Najdi forum

Naslovnica Forum Starševski čvek Red v OŠ- Švedski sistem

Red v OŠ- Švedski sistem

Tole bi se sigurno obneslo. Švedi pravijo, da se obnese.
Ko se učenec neprimerno obnaša dobi opomin. Ko drugič pride starš v šolo. Ko tretjič, mora starš vzeti dopust in biti z otrokom en teden doma. To nadzira socialna služba. Ne sme biti sam doma, ali s sosedom ali babico. Prav s staršem. Ker na Švedskem nimajo dopusta na pretek, vsi starši poskrbijo, da so otroci v šoli pridni in pravijo, da redko pride do tega, da morajo vzeti dopust.

Pa ni potrebno otroke tepst v šoli. Starši poskrbijo, da je mir, ker drugače nimajo dopusta za smučanje in morje.

takole zadevo…. samo pri nas ne moreš računati na socialno službo… saj vidiš kake se dogajajo

na Švedskem je cel sistem bistveno boljši

Pri nas se to ne bi obneslo, bi pa jaz uvedla denarne kazni za starše. Ker dejansko so starši tisti, ki so krivi za nered svojih otrok.

nova
Uredništvo priporoča

ma kake denarne kazni…. pri nas se zna samo še s tem pristopati k reševanju težav, večinoma pa je to na dolgi rok neuspešno…

Meni se zdi, da sama disciplnina ni toliko problem. Bolj je problem šolski sistem kot celota, predvsem učna snov.

Kje je etika? Kje je spoštovanje? Kje je skrb za sočloveka, za naravo, za šibke? Kako lahko učitelji negodujejo, da jih otroki ne spoštujejo, ko pa “sončki” sploh ne poznajo tega koncepta!

Zakaj vzgajamo in indoktriniramo otroke v poslušna mala bijta, kjer jih ropamo kreativnosti, sočutja in tolerance?

Veš, če otroku razložiš, zakaj naj nekaj uboga, to ni nobeno ropanje kreativnosti.
Če otroku privzgajaš moralne vrednote, ne pomeni da vzgajaš poslušna bitja ali robote.

Sem za to, da to uvedemo tudi pri nas.

Tole jaz že zdavnaj delam. Če se njihov sonček neprimerno obnaša, jim telefoniram in povem, naj ga pridejo iskat, ker ogroža ostale učence. Se zgodi prvič, drugič, potem pa končno kaj naredijo, ker potem je mir.
Dokler je problem samo moj in naš, šolski, se očitno hodijo samo pogovarjat in še to le včasih.

Veš, če otroku razložiš, zakaj naj nekaj uboga, to ni nobeno ropanje kreativnosti.
Če otroku privzgajaš moralne vrednote, ne pomeni da vzgajaš poslušna bitja ali robote.[/quote]

Imaš prav, pa vendar je ta delež “učenja” moralnih vrednot slab, nezadosten. Sicer pa tudi razmišljam le zakaj bi morali defacto ubogati starejše? Ker so sami polni moralnih vrednost?

Ampak, seveda, ne me napačno razumeti ta nesposlušnost se ne sme odražati na podlagi kapric in lenobe otrok, da ne rečem lagodnosti.

Nisem pedagog, pa vendar čedalje bolj menim, da mora biti delo dobrega in kakovostnega učitelja presneto težko opravilo.

Meni se zdi švedski sisitem super. Denarne kazen so malo hude. Razen če bi v šoli kaj naredil, namerno poškodoval. Če pa stori kaj sošolcu pa itak si tudi denarno in kazensko odgovoren kot starš. Tako da te denarne kazni so bolj tako.
Jaz sem bolj za švedski sistem.

Denar je denar. Spet bi bili v prednosti tisti, ki ga imajo na pretek in bi njihovi mulci lahko delali kar bi hoteli. Z dopustom pa dosežeš, da je starš z otrokom, da se z njim pogovarja, da pač rešita problem. In to je bistvo. Za otroke sije treba čas vzet in sploh za take, ki imajo težave…recimo z vedenjem

švedski sistem šole je bistveno lažji,kot pri nas,
ocenjevanje otrok se začne komaj6-7razredu,dopust je pa striktno rezerviran za čas letnih počitnic in je zakonsko utemeljen,da starš določen čas(mislim,da4tedne)preživi z otrokom.
otrok je odsev starša in starši radi pozabljajo,da so nekoč sami bili otroci,tako,da,…..
spoštovanje do ljudi se uči doma,če ga doma ni,…


