od brezobzirnega uničevanja kulturne dediščine do obglavljanja ljudi z dolgimi sabljami, ki ga kažejo posnetki Islamske države iz Mosula in od drugod.

»Svet nas je izdal«
»Kmalu po padcu Sadamovega režima se je za nas začela mora,« je dejal Srud Makdasi, poslanec v kurdskem regionalnem parlamentu, v katerem imajo Asirci zagotovljenih pet sedežev. »Kristjani smo se znašli pod velikim pritiskom. Znani so napadi na naše svete objekte, ki jih je izvajala Al Kaida, in pa umor mosulskega nadškofa Paulosa Faradža Raha leta 2008, vendar so bile največja grožnja za kristjane kriminalne združbe, ki so ugrabljale in pobijale naše ljudi v Bagdadu in drugih mestih. V zmedi, ki je nastala, smo bili najšibkejši člen zaradi miroljubnosti. Z vsakim letom smo bliže izginotju s svojega ozemlja. Islamska država je pregnala 200 tisoč kristjanov iz Mosula in njegove okolice. Prvič v zgodovini se je zgodilo, da tam ne živi več noben kristjan, da v Mosulu cerkveni zvonovi ne zvonijo več …«

»Seveda smo podpirali padec Sadamovega režima,« je nadaljeval Benjamin Šmail, nekdanji poslanec v istem parlamentu. »Osebno sem bil predstavnik Asircev na tajnih pogovorih z Američani v Turčiji leta 2002. Takrat so nam obljubljali marsikaj: svobodo, človekove pravice, demokracijo … A nazadnje so nas izdali. Nobena iraška vlada ni pokazala volje za ohranjanje krščanstva na tem ozemlju, kar nas niti ne preseneča; muslimane dobro poznamo. Toda zakaj nam je hrbet obrnil preostali svet, predvsem tisti del sveta, ki je iste vere kot mi? Sedem tisoč let smo služili človeštvu s svojo kulturno dediščino, ohranili smo Jezusov jezik in zdaj bo svet dovolil, da izginemo?«

Duhovnik Džibrail iz kraja Alkoš nedaleč od meje s Sirijo na severu je pritrdil: »Nadaljevanje vojne v Iraku je v prid tujim silam, kot so ZDA, Velika Britanija, Francija, Turčija, Savdska Arabija, Iran in tako naprej. Zaradi njihovih interesov imamo v Iraku vojno in terorizem. Te države so si našo razdelile kot torto in jim ni mar za smrt ljudi, ni jim mar za izginotje dediščine mezopotamskih civilizacij, ki pripada vsem nam. Mar jim je edino za njihovo mednarodno ekonomijo. Toda bog … bog vidi vse.«

Večina Asircev, s katerimi sem se pogovarjal, razume trenutno dogajanje na Bližnjem vzhodu, predvsem kar zadeva vzpon Islamske države, kot »zelo grdo igro mednarodnih sil«.

Z izginotjem Asircev oziroma asirskih kristjanov bo Bližnji vzhod izgubil pomemben del svoje identitete.
Eksodus
V pogovoru s Šmailom sem navrgel naivno tolažbo: »No, vsaj Kurdi vas tokrat branijo.« »Ni tako preprosto,« je jezno zmajal z glavo. »Kurdi nas ne obravnavajo kot enakovredne državljane. Oblasti izkoriščajo našo stisko. Veliko večino pomoči, ki nam je namenjena, poberejo zase. Poleg tega jemljejo zemljo, ki je v naši lasti. Vzemiva za primer Ankavo. To je bila včasih večja vas, način življenja je bil vezan na kmetijstvo. Zdaj so tu v imenu napredka zrasli stanovanjski bloki, pisarniška poslopja in hoteli, a mi od tega nimamo nič, samo identiteto izgubljamo. Težava je seveda tudi politična – če nimaš zemlje, nimaš pravic.« Nato je povedal šalo, ki orisuje kurdski pogled na razmere: Kurd in Asirec se prepirata, čigava je zemlja na severu Iraka. Asirec vztraja, da so njegovi predniki tu živeli od vekomaj, o čemer pričajo tudi številne arheološke najdbe. »Prav, naj bo,« reče nazadnje Kurd. »Kar je pod zemljo, je Asirija, toda kar je na njej, je Kurdistan.«

Nikjer ni bilo bolj očitno, da si Kurdi prisvajajo asirsko zemljo, kot v kraju Alkoš, ki je po trditvah župana Basina Bela »zadnji večji kraj v Ninivah, v katerem še živijo [izključno] kristjani«. Položaji Islamske države so 15 kilometrov stran, zato je okoli Alkoša in med vasmi ogromno nadzornih točk pešmerge, kurdske vojske. Na teh točkah je moč videti nekaj, česar drugje ni, in sicer velike posterje kurdskega predsednika Masuda Barzanija. Drugod ni tolikšne potrebe po ikonografiji, tukaj pač. S temi posterji vojaki domačinom sporočajo, da je to ozemlje del Kurdistana in s tem last kurdskih oblasti. Na območju sicer delujejo asirske obrambne milice, kot sta Zaščitne enote Niniv in Dveh navša, vendar so, kot priznavajo tudi njihovi pripadniki, prešibke, da bi igrale pomembno vlogo v vojni ali nadzirale del ozemlja.

Ker Asirci izgubljajo dediščino in zemljo, hočejo zapustiti domove, številni za vedno. »Duhovnik je med mašo dejal, da če se razmere do poletja ne bodo izboljšale, lahko vsi gremo,« je povedal Gali, fant iz Niniv, ki je z družino že drugi božič in novo leto zapored pričakal v begunskem taborišču Šlama 1 pri Ankavi, kjer je nagnetena množica ljudi. Predmestje je bilo ponovno lepo in praznično okrašeno, vendar je bilo v zraku čutiti napetost. Cerkve so varovali pripadniki pešmerge in zasebni varnostniki. V svetu kristjani za božične praznike pričakujejo darila, na Bližnjem vzhodu pa napade. In res so se zgodili v kraju Kamišli na severovzhodu Sirije. Napadene so bile dve asirski restavraciji in bencinska črpalka. Čeprav vse kaže na Islamsko državo, Asirci ne vedo, ali morda za temi dejanji ne stoji kdo drug. Vse, kar vedo, je, da bo ta vojna še dolgo trajala in da je ne morejo preživeti, zato je bolje, če odidejo. »Toda če odidemo, bomo v treh generacijah izgubili jezik in kulturo. Je torej to naš konec?« se sprašuje Makdasi.

Z izginotjem Asircev oziroma asirskih kristjanov bo Bližnji vzhod izgubil pomemben del svoje identitete. Vprašanje, ki si ga moramo zastaviti mi, pa je: če se je človeštvo pripravljeno odpovedati svoji zibelki s takšno bolestno ravnodušnostjo, si sploh zasluži še karkoli drugega kot nagrobnik?
http://www.mladina.si/172238/odkrizani/
Sirija je pretežno muslimanska država, a božič lahko krščanska manjšina tam vseeno praznuje. Se pravi, praznujejo ga lahko na področjih, ki jih nadzoruje vlada. Pod zdaj večinoma uničeno Islamsko državo ga seveda niso mogli.
Oblast, ki jo zahodne sile pod vodstvo ZDA želijo odstraniti, omogoča preživetje kristjanom, medtem ko uporniki skušajo bolj ali manj uveljaviti nadoblast samo ene verzije ene religije in preganjati vse druge. Iz Damaska in Alepa prihajajo fotografije božičnih praznovanj, iz uporniškega Idliba ne toliko.
Nič čudnega, če se za Asadov režim borijo suniti, šiiti, kristjani. Alternativa je namreč grozljiva in na žalost v zahodnih prestolnicah to dobro vedo, a jim ni mar. Ne bi bi jim bilo mar niti, če bi Islamska država zavzela Damask, ker so pač mislili, da so manjša nevarnost. Zaradi tega so sposobni podpirati preimenovano Al Kaido, ki je izvedla najhujši teroristični napd v zgodovini ZDA. Zaradi tega so neodgovorno pošiljali orožje upornikom in je to orožje potem ‘slučajno’ končalo v rokah najhujših skrajnežev.

