Najdi forum

Naslovnica Forum Starševski čvek Zakaj uvajajo NPZ že v nižje razrede?

Zakaj uvajajo NPZ že v nižje razrede?

Kaj se je komu zmešalo? NPZ uvajajo že v 3. razred? Tudi v 6. razredu je. In potem še v 9. razredu.
Ko sem jaz hodila v OŠ je bil samo v 9. razredu. In to samo iz slovenščine in matematike.
Sedaj pa je še tretji predmet, pa že v 3. razredu.
Govori se o spremembah. Kakšnih? Glasbeno vzgojo, likovno in športno, ter tehniko bodo ocenjevali z U; ZU; MU nazaj. kot da bo to kaj olajšalo otroku? Čisto nič, saj ti predmeti niso nikoli bili težki. Vsi smo jih vedno delali z levo roko.
To, da se pa en NPZ piše že v 3. razredu in angleščine. A to pa ni obremenitev otroka?
Raje mu pri tej starosti dajte kakšno slikico naslikat, pa pesmico zapet, kot neke tuje jezike.

Zanima me vaše mnenje, seveda.

Mi NPZjev splo nismo imeli in MPZji se mi zdijo odvečen balast, od katerega ni nobene koristi. Glasbo, likovni in telovadbo smo imeli ocenjeno z 1 do 5. Jaz sem imela glasbo in likovni 5, telovadbo pa, neroda kot sem, 4. Nam se je zdelo to ocenjevanje čisto normalno in zaradi tega nismo travmirali. Tuj jezik se najbolje naučiš, če se ga učiš čim bolj zgodaj. Ampak po 2 uri na teden nima smisla, ker ni vmesnega utrjevanja. Smisel ima samo, če imajo 1 uro vsak dan.
Ker te moti angleščina malo primerjave. V tujini imamo sorodnike, kjer se otroci učijo tuji jezik od male šole naprej. V mali šoli so se naučili abecedo, šteti do 20, vljudnostne fraze, kot so prosim, hvala ipd. in nekaj preprostih besed. V prvem razredu so se učili že preproste stavke, da dežuje, o živalih ipd. Vsak teden so dobili za domov seznam 10 do 15 novih besed, ki so se jih morali naučiti na pamet in jih znati napisati. Seveda brez pomoči staršev ni šlo. Starši so morali vsakič podpisati. Enako v drugem razredu, s tem, da so začeli tudi pisati preproste stavke, kot kuža je vesel. Zdaj v 3. razredu je hči konec marca dopolnila 9 let in še vedno dobi do 15 novih besed na teden in v tujem jeziku že bere preproste otroške knjigice, slikanice z nekaj vrsticami teksta na stran z do 16 stranmi. Vsako knjigico mora prebrati večkrat, ponavadi 4 do 5x in en od staršev mora vsakič podpisati, da je knjigico res prebrala. Deklica ne daje vtisa, da bi zgodnje učenje tujega jezika negativno vplivalo na njeno psiho. Za konec leta se mora naučiti tudi 3 pesmice. Vsaka ima po 1 kitico, to je 4 vrstice. Kljub takemu programu ima več kot zadosti časa za igro, balet in nogomet. V višjih razredih se bodo nekaj predmetov učili samo še v tujem jeziku. Ta intenzivni program ni obvezen. Obiskuje ga okoli 10{04cafd300e351bb1d9a83f892db1e3554c9d84ea116c03e72cda9c700c854465} otrok, drugi imajo bolj počasen program tujega jezika kot slovenski otroci. Ti otroci iz intenzivnega programa dosegajo precej boljše rezultate tudi v branju v svojem jeziku.
V višjih razredih pišejo svojo varianto NPZje iz 5 predmetov.

NPZji so namenjeni kontroli učiteljev s strani ministrstva, da ga učitelji ne bluzijo preveč po svoje.

