Najdi forum

Naslovnica Forum Starševski čvek reševalni pas na avtocestah po novem

reševalni pas na avtocestah po novem

A mi kdo lahko po domače razloži, kako je z reševalnim pasom po novem. Tisti na levem pasu se pomaknejo skrajno levo čez črto, tisti skrajno desno pa desno – čez črto, tudi na odstavni pas? Ali to res pomeni, da se cel čas v koloni praktično pomikaš po polžje po odstavnem pasu (če stojiš itak, potem, ko se premakneš za kak meter naprej, pa spet)? A je to tako?

A res noben ne ve?


Ja.

Menda se ja ne vračaš na normalno vozno linijo za meter vožnje in na oster zavoj nazaj na umik.

nova
Uredništvo priporoča


Ja.

Menda se ja ne vračaš na normalno vozno linijo za meter vožnje in na oster zavoj nazaj na umik.
[/quote]
A pa se moraš res umakniti čisto na odstavni pas? Ker sem nekje prebral, da ja, v zakonu pa to ne piše čisto jasno.

zadeva je čisti debilizem. za to imamo odstavne pasove in bi se jih moralo uporabljat za reševanje in pika. S temi neumnostmi samo begajo ljudi, danes do črte, jutri lahko čez črto, koliko čez črto lahko itd…
postavlja se tudi vprašanje, kako se bo to izvajalo ob kakšnih zastojih, ki so delno tekoči….kako se bo to izvajalo ali sploh ne v kolonah pred semaforji ( verjetno se največkrat reševalci v mestih srečujejo s temi problemi) itd

Odstavni pas je odstavni pas. Za odstavo. Za umik, če ti crkne avto, ali poči guma, razumeš? Rešilec ne more voziti po odstavnem pasu, ker v primeru, da je le-ta zaseden zaradi okvare avtomobilov, potem ne more naprej.
Zato se je treba umikati skrajno levo in skrajno desno, ter s tem narediti prosto pot PO SREDINI, kjer ni možnosti, da bi rešilec naletel na oviro.

Jasno?

Odstavni pas je odstavni pas. Za odstavo. Za umik, če ti crkne avto, ali poči guma, razumeš? Rešilec ne more voziti po odstavnem pasu, ker v primeru, da je le-ta zaseden zaradi okvare avtomobilov, potem ne more naprej.
Zato se je treba umikati skrajno levo in skrajno desno, ter s tem narediti prosto pot PO SREDINI, kjer ni možnosti, da bi rešilec naletel na oviro.

Jasno?
[/quote]
ni jasno…….okvarjenih vozil na odstavnem je za vzorec in sila redko. težav na reševalnem pasu na sredini dveh pasov pa na par metrov ena, če ne več.
sedaj bomo šolali milijone voznikov, kako se razvrščat, da bo manj težav pri intervenciji, pa še vedno bodo pogoste. ob primerjavi z morebiti kakšnim vozilom na odstavnem vsake toliko, ko bi intervencijsko vozilo to ustavljeno vozilo pač obvozilo (par vozil bi se morebiti moralo malce umakniti).
to je približno tako, kot da bi ob poplavah vsi s kanglicami morali premetavat vodo, namesto da bi eden zaprl luknjo skozi katero voda vdira.


ni jasno…….okvarjenih vozil na odstavnem je za vzorec in sila redko. težav na reševalnem pasu na sredini dveh pasov pa na par metrov ena, če ne več.
sedaj bomo šolali milijone voznikov, kako se razvrščat, da bo manj težav pri intervenciji, pa še vedno bodo pogoste. ob primerjavi z morebiti kakšnim vozilom na odstavnem vsake toliko, ko bi intervencijsko vozilo to ustavljeno vozilo pač obvozilo (par vozil bi se morebiti moralo malce umakniti).
to je približno tako, kot da bi ob poplavah vsi s kanglicami morali premetavat vodo, namesto da bi eden zaprl luknjo skozi katero voda vdira.
[/quote]

Če je na odstavnem pasu eno vozilo, je dovolj, da rešilec ne more mimo.
Po sredini pa prihaja do problemov samo zaradi tepcev, ki se niso sposobni umakniti.