K sreči je prišlo do ruskega posredovanja. Drugače božiča v Damasku, Alepu in drugod po Siriji ne bi bilo. Bile bi pa množice sirskih kristjanov, ki bi bežale v sosednje države in proti Evropi. Če jih ne bi preprosto pobili.

Vprašajmo se. Kdo je naš prijatelj in kdo naš sovražnik v tej zgodbi? Sekularna država, ali skrajneži podobni tistim, ki po zahodu izvajajo teroristične napade? Seveda je mogoče kritizirati Asada in ga pozivati k reformam, potem ko bo vojne enkrat konec, toda z veliko njegovimi nasprotniki se niti pogovarjati ne da.
https://jinovsvet.blog/2017/12/25/v-siriji-praznujejo-bozic/

Najbolj žalostno je, da Slovenskim katolikom ni mar za Sirske katolike, ampak da podpirajo džihad. Prav tako ZDA podpirajo džihadiste. Da jih le ni sram. ZDA so svetovni terorist in in podpornik džihadizma.

kdo bo to bral … naj napišem povzetek:

ZDA ližejo rit židom.

Tale Asad je pa res čuden musliman. Ne podpira džihada, kamenjanja žensk, omogoča brezplačno šolo tudi za deklice…

Hja mogoče ekskluzivcem vse zgoraj ne paše, iz samo njim razumljivega razloga, ampak v bistvu je Asad postal zloben v trenutku ko ni več hotel trgovati v dolarjih, tako kot Gadafi. Pred tem je pa bil čist ko suza in bestič, tako kot Gadafi.

Saj je že otrokom jasno, da so ZDA največji svetovni terorist, vse kar se dogaja, so skuhali oni, podpirajo ISIS, no saj je logično, so ga kar sami ustvarili.

Ko se toliko govori, da se Rusi in ameri morajo pogovarjati. Ne razumem o čem naj bi se Rusi pogovarjali s teroristi.

Pa še eno zanimivo naključje o delnicah moža od Mayke.

https://www.rt.com/uk/424392-may-husbands-capital-group/


Asad bo padel, za njim bo prišel nekdo, ki bo osvobodil Gazo.

Pa vedno je tako, odstavijo nekoga, ki je malo čez les in ustoličijo nekoga, ki je čisto čez les. Samo takšen ADI najbrž ne bo pustil kristjanov živih.


Druži se s Putinom, ne pretepa žene, ne prepoveduje ženskam službe, voziti avta, hoditi okrog v minikrilu itd.
Pa to je heterik in zato ga bo džihadistična inkvizotorska, demokratična civilizirana, pro zahodna, opozicija pospravila na inkvizitorski način.
Upam, da jim Putin to prepreči.


Druži se s Putinom, ne pretepa žene, ne prepoveduje ženskam službe, voziti avta, hoditi okrog v minikrilu itd.
Pa to je heterik in zato ga bo džihadistična inkvizotorska, demokratična civilizirana, pro zahodna, opozicija pospravila na inkvizitorski način.
Upam, da jim Putin to prepreči.
[/quote]

Kar se je zgodilo v resnici, je bil inženiring. To je bila gotovo najbolj virtualna revolucija v zgodovini. Poleg prikrivanja odredov smrti, ki so bili odgovorni za nasilje, je bila na delu tehnologija prepričevanja javnosti z lažnimi novicami in ponarejenimi videoposnetki, o žrtvah, ki naj bi jih zagrešile varnostne sile.

Jdeitet Artuz je pretežno krščanska četrt v predmestju Damaska in nekega jutra, zgodaj spomladi 2011, je Al Džazira poročala, da so to območje obkolili tanki, londonski observatorij za človekove pravice pa je povedal, da je bilo ubitih 25 miroljubnih demonstrantov. Ker sem bila naslednji dan povabljena na kosilo k patriarhu v Damask, kjer je bil tudi duhovnik iz Jdeitet Artuza, sem mu izrazila sožalje nad tragičnimi dogodki. Začudil se je in mi zatrdil, da v njegovem kraju ni bilo tankov in nobene žrtve. Povedal pa je, da so bile organizirane inscenirane demonstracije za televizijske kamere.

Takšne demonstracije smo doživeli tudi v naši vasi. Bilo je kot v studiu. Na tla so meter vsaksebi narisali točke, na katerih so stali demonstranti, da bi bili na posnetkih videti številčnejši. Zbralo se je kakih tristo ljudi. Sodelovali so le najpreprostejši sloji in posamezniki, ki so vse življenje stali na robu zakona, ter mladoletniki in otroci. Otroke so podkupili s sladkarijami, odrasli so prejeli denar. Brez denarja ni bilo demonstracij. Delili so ga kar iz bisag in s tovornjaka, ki je bil parkiran ob glavni cesti. V Saudski Arabiji očitno ne izgubljajo časa z elektronskim transferjem denarja (smeh).

V Parizu sem na Institut du Monde Arabe potem videla razstavo grafičnega oblikovalca sirske revolucije. Kako je mogoče, da so imeli ti preprosti demonstranti, ki ne znajo spregovoriti besede v tujem jeziku, dizajnerja v Parizu in vsak teden nov slogan na vrhunsko oblikovanem plakatu?

Zakaj je upor, ki je bil videti sekularen, tako hitro postal islamističen?

Revolucija je bila programirana in implementirana. Vložene so bile milijarde v proizvodnjo lažne, umetne, prazne revolucije. Zato se je hitro izpela, in ko se je po petkovi molitvi z mošeje na ulice zgrnila množica, so sekularne slogane kaj kmalu zamenjali islamistični.

Upor, ki so ga začeli sekularni intelektualci, je zelo hitro dobil barvo Muslimanske bratovščine in retorika je postajala vse bolj sektaška – v smislu sunitske večine nasproti Asada, ki je pripadnik alavitske manjšine, češ, mi smo večina, ki mora vladati. To je postalo opravičilo za rušenje oblasti.

Revolucijo je ugrabila fundamentalistična sunitska ločina islama, vahabizem, ki je doma v Saudski Arabiji in Katarju. Njen ozek in ekskluzivističen verski pogled družbo zreducira na način, ki ne trpi različnosti. V Siriji je bila še do nedavnega popolnoma obrobna.

Tej skrajni obliki islama, katere širitev po svetu poteka s petrodolarji iz Zaliva, je bil vstop v Sirijo dovoljen šele po smrti Hafeza al Asada, ko se je država začela odpirati. To je bila usodna napaka, ki jo kaže pripisati neizkušenosti Hafezovega naslednika Bašarja.

Kako se je razširil oborožen konflikt?

Moj namen ni podpirati Asadovo oblast, toda izkrivljeno sliko, ki jo hočejo za resnico predstaviti mediji, je treba popraviti.

V Siriji dejansko ne divja državljanska vojna, temveč prikrita agresija, ki je vodena iz tujine.

Če pogledamo na zemljevid, vidimo, da se je nasilje razširilo z obmejnih območij. Odredi smrti so se infiltrirali iz sosednjih držav. Brez pomoči Turčije, Libanona in Jordanije bi uporniki propadli. Deloma je udeležen tudi Irak, kajti v Siriji je bila ustanovljena veja tamkajšnje podružnice Al Kaide, fronta Al Nusra. Danes je velika večina upornikov povezanih s skrajnimi islamističnimi skupinami, kot je Al Kaida.

Več kot polovica upornikov ni niti državljanov Sirije. O tem je junija 2012 pričal ustanovitelj Zdravnikov brez meja, Jacques Beres, ki je zdravil ranjence upornikov v Alepu. Po moji oceni je pripadnikov mednarodne svete vojne, ki potrjeno prihajajo iz osemdesetih držav sveta, danes v Siriji še več.

