Najdi forum

Naslovnica Forum Starševski čvek Studij matematike

Studij matematike

Zanima me ali je na tem forumu kdo, ki je studiral ali pa se studira matematiko. V srednji soli mi je postala matematika najljubsi predmet in z lahkoto sledim ucnemu nacrtu. Razmisljala sem, da bi sla studirat matematiko. Ampak, ko berem na spletni strani, je studij dvopredmetni. Se pravi matematika+fizika ali matematika+racunalnistvo. Saj lahko, da sem spregledala in, da je mozen studi samo matematike. Ne vem. Po koncanem studiju bi rada ucila na soli (srednji) matematiko. Zanima me tudi ali je ta studij zelo zahteven in tezak? Hvala za informacije

Matematiko sem študirala na sedanji FMF v Ljubljani (tedaj FNT) in nikakor ni študij samo dvopredmetni. Poglej si spletno stran:http://www.fmf.uni-lj.si/si/studij-matematike/. Če bi rada poučevala, je zate najbrž da program Pedagoška matematika. Poučevanje matematike lahko študiraš tudi na Pedagoški fakulteti v Lj, morda je tam samo dvopredmetno. Pa matematiko lahko študiraš tudi v Mariboru. Poglej si spletne strani fakultet.

Študij matematike je zahteven v smislu, da je vse precej abstraktno. Če ti matematika v srednji šoli dobro gre, potem ne vidim razloga, da bi se študija bala. Je pa ta študij neskončno težak za tiste, ki jim abstrakcija in logika ne ležita. Tu s piflarijo ne moreš priti skozi. V mojih časih so tisti, ki jim je bilo na našem faksu v prvem letniku pretežko, šli študirat računalništvo ali na Pedagoško fakulteto in so povečini tam zelo uspevali. Torej je bil takrat študij matematike na nek način zahtevnejši od teh dveh smeri,

Matematika je temelj vsega znanja. Nujno potrebna za vse naravoslovne znanosti in vsekakor tudi družboslovne. Ni fizike brez matematike, niti računalništva. Brez matematike je vse skupaj ena velika praznina ali pa še to ne. V resnici svet ni singularen ampak je dualen.
Lep pozdrav!

drug drugega programiramo

Do neke mere inas zagotovo prav, ampak sem preprican da pogsto slisis da si nalo premaknjen v glavi 🙂


Malo dvomim v Vaš študij matematike, žal. Ker če bi res na FMF-ju študirala bi vedela točno katera smer tam nudi študij in omogoča po končanju poučevanje na SŠ.


Rada bi te vpr nekaj preden ti odgovorim.
Kateri letnik si, katera srednja šola? Gimnazija?

Kaj od snovi ti je naj naj?

Če želiš mi to odg, ti bom povedala naprej, ker točno vem kaj in kako.

Meni je bila mat tako všečna, da se niti vpr nisem, ampak sem šla direkt, kar sem v srcu čutila. Nikoli obžalovala. :)))))

Verjetno gledaš študij na Pedagoški, jaz bi ti pa svetovala študij na FMF, ker vprašanje, kam te bo ot zanesla in ali si boš še vedno želela poučevati v šoli, poleg tega pa, dobre srednje šole rade vzamejo profesorje s FMF, na sinovi gimnaziji recimo je bilo zelo malo profesorjev s Pedagoške. Z matematiko si lahko precej zaposljiv kader tudi v gospodarstvu.
Matematika na faksu je zelo malo podobna matematiki na srednji šoli, skoraj ni skupnih točk, ampak to velja za večino predmetov, tako da mislim, da se tu nimaš kaj bati, če le imaš razvito abstraktno razmišljanje in logiko (kot je že nekdo zgoraj omenil).

Pozdravljeni!

Meni je matematika najljubši predmet.
Že celo OŠ in gimnazijo (sedaj zaključujem 3 letnik) sanjam o študiju na FMF, smer matematika.
Matematiko sem vsa leta imel pet (5), letos pa se jo NiSEM popolnoma nič učil
(zaradi turnirjev v tujini), tako da sem za las zgrešil prav dobro (4).
Drugo leto jo bom vsekakor imel pet (5)! 😉

Zanima me, ali je zadnja letabila omejitev vpisa na FMF?
Hvala za ogovor in lep dan vsem!