Če je na odstavnem pasu eno vozilo, je dovolj, da rešilec ne more mimo.
Po sredini pa prihaja do problemov samo zaradi tepcev, ki se niso sposobni umakniti.
[/quote]
vidiš ko ne razumeš in trobiš v rog kot vse ovce. Na odstavnem bo mogoče vsake ne vem koliko intervencij, eno vozilo, kateremu se bo potrebno izmaknit ( v večini bo teklo gladko), medtem ko ob srednjem reševalnem pasu pa prihaja do težav čisto ob vsakem zastoju in potrebni intervenciji in to stalnih težav vsakih nekaj metrov, ko se tovornjak ne more umakniti. Razumeš ali ti dam še eno kanglico?
kar se neko budalo spomne, pa magari z dobrim namenom, ni vselej dobro. ampak ovčke kar takoj v vrsto na striženje brez vklapljanja možganov.


vidiš ko ne razumeš in trobiš v rog kot vse ovce. Na odstavnem bo mogoče vsake ne vem koliko intervencij, eno vozilo, kateremu se bo potrebno izmaknit ( v večini bo teklo gladko), medtem ko ob srednjem reševalnem pasu pa prihaja do težav čisto ob vsakem zastoju in potrebni intervenciji in to stalnih težav vsakih nekaj metrov, ko se tovornjak ne more umakniti. Razumeš ali ti dam še eno kanglico?
kar se neko budalo spomne, pa magari z dobrim namenom, ni vselej dobro. ampak ovčke kar takoj v vrsto na striženje brez vklapljanja možganov.
[/quote]

A (spet) je/bo samo v Sloveniji težava ali kako?
Ne razumem, kako je mogoče, da v evropskih državah reševalni pas na sredi vozišča že dolgo (skoraj) brez težav funkcionira, pri nas pa je to nemogoča zadeva?

P.S.: Skoraj sem napisala namerno. Ker če se bo tam kdo neustrezno razvrstil ali še huje, se z nereševalnim vozilom ‘frajersko’ peljal po reševalnem koridorju mimo kolon, bo skoraj zagotovo imelo vozilo registracijo katere izmed ‘jugoslovanskih’ držav.


A pa se moraš res umakniti čisto na odstavni pas? Ker sem nekje prebral, da ja, v zakonu pa to ne piše čisto jasno.
[/quote]

Je tako težko prebrati zakonsko določilo?

ZAKON O SPREMEMBI ZAKONA O PRAVILIH CESTNEGA PROMETA (ZPrCP-D)
1. člen
V Zakonu o pravilih cestnega prometa (Uradni list RS, št. 82/13 – uradno prečiščeno besedilo in 68/16) se štirinajsti odstavek 30. člena spremeni tako, da se glasi:
»(14) V primeru ustavljanja ali zastoja prometa na avtocesti in hitri cesti z dvema ali več prometnimi pasovi za vožnjo v eno smer morajo vozniki med kolonama vozil takoj vzpostaviti reševalni pas, ki je dovolj širok za varno vožnjo intervencijskih vozil. Vozila, ki se ustavljajo ali stojijo na skrajnem levem prometnem pasu, se morajo razvrstiti čim bolj levo, tudi čez robno črto smernega vozišča. Vozila, ki se ustavljajo ali stojijo na ostalih prometnih pasovih, pa se morajo razvrstiti čim bolj desno, tudi čez robno črto smernega vozišča, kar vključuje tudi odstavni pas.«.

https://med.over.net/forum5/viewtopic.php?f=151&t=11087082&start=20#p11961880

Problem je le to, da je vsakič pravilno malo drugače.
Kdaj je po novem? Je že po novem? Šele bo po novem?

Nedolgo nazaj smo poslušali, kako se umakniti desno, a bog ne daj čez črto na odstavni pas. Je zdaj torej nujno čisto desno, na odstavni pas?
Meni skrbi, da bo spet štala – pol avtov “po novem”, pol “po starem”.

*********Menda se ja ne vračaš na normalno vozno linijo za meter vožnje in na oster zavoj nazaj na umik.
***********

Vožnja po odstavnem pasu ostaja tudi po novem prepovedana. Torej, če se želiš premaknit za par meter moraš na vozni pas, in potem počakat spet na odstavnem.

Ah, daj. Ne zavajaj.

V (skoraj) stoječi koloni veljajo drugačna pravila kot pri normalno prevozni cesti.

