Najdi forum

Naslovnica Forum Starševski čvek Reševalni pas na avtocesti po novem

Reševalni pas na avtocesti po novem

Kako komentirate predlagano spremembo Zakona o pravilih cestnega prometa:
‘Spremembe: reševalni pas že ob upočasnjevanju prometa, ob zastoju odstavni pas naj ne bo prazen

Na zadnji seji odbora za infrastrukturo so vse vpletene strani vendarle dogovorile in člen zapisale na novo. Ta bo začel veljati 12 dni po objavi v uradnem listu, kar se bo po naših informacijah zgodilo kmalu.

Bistvo sprememb je takšno: reševalni pas bodo morali vozniki vzpostaviti takoj, ko se bo začel promet upočasnjevati, ne šele ob nastanku zastoja. V praksi se je dogajalo, da se predvsem tovorna vozila v že stoječi koloni niso mogla pravočasno umakniti na rob cestišča. Večkrat smo že pisali, da se v tujini (na primer v Avstriji ali Nemčiji) vozniki na skrajni rob ceste postavijo že ob prvih znakih morebitnega zastoja. V Slovenijo zakonski napotki take navade prinašajo šele zdaj, zato tudi prenovljeno zakonsko določilo prinaša precejšnje spremembe pri vožnji po avtocesti.

Zakonski člen bo zdaj od voznikov, ki vozijo po desnem prometnem pasu, po potrebi zahteval umik tudi na odstavni pas.’

http://siol.net/avtomoto/promet/resevalni-pas-na-avtocesti-razvrscanje-ze-ob-upocasnjevanju-umik-tudi-na-odstavni-pas-448694

Fajn. Vsaj tisti *****, ki včasih prehitevajo po desnem pasu, tega ne bodo mogli več početi.

Pametno.

Se mi pa tudi zdi pomembno, da se to uskladi z ostalimi državami, vsaj bližnjimi, ker je dosti lažje, če nima vsaka država nekih svojih pravil.

To bo težava, ker se bodo tujci umikali (in po opaženem se dejansko začnejo pravilno postavljati že ob zastojih npr.na obvoznicah v gneči po službi) še vedno samo na skrajni del voznega pasu, ne na odstavnega.

To bo težava, ker se bodo tujci umikali (in po opaženem se dejansko začnejo pravilno postavljati že ob zastojih npr.na obvoznicah v gneči po službi) še vedno samo na skrajni del voznega pasu, ne na odstavnega.
[/quote]

Potem bi bilo pametno, da pri nas ta zakon prilagodijo tako, da ne bo zbrke.
Ne mislim, da moramo zdaj v vsem slepo slediti recimo Avstrijcem.
Samo take prometne zadeve pa se mi zdi pametno, da ni v vsaki državi drugače, ker potem prihaja do zmede.
Večinoma ljudje ne gredo preštudirat CPP države, kamor se peljejo. POnavadi preveriš (ob vstopu v državo so ponavadi znaki) kakšne so omejitve in to je to.
Pa, če smo že ravno pri Avstriji, glede prometne ureditve bi jih res lahko posnemali. Italijanov, sploh J Italije pa seveda nikakor ne.

v glavnem idiotizem…..do sedaj so ljudi kaznovali, kazali ob vseh poročilih po tv, če je slučajno kdo šel na odstavnega….toliko, da ga niso križali…sedaj pa obratno….mi deluje enako kot leta 47, ko smo se skregali s stalinom…..danes si moral tulit živel stalin, sicer si šel na goli otok, naslednji dan če si tulil živel stalin, si šel na goli otok….

bo pa hecno, ko bo sedaj ob zastojih oz. počasni vožnji, zabasan odstavni pas…..sem prepričan, da bo cel kup padalcev na voznem pasu, ki bodo prehitevali vse živo….

a koji su to ovi, da meni kažu, kdje da vozim a kdje da stojim???
neka rukama šire AC – a ne, da na guzama filozofiraju

Čisto bodo zmešali ljudi. Pred 20. leti so učili, da je ob nesrečah odstavni pas namenjen reševalcem, potem vozni pas, sedaj pa že ob zastojih naj se vozniki z voznega umaknejo na odstavni pas. Saj je v redu, ampak ljudje so zmedeni.
Če imamo nabiralnik poln raznih življenjsko nepomembnih reklam, naj vsak dobi zloženko z jasnimi popravki prometnih pravil. Tako bi moralo biti tudi ob uvedbi novih prometnih znakov. Koliko je voznikov, ki ne ve, kaj pomeni znak umirjen promet!

Zmešani? Smo v dobi neprestanega prilagajanja spremembam. V Evropi reševalni pas odlično funkcionira, enako svetlobne table, ki opozarjajo. Za tiste voznike, ki tega ne upoštevajo sledi po novem kazen 300€.

Jaz zagovarjam zamisel, da bi morali vozniki vsakih nekaj let obnavljati vozniški izpit.
Tako zaradi sprememb zakonodaje kot zaradi ignoriranja pravil na cesti.

O madona, neverjetno. Barca, ki vse ve in ne naredi napake v prometu in se hvali kako vozi tudi po Nemciji ne ve, da se v Nemciji v primeru prometne nesrece na AC avtu na sesnem pasu umaknejo na odstavni pas. Neverjetno.