Do neke mere inas zagotovo prav, ampak sem preprican da pogsto slisis da si nalo premaknjen v glavi 🙂
[/quote]

drug drugega programiramo

Težko je najti človeka, ki ni vsaj malo premaknjen, vsak v svojo smer in prav je tako.

drug drugega programiramo


Malo dvomim v Vaš študij matematike, žal. Ker če bi res na FMF-ju študirala bi vedela točno katera smer tam nudi študij in omogoča po končanju poučevanje na SŠ.
[/quote]

Svoj študij matematike sem končala leta 1994, še na FNT, kot sem napisala, in res ne spremljam več v detajle, kako se z leti spreminjajo imena in vsebine študijskih programov na FMF. S spletne strani FMF pa sem prebrala, da še vedno izvajajo program Pedagoška matematika. Sklepam, da je program namenjen tistim študentom, ki bi radi poučevali matematiko. Komu bi bil sicer? Med drugim v opisu programa 2. stopnje tudi piše: “Magistranti so usposobljeni za poučevanje matematike v srednjih šolah vseh smeri.”


Malo dvomim v Vaš študij matematike, žal. Ker če bi res na FMF-ju študirala bi vedela točno katera smer tam nudi študij in omogoča po končanju poučevanje na SŠ.
[/quote]

Svoj študij matematike sem končala leta 1994, še na FNT, kot sem napisala, in res ne spremljam več v detajle, kako se z leti spreminjajo imena in vsebine študijskih programov na FMF. S spletne strani FMF pa sem prebrala, da še vedno izvajajo program Pedagoška matematika. Sklepam, da je program namenjen tistim študentom, ki bi radi poučevali matematiko. Komu bi bil sicer? Med drugim v opisu programa 2. stopnje tudi piše: “Magistranti so usposobljeni za poučevanje matematike v srednjih šolah vseh smeri.”
[/quote]

Vse to sem razumela!

Pedagoška fakulteta, to ni FMF ni namenjena izobraževanju srednješoskih profesorjev. Ampak je možno iz fmfja.

Če ima ta punca že sedaj smisel in zna dobro razložit snov, sedaj sošolcem ali prof.ko je vprašana, potem je tudi to en plus za dobrega profesorja naprej.

Ker da samo zaradi svojega užitka in vzvišenosti nekdo gre na fmf, kar ni edkost tudi tam. Bo še hujši prišel ven ko bo profesor. In od takega dijaki nimajo a ma nič.
Potem bo poimenovan kot čuden, nedostopen, strog, tih, mutast…takih profesorjev ne rabimo.

Sama sem pred leti eno leto študirala na FMF, pa ta študij odsvetujem. Če bi se še enkrat odločala, bi raje izbrala Pedagoško fakulteto. Osip je bil strašno velik. Pa na fakulteti matematika nima kaj dosti skupnega s srednješolsko, mogoče ti sicer malo pomaga na začetku … Mimogrede: na SŠ sem bila odličnjakinja in zlata maturantka.

LP,

krena21


Skupnih točk praviš da nima?
Znanje ki je potrebno na maturi matematike, je naprej v celoti abeceda za študij.

Snovi so na fmf nove, drugačne, ampak brez znanja(te abecede, katero moraš imet v glavi in žepu)ne moreš nalog reševat.
Recimo ko rešuješ določeno nalogo,vmes nastopi ali integral, ali odvod ali podobno…in če misliš da boš brskal bo SŠ učbenikih ali priročnikih neke osnove, pravila pa ponovil kako se to že rešuje…
Verjemi ne boš nikamor prišel!
Take stvari je treba znat domače rečeno na pamet, da lahko iz rokava stresaš.
Ter da daljšo nalogo ne rešuješ 3x več časa, zaradi pozabljene SŠ snovi.
Tako ne bo niti kolokvij narejen, kaj šele letnik.

