Starševski čvek

Ali drži, da ima stranka vedno prav

Default avatar
Kaj naredite trgovci, ko vam očitni bolnik/ca neupravičeno komplicira za izdelek, ker se je sam napačno odločil za nakup? Na primer, izbere izdelek, ga vidi, spravi v vrečko, pride domov, ugotovi, da mu ne ustreza in potem kliče ali pride nazaj in samo teži, da je slaba kakovost, da ga nisi opozoril na kaj, karkoli. Seveda z namenom, da mu daš kaj zastonj, po možnosti vrneš kupnino in on obdrži izdelek? Kako ravnate? Naredite vse, da obdržite kupca ali če veste, da ste vse prav storili in z izdelkom ni nič narobe drugače ukrepate? Predvsem slednje me zanima. Kaj točno naredite? Hvala vnaprej za vsak koristen nasvet. Danes bi skoraj eni glavo odšravfala ...
Default avatar
Ali si prodajalka ali trgovka? Ce si prvo, ob taki zadevi poklici poslovodjo, naj on/a resi problem.
Ce si trgovka, bi jaz takemu idiotu zamenjala artikel, mogoce tudi vrnila cash, seveda bi artikel obdrzala, pod nikakrsnim pogojem ga on/a ne dobi. Saj se da itak marsikaj ali vse dati pod odpis.
Stranke sploh niso kralji, nekatere so manj kot drek, temu primerno jih obravnavaj. Naj si mislijo, da si jim dala prav, v resnici pa jih na lep nacin , zelo lep nacin posiljaj tja nekam. Ampak, to moras pa ze znat :):)
Default avatar
V sklopu svoje dejavnosti imam registrirano tudi prodajo.
Preverite zakonodajo. Kupec lahko kupljen izdelek vrne v roku 14 dni od nakupa in zanj zahteva nazaj kupnino. To lahko stori brez kakršnega koli pojasnjevanja zakaj izdelek vrača. Se pravi ni dolžan reči ali ga vrača, ker je kupil napačno, ker mu ni všeč, ker si ga ne more privoščiti, ker je bil me nakupovanjem prenagel, ...
Vendar pozor: kupljen izdelek mora biti neuporabljen, zapakiran v originalni embalaži, v nespremenjenem številu ter nepoškodovan.
Seveda pa kupec ta izdelek z računom prinese nazaj, prodajalec mu vrne kupnino in verjetno opravi storno računa oziroma izda dobropis.

Je pa to zelo pomembno pri kakšnih drugih izdelkih oziroma izdelkih po naročilu, unikatnih izdelkih, namensko dobavljenih artiklih ipd.
Jaz delam tako, a poleg zakonskih okvirjev, ki se jih moram držati, na dnu dobavnice in fakture dodam še svojo klavzulo kot je npr., da dokler ni kupnina 100% poravnana, sem jaz lastnik blaga in pa, da v kolikor stranka s kupnino izdelka prejme tudi ugodnost ali gratis izdelek, je ob vračilu prvotnega artikla dolžna vrniti tudi ugodnost v protivrednosti oziroma gratis izdelek.
Prav tako klavzula da vedeti, da v kolikor je artikel naročen po naročilu kupca, vračilo artikla ni možno.

Kakršnega koli barantanja in poslovanja mimo jasno dorečenih pravil vam ne bi svetoval, ker potem tudi stranke to izkoriščajo. Zelo pomaga pri blagajni napisanih nekaj pravil citiranih iz pravilnika, zakonika. Ob prihodu stranke, ko ta hoče opraviti neko menjavo in vračilo katero jo ne pripada, se ji samo pokaže pravilnik.
Vsekakor ne drži, da ima stranka vedno prav. To je frazem povlečen za lase še iz bogve katerega veka.
Danes znajo biti stranke zelo preračunljive za svojo korist in prodajalec mora biti dobro podkovan, da jim kontrira.
Default avatar
Hvala vama za odgovora. Res so nesramni nekateri. So sicer v manjšini, a ko pridejo, mi pokvarijo dan. Nisem dolgo v tem poslu in je taka podlost zame nepredstavljiva, zato sem bila presenečena in ogorčena danes. Mene bi bilo sram kaj takega narediti.

