Najdi forum

Naslovnica Forum Starševski čvek Krožno križišče

Krožno križišče

V krožnem križišču (tisti ki poznate LJ, recimo da govorimo o tistem pri Žalah in Summitu) ki ima tri pasove in dva izhodna pasova:

*pridem v krožno na levem pasu in se bp vključim, grem na notranjega, ker moram šele pri zadnjem izvozu ven, pa še ostali se lahko normalno vključijo

*hočem ven, zato dam dosti prej desni smerokaz in potem se mi miljon X zgodi, da me folk ne spusti ven – tisti ki se vozijo na moji desni strani, švigajo kar mimo, tudi če še ne grejo ven…in moram jaz, ki naj bi imela prednost?!?!?! pazit, da se ne zaletim / ne zaletijo vame. To se mi je toliko krat že zgodilo, da sem se začela spraševat – kaj pa če jst nimam pojma in se zmeri napačno štulim? :-/

Prosim odgovorte mi tisti, ki ste sigurni v svoj prav…ker nočem, da se bom kdaj zaletela :-))))

Gledala sem pravila o krožnih, vendar o izhodu iz njega ne piše nič takega.

Ne vem kako to vozis ampak veliko ljudi cinca do onemoglosti, zmigovc in ne zavije in ce ne zavije ni moj problem, pac peljem naprej. Zapomni si, da imajo tudi drugi avtomobili bremzo in vsak ceni svoj avto in pogumno zavijat pa bo.

Ne ne, ne cincam, niti nisem tip človeka za cincat. 🙂

To zgleda tko, da se vozim po notranjem pasu in pri zadnjem izhodu preden bo moj izhod, jaz že dam smerokaz, da bom šla naslednjega ven.
Potem logično pogledam, da ni kdo na moji desni malo zadaj, da ne obrnem kar ven…in ja, je dosti X kdo na moji desni zadaj, ki moj smerokaz ignorira in se lepo po desni pelje mimo, da se moram ustavit v krožišču, da grem lahko ven, al pa se zaletimo.

Nazadnje se mi je danes zgodilo, en tip je vozu tko, kot da ga boli K če se zaletiva in sm pomislna, da pa lahko jst sploh nimam prednosti in moram vse spustit ki se po zunanjem robu vozijo, da gredo svojo pot in potem šele jaz ven. 🙁 Ne štekam!

Po drugi strani pa dosti ljudi tudi počaka in se mi ne lezejo v rit…ampak po vseh teh dogodkih res ne vem, kdo je tu nor…un tip al jst 🙂

nova
Uredništvo priporoča

Res je , to je velik problem in nisi edina. sam sem tak da kar izsilim ostale voznike, da me spustijo dol (brez kompromisno). Sem pa slišal, da se bo baje tole v kratkem spremenilo, ker po trenutnih pravilih ima prednost tisti, ki je na desnem (zunanjem) pasu in ne tisti, ki je na notranjem in želi na zadnjem izvozu ven (in ima nato po nevem kakšni logiki, prednosti tisti ki je na zunanjem pasu?!?!).

Res je da pravila učijo, da vsak ki nima namena zapustiti krožišča na prvem izvozu, naj bi pot nadaljeval po notranjem pasu, a kaj ko je luknja v pravilih in nato nima tak voznik prednosti pri izvozu.

tudi jaz upam, da se tole v kratkem popravi, ker taka in drugačna nesmiselna CPP pravila me spravljao ob živce :):)

Po pravilih je tako, če ne moreš zapustiti krožišča, bi moral narediti še en krog.
Ko pa imaš možnost, se takoj premakneš na zunanji pas, da potem brez težav zapustiš krožišče.

Hvala obema za te odgovore.

Od danes naprej ne bemtim več nad čudaki, ker jst vozim napačno! 🙂

Lahko noč

Kot pravi Robi, izvoziš lahko ven samo na zunanjem pasu, drugače delaš še en krog.