Pa velika zbranost je potrebna,ko neko nalogo lahko skoraj uro rešuješ, ker je toliko stvari iskanih.
Pri kolokvijih je treba kar precej hitet in stresat znanje, skozi hiter razmislek. Naloge na kolokvijih niso copy paste vajam, ampak čisto nove, tu se vidi tvoj smisel, hitro razumevanje in potem tiste formule le v pomoč pr iizračunu parametra v vrstici.
Fmf ni študij, da boš nekaj v formulo zmetal, pa nekaj dobil.

Zelo izverziran in ne moreš megle prodajat tam. Ali pa nekaj filozofirat.

Matematiki smo zelo težko razumljeni ljudje, imamo svoj način, logiko, pot, ki nas je ravno skozi fmf oblikovala. Zato funkcioniramo drugače, vsakodnevno.

Sedaj SŠ učitelj ki potem sam sestavlja naloge, si pomaga z orodjem spoznanim na fmf ali kar najde sebi primerno.

Lahko ostane tu znanjem ali pa bo vlekel naprej fakultetno snov in od tam zase ali pa drugo delo gradil.

Škoda je študirat mat, pa se omejit, je treba naprej, saj sama kliče po tem. :))
Matematika je tako poštena in pravična, ter zanimiva da bolj ne more bit. Predvsem mislim na snov fmf-ja.
Ona se ti ne pusti, lahko se le ti prepustiš in te vodi! Če ji slediš! 🙂

(pisala sem tudi pod malo_dvomim)

FMF nikoli ni bila lahka fakulteta. Da jo narediš, moraš biti deloven in matematika ti mora ležati, blizu ti mora biti matematični način razmišljanja. Če ti ni, je prenaporno in ti vzame ogromno časa. Tu matematika ni sevirana na pladnju tako kot je v srednji šoli, ampak moraš odpredavane stvari še sam logično predelati. Eni so bili tega sposobni že tekom predavanj (ene tri takšne smo imeli v letniku), drugi smo se morali s svojimi zapiski truditi še doma. Odličnjak v srednji šoli si lahko tudi brez nadpovprečnega občutka za matematiko in logiko. Po drugi strani pa so tudi matematiki, ki v srednji šoli niso blesteli. Pač niso bili dovolj pridni, da bi se učili za petke. Če so bili brihtni in so na faksu resno pristopili, pa niso imeli težav.

Še nekaj.

Kar velja zame pa za druge fmf-jevce…če ga zbudiš sredi noči, da zna takoj poiskat oz stresa iz matematičnega priročnik Bronštejna…to je abeceda, ki jo mora poznat za vse večne čase.

Ni pa lahka ta abeceda…

Poudarek je na hitri in temeljit premislek, kar pa ni dano na pladnju.

Študent medicine ve kje je glava, ostali deli telesna in bolezni ki pripadajo, ter to naštreba.

Pri mat pa ni tako, tu ne boš izvedel in te ne bodo vodili za rokico, tu moraš najti sam pot oz sledit profesorju ali snovi…vskočit v to…
Tu ni nič ležerno…

Svoj študij matematike sem končala leta 1994, še na FNT, kot sem napisala, in res ne spremljam več v detajle, kako se z leti spreminjajo imena in vsebine študijskih programov na FMF. S spletne strani FMF pa sem prebrala, da še vedno izvajajo program Pedagoška matematika. Sklepam, da je program namenjen tistim študentom, ki bi radi poučevali matematiko. Komu bi bil sicer? Med drugim v opisu programa 2. stopnje tudi piše: “Magistranti so usposobljeni za poučevanje matematike v srednjih šolah vseh smeri.”
[/quote]

Vse to sem razumela!