Hvala še enkrat
Default avatar
Stranka ima prav, dokler ima denar.
Default avatar
Entip je napisal/a:
To kar ti pises ne drzi popolnima, ce kupi izdelek neposredno v trgovini ga ne mire vracati po svoji volji ce he tezava zgolj v tem da mu izdelek ni vsec, migoce je kupec kralj, trgovec je pa car
Default avatar
Kupec je kralj.
Trgovci so bogovi.
Default avatar
Trgovka je napisal/a:
Dokler lahko obdrzi mirno glavo, vcasih pomaga da ga posljes v pm, vcasih je potrebna presoja in je bolj pomemno kot to da prodas, to komu ne prodati, ko sem se delal v prodaji sem se tega drzal, potem imej duvereno drzo, poznaj izdelke, lastnosti , jamstva, ne pokazi strahu ker ga zavohajo kot psi, in ko zacnejo opletat z groznjami, inspecijo itd... najbolj jih razorozis da nsj pocakajo da jim bos kar dala st alu mail in lahk kar poklicejo, samo ne pokazi da se jih bojis, ti si sef v svoji trgovini, ti si gospodar postopka ,ti vodis igro, ne puscaj jim pobude, razen ce ves da si zajebala potem pa prevideno, pa se to ko vse propade jih lahk se vedno posljes v pm
Default avatar
Entip je napisal/a:
Sem šla jaz preveriti zakonodajo in NE DRŽI, kot navajaš, da lahko kupec brez obrazložitve vrne kupljen izdelek v 14 dneh.

Zakon o varstvu potrošnikov daje potrošniku pravico do zamenjave le, če ima izdelek napako. V tem primeru lahko potrošnik izbira ali bo od prodajalca zahteval popravilo izdelka, zamenjavo izdelka ali vračilo kupnine.

Izdelek, ki nima napake lahko potrošnik vrne le ob "dogovoru s prodajalcem."
Tukaj je zakon zelo jasen.
Saj zakon ne nalaga, da mora potrošnikovi zahtevi ugoditi.

Tako je od prodajalčeve poslovne prakse ovisno kako se bo odločil.(ZPS)

Kar je čisto pravilno, kako pa bi izgledalo, da potrošnik za vsako figo vrača kupljene izdelke.
Default avatar
Preverite zakonodajo. Kupec lahko kupljen izdelek vrne v roku 14 dni od nakupa in zanj zahteva nazaj kupnino. To lahko stori brez kakršnega koli pojasnjevanja zakaj izdelek vrača. Se pravi ni dolžan reči ali ga vrača, ker je kupil napačno, ker mu ni všeč, ker si ga ne more privoščiti, ker je bil me nakupovanjem prenagel, ...
Vendar pozor: kupljen izdelek mora biti neuporabljen, zapakiran v originalni embalaži, v nespremenjenem številu ter nepoškodovan.
Seveda pa kupec ta izdelek z računom prinese nazaj, prodajalec mu vrne kupnino in verjetno opravi storno računa oziroma izda dobropis
.

eh ja. eni so tako glasni, pa pojma nimajo
1. zgornje velja samo za nakupe preko kataloga, spleta - skratka nakupe na daljavo
2. v 14 dneh lahko kupec normalno uporabi izdelek, ga preizkusi in vrne. nobenega pogoja, da ne sme biti uporabljen ni, mora pa biti nepoškodovano!

res me zanima, kaj vam igra v glavi, da si kr neka pravila izmislite
ker v navadni trgovini kupec nima pravice vračati blaga, če ni z njim nič narobe

je dobra volja trgovca, če vrne denar. v takem primeru bi definitivno zahtevala tudi blago nazaj.

43.č člen zvpot

Pri pogodbah, sklenjenih na daljavo, ima potrošnik pravico, da v petnajstih dneh podjetju sporoči, da odstopa od pogodbe, ne da bi mu bilo treba navesti razlog za svojo odločitev. Pri pogodbah o življenjskem zavarovanju, sklenjenih na daljavo in pogodbah sklenjenih na daljavo, ki zadevajo osebna pokojninska zavarovanja, je ta rok 30 dni. Šteje se, da je sporočilo pravočasno, če je pošiljka oddana v roku.

Če je podjetje v celoti izpolnilo obveznost iz 43.c člena tega zakona, teče rok za uveljavljanje pravice iz prvega odstavka tega člena pri dobavi blaga od dneva, ko je potrošnik sprejel blago, pri opravljanju storitev pa z dnem sklenitve pogodbe ali z dnem, ko je podjetje izpolnilo to obveznost, če je bila ta obveznost izpolnjena po sklenitvi pogodbe.

Če podjetje izpolni svojo obveznost iz 43.c člena po dobavi blaga, začne teči petnajstdnevni rok za odstop od pogodbe naslednji dan po dnevu izpolnitve te obveznosti, če še ni pretekel rok treh mesecev iz naslednjega odstavka.

Če podjetje ni v celoti izpolnilo obveznost iz 43.c člena tega zakona, traja rok za odstop od pogodbe tri mesece. Ta rok začne teči pri dobavi blaga od dneva, ko je potrošnik sprejel blago, pri opravljanju storitev pa z dnem sklenitve pogodbe. S potekom tega roka ugasne pravica potrošnika, da od pogodbe odstopi.

43.d člen

Če je potrošnik v primeru iz prejšnjega člena tega zakona odstopil od pogodbe, mu mora podjetje vrniti vsa opravljena plačila.