Izjema so le krožišča, kjer je na zunanjem pasu zarisana neprekinjena črta za izvoz, tam vozniki kroga sploh ne smejo nadaljevati, tam je dovoljen izvoz tudi iz notranjega pasu (kdor pozna npr.krožišče pod skakalnico v Velenju, smer Celje).

http://www.varna-voznja.si/template/flash/krozisca.swf
potestiraj malo

vožnja po krožnem križišču z več pasovi se smatra kot vožnja po večpasovni cesti. Ne moreš iz notranjega pasu na šus zapeljat na izvoz. Predstavljajte si zadevo, da vozite po celovški in ima tisti, ki je na notranjem pasu prednost pri izvozu pred tistim na zunanjem pasu…to bi pokalo, da bi bilo veselje.

V krožnem križišču se ponavadi malce zakomplicira, ker so križišča majhna, izvozi pa na gosto razporejeni, zato je zelo težko pravočasno se razvrstiti na zunanji pas, ko želimo zapustiti krožišče. Malce strpnosti pri vseh, pa gre.
Težave se logično povečajo, ko se promet zgosti, potem pa večina ljudi ravno zaradi teh težav z izvozom, raje vozi samo po zunanjem pasu.

V primeru nesreče pri izvozu iz krožišča je kriv tisti, ki vozi iz notranega pasu, seka zunanji pas in pelje na izvoz. Tisti na zunanjem pasu pa je v prekršku, ker ni zapeljal na notranji pas, ker ne zapušča krožišča na prvem izvozu.
Nekako tako gredo ta pravila, je pa v primeru nesreče velliko odvisno tudi od tistega, ki zadevo obravnava, ker si velilko ljudi napačno razlaga pravila

V principu imaš popolnoma prav – le ven poskusi zaviti že malo prej. Npr tako, da bi SKORAJ še ujela prejšnji izhod.
In vozi hitreje, ker levi pas je prehitevalni – torej za hitrejše. Če boš hitrejša od tistih na srednjem ali desnem pasu, ne bo problemov z vključevanjem – oz. spuščanjem ven iz krožišča.
Če voziš počasi, bo čisto OK tudi če pelješ po srednjem (če so trije pasovi) ali desnem pasu.

Predvsem pa – NE USTAVLJAJ, če te ne spustijo ven!
To so krožna križišča ravno zato, da pač odpelješ še en krog, će ti v prvo ne uspe, kar si se namenila.

Po pravilih je dejansko tako, da mora tisti, ki menjava pas, počakati na priliko, vendar se meni to v krožiščih ne zdi logično – tisti, ki si upa peljati po notranjem pasu (ker je še vedno ogromno kekcev, ki cel krog prevozijo po zunanjem), mi pravzaprav omogoči, da se lahko lepo vključim v krožišče in zato se mi zdi logično, da jaz vozim tako počasi, da se on lahko v miru vključi pred mano.
Ampak, ker nekateri, kot rečeno, neupravičeno vedno vozijo samo po zunanjem pasu, dobijo tudi dovolj veliko hitrost (ki je jaz takoj po vključitvi v krožišče seveda ne morem), da avte prehitevajo po desni.
Mah meni je to res popolnoma nelogično.

Da o tem, da se mnogi sploh ne znajo razvrstit in vozijo čez polno črto (krožišče v Lescah, kjer je točno označeno, kje moraš iti za nadaljevanje vožnje), sploh ne začnem. Tako moram jaz, ki se vključim po pravilih, paziti na tiste neumneže, ki hočejo vedno ostati samo na zunanjem pasu – in morajo v tem konkretnem krožišču potem čez polno črto. Ampak to jih očitno sploh ne tangira.

Tako kot je Šuferka napisala. Tukaj se nekateri oglašajo kar nekaj v tri dni in po tej teoriji bi se potem jaz lahko vozil par dni po notranjem pasu, ker tak al tak, vsi vozijo po zunanjem, jaz ki pa vozim po pravilih, se pa prijazno umaknem na notranjega, jah pol pa me noben ne spusti več ven.

Notranji pas pri krožišču ni enako prehitevalnemu, kot je nekdo napisal zgoraj. Pravila govorijo,drugi ali tretji izvoz, nadaljuj po notranjem, če je prvi izvoz nadaljuj po zunanjem pasu. pri izhodu iz notranjega ven pa pravila govorijo, da moraš počakati na fraj pas, kar pa nima več smisla.

http://varna-voznja.si/igra-krozisca

predlagam učenje in vajo na simulacijah

Krožišča s tako ureditvijo ni, ker ga ne more biti.

