Dizli
Napihovanje…..
karkoli se bo sprejelo, bo sprejeto postopoma….recimo v 5-10 letih. Gotovo ne bo omejitev tkoj veljala za euro5 motorje, ki realno gledano nimajo tako veliko izpustov. Tudi nemška ministrica je potrdila da si bo prizadevala proti tem omejitvam, v kolikor pa bo do njih prišlo, bodo te postopne.
Govora je bilo o “z dizlom v mesto”. Take prepovedi ponekod že veljajo, pozimi npr. v Milanu…
Sicer bo pa dizel kot najefektivnejši motor še dolgo v uporabi v tovornem prometu na velike razdalje. Na mestnih obrobjih pa bodo špedicijski terminali, kjer bodo reči preložili v električne kombije, ki bodo robo dostavili naročniku. Toplogredno kompliciranje pač…
Nihče pa se ne vpraša od kod elektrika za električna vozila in o izpustih v ladijskem prometu.
…in kdo, kdaj in s čim bo izgradil električno omrežje, sposobno zagotavljanja masovnega polnjenja baterij za električna vozila.
Če pogledaš omrežje v Italiji, je to od nekdaj bilo dizajnirano po trenutnih potrebah, skoraj brez rezerv.
Skratka: Bomo videli.
Ok, če že…potem zaprav. Vstop v mesto samo 100{04cafd300e351bb1d9a83f892db1e3554c9d84ea116c03e72cda9c700c854465} električnim vozilom. Mehkejša prepoved? OK, euro6 za dizelaše, ampak omejitev izpusta 100g CO2…. Zdej en clio 1,5 dci euro5 onesnažuje manj kot 3000 kubičen audi z euro6 motorjem. tako da samo euro6 motor ne more bit pogoj.
Govora je bilo o “z dizlom v mesto”. Take prepovedi ponekod že veljajo, pozimi npr. v Milanu…
Sicer bo pa dizel kot najefektivnejši motor še dolgo v uporabi v tovornem prometu na velike razdalje. Na mestnih obrobjih pa bodo špedicijski terminali, kjer bodo reči preložili v električne kombije, ki bodo robo dostavili naročniku. Toplogredno kompliciranje pač…
Nihče pa se ne vpraša od kod elektrika za električna vozila in o izpustih v ladijskem prometu.
…in kdo, kdaj in s čim bo izgradil električno omrežje, sposobno zagotavljanja masovnega polnjenja baterij za električna vozila.
Če pogledaš omrežje v Italiji, je to od nekdaj bilo dizajnirano po trenutnih potrebah, skoraj brez rezerv.
Skratka: Bomo videli.
[/quote]
ne mešat jabolk in hrušk.
ne gre za toplo gredo oziroma CO2,
gre za zdravje, onesnaževala zraka, za dušikove okside NOx in delce PM2.5
http://www.mojzrak.si/
in ja, konec bo z dizelskimi avti, davki bodo šli v nebo… 🙂
a veš, da 1 liter dizla spusti v zrak več CO2 kot 1 liter bencina.
ali veš, da goljufivi dizelski avto VW and co. spusti več kot 10 krat več zdravju škodljivih dušikovih oksidov NOx kot je zakonsko dovoljeno in veliko veliko več kot primerljivi bencinski avto…
Bencinska vozila imajo emisije NOx daleč pod mejnimi vrednostmi, ki jih določa EURO standard za posamezno vozilo, dizelska vozila jih pa komaj dosegajo (pri dejanski vožnji v realnih razmerah jih celo močno presegajo). Tako dejanska razlika med emisijami NOx med bencinskimi vozili in dizelskimi vozili za npr. EURO 5 ni trikratna kot za mejno vrednost, ampak je dejanska razlika emisij tudi desetkratna ali več. Prav tako ima že večina bencinskih avtomobilov z EURO 4 emisije ogljikovega monoksida (CO) pod strožjo mejo, ki je sicer določena za EURO 5 za dizelske avtomobile. 1 Podrobneje: http://transportpolicy.net/index.php?title=EU:_Light-duty:_Emissionshttp://www.eea.europa.eu/publications/emep-eea -guidebook-2013/part-b-sectoral-guidance-chapters/1-energy/1 -a-combustion/1-a-3-b-road -transportDirektive: http://ec.europa.eu/enterprise/sectors/automotive/documents/directives/directive-70 -220 -ee c_en.htm
Prepoved velja v HH od cetrtka v dveh alejah. Prizadeti so vsi Euro 5 in nekateri Euro 6 avtomobili z dizelskim motorjem. V Nemciji uvajajo nove modre nalepke, ki bodo poleg dosedanjih zelenih in oranznih oznacevale ekolosko ustreznost vozila. Modro nalepko dobijo vozila, ki ustrezajo t.i. Euro 6+ standardu (blue motion).
