Forum: Financiranje

Stanovanjski, avtomobilski in potrošniški krediti. Informiranje kreditojemalcev. Prednosti in pasti bančnih produktov. Ugotavljanje kreditne sposobnosti in način zavarovanja kredita.

Prekinitev lizing pogodbe??

Nova tema
Default avatar razočarana... 06 Jan 2008 05:39

Pozdravljeni!


Svoj problem bom opisala na kratko...

Pogodba, ki je bila narejena 13.12.2007 ter poslana na avtohišo. Moj podpis te pogodbe je bil dne 17.12.2007 ampak to nikjer ni zavedeno. Po podpisu te leazing pogodbe smo ugotovili, da je sestavljena če lahko tako rečem "nečloveško" zame so to oderuške obresti EOM je 14, 4000% ter stroški odobritve posla 1.344,00€. Zato sem se odločila, da prekinem to lizing pogodbo ter jim vrnem nov avto saj ob podpisu na avtohiši nisem bila deležna obrazložitve te pogodbe. Vsakič ko želim prekinit pogodbo na lizing hiši pride pri njih nekaj vmes oz. osebe, ki dela na tem ni trenutno na delovnem mestu. Tudi iz te avtohiše padajo raznorazne grožnje, da me bodo tožili, ker vračam avtomobil ter za prevožene kilometre itd...v bistvu pa se niso držali prve pogodbe, ki smo jo nardili na avtohiši staro za novo.
Prvi obrok zapade 13.01.2008. Koliko je meni znano se lahko pogodba prekine še pred zapadlostjo prvega obroka?

Za odgovor se Vam najlepše zahvaljujem!


Razočarana

Odgovori Citiraj sporočilo Povezava Prijavi objavo
Default avatar minimax 06 Jan 2008 10:34

Kakšno obrestno mero pa reklamirajo oz. so ti ponujali pred pogodbo, ali so te zavajali z oglaševanjem in obljubami? Kdaj si prevzela avto, ob podpisu ali kasneje? Ne vem kaj piše v pogodbi, vendar bi na tvojem mestu, s predpostavko, da so te zavajali, poiskal pomoč pri obeh institucijah za varstvo potrošnikov in pa na tržni inšpekciji, vkolikor ne bo pogodba takoj razdrta v tvojo korist. Načeloma bi jim bilo potrebno pisno pogodbo razdreti, ker pa te baše čas, jih obišči ponovno in opozori, kako boš branila svoje interese, pa jim piši potem. Omeni še TV. Če na to ne odreagirajo, potem pa na naštete inštitucije. Vsekakor pa si pred naslednjim pogovorom natančno preberi pogodbo in zakon o varstvu potrošnikov, ker zadeva po tako kratkem opisu ni povsem črno-bela.
http://www.uradni-list.si/1/objava.jsp? ... vilka=4288

Odgovori Citiraj sporočilo Povezava Prijavi objavo
Default avatar ejga. 06 Jan 2008 13:37

najemi odvetnika.

Odgovori Citiraj sporočilo Povezava Prijavi objavo
Default avatar minimax 06 Jan 2008 13:58

Se strinjam, da je zaradi že vplačanega denarja celo v slabšem položaju in da bo mogoče res potrebna pomoč odvetnika, vendar če se bo izkazalo, da sporazumne prekinitve in vračila denarja ne bo dosegla, v kar pa dvomim, če so jo zavajali in kako drugače kršili njene pravice in zakon. Če so dejstva v njeno korist, bo lizingodajalcu sledila slaba reklama, pa kakšna kazen, pa stroški tožbe, pa....mogoče bo pa na koncu kljub vsemu lepa beseda lepo mesto našla.

Odgovori Citiraj sporočilo Povezava Prijavi objavo
 
Default avatar razočarana... 09 Jan 2008 19:38

Pozdravljena!

Mi lahko posreduješ tvoj email, ker opažam da stvar obvladaš?


Hvala

L.p.