Krožišča s tako ureditvijo ni, ker ga ne more biti.[/quote]

Prvo krožišče misliš? Velenje pod skakalnico, smer Celje je točno tako – zunanji pas ima obvezen izvoz, notranji pas po želji naprej ali izvoz – iz nasprotne smeri je ločen dovoz na krožišče.

na treh vozilih vsako krožišče deluje, še posebej če znajo vsi trije voziti.

našopaj 30 voznikov, pa me zanima kok se bo še dalo voziti. v realnosti vsak po svoje vozi, pol jih niti ne da smerokazov. Večinoma pa je takih krožišč malo, da bi v vse smeri bile enosmerne vožnje.

in pridemo zopet to pomanjkljivih CPP-jev.

Krožišča s tako ureditvijo ni, ker ga ne more biti.[/quote]

Prvo krožišče misliš? Velenje pod skakalnico, smer Celje je točno tako – zunanji pas ima obvezen izvoz, notranji pas po želji naprej ali izvoz – iz nasprotne smeri je ločen dovoz na krožišče.[/quote]

Ja, prva simulacija ja, v naslednji je pa prekinjena črta, torej vozilo na desnem, zunanjem pasu, lahko pelje naprej in nima obveznega izhoda. To je pa recept za zanesljive vsakodnevne trke.

BTW, podobno je urejeno krožišče v Lescah, torej z obveznim izvozom, le da gredo ljudje gladko čez polno črto in trobijo tistim, ki peljejo pravilno po notranjem pasu, po katerem greš prav tako lahko ali ven iz krožišča ali pa naprej do naslednjega izvoza. In seveda je potem polno kočljivih situacij.

Prvo krožišče misliš? Velenje pod skakalnico, smer Celje je točno tako – zunanji pas ima obvezen izvoz, notranji pas po želji naprej ali izvoz – iz nasprotne smeri je ločen dovoz na krožišče.[/quote]

Ja, prva simulacija ja, v naslednji je pa prekinjena črta, torej vozilo na desnem, zunanjem pasu, lahko pelje naprej in nima obveznega izhoda. To je pa recept za zanesljive vsakodnevne trke.

BTW, podobno je urejeno krožišče v Lescah, torej z obveznim izvozom, le da gredo ljudje gladko čez polno črto in trobijo tistim, ki peljejo pravilno po notranjem pasu, po katerem greš prav tako lahko ali ven iz krožišča ali pa naprej do naslednjega izvoza. In seveda je potem polno kočljivih situacij.[/quote]

Če bi bila pravila jasna vsem, ne bi bilo nobenega problema 🙁
Na prvem izvozu ima zunanji pas obvezen izhod, notranji pas izhod ali pa naprej.
Če želiš peljati iz krožišča, si se itak dolžan takoj za tem izvozom prestaviti na zunanji pas in na naslednjem izvozu peljati ven.

Je pa res, ja, da je treba biti pozoren v takem krožišču, tudi sama sem že obstala (na srečo nikogar za mano), ker je na zunanjem pasu šofer hotel peljati naprej po krožišču in ne peljati ven.

In še ena – še ne tako dolgo nazaj, ko sem bila v LJ, sem čakala na vstop v krožišče in je šofer, ki je že bil v krožišču, obstal in mi hupal ter blendal, naj vendar že peljem?!?

Ja, prva simulacija ja, v naslednji je pa prekinjena črta, torej vozilo na desnem, zunanjem pasu, lahko pelje naprej in nima obveznega izhoda. To je pa recept za zanesljive vsakodnevne trke.

BTW, podobno je urejeno krožišče v Lescah, torej z obveznim izvozom, le da gredo ljudje gladko čez polno črto in trobijo tistim, ki peljejo pravilno po notranjem pasu, po katerem greš prav tako lahko ali ven iz krožišča ali pa naprej do naslednjega izvoza. In seveda je potem polno kočljivih situacij.[/quote]

Če bi bila pravila jasna vsem, ne bi bilo nobenega problema 🙁
Na prvem izvozu ima zunanji pas obvezen izhod, notranji pas izhod ali pa naprej.
Če želiš peljati iz krožišča, si se itak dolžan takoj za tem izvozom prestaviti na zunanji pas in na naslednjem izvozu peljati ven.