Uporniki svoj vpliv širijo s terorjem. Zaradi banalnosti ali kot v opozorilo, kaj se bo zgodilo neposlušnim, kruto in javno izvajajo eksekucije. Znanih je na tisoče primerov. V kraju Nebek pri Damasku so skozi okno hiše iz tretjega nadstropja na ulico vrgli človeka, ki naj bi bil Asadov podpornik. Izkazalo pa se je, da so potrkali na napačna vrata in ubili nekoga drugega.

Kaj takšne razmere pomenijo za prebivalce Sirije?

V Siriji je pet do šest milijonov notranje razseljenih oseb.

Ko sem bila na Svetu Združenih narodov v Ženevi, so mi rekli, da je to zato, ker Asad bombardira lastno prebivalstvo. Vprašala sem jih, zakaj se je potem 85 odstotkov beguncev zateklo na stran, ki je pod nadzorom vlade. Povedala sem jim, da uporniki vdirajo na območja, kjer živijo civilisti, in njihove domove preuredijo v bojišče. To je v nasprotju z ženevsko konvencijo.

Namesto da bi uporniki osvobodili ozemlje, ga osvobodijo njegovega prebivalstva.

Iz najstarejše četrti v Homsu, Hamidiye, kjer so v večini živeli kristjani, je februarja 2012, ko so vanjo vdrli uporniki, pobegnilo 130.000 ljudi. Iz istega razloga so ljudje zbežali iz Alepa. Ko sem na začetku bitke za Alepo poklicala škofa, da bi ga povprašala, kaj se dogaja v mestu, mi je odvrnil, da se je primerila invazija kot v času mongolskih vpadov, in dodal, da tudi Mongoli ne bi prizadejal takšnega uničenja ekonomski prestolnici države. V mesto so vdrle oborožene tolpe, tujci, ki nimajo zveze s tamkajšnjimi prebivalci. V petmilijonskem Alepu je živelo le nekaj tisoč posameznikov, ki so bili povezani z revolucijo. Poslovno skupnost Alepa, ki je odklonila sodelovanje z oboroženimi tolpami, je doletela strašna kazen. Mnogi so bili likvidirani takoj. Za tisočino njihove vrednosti je bilo pod prisilo prodanih 3700 tovarn, 1400 jih je bilo razstavljenih in po kosih odpeljanih v Turčijo. Iz skladišč je bilo ukradenih pet milijonov ton žita. Iz trgovin starodavnega bazarja so odnesli pet ton zlata, potem pa so bazar zažgali. Zgorelo je 17 kilometrov ulic in zgradb iz trinajstega stoletja, del Unescove svetovne dediščine.

Oborožene tolpe načrtno uničujejo kulturnozgodovinske spomenike. V napoto jim je vse, kar ima v Siriji simbolen pomen. Porušili so minaret mošeje Omajadov, ene izmed najbolj razsvetljenih islamskih dinastij, ki je vladala Siriji. Popolnoma so uničili številne mavzoleje, mošeje, cerkve. Ko so zavzeli mesto Raka, so najprej izropali tamkajšnji muzej. Skrajneži, ki jih je vodila ista fundamentalistična ideologija, so uničili tudi sufijske grobnice v malijskem Timbuktuju in kipe Bud v kraju Bamijan v Afganistanu. Vahabizem, ki prezira umetnost in arhitekturo, je popolno nasprotje s sufizmom navdahnjeni sirski islamski kulturi.

Kakšne so razmere na območjih pod nadzorom upornikov?

Ker je tudi naš samostan na takšnem območju, vam lahko iz prve roke povem, da vlada kaos. Prej smo imeli vrata ves čas odprta, po vasi bi se lahko brez težav sprehajali tudi po polnoči, zdaj pa si že čez dan ne upamo stopiti na plano. Zaradi incidentov smo se bili prisiljeni obdati z bodečo žico. Živimo v strahu, kdo bo potrkal na naša vrata. Oborožene tolpe ugrabljajo ljudi in zahtevajo odkupnino.

Imam zanesljive podatke o posilstvih, ki so jih uporniki zagrešili nad civilisti. Rekrutacija poteka na način svobodne izbire. Ne šalim se. Imam priče. Vstopijo v hišo, postrojijo družino in izberejo. Zato, ker imajo vse tiste fatve, ki legitimirajo posilstva in jih objavljajo kleriki, kot je Jusef el Karadavi, duhovni vodja Muslimanske bratovščine in zvezda televizijske postaje Al Džezira.

Kleriki so v fatvah razglasili tudi sveto vojno proti sekularistom in verskim manjšinam. To je neposredna legitimacija pogromov nad drugače mislečimi, ki ne pripadajo fundamentalistični obliki islama. V samomorilskem napadu je bil ubit vodilni sunitski klerik v Siriji, izredno mil mož in velik učenjak, šejk Ramadan al Bouti. Fatve so vzpodbudile etnično čiščenje. Ko pridejo uporniki na določeno območje, so njihova tarča najprej okoliške vasi alavitov, šiitov, druzov ali kristjanov. Prebivalce izženejo, domove izropajo in požgejo. V Mezopotamiji, blizu mesta Deir al Zor, so pred dnevi uporniki obglavili sto civilistov, prebivalcev šiitske vasi, vključno z desetletnimi otroki.

Kaj tako imenovana revolucija pomeni za krščanske skupnosti v Siriji?

Kristjani se logično niso poistovetili in množično udeležili v revoluciji, ki so jo ugrabili islamisti. Zato jih je doletela kolektivna kazen.

Vzorčen primer, kaj se godi krščanske populaciji v Siriji, je mesto al Kuseir, kjer je pred konfliktom živelo sedem tisoč kristjanov, članov melkitske skupnosti, ki pripadajo naši škofiji, zato njihovo situacijo še posebej dobro poznam. Prve mesece tako imenovane revolucije so bili tarča občasnega nasilja, požigov in umorov. Ko so mesto zavzeli tuji plačanci in je bil v mestu ustanovljen islamski emirat, pa je bil na minaret mošeje kmalu razobešen razglas, ki jim je postavil ultimat, da zapustijo domove. Ostali sta le dve družini. Med bitko za al Kuseir, ko so bili uporniki poraženi, sta plačali visoko ceno. Žensko ene od družin je denimo zaporedoma posililo toliko upornikov, da je izgubila razum. Šele potem so jo ubili.

Prej smo živeli v sekularni ureditvi, kjer so bile vse verske skupnosti enakopravne in samostojne. Ženske so imele v družbi enake pravice kot moški in zavzemale so vodilne položaje v družbi. Res smo živeli v nekakšnem totalitarnem sistemu, odločitve je sprejemala majhna skupina ljudi in ni se smelo na glas izražati nasprotnega političnega mnenja. Toda imeli smo varnost in mir, brezplačno zdravstvo in šolstvo ter dovolj hrane za vse. Sirija pred začetkom konflikta, denimo, ni imela niti beliča zunanjega dolga. Toda zdaj smo se znašli v novem totalitarizmu, ki je neprimerno hujši od prvega – terorju sektaškega nasilja, ki ga uprizarjajo oboroženi uporniki.

Kar se je zgodilo v resnici, je bil inženiring. To je bila gotovo najbolj virtualna revolucija v zgodovini. Poleg prikrivanja odredov smrti, ki so bili odgovorni za nasilje, je bila na delu tehnologija prepričevanja javnosti z lažnimi novicami in ponarejenimi videoposnetki, o žrtvah, ki naj bi jih zagrešile varnostne sile.

Jdeitet Artuz je pretežno krščanska četrt v predmestju Damaska in nekega jutra, zgodaj spomladi 2011, je Al Džazira poročala, da so to območje obkolili tanki, londonski observatorij za človekove pravice pa je povedal, da je bilo ubitih 25 miroljubnih demonstrantov. Ker sem bila naslednji dan povabljena na kosilo k patriarhu v Damask, kjer je bil tudi duhovnik iz Jdeitet Artuza, sem mu izrazila sožalje nad tragičnimi dogodki. Začudil se je in mi zatrdil, da v njegovem kraju ni bilo tankov in nobene žrtve. Povedal pa je, da so bile organizirane inscenirane demonstracije za televizijske kamere.