Seveda se zato učitelji preko svojih sindikalnih emisarjev in medijev na vse pretege trudijo, da bi NPZje razvrednotili.

nova
Uredništvo priporoča

V otrokom vzpodbuditi interes do predmetov, ne samo prisilo!

Pri nas krožijo govorice, da so NPZji zato da ministrstvu lahko opravičijo svoje plače ( da s tem dokažejo da nekaj delajo). Sigurno pa niso za preverjanje učiteljev, ker bi potem cela Slovenija imela en 3 predmet, ne pa da ima vsaka šola drugega.
In kakor jaz vidim, so najbolj preterani NPZji “lahkih” predmetov, ki jih hočejo narediti bolj pomembne (znanstvene).
Mislim pa da je večini staršev jasno, da je to stran vržen denar. Bolje bi ga bilo nameniti za drugačne pristope učenja. Pri nas je pa na žalost pomembno le piflanje.

Ob piflanju, brez katerega žal ne gre, bi bilo potrebno vključiti še drugačne pristope učenja, katerih smisel bi bil, narediti otroku predmet zanimiv, uporaben v vsakdanjem življenju.

Kar se NPZ-ja tiče je totalni absurd, ker smo nekako ugotovili, da otroci nič več ne odnesejo, kot smo mi v preteklosti. Bolj smo celo opazili, da imajo slabše znanje, kot je bilo nekoč, ker se jih obremenjuje z nepotrebnimi rečmi oziroma določene stvari, niso niti primerne njihovi starosti. Sprva je izgledalo, da bo vse kot neka igra, sedaj je zadeva prerasla v totalni absurd. Ne samo, da so otroci preobremenjeni, ampak poleg tudi starši in kdaj imaš občutek, da se vsi popoldnevi vrtijo samo okrog šole. Predvsem zadnjih 14 dni so vsi nabasali s spraševanji in pri nekaterih predmetih pišejo šele ta teden 1 test v tej konferenci in to iz ključnih predmetov kot je SLJ.

Pri NPZ-ju imam bolj občutek, da se to uveljavlja zato, da določeni na ministrstvu lahko upravičijo določena delovna mesta, ker jih je že tako pol preveč. Če ministrstvo razpiše učni načrt za določeno šolsko leto in učitelji morajo temu sledit, ne vidim razloga, zakaj bi tukaj morali otroci nastradat z nekim NPZ-jem.

Ob piflanju, brez katerega žal ne gre, bi bilo potrebno vključiti še drugačne pristope učenja, katerih smisel bi bil, narediti otroku predmet zanimiv, uporaben v vsakdanjem življenju.
[/quote]

Strinjam se s tem, da bi morali spremeniti način podajanja snovi, ga narediti zanimivega in uporabnega, spodbuditi otroke k samostojnemu razmišljanju in se zavedati, da ni napačnega razmišljanja, da je bistvo, da se učenci naučijo ne samo snovi, ampak tudi razmišljati o njej, jo uporabljati, nadgrajevati in povezovati. Mislim, da bi to moal biti prvi cilj vsakega izobraževanja!
Kaj ti pomaga, če si se naučil en kup nekih podatkov, če ne veš, čemu služijo? Po moji oceni to dela 80{04cafd300e351bb1d9a83f892db1e3554c9d84ea116c03e72cda9c700c854465} ljudi, tudi odrslih, ki službi znajo osnove, ko je treba pa kak problem reševat, nimajo pojma, kje so!

Kar zadeva tuje jezike, bi jih jaz uvedla kot obvezne v 1. razred osnovne šole, ker se žal v vrtce zaenkrat ne da, bi bilo pa dobro že za vrtičkarje, da se začnejo učiti angleščine, da jim pride v uho. Generacija današnjih 20-30 letnikov je bila generacija, ki je bila okrožena z angleščino, sinhronizacij ni bilo, na vsakem koraku so se srečevali z angleškim jezikom in danes obvladajo. Mlajše generacije so v angleščini veliko slabše, ker so odraščale s sinhroniziranimi risankami in jim je angleščina kar naporna. Škoda.