Kako si predstavljaš, da bodo tovornjakarji vijugali na vozni in odstavni pas tovornjake s prikolico, ko se bo kolona premaknila za nekaj metrov naprej?

Evo, pa imamo nove debilizme v naši zakonodaji. Sedaj bodo tovornjaki kruizali na vozni, pa na odstavni, pa na vozni itd.

Je pa dejstvo, da je odstavni pas praktično nepotreben, ker ga lahko koristis za zaustavitev le v okvari….smiselno bi ga bilo spremeniti v vozni pas, za zasilno zaustavitev pa zgraditi odstavne nise, tako kot na pomurski ali vipavski ac. S tem bi poceni pridobili tretji pas, sprostili pro.et….ampak, mi bomo to gruntali še vsaj deset let, vmes pa izgubljali milijone v kolonah.

Ja, je že po novem.
Od sobote.

Na desno se umakneš toliko, da proti vozilu na tvoji levi nastane dovolj širok vmesni pas. Na cestah s širšimi pasovi bo zadostovalo, da se umakneš na skrajno desni rob cestišča, na ožjih bo potrebno obema voziloma zapeljati preko robnih črt na levi in desni strani.

Koridor je potrebno začeti ustvarjati, ko se promet začne upočasnjevati. To ne pomeni, da že takrat zapelješ preko črt, ampak se počasi umikaš proti robu. Tako takrat, ko se se vožnja popolnoma ustavi, po potrebi le še z minimalnim zavojem vozila proč od sredine razširiš reševalni pas.

Debilizem je bil izgradnja preozkih hitrih in avtocest.
Če se sedaj rešuje situacija vsaj približno znosno za reševalce, to ni (dodatni) debilizem.

In ni problem tam, kjer je odstavni pas. Problem kolon je največji tam, kjer jih ni. Ker se vozila enostavno nimajo kam zadostno razmakniti, da bi lahko zagotovili ustrezno širok reševalni pas.

Pa te še enkrat vprašam: zakaj ustvarjanje reševalnega pasu med stoječima kolonama ni problem v drugih evropskih državah, samo v Sloveniji je?

Ah, daj. Ne zavajaj.

V (skoraj) stoječi koloni veljajo drugačna pravila kot pri normalno prevozni cesti.

Kako si predstavljaš, da bodo tovornjakarji vijugali na vozni in odstavni pas tovornjake s prikolico, ko se bo kolona premaknila za nekaj metrov naprej?
[/quote]
Ne sprašuj mene, vprašaj kakega poslanca, ki je dvignil roko za tak zakon.
Je dejstvo, da člen, ki prepoveduje vožnjo po odstavnem pasu ostaja v veljavi.

Ja, je že po novem.
Od sobote.

Na desno se umakneš toliko, da proti vozilu na tvoji levi nastane dovolj širok vmesni pas. Na cestah s širšimi pasovi bo zadostovalo, da se umakneš na skrajno desni rob cestišča, na ožjih bo potrebno obema voziloma zapeljati preko robnih črt na levi in desni strani.

Koridor je potrebno začeti ustvarjati, ko se promet začne upočasnjevati. To ne pomeni, da že takrat zapelješ preko črt, ampak se počasi umikaš proti robu. Tako takrat, ko se se vožnja popolnoma ustavi, po potrebi le še z minimalnim zavojem vozila proč od sredine razširiš reševalni pas.
[/quote]

Hvala za odgovor. Res nisem prej uspela ugotoviti, kdaj začne zadeva veljati.


Ne sprašuj mene, vprašaj kakega poslanca, ki je dvignil roko za tak zakon.
Je dejstvo, da člen, ki prepoveduje vožnjo po odstavnem pasu ostaja v veljavi.
[/quote]

Celoten člen je takšen:

30. člen (avtocesta in hitra cesta)
(1) Na avtocesto ali hitro cesto, lahko zapeljejo in vozijo po njej le vozniki motornih vozil in skupin vozil, ki po deklaraciji proizvajalca dosegajo hitrost, večjo od 60 km/h.
(2) V promet na avtocesti in hitri cesti se sme voznik vključiti in izključiti le na označenih priključkih.
(3) Vozila, ki že vozijo po smernem vozišču avtoceste in hitre ceste, imajo prednost pred vozili, ki se vključujejo v promet na tej cesti.
(4) Voznik, ki se z motornim vozilom vključuje v promet na avtocesti in hitri cesti, mora voziti po pospeševalnem pasu in se z ustrezno hitrostjo vključiti v promet, pri tem ne sme ovirati ali ogrožati vozil, ki vozijo po njej.
(5) Voznik, ki se izključuje iz prometa na avtocesti in hitri cesti, se mora z vozilom pravočasno pomakniti na desni prometni pas in brez zmanjševanja hitrosti zapeljati na začetek zaviralnega pasu.
(6) Na avtocesti in hitri cesti z dvema ali več prometnimi pasovi za vožnjo v eno smer, ni dovoljeno voziti po smernem vozišču, namenjenemu vožnji v nasprotni smeri.
(7) Na avtocesti in hitri cesti z dvema ali več prometnimi pasovi za vožnjo v eno smer morajo motorna vozila voziti po skrajnem desnem prometnem pasu, ki ni zaseden z vozili v koloni.
(8) Na avtocesti in hitri cesti, ki ima tri ali več prometnih pasov za promet vozil v eni smeri, smejo vozniki tovornih vozil, katerih največja dovoljena masa presega 3,5 t, in vozniki vozil in skupin vozil, daljših od 7 m, voziti le po dveh prometnih pasovih, ki sta na desni strani smernega vozišča. Vozniki tovornih vozil smejo prehitevati na avtocestah in hitrih cestah le na delih, kjer to ni prepovedano s prometno signalizacijo.
(9) Pri vožnji ponoči s kratkimi žarometi po avtocesti in hitri cesti, ki ima dva ali več prometnih pasov za vožnjo v eno smer, hitrosti ni treba prilagoditi vidni razdalji, če:
– so dobro vidne pozicijske svetilke spredaj vozečega vozila;
– je rob vozišča oziroma robnega ali odstavnega pasu označen z odsevniki za označevanje poteka ceste;
– so pričakovane ovire pravočasno vidne tudi brez uporabe dolgih žarometov.
(10) Na vozišču avtoceste in hitre ceste je prepovedano obračanje, vzvratna vožnja, ustavitev ali parkiranje.
(11) Na odstavnem pasu ali odstavni niši je prepovedana vožnja, parkiranje ali ustavitev, razen ustavitev v sili in ustavitev zaradi nudenja potrebne pomoči. Voznik vozila, ki je ustavil v sili, mora poskrbeti, da se vozilo takoj odstrani. Če tega ne stori, odstrani vozilo na njegove stroške izvajalec rednega vzdrževanja cest, skladno z določbami zakona, ki ureja ceste.
(12) Ne glede na določbo prejšnjega odstavka je vožnja na odstavnem pasu kljub označeni robni črti dovoljena, če je to označeno s predpisano spremenljivo prometno signalizacijo.
(13) Na odstavnem pasu ali odstavni niši lahko vozijo in ustavijo vozila:
1. nujne medicinske pomoči, gasilska vozila in vozila zaščite in reševanja pri izvajanju intervencijskih nalog,
2. izvajalca rednega vzdrževanja avtoceste pri pregledu in vzdrževanju ceste ter pri izločanju vozil,
3. upravljavca cestninskih cest, ki jih pri izvajanju nadzora uporabljajo cestninski nadzorniki,
4. policije in vojaške policije pri nadzoru in urejanju cestnega prometa in
5. inšpektorjev pri opravljanju inšpekcijskega nadzora.
Pri tem morajo biti vsa navedena vozila označena s predpisanimi svetlobnimi znaki oziroma s pomičnimi signalnimi ali zapornimi tablami.
(14) V primeru ustavljanja ali zastoja prometa na avtocesti in hitri cesti z dvema ali več prometnimi pasovi za vožnjo v eno smer morajo vozniki med kolonama vozil takoj vzpostaviti reševalni pas, ki je dovolj širok za varno vožnjo intervencijskih vozil. Vozila, ki se ustavljajo ali stojijo na skrajnem levem prometnem pasu, se morajo razvrstiti čim bolj levo, tudi čez robno črto smernega vozišča. Vozila, ki se ustavljajo ali stojijo na ostalih prometnih pasovih, pa se morajo razvrstiti čim bolj desno, tudi čez robno črto smernega vozišča, kar vključuje tudi odstavni pas.
(15) Pešci ne smejo stopiti na avtocesto in hitro cesto ali hoditi po njej.
(16) Prepoved iz prejšnjega odstavka ne velja za:
1. policiste in vojaške policiste pri opravljanju uradnih nalog;
2. osebe, ki opravljajo ogled prometne nesreče ali so vključene v ogled;
3. zdravstvene delavce, gasilce in druge osebe, ki nudijo in zagotavljajo potrebno pomoč;
4. inšpektorje, pristojne za nadzor cest in druge pooblaščene delavce, kadar nadzirajo stanje cest, ter upravljavce cestninskih cest, kadar izvajajo nadzor;
5. delavce, ki delajo na označenem gradbišču na avtocesti in hitri cesti;
6. delavce izvajalca rednega vzdrževanja cest in cestninske blagajnike pri opravljanju delovnih nalog;
7. izvajalce izrednega prevoza, ki zaradi okvare obstane na avtocesti, pri označevanju ovire ali pomagajo pri prehodih preko cestninskih postaj ali gradbišč ter
8. voznika ali potnika vozila, ustavljenega v sili na odstavnem pasu.
(17) Z globo 150 eurov se kaznuje za prekršek voznik ali pešec, ki ravna v nasprotju z določbo prvega, sedmega ali petnajstega odstavka tega člena.
(18) Z globo 200 eurov se kaznuje za prekršek voznik, ki ravna v nasprotju z določbo četrtega, petega, trinajstega ali štirinajstega odstavka tega člena.
(19) Z globo 300 eurov se kaznuje za prekršek voznik, ki ravna v nasprotju z določbo drugega, osmega, desetega ali enajstega odstavka tega člena.
(20) Z globo najmanj 1.200 eurov se kaznuje za prekršek voznik, ki vozi vozilo na avtocesti in hitri cesti v nasprotju z določbo šestega odstavka tega člena. Vozniku motornega vozila se izreče tudi 18 kazenskih točk.
http://www.pisrs.si/Pis.web/pregledPredpisa?id=ZAKO5793