Odgovori Citiraj sporočilo Povezava Prijavi objavo
Default avatar minimax 09 Jan 2008 20:38

Razočarana,

moj e-naslov ni več skrit in me lahko kontaktiraš.

Odgovori Citiraj sporočilo Povezava Prijavi objavo
Default avatar elanino 10 Jan 2008 08:01

Po zakonu o varovanju potrošnikov imaš možnost v prvih 6 mesecih da avto enostavno vrneš z razlago, da ima stvarno napako. Zakon tudi nalaga, da mora resničnost tvojih trditev dokazovati prodajalec avtomobila, za kar pa se zaradi izredno visokih stroškov noben prodajalec ne odloči in raje
vrne denar ali stornira celotni posel.

To je verjetno najenostavnejša rešitev tvojega problema.

Odgovori Citiraj sporočilo Povezava Prijavi objavo
Default avatar borg 10 Jan 2008 09:53

kakšno zvezo pa imajo stvarne napake s stroški financiranja? no, nikakršne, zato to zagotovo nima smisla.

Bolj verjeten je najbrž dogovor, pri čemer, sem prepričan, jdajalec prav gotovo ne bo potegnil kratke.
Ko je avto kupljen, takoj izgubi del vrednosti(recimo 10-20%). Kdo bo nosil ta strošek? Novi ljemalec? Ja, samo ga je potrebno prej najti.
Da bi pa ldajalec pustil avto na dvorišču in v par mesecih zagotovo izgubil 15-20% od cene+stroške financiranja, je pa zelo malo verjetno..

Pogojno realna je zato predvsem tista možnost, da avto vrnete, ldajlec pa čimprej najde novega ljemalca. Kar bo najbžrž sočasno.
Čeprav bo tudi to težko, saj bo vsak hotel vedeti, zakaj se je nekdo premisli. Pa bo vse skupaj spet na začetku..

Mimogrede, @razočarana, lahko daš bolj točne podatke o pogojih financiranja?
Torej, koliko natančno je bil financirani znesek (upoštevaj davke-če so..), na kako dolgo, višina obroka (z in brez davka)?
Koliko so bilo vsi spremljajoči stroški (polog, neto-bruto, priprava posla, neto-bruto..)?

Odgovori Citiraj sporočilo Povezava Prijavi objavo
Default avatar elanino 10 Jan 2008 10:13

"Zato sem se odločila, da prekinem to lizing pogodbo ter jim vrnem nov avto saj ob podpisu na avtohiši nisem bila deležna obrazložitve te pogodbe"

Razočarana je v vprašanju zapisala da bi želela vrniti avto prodajalcu.

To, da pa mora prodajalec vzeti avto nazaj če gre za stvarno napako pa sigurno drži in padec vrednosti 10 - 20 % mora ali pozabiti ali pa izterjati z tožbo. In prodajalci se raje odločajo, da pozabijo izgubo na vrednosti avtomobila kot da bi na sodišču dokazovali svoj prav - informacija ki jo posredujem je pridobljena pri pooblaščenih prodajalcih vozil ter tudi še pri tržnem inšpektorju.

In če je lising vezan na avto in se avto vrne, pomeni da tudi ni osnove
za lizing pogodbo, a ne? Ali pa je mogoče stranka dolžna plačevati leasing za avto, ki ga nima oz. ga je vrnila? Po moje ne.

Odgovori Citiraj sporočilo Povezava Prijavi objavo
Default avatar borg 11 Jan 2008 08:36

še enkrat, drugače: stvarna napaka pomeni točno to, torej napako na stvari.
Recimo,da je v prospektu obljubljena poraba 8 l,tvoj porabi 11..Greš skozi celoten proces servisiranja,popravil, pa je še vedno isto. To bi lahko bila osnova za stvarno napako .