Gre predvsem za vzgojo, ki jo otroci prinesejo od doma.
V moji generaciji nismo imeli pouka o etiki in morali do 7 ali 8 razreda, ko smo imel DMV – Družbeno Moralno Vzgojo – pa ni bila situacija niti približno tako razpuščena, kot je danes.
Pač starši naj opravijo svoje….

edina možnost

Re: Red v OŠ- Švedski sistem

24.03.13 15:36

Tole jaz že zdavnaj delam. Če se njihov sonček neprimerno obnaša, jim telefoniram in povem, naj ga pridejo iskat, ker ogroža ostale učence. Se zgodi prvič, drugič, potem pa končno kaj naredijo, ker potem je mir.
Dokler je problem samo moj in naš, šolski, se očitno hodijo samo pogovarjat in še to le včasih.

Veš kaj me zanima, če ti to res dovolijo?
Kateri ravnatelj ali ravnateljica bi to dovolila svojemu učitelju/učiteljici.
Ali pa neki vzgojiteljici.
Močno dvomim.

Kaj bolj butastega pa še ne.

Dejstvo je, da smo starši odgovorni za vzgojo svojega otroka. Ne more me pa učiteljica, ki ji vedenje mojega otroka ne sede na prvo žogo zahtevati od mene da koristim dopust za – kaj? Da bova zjutraj vstala in šla v naravo rožice nabirat in se pogovarjat.

Potem bodo pa vsi problemi rešeni, ker se bom potrudila ( in otrok tudi ) da bomo šli poleti na morje?

Pa itak

Šolske psihologe imamo v šolah pa za – da lobirajo za lokalno gimnazijo ( ali še kakega novega bebavega programa ) pri vpisu v SŠ.

Ja seveda te ne more na suho prisilit. Na Švedskem imajo tos prejeto v vzgojnem načrtu in ga starši sprejmejo. Zakaj? Ker si želijo za svoje otroke mir in red, da se lahko učijo. Jaz takoj podpišem. Moj sin ima v razredu sošolca, ki se mu dobesedno šmirgla. Moti pouk, ne upošteva učiteljev, ne psihologov, staršev ni blizu….

In kaj sedaj?? Sedaj trpijo sošolci. Jaz bi ga takoj odstranila iz razreda, poklicala starše in rekla: Ni socializiran, ni vzgojen, poskrbite, da to postane, drugače gre v prilagojeno šolo ali šolo za vzgojno zanemarjene.

Stvar je enostavna. In tako bo 27 otrok imelo pogoje za učenje, za kar hodijo v šolo.

In nikar si ne zatiskajmo oči, Vzgojno zanemarjenih otrok po šolah je ogromno. In noben psihlog ne more pomagati, kar so prdelali starši.

In zakaj mi ne bi dovolili?
Nevzgojeni in drugim nevarni otroci ne sodijo med ostale ljudi.
Seveda tu ne gre za manjše dogodke, kjer je dovolj že pogovor in se potem udeleženec umiri in opraviči, ampak za kaj hujšega. Prime recimo sošolca za vrat in ga davi. Ali kaj podobnega. In vidiš, da ne bo nehal in da se ne želi pogovarjat.
V zadnjih letih se mi je zgodilo že kar nekaj takih dogodkov in ja, s podporo ravnatelja sem telefonirala staršem in jim naročila, naj pridejo po otroka.
To, kar se zadnja leta dogaja v naših šolah, ni več normalno. In prav je, da so taki otroci odstranjeni. Predvsem zaradi drugih, ki imajo pravico do mirnega in varnega okolja.

Hecno, dokazano ke, da so otroci, vzgajani po avtoritarni vzgoji dosti bolj kreativni, kot tisti, vzgajani po permisivni vzgoji…

Morda delaš v srednji šoli. V vrtcu ali pa v OŠ pa močno dvomim, da bo kak ravnatelj to dovolil. Še za srednjo šolo je vprašljivo. Še dobro, da nisi naletel/a na kakšno tožbo. Vsak od teh otrok ima pravico, da so prisotni do pouka, tako prvi kot teli drugi.
Sama vem, da mi ravnateljica česa takega ne bi dovolila. Lahko pa izpostavim to vprašanje med sodelavkami in ti ob drugi priliki poročam njihove odzive. Že v vrtcu se otrok ne zna umiriti in je nekoga že zagrabil za vrat in ga tresel.