Takšne demonstracije smo doživeli tudi v naši vasi. Bilo je kot v studiu. Na tla so meter vsaksebi narisali točke, na katerih so stali demonstranti, da bi bili na posnetkih videti številčnejši. Zbralo se je kakih tristo ljudi. Sodelovali so le najpreprostejši sloji in posamezniki, ki so vse življenje stali na robu zakona, ter mladoletniki in otroci. Otroke so podkupili s sladkarijami, odrasli so prejeli denar. Brez denarja ni bilo demonstracij. Delili so ga kar iz bisag in s tovornjaka, ki je bil parkiran ob glavni cesti. V Saudski Arabiji očitno ne izgubljajo časa z elektronskim transferjem denarja (smeh).

V Parizu sem na Institut du Monde Arabe potem videla razstavo grafičnega oblikovalca sirske revolucije. Kako je mogoče, da so imeli ti preprosti demonstranti, ki ne znajo spregovoriti besede v tujem jeziku, dizajnerja v Parizu in vsak teden nov slogan na vrhunsko oblikovanem plakatu?

Zakaj je upor, ki je bil videti sekularen, tako hitro postal islamističen?

Revolucija je bila programirana in implementirana. Vložene so bile milijarde v proizvodnjo lažne, umetne, prazne revolucije. Zato se je hitro izpela, in ko se je po petkovi molitvi z mošeje na ulice zgrnila množica, so sekularne slogane kaj kmalu zamenjali islamistični.

Upor, ki so ga začeli sekularni intelektualci, je zelo hitro dobil barvo Muslimanske bratovščine in retorika je postajala vse bolj sektaška – v smislu sunitske večine nasproti Asada, ki je pripadnik alavitske manjšine, češ, mi smo večina, ki mora vladati. To je postalo opravičilo za rušenje oblasti.

Revolucijo je ugrabila fundamentalistična sunitska ločina islama, vahabizem, ki je doma v Saudski Arabiji in Katarju. Njen ozek in ekskluzivističen verski pogled družbo zreducira na način, ki ne trpi različnosti. V Siriji je bila še do nedavnega popolnoma obrobna.

Tej skrajni obliki islama, katere širitev po svetu poteka s petrodolarji iz Zaliva, je bil vstop v Sirijo dovoljen šele po smrti Hafeza al Asada, ko se je država začela odpirati. To je bila usodna napaka, ki jo kaže pripisati neizkušenosti Hafezovega naslednika Bašarja.

Kako se je razširil oborožen konflikt?

Moj namen ni podpirati Asadovo oblast, toda izkrivljeno sliko, ki jo hočejo za resnico predstaviti mediji, je treba popraviti.

V Siriji dejansko ne divja državljanska vojna, temveč prikrita agresija, ki je vodena iz tujine.

Če pogledamo na zemljevid, vidimo, da se je nasilje razširilo z obmejnih območij. Odredi smrti so se infiltrirali iz sosednjih držav. Brez pomoči Turčije, Libanona in Jordanije bi uporniki propadli. Deloma je udeležen tudi Irak, kajti v Siriji je bila ustanovljena veja tamkajšnje podružnice Al Kaide, fronta Al Nusra. Danes je velika večina upornikov povezanih s skrajnimi islamističnimi skupinami, kot je Al Kaida.

Več kot polovica upornikov ni niti državljanov Sirije. O tem je junija 2012 pričal ustanovitelj Zdravnikov brez meja, Jacques Beres, ki je zdravil ranjence upornikov v Alepu. Po moji oceni je pripadnikov mednarodne svete vojne, ki potrjeno prihajajo iz osemdesetih držav sveta, danes v Siriji še več.

Uporniki svoj vpliv širijo s terorjem. Zaradi banalnosti ali kot v opozorilo, kaj se bo zgodilo neposlušnim, kruto in javno izvajajo eksekucije. Znanih je na tisoče primerov. V kraju Nebek pri Damasku so skozi okno hiše iz tretjega nadstropja na ulico vrgli človeka, ki naj bi bil Asadov podpornik. Izkazalo pa se je, da so potrkali na napačna vrata in ubili nekoga drugega.

Kaj takšne razmere pomenijo za prebivalce Sirije?

V Siriji je pet do šest milijonov notranje razseljenih oseb.

Ko sem bila na Svetu Združenih narodov v Ženevi, so mi rekli, da je to zato, ker Asad bombardira lastno prebivalstvo. Vprašala sem jih, zakaj se je potem 85 odstotkov beguncev zateklo na stran, ki je pod nadzorom vlade. Povedala sem jim, da uporniki vdirajo na območja, kjer živijo civilisti, in njihove domove preuredijo v bojišče. To je v nasprotju z ženevsko konvencijo.

Namesto da bi uporniki osvobodili ozemlje, ga osvobodijo njegovega prebivalstva.

Iz najstarejše četrti v Homsu, Hamidiye, kjer so v večini živeli kristjani, je februarja 2012, ko so vanjo vdrli uporniki, pobegnilo 130.000 ljudi. Iz istega razloga so ljudje zbežali iz Alepa. Ko sem na začetku bitke za Alepo poklicala škofa, da bi ga povprašala, kaj se dogaja v mestu, mi je odvrnil, da se je primerila invazija kot v času mongolskih vpadov, in dodal, da tudi Mongoli ne bi prizadejal takšnega uničenja ekonomski prestolnici države. V mesto so vdrle oborožene tolpe, tujci, ki nimajo zveze s tamkajšnjimi prebivalci. V petmilijonskem Alepu je živelo le nekaj tisoč posameznikov, ki so bili povezani z revolucijo. Poslovno skupnost Alepa, ki je odklonila sodelovanje z oboroženimi tolpami, je doletela strašna kazen. Mnogi so bili likvidirani takoj. Za tisočino njihove vrednosti je bilo pod prisilo prodanih 3700 tovarn, 1400 jih je bilo razstavljenih in po kosih odpeljanih v Turčijo. Iz skladišč je bilo ukradenih pet milijonov ton žita. Iz trgovin starodavnega bazarja so odnesli pet ton zlata, potem pa so bazar zažgali. Zgorelo je 17 kilometrov ulic in zgradb iz trinajstega stoletja, del Unescove svetovne dediščine.

Oborožene tolpe načrtno uničujejo kulturnozgodovinske spomenike. V napoto jim je vse, kar ima v Siriji simbolen pomen. Porušili so minaret mošeje Omajadov, ene izmed najbolj razsvetljenih islamskih dinastij, ki je vladala Siriji. Popolnoma so uničili številne mavzoleje, mošeje, cerkve. Ko so zavzeli mesto Raka, so najprej izropali tamkajšnji muzej. Skrajneži, ki jih je vodila ista fundamentalistična ideologija, so uničili tudi sufijske grobnice v malijskem Timbuktuju in kipe Bud v kraju Bamijan v Afganistanu. Vahabizem, ki prezira umetnost in arhitekturo, je popolno nasprotje s sufizmom navdahnjeni sirski islamski kulturi.

Kakšne so razmere na območjih pod nadzorom upornikov?

Ker je tudi naš samostan na takšnem območju, vam lahko iz prve roke povem, da vlada kaos. Prej smo imeli vrata ves čas odprta, po vasi bi se lahko brez težav sprehajali tudi po polnoči, zdaj pa si že čez dan ne upamo stopiti na plano. Zaradi incidentov smo se bili prisiljeni obdati z bodečo žico. Živimo v strahu, kdo bo potrkal na naša vrata. Oborožene tolpe ugrabljajo ljudi in zahtevajo odkupnino.