V prepovedi je denimo, kot je ze nekdo napisal, treba uvesti prepovedi, ki oznacujejo količino onesnaževanja…denimi, nox, co, co2 …določi se mejo in nihče, ki jo presega, ne vstopa…..torej bi te prepovedi prizadele tudi najmočnejše, najpožrešnejse mašine namenjene preseravanju… Kajti ni logike, da s cliom ne bo šlo, s ferarijem pa….o onesnaževanju enega in drugega pa raje ne bi….aja…pa meritve je treba za vsa vozila naredit v realnem ciklu, ne na valjih.
Pa ta zapis ne pomenu, da sem za omejitve….ker se mi zdi butasyo, na ta način reševat zadeve, ko pa bi jih bilo potrebno dolgoročno, sistemsko in globalno.
ne mešat jabolk in hrušk.
ne gre za toplo gredo oziroma CO2,
gre za zdravje, onesnaževala zraka, za dušikove okside NOx in delce PM2.5
http://www.mojzrak.si/
in ja, konec bo z dizelskimi avti, davki bodo šli v nebo… 🙂
[/quote]
Jep, se opravičujem, a to sem naredil namerno.
Samo z drakonskimi davki lahko vlade dosežejo, da se dizli ne bodo izplačali. Ampak… vse ima svoj smisel in svoje meje, zato je tudi omemba ladijskega prometa namerna. 😉
Skratka, moje predvidevanje je, da bodo razvite države sprejele neke samoomejitvene zakone, ki pa v resnici ne bodo dobro vplivali na konkurenčnost gospodarstev, še posebej zato, ker ne bo malo takih držav, ki tovrstnih zakonov ne bodo sprejele.
Nenazadnje je potrebno preveriti še obolevnost, torej posledice… Pa tudi dolgoživost ljudi v mestih, ki so neverjetno onesnažena z PM10 (ti, in ne 2.5 so najbolj problematični proizvod dizlov) in NOx… Se je morda v zadnjih 100 letih dolgoživost kaj spremenila? Kako je z umrljivostjo? Kako je pa z nataliteto. Kaj pa izpusti CO2? So ti morda neposredno povezani z učinkovitostjo agragata, oz. njegovo porabo goriva fosilnega izvora?
Hočem povedati, da ima vse svoj smisel in da je pri teh rečeh potrebno upoštevati vse aspekte in seveda uporabiti logiko.
Jep, se opravičujem, a to sem naredil namerno.
Samo z drakonskimi davki lahko vlade dosežejo, da se dizli ne bodo izplačali. Ampak… vse ima svoj smisel in svoje meje, zato je tudi omemba ladijskega prometa namerna. 😉
Skratka, moje predvidevanje je, da bodo razvite države sprejele neke samoomejitvene zakone, ki pa v resnici ne bodo dobro vplivali na konkurenčnost gospodarstev, še posebej zato, ker ne bo malo takih držav, ki tovrstnih zakonov ne bodo sprejele.
Nenazadnje je potrebno preveriti še obolevnost, torej posledice… Pa tudi dolgoživost ljudi v mestih, ki so neverjetno onesnažena z PM10 (ti, in ne 2.5 so najbolj problematični proizvod dizlov) in NOx… Se je morda v zadnjih 100 letih dolgoživost kaj spremenila? Kako je z umrljivostjo? Kako je pa z nataliteto. Kaj pa izpusti CO2? So ti morda neposredno povezani z učinkovitostjo agragata, oz. njegovo porabo goriva fosilnega izvora?
Hočem povedati, da ima vse svoj smisel in da je pri teh rečeh potrebno upoštevati vse aspekte in seveda uporabiti logiko.
[/quote]
“neverjetno onesnažena z PM10 (ti, in ne 2.5 so najbolj problematični proizvod dizlov)”
ne bo držalo!
PM10 so vsi delci od 0 do 10 mikronov.
PM2,5 so vsi delci od 0 do 2,5 mikrona.
delci PM2,5 so podmnožica delcev PM10.
večina delcev iz izpuha dizla je do velikosti 2,5, torej večina jih je PM2,5.
ni pa sicer nič narobe, če rečemo tudi delci PM10, ker, kot rečeno, so PM2,5 podmnožica PM10.
bolj kot so majhni bolj so zdravju škodljivi.