Pedagoška fakulteta, to ni FMF ni namenjena izobraževanju srednješoskih profesorjev. Ampak je možno iz fmfja.
[/quote]

FMF (smer Pedagoška matematika) je namenjena izobraževanju profesorjev matematike v srednjih šolah in gimnazijah. Pedagoška fakulteta (smer matematika z vezavo npr. fizike,…) je pa namenjena izobraževanju profesorjev matematike v OŠ (6. – 9. razred) in na srednjih šolah, kjer matematika ni maturitetni predmet. Včasih so lahko diplomanti Pedagoške fakultete smer MA-FIZ opravljali še eno dodatno leto študija na FMF in so lahko kasneje učili matematiko oz. fiziko tudi v gimnazijah (za vsak predmet posebno izobraževanje). Enako velja za ostale smeri na Pedagoški fakulteti. Praviloma učijo njihovi diplomanti v osnovnih šolah, v gimnazijah pa so učitelji morali končati FMF (za poučevanje matematike ali fizike – oboji pedagoška smer študija). Slovenščino pa učijo tako v OŠ kot v SŠ učitelji s končano Filozofsko fakulteto ustrezne smeri. Je odvisno od predmeta do predmeta katero izobraževanje so morali zaključiti učitelji.


Rada bi te vpr nekaj preden ti odgovorim.
Kateri letnik si, katera srednja šola? Gimnazija?

Kaj od snovi ti je naj naj?

Če želiš mi to odg, ti bom povedala naprej, ker točno vem kaj in kako.

Meni je bila mat tako všečna, da se niti vpr nisem, ampak sem šla direkt, kar sem v srcu čutila. Nikoli obžalovala. :)))))
[/quote]
Sicer nisem avtorica, vendar podobno razmisljam. Zato vas prosim za odgovor.
Sem dijakinje 3 letnika tehnicne sole. V osnovni soli sem najbolj sovrazila matematiko. Ko sem prisla v 1 letnik sem po parih urah vzljubila ta predmet. V veliki meri zaradi profesorice, ki je znala matematiko priblizati dijakom, da smo jo vzljubili tudi tisti, ki smo prej imeli slabe izkusnje s tem predmetom. Matematiko imam ze 3 leta 5. Ni mi noben problem razumet. Sestra je v 2 letniku gomnazije in razumem tudi njihovo snov in ji tako veckrat pomagam pri snovi. Tudi sama vedno bolj razmisljam o studiju matematike saj si zelim pomagati ucencem, da bi tudi tisti, ki matematike ne sprejemajo, enkrat pa jo. Jaz gledam po sebi. V os je bila moja uciteljica zelo slabo (ne vem kako se naj drugace izrazim) podkovana o tem kako razlozit snov. Probleme smo imeli vsi v razredu. V 1 letniku pa sem ugotovila, da je veliko odvisno od ucitelja/profesorja kako zna matematiko razlozit. Jas uzivam pri urah matematike in se zelim nauciti se vec in nekoc to znanje prelagat na mlajse.
Vesela sem, da sem nasla to temo o studiju matematike, ker svojih obcutkov nisem zaupala se nikomur. Malo me je strah, da se bi mi posmehovali, ker ne obiskujem gimnazije in imam tako velike zelje.


Rada bi te vpr nekaj preden ti odgovorim.
Kateri letnik si, katera srednja šola? Gimnazija?

Kaj od snovi ti je naj naj?

Če želiš mi to odg, ti bom povedala naprej, ker točno vem kaj in kako.

Meni je bila mat tako všečna, da se niti vpr nisem, ampak sem šla direkt, kar sem v srcu čutila. Nikoli obžalovala. :)))))
[/quote]
Sicer nisem avtorica, vendar podobno razmisljam. Zato vas prosim za odgovor.
Sem dijakinje 3 letnika tehnicne sole. V osnovni soli sem najbolj sovrazila matematiko. Ko sem prisla v 1 letnik sem po parih urah vzljubila ta predmet. V veliki meri zaradi profesorice, ki je znala matematiko priblizati dijakom, da smo jo vzljubili tudi tisti, ki smo prej imeli slabe izkusnje s tem predmetom. Matematiko imam ze 3 leta 5. Ni mi noben problem razumet. Sestra je v 2 letniku gomnazije in razumem tudi njihovo snov in ji tako veckrat pomagam pri snovi. Tudi sama vedno bolj razmisljam o studiju matematike saj si zelim pomagati ucencem, da bi tudi tisti, ki matematike ne sprejemajo, enkrat pa jo. Jaz gledam po sebi. V os je bila moja uciteljica zelo slabo (ne vem kako se naj drugace izrazim) podkovana o tem kako razlozit snov. Probleme smo imeli vsi v razredu. V 1 letniku pa sem ugotovila, da je veliko odvisno od ucitelja/profesorja kako zna matematiko razlozit. Jas uzivam pri urah matematike in se zelim nauciti se vec in nekoc to znanje prelagat na mlajse.
Vesela sem, da sem nasla to temo o studiju matematike, ker svojih obcutkov nisem zaupala se nikomur. Malo me je strah, da se bi mi posmehovali, ker ne obiskujem gimnazije in imam tako velike zelje.
[/quote]