Glede pogodbe pa: gre skoraj zagotovo za finančni lizing, ki ga je možno prekiniti pod zelo restriktivnimi pogoji. Če pa to storiš, je pa to seveda pogojeno s plačilom vseh stroškov.
Vsekako pa ne moreš prekiniti pogodbe kar tako, ker ti nekaj na avtu ali v pogodbi ni več všeč (skoraj zagotovo je v pogodbi napisano, da je avto izbrala stranka.. in tudi podpisala prevzemni zapisnik..) .

Sicer pa še vedno čakamo na pogoje finnaciranja..

Odgovori Citiraj sporočilo Povezava Prijavi objavo
Default avatar zimska 11 Jan 2008 21:23

Pozdrav!

Tudi jaz sem kupil nov avtomobil. Poraba v prospektu piše 8,8 l/100km mestna vožnja, izvenmestna 6,8, konbinirani ciklus 7,6. Potovalni računalnik pa kaže skoz 11,3...11,5... kaj pa naj to pomeni?

Odgovori Citiraj sporočilo Povezava Prijavi objavo
Default avatar Janez Tomc 11 Jan 2008 21:43

To je pa velika razlika. Če kaže računalnik pravilno se pa hitro lahko izračuna če veste koliko km naredite s koliko goriva.
Kakšen avto ste kupili, s katerim motorjem in kakšno vožnjo imate?

Lp,

_____________________________________________________
Navada ravnanja z denarjem je pomembnejša od njegove količine.

Janez Tomc, mag.

[email protected]

Odgovori Citiraj sporočilo Povezava Prijavi objavo
Default avatar borg 14 Jan 2008 08:59

Glede preračunavanja računalnika je bilo že govor na nakem drugem postu. Na kratko: to je samo informacija. Za točno številko je potrebno izvesti kar ročno merjenje. Torej, natočiti do vrha (! ne "pumpati", še ročno - prenehati, ko se ročka samodejno izklopi!) , voziti in pri naslednjem dotakanju preračunati dejansko porabo.

Glede navedb o porabi: običajno je navedena tudi metoda - in standardne metode so laboratorijske. Podatkov praktičnega merjenja ne daje noben proizvajalec.
Ob tem samo kot zanimivost-ena izmed predpostvk za navedeno porabo je tudi ogret motor in drugi deli. Pri čemer le malo ljudi ve, da recimo katalizator prične pravilno delovati šele po kakšnih 15-20 minutah vožnje. In to seveda neposredno vpliva na porabo, saj nas večina vozi v službo pol do ene ure, tako da motor 30 in več odstotkov časa dela močno pdo optimalnimi pogoji..

Odgovori Citiraj sporočilo Povezava Prijavi objavo
Default avatar Ribicija 18 Jan 2008 22:17

NE bo ravno držalo.

Po zakonu o varstvu potrošnikov in zakonu o potrošniških kreditih lahko fizična oseba kadarkoli v času trajanja kredita ali finančnega najema prekine pogodbo, naredi predčasni odkup,....

Drugače pa odgovor razočarani. Glede na stroške odobritve predvidevam, da ste kupili avto višjega cenovnega razreda. Višina EOM-a ni odvisna samo od višine obrestne mere, ampak tudi od stroškov, dobe odplačevanja, lastne udeležbe,... V danem primeru bi lahko tako visok EOM nastal zaradi kratke dobe odplačevanja sorazmerno visokih stroškov odobritve tudi v primeru neke normalne obrestne mere, ki jo ponujajo avto dilerji (v zadnjem času je obr. dodatek pri dilerjih med 2,5 - 3,5%).

Vsekakor boste morali za točen odgovor podati malo več podatkov. Recimo koliko je lastne udeležbe, obdobje odplačevanja, vrednost vozila, način odplačevanja (mesečni, trimesečni). Potem pa vam lahko točno izračunam koliko je vaša obrestna mera (dejanska in ne EOM).