Meni je besedilo člena razumljivo.
V normalnih pogojih ne smeš zapeljati na odstavni pas, če pa imaš okvaro ali je potrebno vzpostaviti reševalni pas na ožji hitri/avtocesti, ta prepoved ne velja.

Debilizem je bil izgradnja preozkih hitrih in avtocest.
Če se sedaj rešuje situacija vsaj približno znosno za reševalce, to ni (dodatni) debilizem.

In ni problem tam, kjer je odstavni pas. Problem kolon je največji tam, kjer jih ni. Ker se vozila enostavno nimajo kam zadostno razmakniti, da bi lahko zagotovili ustrezno širok reševalni pas.

Pa te še enkrat vprašam: zakaj ustvarjanje reševalnega pasu med stoječima kolonama ni problem v drugih evropskih državah, samo v Sloveniji je?
[/quote]

To pa sploh ni res. O tem na veliko različnih v Nemčiji (ko so imeli drugačno ureditev pasu pri večpasovnicah), pa tudi v Avstriji, ko to še vedno ne funkcionira najbolje.
Nemčija
http://www.rp-online.de/leben/auto/ratgeber/rettungsgasse-bilden-bei-2-3-oder-4-spuren-auf-der-autobahn-aid-1.5790132
http://www.spiegel.de/auto/aktuell/rettungsgasse-bilden-das-muessen-sie-wissen-a-1136438.html
Avstrijci so celo ugotavljali, da tak sistem sploh ni nič kaj posebej časovno učinkovit.:
https://kurier.at/chronik/oesterreich/analyse-rettungsgasse-bringt-keine-zeitersparnis/272.304.916


vidiš ko ne razumeš in trobiš v rog kot vse ovce. Na odstavnem bo mogoče vsake ne vem koliko intervencij, eno vozilo, kateremu se bo potrebno izmaknit ( v večini bo teklo gladko), medtem ko ob srednjem reševalnem pasu pa prihaja do težav čisto ob vsakem zastoju in potrebni intervenciji in to stalnih težav vsakih nekaj metrov, ko se tovornjak ne more umakniti. Razumeš ali ti dam še eno kanglico?
kar se neko budalo spomne, pa magari z dobrim namenom, ni vselej dobro. ampak ovčke kar takoj v vrsto na striženje brez vklapljanja možganov.
[/quote]

Očitno si ti tisti, ki potrebuje kanglico.