Imam zanesljive podatke o posilstvih, ki so jih uporniki zagrešili nad civilisti. Rekrutacija poteka na način svobodne izbire. Ne šalim se. Imam priče. Vstopijo v hišo, postrojijo družino in izberejo. Zato, ker imajo vse tiste fatve, ki legitimirajo posilstva in jih objavljajo kleriki, kot je Jusef el Karadavi, duhovni vodja Muslimanske bratovščine in zvezda televizijske postaje Al Džezira.

Kleriki so v fatvah razglasili tudi sveto vojno proti sekularistom in verskim manjšinam. To je neposredna legitimacija pogromov nad drugače mislečimi, ki ne pripadajo fundamentalistični obliki islama. V samomorilskem napadu je bil ubit vodilni sunitski klerik v Siriji, izredno mil mož in velik učenjak, šejk Ramadan al Bouti. Fatve so vzpodbudile etnično čiščenje. Ko pridejo uporniki na določeno območje, so njihova tarča najprej okoliške vasi alavitov, šiitov, druzov ali kristjanov. Prebivalce izženejo, domove izropajo in požgejo. V Mezopotamiji, blizu mesta Deir al Zor, so pred dnevi uporniki obglavili sto civilistov, prebivalcev šiitske vasi, vključno z desetletnimi otroki.

Kaj tako imenovana revolucija pomeni za krščanske skupnosti v Siriji?

Kristjani se logično niso poistovetili in množično udeležili v revoluciji, ki so jo ugrabili islamisti. Zato jih je doletela kolektivna kazen.

Vzorčen primer, kaj se godi krščanske populaciji v Siriji, je mesto al Kuseir, kjer je pred konfliktom živelo sedem tisoč kristjanov, članov melkitske skupnosti, ki pripadajo naši škofiji, zato njihovo situacijo še posebej dobro poznam. Prve mesece tako imenovane revolucije so bili tarča občasnega nasilja, požigov in umorov. Ko so mesto zavzeli tuji plačanci in je bil v mestu ustanovljen islamski emirat, pa je bil na minaret mošeje kmalu razobešen razglas, ki jim je postavil ultimat, da zapustijo domove. Ostali sta le dve družini. Med bitko za al Kuseir, ko so bili uporniki poraženi, sta plačali visoko ceno. Žensko ene od družin je denimo zaporedoma posililo toliko upornikov, da je izgubila razum. Šele potem so jo ubili.

Prej smo živeli v sekularni ureditvi, kjer so bile vse verske skupnosti enakopravne in samostojne. Ženske so imele v družbi enake pravice kot moški in zavzemale so vodilne položaje v družbi. Res smo živeli v nekakšnem totalitarnem sistemu, odločitve je sprejemala majhna skupina ljudi in ni se smelo na glas izražati nasprotnega političnega mnenja. Toda imeli smo varnost in mir, brezplačno zdravstvo in šolstvo ter dovolj hrane za vse. Sirija pred začetkom konflikta, denimo, ni imela niti beliča zunanjega dolga. Toda zdaj smo se znašli v novem totalitarizmu, ki je neprimerno hujši od prvega – terorju sektaškega nasilja, ki ga uprizarjajo oboroženi uporniki.
[/quote]

Vse to je že ponavljajoč vzorec, že viden v bivši jugi, Ukrajini, raznih arabskih pomladih itd. Putin je že rekel o tem ”Skučno, djevučki” ( Dolgočasno je, punce )

Je pa treba te podle igre razkrinkavat in težit z njimi, dokler politiki tega ne bodo več mogli ignorirat.

Še Asad ima boljšo cesto kot mi
https://www.youtube.com/watch?v=J0OeM0tFmFs
Matej Tonin, če ti dam svoj glas, ali boš popravil cesto, ker po njej se voziš tudi ti in mislim, da bi te moralo začeti motiti, da se vozimo po tej sramoti.
Pozdrav iz Thinske doline.

Kar se je zgodilo v resnici, je bil inženiring. To je bila gotovo najbolj virtualna revolucija v zgodovini. Poleg prikrivanja odredov smrti, ki so bili odgovorni za nasilje, je bila na delu tehnologija prepričevanja javnosti z lažnimi novicami in ponarejenimi videoposnetki, o žrtvah, ki naj bi jih zagrešile varnostne sile.

Jdeitet Artuz je pretežno krščanska četrt v predmestju Damaska in nekega jutra, zgodaj spomladi 2011, je Al Džazira poročala, da so to območje obkolili tanki, londonski observatorij za človekove pravice pa je povedal, da je bilo ubitih 25 miroljubnih demonstrantov. Ker sem bila naslednji dan povabljena na kosilo k patriarhu v Damask, kjer je bil tudi duhovnik iz Jdeitet Artuza, sem mu izrazila sožalje nad tragičnimi dogodki. Začudil se je in mi zatrdil, da v njegovem kraju ni bilo tankov in nobene žrtve. Povedal pa je, da so bile organizirane inscenirane demonstracije za televizijske kamere.

Takšne demonstracije smo doživeli tudi v naši vasi. Bilo je kot v studiu. Na tla so meter vsaksebi narisali točke, na katerih so stali demonstranti, da bi bili na posnetkih videti številčnejši. Zbralo se je kakih tristo ljudi. Sodelovali so le najpreprostejši sloji in posamezniki, ki so vse življenje stali na robu zakona, ter mladoletniki in otroci. Otroke so podkupili s sladkarijami, odrasli so prejeli denar. Brez denarja ni bilo demonstracij. Delili so ga kar iz bisag in s tovornjaka, ki je bil parkiran ob glavni cesti. V Saudski Arabiji očitno ne izgubljajo časa z elektronskim transferjem denarja (smeh).

V Parizu sem na Institut du Monde Arabe potem videla razstavo grafičnega oblikovalca sirske revolucije. Kako je mogoče, da so imeli ti preprosti demonstranti, ki ne znajo spregovoriti besede v tujem jeziku, dizajnerja v Parizu in vsak teden nov slogan na vrhunsko oblikovanem plakatu?

Zakaj je upor, ki je bil videti sekularen, tako hitro postal islamističen?

Revolucija je bila programirana in implementirana. Vložene so bile milijarde v proizvodnjo lažne, umetne, prazne revolucije. Zato se je hitro izpela, in ko se je po petkovi molitvi z mošeje na ulice zgrnila množica, so sekularne slogane kaj kmalu zamenjali islamistični.

Upor, ki so ga začeli sekularni intelektualci, je zelo hitro dobil barvo Muslimanske bratovščine in retorika je postajala vse bolj sektaška – v smislu sunitske večine nasproti Asada, ki je pripadnik alavitske manjšine, češ, mi smo večina, ki mora vladati. To je postalo opravičilo za rušenje oblasti.

Revolucijo je ugrabila fundamentalistična sunitska ločina islama, vahabizem, ki je doma v Saudski Arabiji in Katarju. Njen ozek in ekskluzivističen verski pogled družbo zreducira na način, ki ne trpi različnosti. V Siriji je bila še do nedavnega popolnoma obrobna.

Tej skrajni obliki islama, katere širitev po svetu poteka s petrodolarji iz Zaliva, je bil vstop v Sirijo dovoljen šele po smrti Hafeza al Asada, ko se je država začela odpirati. To je bila usodna napaka, ki jo kaže pripisati neizkušenosti Hafezovega naslednika Bašarja.

Kako se je razširil oborožen konflikt?

Moj namen ni podpirati Asadovo oblast, toda izkrivljeno sliko, ki jo hočejo za resnico predstaviti mediji, je treba popraviti.

V Siriji dejansko ne divja državljanska vojna, temveč prikrita agresija, ki je vodena iz tujine.

Če pogledamo na zemljevid, vidimo, da se je nasilje razširilo z obmejnih območij. Odredi smrti so se infiltrirali iz sosednjih držav. Brez pomoči Turčije, Libanona in Jordanije bi uporniki propadli. Deloma je udeležen tudi Irak, kajti v Siriji je bila ustanovljena veja tamkajšnje podružnice Al Kaide, fronta Al Nusra. Danes je velika večina upornikov povezanih s skrajnimi islamističnimi skupinami, kot je Al Kaida.