Odgovori Citiraj sporočilo Povezava Prijavi objavo
Default avatar borg 21 Jan 2008 13:44

vidim da je od vseh piscev, pobudnica post še najamanj aktivna-še vedno čakamo podatke. ali vsaj sporočilo, kako se je končalo.
@ribicija: vem(o)da je možno prekinto pgodbo. Načeloma lahko prekineš vsako pogodbo. Problem so le pogoji prekinitve, predvsem stroški

Odgovori Citiraj sporočilo Povezava Prijavi objavo
Default avatar Mitja86 03 Mar 2009 21:38

tudi jaz imam problem!

Kupil sem rabljen avto na lizing, in že po dveh dneh so se pokazale določene napake, ki so bile meni ob ogledu prikrite oz. zamolčane. Avto topel ne vžiga dobro ampak kot kakšen 30 let star tovornjak, potem zjutraj ko je pod 6 stopinj, rabijo xenon luči najmanj 5 min, preden jih uspeš prižgati, nato ročka za brisalce neki šteka, ko jih vklopim, skoraj ni variante več dabi jih izklopil. Prodajalca sem poklical in povedal kaj je narobe, nakar mi je dejal, da mu naj avto pripeljem in da bodo uredili stvar v zveziz motorjem,za ostalo pa naj grem do električarja in na svoje stroške. V bistvu mi niso ničesar uredili, razen tega da so mi dvakrat v 14 dneh vzeli avto za 4 ure in izpraznili polovico rezervoarja ter vrnili avto z 5km po BC-ju do bencinske črpalke. Trenutno sma z prodajalcem dogovorjena, da mu ga jutri pripeljem ponovno in ga bodo baje spet '' popravili '', toda mene je do avta minilo ker ima takšne napake, prodajalec pa mi je dal 2 meseca pisne garancije samo na motor, pa tudi dvomim v kilometre na števcu, pa še povrhu v zadnjih par dneh opažam da pri zavoj klenketa spredaj pri kolesu, kar mislim, da je homokinetični zglob. No...mislim da sem se malo preveč razpisal, zanima me le to, kaj lahko zahtevam od prodajalca, lizing sem namreč podpisal 2.2.2008 in prvi obrok zapade 21.3.08, zdaj pa hočem drug avto ali pa prekinitev pogodbe, ker mu ga ne nameravam voziti vsake 5 dni, pa ničesar ne bodo popravili.

p.s.: pa še porabo ma 11litrov, pa se vozim 90% po avtocesti, v homologaciji pa piše kombinirana 8,7litra. Gre pa za avto AUDI A6 2.5TDI V6 132kW, letnik 2000.

Trenutno sem na tem,da bi avto najraje vrnil in prekinil pogodbo. V pogodbi mi sicer piše, da imam možnost prekinit pogodbo le nekaj dni po podpisu, nekdo pa je višje zapisal, da imaš pravico to storiti po nekem zakonu 6 mesecev? KAKO JE S TEM?


Hvala vam za odgovor,upam da nisem preveč ''zatežil''

LP

Mitja

Odgovori Citiraj sporočilo Povezava Prijavi objavo
Default avatar Janez Tomc 03 Mar 2009 23:22

V prvi vrsti je to predvsem tehnično vprašanje. Pojdi do sodnega izvedeneca avtomobilske stroke, da napiše izvedensko mnenje. Na AMZS v Lj. imajo enega dobrega (Tone Šajn). Imajo storitev pregled vozila pred nakupom in pregledajo čisto sklope in napišejo poročilo o stanju vozila. Če se izkažejo skrite napake ali večje št. km kot po števcu lahko preko sodišča zahtevate svoje pravice. Morda se bo dalo kaj dogovoriti s prodajalcem.

Sicer je pa avto že 9 let star, poraba ne more biti taka kot pri novem in vsak stroj tudi avto ima neko normalno obrabo na določeno dobo. Če je obraba večja kot bi bila normalna bo povedal izvedenec. Tudi xenonske luči imajo neko življensko dobo. Ni običajno, da je lizing na tako star avto.

Če

Lp,

_____________________________________________________

Navada ravnanja z denarjem je pomembnejša od njegove količine.



Janez Tomc, mag.