Vračilo plačil mora podjetje opraviti takoj, ko je to mogoče, najkasneje pa v petnajstih dneh po prejemu sporočila o odstopu od pogodbe. Če podjetje zamudi z vračilom plačil, mora potrošniku poleg zakonitih zamudnih obresti plačati še eno desetino prejetih plačil za vsakih dopolnjenih trideset dni zamude pri vračilu.

Če je potrošnik blago že prejel in od pogodbe odstopi, mora blago nepoškodovano in v nespremenjeni količini odposlati podjetju v petnajstih dneh po sporočilu iz prvega odstavka 43.č člena tega zakona, razen če je blago uničeno, pokvarjeno, izgubljeno ali se je njegova količina zmanjšala, ne da bi bil za to kriv potrošnik.

Vrnitev prejetega blaga podjetju v roku za odstop od pogodbe se šteje za sporočilo o odstopu od pogodbe.
Default avatar
O živilu na primer. Solata. Ni bio, čeprav je na listku pisalo kje je bila proizvedena, kako, cena, vse kar mora pisati. Pa ti vrne izdelek, ker nisi rekel, da ni bio, čeprav ob nakupu ni vprašala po bio solati, ampak po solati. Doma je ugotovila, da ni bio solata in jo je pojedla, potem klicala, da to že ni bio solata in od kod je. Izdelka ne more vrniti, denarja ji ne moreš vrniti, saj ni nobene napake niti bilo.

Kaj v takem primeru?
Default avatar
Trgovka je napisal/a:
Ti nisi sposobna ,da bi opravljala delo trgovca.
Si brez občutka za ljudi.
In nimaš pojma kako se naj bi obnašal dober trgovec.
Prej ,ko boš nehala z delom ,ki ga nisi sposobna opravljati,prej si bodo ljudje,ki imajo žal opravke s teboj,oddahnili.
Default avatar
pojdi krave futrat je napisal/a:
Razumevanja za nategovalce in podleže pa res nimam.
Default avatar
Govorimo je napisal/a:
Stranka se je za nakup odločila sama,izdelek, proizvod dala v košaro sama.
Torej je opravila nakup, temu se reče "zgrešen nakup."
Takih nakupov je na stotine, pravzaprav vsak nakup, ki nam doma ni več dober, z njim nismo zadovoljni, je zgrešen nakup.
Solata, njen zgrešen nakup ni opravičilo za vračilo izdelka z napako. Lahko gre pa prodajalec na sproti in ji ponudi zamenjavo v solati, to je pa potem že spet tako, lahko bi ti mene sedaj vprašala, a potem isto s pralnim strojem? Torej glej zakon o vračilu brez napake.
Default avatar
Govorimo je napisal/a:
Pokličeš jo in naj pride k tep zele tlačt. Da izloči pesticide iz sebe.
Default avatar
Tole tvoje ne drži je napisal/a:
Hvala. Vse jasno.
Default avatar
Govorimo je napisal/a:
Ne vem, kaj je treba toliko komplicirat? Tista je pomlatila solato, zdaj bi pa rada kar denar nazaj na lepe oči. Lepo ji poveš, da denarja za nič ne bo, če bo uprizarjala kakšen kažin po štacuni, pa policijo pokličeš.
Default avatar
zele je zakon je napisal/a:
Naslednjič ko pride bo že na vratih dobila zelje v glavo. Jo bom tako potlačila ven iz trgovine, da bo prepričana, da je bil komet in ne glava zelja.

Zdaj pa oprostite. Grem spucat čakre in meditirat
Default avatar
Govorimo je napisal/a:
Smo se malo nasmejali.
Odkar sem na lastne oči videla prepotentneža za sosednjo mizo, ki je požrl pizzo in težil natakarci, da ne bo plačal, ker ni bila dobra, si predstavljam, da so tudi take solate med nami.
Default avatar
Redkokje je kupec še car. Kupec je ovca, ki jo je treba ostrič do krvi. To na žalost sedaj prevladuje.

So seveda izjeme.

Sam sadje vedno pregledam, pa zelenjavo. Pa se je že dostikrat zgodilo, da se pa najde kaka mandarinca gnila na dnu, ali par grozdov ni ok. Kaj bom zahteval denar nazaj? Ne, naslednjič bom bolj pozoren in če kvaliteta ni ok, ne bom tam več kupil.

14 dnevna pravica vračila velja samo za spletne nakupe. Za fizične trgovine pa to ne velja in je odvisno od njihove dobre volje. Zadovoljen kupec bo še prišel, medtem ko nezadovoljen gotovo ne. Pa še slabo reklamo ti lahko dela (Ja Gorenje tebe gledam. Ne kupim nič več od tebe, pa če morem na roke prat).

Kaj kot prodajalec/trgovec lahko narediš? Če je upravičena reklamacija jo sprejmeš. Mogoče ponudiš dobropis ali vsaj popust kot opravičilo.
Tudi če ni, včasih bolje sprejeti reklamacijo, kot poslušati enga kretena, kako te za nekaj kar nisi mogoče nič kriv 'masira' in pije kri.