Več kot polovica upornikov ni niti državljanov Sirije. O tem je junija 2012 pričal ustanovitelj Zdravnikov brez meja, Jacques Beres, ki je zdravil ranjence upornikov v Alepu. Po moji oceni je pripadnikov mednarodne svete vojne, ki potrjeno prihajajo iz osemdesetih držav sveta, danes v Siriji še več.

Uporniki svoj vpliv širijo s terorjem. Zaradi banalnosti ali kot v opozorilo, kaj se bo zgodilo neposlušnim, kruto in javno izvajajo eksekucije. Znanih je na tisoče primerov. V kraju Nebek pri Damasku so skozi okno hiše iz tretjega nadstropja na ulico vrgli človeka, ki naj bi bil Asadov podpornik. Izkazalo pa se je, da so potrkali na napačna vrata in ubili nekoga drugega.

Kaj takšne razmere pomenijo za prebivalce Sirije?

V Siriji je pet do šest milijonov notranje razseljenih oseb.

Ko sem bila na Svetu Združenih narodov v Ženevi, so mi rekli, da je to zato, ker Asad bombardira lastno prebivalstvo. Vprašala sem jih, zakaj se je potem 85 odstotkov beguncev zateklo na stran, ki je pod nadzorom vlade. Povedala sem jim, da uporniki vdirajo na območja, kjer živijo civilisti, in njihove domove preuredijo v bojišče. To je v nasprotju z ženevsko konvencijo.

Namesto da bi uporniki osvobodili ozemlje, ga osvobodijo njegovega prebivalstva.

Iz najstarejše četrti v Homsu, Hamidiye, kjer so v večini živeli kristjani, je februarja 2012, ko so vanjo vdrli uporniki, pobegnilo 130.000 ljudi. Iz istega razloga so ljudje zbežali iz Alepa. Ko sem na začetku bitke za Alepo poklicala škofa, da bi ga povprašala, kaj se dogaja v mestu, mi je odvrnil, da se je primerila invazija kot v času mongolskih vpadov, in dodal, da tudi Mongoli ne bi prizadejal takšnega uničenja ekonomski prestolnici države. V mesto so vdrle oborožene tolpe, tujci, ki nimajo zveze s tamkajšnjimi prebivalci. V petmilijonskem Alepu je živelo le nekaj tisoč posameznikov, ki so bili povezani z revolucijo. Poslovno skupnost Alepa, ki je odklonila sodelovanje z oboroženimi tolpami, je doletela strašna kazen. Mnogi so bili likvidirani takoj. Za tisočino njihove vrednosti je bilo pod prisilo prodanih 3700 tovarn, 1400 jih je bilo razstavljenih in po kosih odpeljanih v Turčijo. Iz skladišč je bilo ukradenih pet milijonov ton žita. Iz trgovin starodavnega bazarja so odnesli pet ton zlata, potem pa so bazar zažgali. Zgorelo je 17 kilometrov ulic in zgradb iz trinajstega stoletja, del Unescove svetovne dediščine.

Oborožene tolpe načrtno uničujejo kulturnozgodovinske spomenike. V napoto jim je vse, kar ima v Siriji simbolen pomen. Porušili so minaret mošeje Omajadov, ene izmed najbolj razsvetljenih islamskih dinastij, ki je vladala Siriji. Popolnoma so uničili številne mavzoleje, mošeje, cerkve. Ko so zavzeli mesto Raka, so najprej izropali tamkajšnji muzej. Skrajneži, ki jih je vodila ista fundamentalistična ideologija, so uničili tudi sufijske grobnice v malijskem Timbuktuju in kipe Bud v kraju Bamijan v Afganistanu. Vahabizem, ki prezira umetnost in arhitekturo, je popolno nasprotje s sufizmom navdahnjeni sirski islamski kulturi.

Kakšne so razmere na območjih pod nadzorom upornikov?

Ker je tudi naš samostan na takšnem območju, vam lahko iz prve roke povem, da vlada kaos. Prej smo imeli vrata ves čas odprta, po vasi bi se lahko brez težav sprehajali tudi po polnoči, zdaj pa si že čez dan ne upamo stopiti na plano. Zaradi incidentov smo se bili prisiljeni obdati z bodečo žico. Živimo v strahu, kdo bo potrkal na naša vrata. Oborožene tolpe ugrabljajo ljudi in zahtevajo odkupnino.

Imam zanesljive podatke o posilstvih, ki so jih uporniki zagrešili nad civilisti. Rekrutacija poteka na način svobodne izbire. Ne šalim se. Imam priče. Vstopijo v hišo, postrojijo družino in izberejo. Zato, ker imajo vse tiste fatve, ki legitimirajo posilstva in jih objavljajo kleriki, kot je Jusef el Karadavi, duhovni vodja Muslimanske bratovščine in zvezda televizijske postaje Al Džezira.

Kleriki so v fatvah razglasili tudi sveto vojno proti sekularistom in verskim manjšinam. To je neposredna legitimacija pogromov nad drugače mislečimi, ki ne pripadajo fundamentalistični obliki islama. V samomorilskem napadu je bil ubit vodilni sunitski klerik v Siriji, izredno mil mož in velik učenjak, šejk Ramadan al Bouti. Fatve so vzpodbudile etnično čiščenje. Ko pridejo uporniki na določeno območje, so njihova tarča najprej okoliške vasi alavitov, šiitov, druzov ali kristjanov. Prebivalce izženejo, domove izropajo in požgejo. V Mezopotamiji, blizu mesta Deir al Zor, so pred dnevi uporniki obglavili sto civilistov, prebivalcev šiitske vasi, vključno z desetletnimi otroki.

Kaj tako imenovana revolucija pomeni za krščanske skupnosti v Siriji?

Kristjani se logično niso poistovetili in množično udeležili v revoluciji, ki so jo ugrabili islamisti. Zato jih je doletela kolektivna kazen.

Vzorčen primer, kaj se godi krščanske populaciji v Siriji, je mesto al Kuseir, kjer je pred konfliktom živelo sedem tisoč kristjanov, članov melkitske skupnosti, ki pripadajo naši škofiji, zato njihovo situacijo še posebej dobro poznam. Prve mesece tako imenovane revolucije so bili tarča občasnega nasilja, požigov in umorov. Ko so mesto zavzeli tuji plačanci in je bil v mestu ustanovljen islamski emirat, pa je bil na minaret mošeje kmalu razobešen razglas, ki jim je postavil ultimat, da zapustijo domove. Ostali sta le dve družini. Med bitko za al Kuseir, ko so bili uporniki poraženi, sta plačali visoko ceno. Žensko ene od družin je denimo zaporedoma posililo toliko upornikov, da je izgubila razum. Šele potem so jo ubili.

Prej smo živeli v sekularni ureditvi, kjer so bile vse verske skupnosti enakopravne in samostojne. Ženske so imele v družbi enake pravice kot moški in zavzemale so vodilne položaje v družbi. Res smo živeli v nekakšnem totalitarnem sistemu, odločitve je sprejemala majhna skupina ljudi in ni se smelo na glas izražati nasprotnega političnega mnenja. Toda imeli smo varnost in mir, brezplačno zdravstvo in šolstvo ter dovolj hrane za vse. Sirija pred začetkom konflikta, denimo, ni imela niti beliča zunanjega dolga. Toda zdaj smo se znašli v novem totalitarizmu, ki je neprimerno hujši od prvega – terorju sektaškega nasilja, ki ga uprizarjajo oboroženi uporniki.
[/quote]

In mi podpiramo džihad? Potem se pa čudimo, da nam vsake toliko kakšen džihadist pobije nekaj civilistov?