[email protected]

Odgovori Citiraj sporočilo Povezava Prijavi objavo
Default avatar borg 04 Mar 2009 11:09

no, tole je tisto "po toči"..
In sedaj lahko pametujemo, toda izviren "greh" je že v osnovi- namreč odločitev za ta avto in to starost in način nakupa.

Audi 6 je načeloma posloven avto, ki na leto naredi vsaj 30.000, če pa je iz tujine (nemčija, italija, pa tudi 50.000 ali več.
No, vsaj večinoma.
In nakup starega avta je vsaj približno varen samo, če res veste,kaj se je z njim prej dogajalo.
To pomeni, da imate servisno knjižico in da greste do servisa (oboje je samo nujen, ne pa zadosten pogoj, ker je z obojim seveda možno manipulirati) in nato še do neodvisnega strokovnjaka (recimo AMZS) ki ga pogleda.

Kaj vas tu čaka? Ker ne maram preveč leporečenja, bom kar direkten: brez prodajalčevega sodelovanja bo to križev pot. Ki bo povrhu še drag. Če pogodbo za lizing prekinite, bo to povezano s stroški, enako če sklenete novo.Tu lahko zgubite tudi do 20% vrednosti avta.
Z avtom je pa tako: po tem kar ste napisali,je avto ali povsem nevzdrževan ali pa karamboliran in nepopolno popravljen.
In glede na starost avta bi rekel, da lahko stroški popravila dosežejo dobršen del vrednosti avta,žal..

Odgovori Citiraj sporočilo Povezava Prijavi objavo
Default avatar Janez Tomc 04 Mar 2009 23:12

Glede na to da sem bil 16 let v avtomobilski industriji, imam tudi strojno šolo, se ima za strokovnjaka s tega področja, verjamite vem kaj govorim. Zlato pravilo pri nakupu rabljenega vozila je da, ga mora prej nekdo pregledati, ki se na to spozna, drugače je loterija. Nočem strašit in tudi nisem videl avta, vendar lahko je v takšnem stanju, da je ceneje če ga damo pod prešo, kot da ga vzdržujemo. Vsekakor ga mora pregledati strokovnjak in če vam pove, da vzdrževanje ni smotrno, ga prodajte brez ubotavljanja, pa če tudi v zgubo. Morda pa ni kaj hujšega?

_____________________________________________________

Navada ravnanja z denarjem je pomembnejša od njegove količine.



Janez Tomc, mag.



[email protected]

Odgovori Citiraj sporočilo Povezava Prijavi objavo
Default avatar borg 05 Mar 2009 09:13

hm, ker imam občutek, da g.Tomc polemizira z mano, samo kot pojasnilo: nisem navijal za nobeno rešitev, hotel sem le reči, da tu na žalost ni najboljše rešitve-nobena ni ravno idelna, vse imajo svoje slabosti.

Ker pa imam tudi sam kar precej izkušenj iz vseh teh področij, napovedujem dve realni možnosti:

1. Vse ostane kot je, lastniku avto za silo popravijo ali izplačajo neko odškodnino. Lastnik se vozi, in z malo srečo bo avto mogoče zdržal leto ali dve brez večjih težav.
Ko se bodo težave (najbrž) ponovno pojavile (in te se z veliko verjetnostjo bodo), bo uporabnik avta spet pred isto dilemo: popravilo ali prekinitev lizinga.
2.Prekinitev lizinga-kadarkoli, se pa ve za možnosti:
-poplačilo vseh obveznosti iz lastnega denarja (kredit??) , lizingojemalec po tem postane lastnik avta. Avto nato proda, finančni rezultat pač je kakršen je.
-Druga možnost: avto prodaja lizigodajalec (vpliv na ceno??) , po prodaji se naredi obračun-lahko se zgodi, da lizingojemalec še doplača.

No, upam, da nas bo razočarana obvestila, kako se je izteklo..

Odgovori Citiraj sporočilo Povezava Prijavi objavo
Na vrh