Najdi forum

umetna inteligenca

mene pa zanima kaj pomeni umetna inteligenca? čist resno vprašanje tako da prooosim za resne odgovore! hvala!

Umetna inteligneca (UI) je zmožnost računalnika, da čim bolj naravno posnema umsko delovanje človeka. Avtonomna umetna inteligenca bi pomenila, da računalnik samostojno upošteva vnesene informacije in ustrezno prilagaja svoj odziv, ampak je to nemogoče, ker je vsaka umetna inteligenca točno to – umetna, torej ustvarjena s strani človeka in zato v določenih segmetih popolnoma predvidljiva.

je več vrst oziroma pojmov, ki jih lahko povežeš z umetno inteligenco, ampak v osnovi pomeni vselej inteligenco računalnika…

LP Esy

nova
Uredništvo priporoča

Umetna inteligenca je inteligentnost, ki naj bi jo imele nežive stvari (računalniki, roboti, …).

lp

Blondinka pobavana na rjavo ;). Sej ne hecam se.
AI = Stroj ki ima skoraj vse lastnosti človeka.

terminator je umetna inteligenca

literaturski komplicirmajstri pejmo iz teorije v prakso:

poglej: naprimer stroju so vprogramirali da če rečeš ˝sesalc˝ bo šel sesat, če rečeš ˝sedi˝ bo šel v kot…..pomeni da mu morajo čim več variant shranit v disk da potem npr. ˝razume˝/naredi čim več stvari.
Ne bit v skrbeh da bo ta inteligenca kdaj tako ko v filmu da robot razmišla in potem postrela celo mesto. Ti povem da jih še v norišnci neb hotli vzdrževat. Človk itak zna delat samo neumne stvari 🙂

Darko men so pa rekli da če si blondinka natakne očala :)))

Definicijo s faksa sem že pozabil, ampak v osnovi gre za to, da se stroj obnaša inteligento. To je cilj umetne inteligence, je pa trenutno stanje na tem področju precej porazno.

Po začetnem zagonu, ko je že kazalo, da se bo z metodami umetne inteligence dalo precej stvari rešit, so se potem povsod pokazale razne ovire. Kot vedno v računalništvu je tisto, s čimer delaš, le model resničnega sveta. In ta model je vedno precej poenostavljen. Od tod tudi izhaja večina težav.

Katere metode uporablja UI? Za nekatere si že slišal(a):
– nevronske mreže
– odločitvena drevesa
– genetsko programiranje
Še cel kup jih je. Da pa ne bi vse skupaj izgledalo pretirano učeno naj ti povem, da gre pri vsem le za tako ali drugačno uporabo statistike in verjetnosti.

Običajno je zgodba taka. Imaš nekaj podatkov o obnašanju iz preteklosti. Na podlagi tega potem napoveš gibanje v prihodnosti. To recimo deluje pri vrednostnih papirjih. No, naj bi delovalo, pa ne čisto.

Druga možnost je, da se program nauči reagiranja v nekaj situacijah, potem pa ga postaviš v čisto novo in se zna odločit za neko pot. Če se ne ukvarjaš s programiranjem, potem ti to mogoče ni bilo jasno, ampak računalnik nikdar ne naredi ničesar, če mu tega nekdo ni ukazal. Običajni programi znajo le tisto, kar so avtorji na začetku predvideli. Če se pojavi nova okoliščina, je običajni program ne zna upoštevati in običajno crkne. V kombinaciji z UI se da rešit nekatere takšne primere.

Še največkrat se srečaš z UI v igrah.

Definicijo s faksa sem že pozabil, ampak v osnovi gre za to, da se stroj obnaša inteligento. To je cilj umetne inteligence, je pa trenutno stanje na tem področju precej porazno.

Po začetnem zagonu, ko je že kazalo, da se bo z metodami umetne inteligence dalo precej stvari rešit, so se potem povsod pokazale razne ovire. Kot vedno v računalništvu je tisto, s čimer delaš, le model resničnega sveta. In ta model je vedno precej poenostavljen. Od tod tudi izhaja večina težav.

Katere metode uporablja UI? Za nekatere si že slišal(a):
– nevronske mreže
– odločitvena drevesa
– genetsko programiranje
Še cel kup jih je. Da pa ne bi vse skupaj izgledalo pretirano učeno naj ti povem, da gre pri vsem le za tako ali drugačno uporabo statistike in verjetnosti.

Običajno je zgodba taka. Imaš nekaj podatkov o obnašanju iz preteklosti. Na podlagi tega potem napoveš gibanje v prihodnosti. To recimo deluje pri vrednostnih papirjih. No, naj bi delovalo, pa ne čisto.

Druga možnost je, da se program nauči reagiranja v nekaj situacijah, potem pa ga postaviš v čisto novo in se zna odločit za neko pot. Če se ne ukvarjaš s programiranjem, potem ti to mogoče ni bilo jasno, ampak računalnik nikdar ne naredi ničesar, če mu tega nekdo ni ukazal. Običajni programi znajo le tisto, kar so avtorji na začetku predvideli. Če se pojavi nova okoliščina, je običajni program ne zna upoštevati in običajno crkne. V kombinaciji z UI se da rešit nekatere takšne primere.

Še največkrat se srečaš z UI v igrah.

To si fajn razložil! Zanimivo. Thanx!

Še ena zanimivost. Obstaja neka stvar – reče se ji Turingov test, ki se uporablja za merilo intelignce stroja. Stvar je postavljena tako, da se ti usedeš za računalnik in se pogovarjaš z nekom na drugi strani. Ta “nekdo” je lahko človek ali računalnik – ti tega pač ne veš.

Pogovor se začne in če ti čez nekaj časa uspe razkrinkat računalnik, se pravi ugotovit, da se ne pogovarjaš s človekom, potem je rečunalnik padel na testu.

Doslej testa ni prestal še noben računalnik.

Test je dobil ime po svojem predlagatelju, siru Alanu Turingu, ki se je med drugim proslavil tudi kot razbijalec nemških šifer.

Hehej, tako varianto so uporabljali v filmu Blade Runner za prepoznavanje replikantov. Samo tam so to imenovali Voight-Kampfov test.

Ce te zanima kaj glede Umetne intelignece in algoritmov, poglej na Vaš link

Forum je zaprt za komentiranje.

New Report

Close