Reševalni pas povsod poteka po sredini, tako na navadnih cestah, kot avtocestah.

Zakaj?

Zato, ker:
– na navadnih cestah, če so preozke in nimajo odstavnega pasu kot avtoceste, lažje ti zapelješ na rob cestišča in počakaš, kot pa da bi rešilec/gasilec vozil tam….
– na avtocestah je odstavni pas namenjen USTAVLJANJU okvarjenih vozil in kaj naj po tvoje naredi vozilo na nujni vožnji, če pelje po odstavnem pasu in naleti na okvarjeno vozilo? Naj poleti čez?

Blebetanje o tem, kako zgrajene bi morale biti ceste in avtoceste, je brezpredmetno. So takšne, kakršne so. In pravilo reševalne pasu po sredini je logično vsem, samo parim bedakom, ki se najbrž tudi sicer ne znajo umikati interventnim vozilom, ne.

Glede na citiran zakon, morajo intervencijska vozila se vedno z lučkami voziti po odstavnrm pasu….o vožnji intervencijskih vozil po reševalnem pasu ni govora.
Sam gledam na zadevo realno in na način, kako se lahko doseze z najmanjsim trudom najvecji učinek. Bistveno enostavnejse bi bilo, da bi medijsko kampanjo usmerili v ozaveščanje idiotov, da se ob zastoju obvezno pusti odstavni pas prost…..

To pa sploh ni res. O tem na veliko različnih v Nemčiji (ko so imeli drugačno ureditev pasu pri večpasovnicah), pa tudi v Avstriji, ko to še vedno ne funkcionira najbolje.
Nemčija
http://www.rp-online.de/leben/auto/ratgeber/rettungsgasse-bilden-bei-2-3-oder-4-spuren-auf-der-autobahn-aid-1.5790132
http://www.spiegel.de/auto/aktuell/rettungsgasse-bilden-das-muessen-sie-wissen-a-1136438.html
Avstrijci so celo ugotavljali, da tak sistem sploh ni nič kaj posebej časovno učinkovit.:
https://kurier.at/chronik/oesterreich/analyse-rettungsgasse-bringt-keine-zeitersparnis/272.304.916
[/quote]

V Avstriji se praviloma kolone na hitrih/avtocestah že, ko se promet komaj zgošča in upočasnjuje, razpirajo.
Sem že tudi sama napisala, da se tudi tam najdejo izjeme, ki tega ne spoštujejo in s tem povzročajo težave ali vsaj jezo ostalih udeležencev.
Takšnega pravočasnega ustvarjanja koridorja pri nas še nisem videla.

In tudi o še eni zelo pomembni težavi sem tudi že pisala v tej temi – pri nas so praviloma hitre/avtoceste zgrajene preozke. Posledično se vozila ne morejo ustrezno razmakniti.

Če se vsi udeleženci držijo navodil, pas pravilno in pravočasno nastane. Seveda, če.

Očitno si ti tisti, ki potrebuje kanglico.

Reševalni pas povsod poteka po sredini, tako na navadnih cestah, kot avtocestah.

Zakaj?

Zato, ker:
– na navadnih cestah, če so preozke in nimajo odstavnega pasu kot avtoceste, lažje ti zapelješ na rob cestišča in počakaš, kot pa da bi rešilec/gasilec vozil tam….
– na avtocestah je odstavni pas namenjen USTAVLJANJU okvarjenih vozil in kaj naj po tvoje naredi vozilo na nujni vožnji, če pelje po odstavnem pasu in naleti na okvarjeno vozilo? Naj poleti čez?

Blebetanje o tem, kako zgrajene bi morale biti ceste in avtoceste, je brezpredmetno. So takšne, kakršne so. In pravilo reševalne pasu po sredini je logično vsem, samo parim bedakom, ki se najbrž tudi sicer ne znajo umikati interventnim vozilom, ne.
[/quote]
Jao budalo, na navadnih cestah je ob zastoju ponavadi nasprpten pas prost….tam je to novo pravilo brezpredmetno. Bi pa prišlo v poštev v mestih pred semaforji….o tem pa nobeden nič?
Pa še to, ob vožnji po odstavnem imaš v sili na voljo še bankino,

New Report

Close