Poglej ADAC letak https://www.adac.de/infotestrat/ratgeber-verkehr/verkehrsmedizin/rettungsgasse/default.aspx?componentid=277413&sourcepageid=249118 o razvrscanju na AC, dvopasovnica z odstavnim pasom ali pa tropasovnica…

Pa komi sem to razvrscanje osvojila:):):) Ko sem delala izpit je bil odstavni za resevalce.

Gledam folk v gneci in zastojih, ko se prav nabijejo na rit sprednjemu vozilu, seveda stoji na sredini voznega pasu. In pol se cudi, da se ne more nikamor umaknit.

Kakorkoli ze, bi bilo fino da ima vsaj EU enotna pravila. In ko se pravila spremenijo, znaki spremenijo…bi vsi z vozniskimi izpiti morali prejeti pisna obvestila kako je bilo in kaj je na novo + navodila za izvedbo;)

Tudi udelezba na tecaju varne voznje in prve pomoci vsakih 5let ali 10let bi lahko bila obvezna.

Jaz zagovarjam zamisel, da bi morali vozniki vsakih nekaj let obnavljati vozniški izpit.
Tako zaradi sprememb zakonodaje kot zaradi ignoriranja pravil na cesti.
[/quote]

A imaš premalo prometa v avtošoli? Runkelj babji,

Kaj je , nimate dovollj kandidatov, prekleti voluharji…

V primeru zastoja gredo že preventivno leva vozila levo, desna desno.
Reševalni pas je tako pripravljen za urgentni slučaj.
Kdor ga polomi, ko že drvijo vozila z modro lučjo dobi odvzem vozniške.

Poglej ADAC letak https://www.adac.de/infotestrat/ratgeber-verkehr/verkehrsmedizin/rettungsgasse/default.aspx?componentid=277413&sourcepageid=249118 o razvrscanju na AC, dvopasovnica z odstavnim pasom ali pa tropasovnica…
[/quote]

mi ni treba, ker zivim v Nemciji.

Jaz zagovarjam zamisel, da bi morali vozniki vsakih nekaj let obnavljati vozniški izpit.
Tako zaradi sprememb zakonodaje kot zaradi ignoriranja pravil na cesti.
[/quote]

A imaš premalo prometa v avtošoli? Runkelj babji,
[/quote]

Nisem inštruktor v šoli vožnje.
Samo voznica, ki vidim vsakodnevno dovolj neumnosti na cesti.
In sem tudo sama včasih v dilemi, kaj je prav in kaj ne.

Sicer pa – za obnovo izpita bi glede na slovensko samozavest na cesti tako ali tako večina voznikov šla lahko na CPP in obnovitveno izpitno vožnjo brez ponovnega tečaja. 😀

Zastoj na odstavnem pasu blokira izvoze…

Ne.
Neupoštevanje puščanja prostega prehoda blokira izvoze.
Podobno kot se to dogaja v križiščih.

Logična poteza, predvsem zaradi debilov ki so prej vozili po odstavnem in potem reševalno vozilo ni moglo nikamor ker je na levi kolona, spredaj pa bedaki.

Tako. Od sobote začne tudi uradno veljati:

UKAZ o razglasitvi Zakona o spremembi Zakona o pravilih cestnega prometa (ZPrCP-D)

Razglašam Zakon o spremembi Zakona o pravilih cestnega prometa (ZPrCP-D), ki ga je sprejel Državni zbor Republike Slovenije na seji dne 20. septembra 2017.

Št. 003-02-8/2017-9

Ljubljana, dne 28. septembra 2017

Borut Pahor l.r.
Predsednik Republike Slovenije

ZAKON O SPREMEMBI ZAKONA O PRAVILIH CESTNEGA PROMETA (ZPrCP-D)
1. člen
V Zakonu o pravilih cestnega prometa (Uradni list RS, št. 82/13 – uradno prečiščeno besedilo in 68/16) se štirinajsti odstavek 30. člena spremeni tako, da se glasi:
»(14) V primeru ustavljanja ali zastoja prometa na avtocesti in hitri cesti z dvema ali več prometnimi pasovi za vožnjo v eno smer morajo vozniki med kolonama vozil takoj vzpostaviti reševalni pas, ki je dovolj širok za varno vožnjo intervencijskih vozil. Vozila, ki se ustavljajo ali stojijo na skrajnem levem prometnem pasu, se morajo razvrstiti čim bolj levo, tudi čez robno črto smernega vozišča. Vozila, ki se ustavljajo ali stojijo na ostalih prometnih pasovih, pa se morajo razvrstiti čim bolj desno, tudi čez robno črto smernega vozišča, kar vključuje tudi odstavni pas.«.

2. člen
Ta zakon začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 326-07/17-45/14
Ljubljana, dne 20. septembra 2017
EPA 2078-VII
Državni zbor Republike Slovenije
dr. Milan Brglez l.r. Predsednik

In še zgodba o akciji za spremembo zakonodaje:
https://siol.net/avtomoto/promet/uspesna-triletna-kampanja-gasilca-resevalni-pas-na-avtocesti-bo-dva-metra-sirsi-451126

New Report

Close