Delam v OŠ.
Ne, otrok ki ogroža druge otroke, nima pravice biti z drugimi otroki. Naj kar tožijo, če si želijo prijavo na policijo in na CSD. Starši so odgovorni za dejanja svojih otrok in če nekdo drug poda proti njim civilno tožbo zaradi ogrožanja življenja, bodo oni tisti, ki bodo tanko piskali. Jaz grem pa pričat kaj se je dogajalo.

In šele ko to postane tudi problem staršev, se situacija začne reševati, prej pa sestanek na sestanek pa nobenih rezultatov. In glede na izkušnje mislim, da bi to morala postati splošna praksa. Res ti svetujem, da se o tem pogovorite na šoli, če imate take probleme, in poskusite s to prakso. Ker se obnese. To, da se otroka odstrani, pa imamo mi zapisano v vzgojnem načrtu tako da smo kriti. Enako to, da se ga ne sprejme na dneve dejavnosti razen če pride v spremstvu staršev. Sicer ostane na šoli v nekem drugem razredu s kupom delovnih listov.

Upam, da me razumeš, ne želim se s tabo prepirati, samo hočem pokazati še na kakšno drugo plat take zgodbe.
Problem je že, če otroka postaviš pred vrata, da se npr. umiri, ker je bil tako moteč, da drugi niso mogli delati (reševati naloge, sodelovati v neki skupni dejavnosti ipd.), ker ti v tistem času lahko npr. nekam uide, stori kakšno poškodbo nekje v hodniku ali stranišču ali pa npr. škodi samemu sebi. V igralnici ali v razredu pa bo še naprej lahko lepo glasen, vpil, motil ostale.
In ja, res je, sestanek na sestanek in razna poslušanja s strani staršev, v smislu moj pa že ni tak, vi pa kot da ne opisujete mojega otroka, nikamor ne pelje. A kljub vsemu si na koncu ti sam z določenim številom otrok, od katerih jih je čedalje več hiperaktivnih, z vedenjsko ali čustveno motnjo itd.
Znajti se moraš pač sam.

Pred vrata jih nikoli ne pošiljam, ker se zavedam svoje odgovornosti. Vendar tudi svojih pravic in pravic drugih otrok. So že grozili s tožbo, ja, ampak sem jim povedala, da bom tisti trenutek šla podat prijavo na policijo, ker se je mulc lotil tudi mene. In da lahko pričakujejo civilno tožbo, mojo in staršev poškodovanega otroka.

Tudi jaz se ne prepiram, poskušam ti povedati, da se da tudi drugače in da je uspešno. In to možnost bi morali resnično jasno in glasno zapisati v zakon. Problemov bi bilo takoj veliko manj.
Res ne vem, zakaj bi morali vsi ostali tolerirat teror enega razvajenega mulca.

Šolski sistem je tako narejen. Še vedno imamo razrede, čeprav se gremo neke diferenciacije in delo v skupinah, vsi vemo, da ob pogojih, ki so na posameznih šolah ali vrtcih tako delo velikokrat ni izvedljivo oz. je možno le ob izjemnih priložnostih.
Ni prav, da se tolerira teror. Vsakršno fizično nasilje je potrebno takoj absolutno ustavit, podat odločen NE, skratka ne tolerirat. Vendar ima tudi tak otrok pravico do šolanja, izobraževanja, poslušanja snovi itd.
Za celo šolo (odvisno od št. učencev) pa je npr. zaposlen samo en svetovalni delavec. Če bi želeli vse take enostavno umakniti, bi, recimo, da je samo en otrok tak v razredu/skupini, potrebovali za 10 razredov 10 učiteljev oz. svetovalnih delavcev, ki bi se lahko z njimi pogovarjali, jih poslušali, tolažili, jim celo morebiti razlagali snov, pomagali pri izpolnjevanju šolskih obveznosti. To pa vsi vemo, da ni izvedljivo.
Pri nas se stvari zelo počasi premikajo, predvsem verjetno zaradi poudarjanja permisivne vzgoje, za katero mnogi pozabljajo da ni laissez-faire.

New Report

Close