Dodaj na: Facebook Twitter
Papež izpostavil potrebo po molitvi za Bližnji vzhod
3. 5. 2018 | Mojca M. Štefanič

Papež Frančišek je kristjane spodbudil k molitvi za mir na Bližnjem vzhodu. Med včerajšnjo splošno avdienco je pozdravil skupino romarjev poljske Karitas, ki so jih spremljali mladi iz Sirije. »V Rim ste prišli s posebnim avtobusom: z mobilnim sporočilom mladih pri poljski Karitas. In začenjate s kampanjo, s katero želite družbo opozoriti na probleme ubogih. Poleg sodi tudi pomoč žrtvam preganjanja v Siriji.«

Dodaj na: Facebook Twitter
Papež izpostavil potrebo po molitvi za Bližnji vzhod
3. 5. 2018 | Mojca M. Štefanič

Papež Frančišek je kristjane spodbudil k molitvi za mir na Bližnjem vzhodu. Med včerajšnjo splošno avdienco je pozdravil skupino romarjev poljske Karitas, ki so jih spremljali mladi iz Sirije. »V Rim ste prišli s posebnim avtobusom: z mobilnim sporočilom mladih pri poljski Karitas. In začenjate s kampanjo, s katero želite družbo opozoriti na probleme ubogih. Poleg sodi tudi pomoč žrtvam preganjanja v Siriji.«

Sveti oče je s tem mislil na vse kristjane v Siriji, ki jih preganjajo in pobijajo islamski skrajneži. »Duhovno znamenje projekta ‘Bus Young Caritas’ bo romanje podobe Naše ljube Gospe iz Alepa. Molite za mir v svetu, posebej na Bližnjem vzhodu in v Siriji!« je pozval papež.

Za mir v Siriji je Frančišek molil že v torek, ko je obiskal rimsko Marijino romarsko središče Divino Amore. Z molitvijo rožnega venca je obenem slovesno odprl Marijin mesec maj. Pred obiskom v romarskem središču je Frančišek na družbenem omrežju Twitter pozval k mesecu molitve za Sirijo in ves svet.

V katehezi med včerajšnjo avdienco je papež spregovoril o rušenju mostov do zla, kar nam uspe, če sledimo Jezusu. Kristjani ne moremo sprejeti Kristusa in mu pri tem postavljati pogoje. Treba se je ločiti od določenih vezi, da bi lahko zares sprejeli druge, je pojasnil sveti oče. To pomeni, da je »treba porušiti mostove in jih pustiti za sabo ter se podati na novo pot, ki je Kristus«.

Frančišek je opozoril na odpoved hudemu duhu, kar storimo z izpovedjo vere med obredom svetega krsta. Obe dejanji sta med seboj tesno povezani. »V takšni meri, v kakršni rečem ‘ne’ namigom hudiča, ki ločuje, sem zmožen reči ‘da’ Bogu, ki kliče, naj mu postanem podoben v mislih in besedah,« je pojasnil papež in dodal: »Hudič ločuje, Bog pa vedno združuje.« Tema tokratne kateheze med splošno avdienco, ki se je je udeležilo več deset tisoč romarjev in obiskovalcev, je bila podeljevanje zakramenta svetega krsta.
http://www.druzina.si/icd/spletnastran.nsf/all/80F296099CDFE03BC1258282002A3DD2?OpenDocument

Na osvobojenih ozemljih Sirije kristjani končno lahko javno praznujejo velikonočne praznike. Praznično je bilo v Aleppu, Latakiji, Damasku …
Življenje v opustošeni Siriji se počasi vrača na stara pota, kar se kaže tudi v izkazovanju verskega prepričanja. Kristjani so v nekaterih mestih lahko prvič po dolgotrajni državljanski vojni javno praznovali veliko noč.

Vstajenje Jezusa so v nedeljo pričakali v osvobojenem Aleppu in Damasku, kjer so se odvijale procesije. Ene od njih se je udeležila tudi prva dama Sirije Asma al Assad.

Kristjani v Siriji so bili v času vojne najbolj preganjana verska skupnost, islamisti pa so porušili številne sakralne objekte in ubili na tisoče nedolžnih kristjanov

http://nova24tv.si/svet/kristjani-na-osvobojenih-delih-sirije-v-miru-praznovali-veliko-noc/

Krščansko vero in slovenske kristjane bi na tem forumu najraje utopili v žlici vode. Zmerjanja čez njih je na tem forumu vse polno. Zdaj pa se kar naenkrat zavzemate za kristjane. Kakšna dvoličnost!

USA so dvakrat rešile Evropo pred propadom. Če ne bi bilo njih, bi po 2. svetovni vojni v Evropi govorili nemško ali pa rusko.

Brez USrancev bi domobranci lahko živeli v Avstriji.

Hudič jih je blagoslovili in njihove brate Žide tudi.
Indijanci in Palestinci so žrtve njihove okupacije. Mi imamo pa zaradi njih polno čudakov v svoji državi Na sto tisoče migrantov in beguncev prihaja na staro celino, še več naj bi se jih pripravljalo na pot. V Turčiji naj bi tako na pot proti Evropi čakalo okoli pol milijona migrantov in beguncev. Številni pa svarijo, da se lahko Evropa, če ne bo pravočasno zaustavila migrantskega vala, spopade z milijoni migrantov.

Tihotapske mreže spletene vse do Bangladeša Tihotapljenje migrantov v Evropo je postal velik posel. Tihotapci so svoje mreže spletli tudi v države, tako oddaljene od Evrope, kot sta Pakistan in Bangladeš. Prav zato je med migranti, ki med drugim prihajajo v Slovenijo, tudi precej Pakistancev in Bangladeševcev, v njihovih državah pa ne divja nobena vojna.

Vsekakor je pravo identiteto migrantov težko ugotoviti, saj številni, da bi lažje dobili azil, ne izdajo svoje prave identitete. Številni migranti se tako lažno predstavljajo za sirske begunce.

Ponarejeni sirski potni listi kot vir dohodkov za Islamsko državo? Zato ne preseneča, da cveti tudi posel ponarejanja potnih listov in dokumentov. V Turčiji, ta je odskočna deska za migrante, ki poskušajo po tako imenovani balkanski poti priti do severne Evrope, je tako nastal cvetoč trg lažnih sirskih potnih listov, ponarejanje oziroma preprodajanje osebnih dokumentov naj bi postalo tudi donosen vir denarja za zloglasno Islamsko državo.

Islamsko državo številni povezujejo z migrantskim valom. Že pred meseci so nekateri mediji, zlasti britanski, pisali o načrtu Islamske države, da bi sprožili val migrantov in beguncev, med katere bi se pomešali tudi islamski teroristi.

Načrti Islamske države o invaziji migrantov na Evropo Po podatkih britanskega časnika The Telegraph iz začetka letošnjega leta naj bi Islamska država iz Libije proti Italiji pognala množico migrantov, med katere bi pomešala tudi svoje člane. The Daily Mail pa je pisal o pol milijona migrantov, ki naj bi jih Islamska država uporabila kot “psihološko orožje” v boju proti Zahodu.

Vsekakor je padec libijskega avtoritarnega voditelja Moamerja Gadafija povzročil anarhijo v Libiji, kar izkoriščajo tudi tihotapci ljudi, ki migrante prevažajo na čolnih in ladjah proti Italiji. Libija je tako odskočna deska za množico afriških (tako severnoafriških kot podsaharskih) migrantov, ki poskušajo priti v Evropo. Številni med njimi so pred tem, v obdobju libijskega naftnega gospodarskega buma, leta živeli v tej državi.

Gadafi zaviral nezakonito priseljevanje Pred padcem Gadafija je bilo nezakonitih migracij po morju manj, saj so to preprečevale skupne libijske in italijanske ladijske patrulje. S padcem Gadafija, ki je s trdo roko preprečeval, da bi se migrantski val pretirano razbohotil, pa je Libija spet postala odskočna deska za pot v EU.

S tem se uresničuje Gadafijeva napoved, ki jo je izrekel kot svarilo Zahodu, ko je ta podprl uporniške skupine v Libiji: da bo po njegovem odhodu z oblasti Sredozemsko morje postalo morje kaosa.