NPZ za vsako triado je smiselna svar, naj se preveri vsaj glavne predmete, kje smo i kako stojimo. NPZ ni namenjen ocenjevanju otrok, ampak ocenjevanju učiteljev in šolskega sistema. Na vas starših pa je, da končno začnete jemati resno te NPZ, ker tu gre za dobro vaših otrok! Na teh testih se vidi, če je petica vašega otroka res petica ali dosega komaj 70{04cafd300e351bb1d9a83f892db1e3554c9d84ea116c03e72cda9c700c854465} znanja pri slovenščini, kar je daleč od 5! NPZ je tudi za starše dobra orientacija, koliko so dejansko vredne ocene vaših otrok in koliko ima vaš otrok dejansko znanja!

Potem pa seveda lahko samo upamo, da pride na Min. za šolstvo nekaj pametnih ljudi, ki se bodo lotili sprememb sistema in ga tudi izvedli. Seveda bo to trajalo zelo dolgo in vaši otroci ne bodo deležni teh sprememb, a je to vložek v prihodnje generacije in NE, ne razmišljajte “kwa me briga, moj bo že ven iz šole”, ker ta vaš bo 1x imel svoje otroke in vi vnuke, ki se bodo spet borili z nebuloznim in kalupiranim sistemom našega šolstva!

NPZji so namenjeni kontroli učiteljev s strani ministrstva, da ga učitelji ne bluzijo preveč po svoje.

Se motiš. Namenjeni so izključno prisesancem RIC-a in Zavoda za šolstvo, da malo zraven ob rednem delu zaslužijo s svojimi s.p., ter nekaj posameznikom, ki na lahek način doktorirajo na ta račun.
Res pa je, da učitelje po OŠ sicer nekateri ravnatelji jebejo v glavo, posledično delajo izključno za rezultate, drugod se pa že leta izgovarjajo na priseljence in jih briga za to.

Za dejansko ocenjevanje dela učiteljev bi bil daleč najbolj učinkovit in pravičen sistem, da vsi otroci pri izbranem predmetu po celi Sloveniji pišejo enoten test konec šolskega leta ob takem času in se to tudi dejansko oceni in upošteva. Kak smisel ima to zadevo v vsaki triadi, ko otroci vsako leto menjajo učitelje? Kako boš tukaj dejansko ovrednotil delo nekega učitelja po 3 letih, ko učenec opravlja NPZ?

Na ministrstvu imajo rezultate in vedno kako je stanje na šolah pri določenih predmetih od tega NPZ-ja pa kaj se je do sedaj zgodilo?

načeloma ok, sam so se izrodili v cuzanje denarja! Učitelji dobijo to posebej plačano.

Šola je obremenitev, za otroke in še posebej za starše!!! Če govorimo o dekliči, ki ima rada šolo, rada riše, rada bere, skozi šolanje dobi lepe učne navade in to je to….kaj pa fantje (ne govorim o vseh), tisti, ki bi raje na vrtu vozili samokolnico ali očetu pomagali prat avto….kaj pa ti, ki jih je potrebno neprestano silit in vzpodbujat naredi to in naredi ono…požvižga se na tuj jezik v vrtcu in na NPZ v šestem razredu….šolo dela, ker jo pač mora in ker mati stoji za njim…kaj pa ti???

NPZ bi bil smiseln edino, če ne bi vedeli vnaprej kdaj se piše, kaj se piše (kateri predmet) in kateri razredi pišejo.

To, da je vnaprej napovedan, je čisto brez veze.

Pričakuješ porazen razultat, ker se noben ne bi učil, to je tudi za učitelje poraz. Nesmiseln predlog!

A ni point npzja ravno v tem, da se preveri, koliko dejansko znajo in ne koliko so se napiflali za npz?

“Le čevlje sodi naj Kopitar!”

New Report

Close