Je pa res, ja, da je treba biti pozoren v takem krožišču, tudi sama sem že obstala (na srečo nikogar za mano), ker je na zunanjem pasu šofer hotel peljati naprej po krožišču in ne peljati ven.

In še ena – še ne tako dolgo nazaj, ko sem bila v LJ, sem čakala na vstop v krožišče in je šofer, ki je že bil v krožišču, obstal in mi hupal ter blendal, naj vendar že peljem?!?[/quote]

Barca, ravno to ti dopovedujem – pri drugi simulaciji ni obvezen izvoz z zunanjega pasu in avto na zunanjem pasu pelje naprej po krožišču – takega krožišča pa ni, simulacija je brezpredmetna in se na njej ne moreš učit (če pa predstavlja nerealne situacije).

Če bi bila pravila jasna vsem, ne bi bilo nobenega problema 🙁
Na prvem izvozu ima zunanji pas obvezen izhod, notranji pas izhod ali pa naprej.
Če želiš peljati iz krožišča, si se itak dolžan takoj za tem izvozom prestaviti na zunanji pas in na naslednjem izvozu peljati ven.

Je pa res, ja, da je treba biti pozoren v takem krožišču, tudi sama sem že obstala (na srečo nikogar za mano), ker je na zunanjem pasu šofer hotel peljati naprej po krožišču in ne peljati ven.

In še ena – še ne tako dolgo nazaj, ko sem bila v LJ, sem čakala na vstop v krožišče in je šofer, ki je že bil v krožišču, obstal in mi hupal ter blendal, naj vendar že peljem?!?[/quote]

Barca, ravno to ti dopovedujem – pri drugi simulaciji ni obvezen izvoz z zunanjega pasu in avto na zunanjem pasu pelje naprej po krožišču – takega krožišča pa ni, simulacija je brezpredmetna in se na njej ne moreš učit (če pa predstavlja nerealne situacije).[/quote]

Čaki, simulacija št.1 ima obvezni izhod iz zunanjega pasu, na notranjem smejo ali peljati ven ali pa peljati v krožišču naprej.
Taka krožišča obstajajo, jaz vem za tega v Velenju.
Simulacija št.2 pa je klasično krožišče, ven sme zapeljati samo iz zunanjega pasu, notranji morajo obvezno peljati naprej.

Obe situaciji sta popolnoma realni.

In Zakon o pravilih cestnega prometa http://www.uradni-list.si/1/content?id=101702 preprisuje
60. člen
(vožnja na krožnem križišču)
(1) Voznik na krožnem križišču ima prednost pred voznikom, ki se vključuje na to križišče.
(2) Voznik, ki zapelje na krožno križišče, katerega vozišče ima dva ali več prometnih pasov, se razvrsti na notranji prometni pas in na ta način omogoči vključitev v promet na križišču tudi drugim voznikom, razen če zapušča križišče na najbližjem izvozu ali mu prometna ureditev ali prometna situacija tega ne dovoljuje ali mu je zaradi lastnosti križišča (npr. krožna križišča z majhnim premerom) ali lastnosti motornega vozila (npr. tovorno vozilo s priklopnikom) to oteženo.
(3) Pri vključevanju na krožno križišče po smernem vozišču, ki ima dva prometna pasova, se vozilo na desnem prometnem pasu razvrsti na zunanji prometni pas, vozilo na levem prometnem pasu pa na notranji prometni pas vozišča krožnega križišča.
(4) Preden zapusti krožno križišče iz prejšnjega odstavka, se mora voznik razvrstiti na zunanji prometni pas, razen na izvozu, na katerem je s predpisano prometno signalizacijo dovoljeno zavijanje desno tudi z notranjega prometnega pasu. V primerih, ko razvrščanje iz notranjega na zunanji pas zaradi gostote prometa ni mogoče, je voznik dolžan opraviti najmanj eno kroženje oziroma toliko kroženj, kolikor je potrebnih za razvrstitev.
(5) Na krožnem križišču je prepovedano ustavljanje, razen ustavljanja zaradi omogočanja prečkanja pešcev pri izvozu s križišča.
(6) Z globo 80 eurov se kaznuje za prekršek voznik, ki ravna v nasprotju z določbami tega člena.

New Report

Close