Sirski demografski sod smodnika Sredozemsko morje je “morje kaosa” tudi zaradi državljanske vojne v Siriji, ki traja od leta 2011. Tu se uporniške skupine, od katerih je postala najmočnejša Islamska država, ki jo podpirajo bogate arabske zalivske države in tudi Turčija, bojujejo proti sirskemu predsedniku Bašarju Al Asadu.

V Siriji so bila že pred tem palestinska begunska taborišča, po napadu ZDA na Irak pa so se tja umaknili tudi številni Iračani. Poleg tega je bila Sirija že pred vojno prenaseljena zaradi visoke rodnosti. V tako ali tako prenapolnjena mesta so se s trebuhom za kruhom zgrinjali številni sirski kmetje in pastirji s podeželja.

Sircev je bilo leta 1937 malo več kot Slovencev, zdaj jih je desetkrat več Sirija je tako kot ves Bližnji vzhod v zadnjih 70 letih doživela velik demografski bum. Leta 1937 je imela Sirija le okoli 2,4 milijona prebivalcev (torej nekaj več kot zdaj Slovenija), leta 2011 pa že 23 milijonov.

V državljanski vojni je ta sirski demografski kotel eksplodiral in milijoni so poiskali zavetje v sosednjih državah: Turčiji, Libanonu, Iraku in Jordaniji. Številni so odšli tudi v arabske zalivske države, kjer pa niso imeli statusa beguncev, ampak so bili migranti.

Kako beg ljudi koristi Asadu in islamistom Zdaj je val teh beguncev, tudi Sircev, ki so pred nedavnim zbežali pred Islamsko državo ali Asadovimi silami (beg v tujino oziroma Evropo je tudi način, kako se mladi Sirci izognejo vpoklicu v sirsko vojsko, op. p.), skupaj z migranti drugih bližnjevzhodnih in srednjeazijskih držav pljusknil v Evropo.

Vsekakor je beg sirskega prebivalstva v korist tako Asadu kot Islamski državi. Za Asada je to način, da Evropo opozarja na sirsko krizo in se mogoče tudi spet vzpostavi kot sprejemljiv voditelj, ki lahko s pomočjo Zahoda zaustavi begunski val. Islamski državi pa je to v korist, ker lažje osvaja ozemlje, ki je “očiščeno” prebivalstva.

So v ozadju migrantske krize bogate arabske države? Pomembno vlogo v migrantsko-begunskem valu imajo tudi bogate arabske zalivske države. Prvič tako, da finančno podpirajo islamske skrajneže v Siriji in Iraku, drugič tako, da so po svoje tudi te države odskočne deske za pot v Evropo, tretjič pa, da imajo te države željo, da bi s pomočjo muslimanskih migrantov, ki prihajajo v Evropo, okrepile svoje vpliv na stari celini.

Tako je Savdska Arabija, ki uradno ni sprejela niti enega sirskega begunca (so pa ti verjetno v državi kot ekonomski migranti), nemški vladi že ponudila gradnjo 200 mošej v Nemčiji.https://siol.net/novice/svet/se-uresnicuje-gadafijeva-prerokba-o-sredozemlju-kot-morju-kaosa-392940


Šepa ti znanje zgodovine. Domobrance in Dražo so izdali Angleži. Američani pa so Dražo posmrtno odlikovali z najvišjim ameriškim odlikovanjem.
Angleži so zasedali avstrijsko Koroško, Američani pa Julijsko krajino. Od tam Američani niso vrnili niti enega prebeglega četnika ali domobranca.

Še več vojne = še več migrantov. Gadafi jim je lepo rekel pa mu niso verjeli Milijuni izbjeglica preplavit će europske granice i definitivno iznenaditi zapadne političare , izjavio je libijski lider Moamer Gadafi nekoliko mjeseci prije nego što je brutalno pogubljen.

U ožujku 2011. godine, Gadafi je upozorio da bez jedinstvene i stabilne Libije neće biti nikoga tko će kontrolirati bezbroj migranata iz Afrike i Bliskog istoka koji će bježati u Europu.

Kako pišu Nezavisne novine , za razliku od zapadnih lidera, Gadafi je očigledno shvatio da će milijuni doći u Europu, ukoliko Tripoli padne.

– Milijuni crnaca preko Mediterana mogu prijeći u Francusku i Italiju, ali Libija igra ulogu u sigurnosti na Mediteranu – rekao je Gadafi za televizijsku stanicu ‘France 24’.

‘Mediteran će postati more kaosa’

Gadafijev sin Saif , koji se nekada smatrao za njegovog nasljednika, a sada čeka na izvršenje smrtne kazne, ponovio je slična predviđanja u istom intervjuu.

– Libija može postati Somalija Sjeverne Afrike, Mediterana. Vidjet ćete pirate na Siciliji, u Lampeduzi . Vidjet ćete milijune ilegalnih imigranata. Teror će biti pred vratima – naglasio je Saif, a Gadafi dodao: ‘Mediteran će postati more kaosa’.

Nitko ga nije slušao. Umjesto toga, Zapad je pokrenuo vojnu intervenciju da sruši Gadafija s vlasti i od Libije nije ostalo ništa.

Baš kako je Gadafi prorekao, Mediteran je postao more kaosa na kojem tisuće izbjeglica u pretrpanim čamcima plovi do obala Italije. Mediteran se pretvorio u grobnicu, jer je za mnoge ovo putovanje postalo i posljednje.

Andrej Turjaški je rešil Evropo, ne pa Ameri.
http://www.hervardi.com/bitka_pri_sisku.php

Ti, Rok Žavbi in Boštjan http://old.slovenskenovice.si/novice/slovenija/potrjeno-slovenca-rok-bostjan-res-spreobrnjena-v-dzihadista

si zaslužite medalije za kolaboracijo, slovesno vam jih bo podelil tale gospod.
http://www.slovenskenovice.si/novice/svet/clanek/superbogatas-isce-pomoc-38025

V Siriji dejansko ne divja državljanska vojna, temveč prikrita agresija, ki je vodena iz tujine.

»TUJINA« = največji prevaranti in manipulanti; ameri, francozi, angleži + nato (vse zaveznice) -ogenj in bes, os zla, ustvarjalci terorizma, zločinci nad človečnost, glavorezci, skratka os zla, ki neti vse vojne sveta.

Svojemu narodu postal je drag,
ker je branil samo svoj domači prag.
To pa moti one, ki so domoljubje poimenovali diktatura, ker s tem branijo svojo pomoč džihadu. On je pa branil mesta in vasi pred džihadisti. Branil je kristjane, jazide, druze, alavite vse, ne glede na versko prepričanje.

Andrej Turjaški je rešil Evropo, ne pa Ameri.
http://www.hervardi.com/bitka_pri_sisku.php
[/quote]
Ljuba balkanska zaostala preproščina, ko človek med seboj pomeša stoletja.

Avstro-ogrsko šolstvo je bilo do zdaj na našem ozemlju najboljše. Vsi šolski sistemi naprej so rodili samo bedake. Najhujše pa po 2. svetovni vojni. Dokaz za to je tale forum.

Andrej Turjaški bi kolaborante z džihdisti (tipa Rok Žavbi in podporniki US terorizma) sam poslal nazaj Asadu, da jim sodi po svojih zakonih in imel bi prav.
Kdor je pomagal posiljevat Jazidinje, klat kristjane in zmerne muslimane, naj še odgovarja za to. http://nova24tv.si/svet/kristjani-na-osvobojenih-delih-sirije-v-miru-praznovali-veliko-noc/
Res ne vem, zakaj bi morali podpirati vojno, ker vojna nam prinaša begunce in migrante. Je že Gadafi povedal, da jih bomo imeli polno in da jih bomo mogli preživljati.
Gadafija so se rešili in migrante imamo tukaj. Naj jih vzame Amerika ne pa mi.

New Report

Close