Nekaj okrog tega…

1. “Past”: če si toliko občutljiva glede profesorjev, naj ti povem, da niso vsi profesorji na fmf ravno prijetni, predvsem ne ponujajo znanje na “izvoli” – na pladnju, ampak so tudi bolj sorte “manj je bolje” – kar jih sčasoma tudi razumeš, njihov nivo.

(recimo, vpr. se če bi te to odbilo?)
Obstaja prof. ki ne zna dobesedno nič razlagat, samo forumle piše in mrmra sam s sabo, šele na kolokvijih vidiš prviš z njegove strani formulirane naloge. Da je sposoben par stavkov sestavit.
Tako sploh razumeš nalogo ipd… (primer)

Sem imela cimro, ki je ravno tako reagirala in če je dobesedno ne bi prijela v roke ter ji pomagala, z njo delala vaje in ji naloge sestavljala, jo spodbujala ipd, bi ona naredila le tiste kolokvije/izpite, rangirane po stopnji simatičnosti, dostopnosti profesorja in njegovi čudoviti razlagi nadarjenega uma 😉

2. Če rada pomagaš, razlagaš drugim je to velik plus. Pa ostani taka še naprej 🙂

3. Z mat se je potrebno sam ukvarjat, zaplavat in plavat s tokom.
Sama predavanja in vaje so premalo, to je le usmeritev tam nekje za oceno 6, če imaš srečo.
Dosti moraš sam za višje ocene, dosti nalog (naloge so pa obsežne…ne vse, večina ja) oz spoznavaš svoje sposobnosti razmišljanja, logiko skozi naloge, reševanja..
Takrat pride do izraza konkretno na tej fakulteti vse to in kaj pomeni dejansko “matematika kot trd oreh”

4. Če bo želja pri tebi še naprej ostala, kot sem prebrala si dejansko sedaj konec 3.letnika…
Torej imaš že oblikovano mnenje, ki vodi tvojo smer študija?
Ovire, prednosti?

5. V pomoč naj ti bo to: da je ni snovi pri matematiki, katero bi lahko sedaj spregledala/slabše znala, ker bi ti to lahko precej otežilo študij. Ali zaprlo pot.

6. Če se boš odločila za ta študij: potem boš si marsikaj potrjevala sproti ter razumela, kar ti bom sedaj napisala: ocene v 1.letniku niso pogoj za tvoj navdih pri delu v 2.letniku ampak ali naj bodo vsaj take, še bolje je če so iz letnika v letnik višje. To pomeni, da dozorevaš pri znanju in ostalem, kar ti bo prav prišlo ob tem in kasneje glede matematike in na drugih področjih. To boš razumela ko boš na fakluteti in sem prepričana, da se boš spomnila teh besed tu zapisanih in jih na daleč pritrdila. 🙂

7. Fmf je resen študij, tam ni lahko , ni prodajanje megle…
Meni se je zdelo časovno premalo in hkrati dosti je nedotaknjenih snovi, kar je škoda.
Vzami si čas za študij, še posebej se pozna če imaš kup drugih obveznosti poleg študija (kot sem sama imela)
Pa ne to zaradi ocen, ker če si sposoben še gre, ampak da se res poglobiš in to po kolokvijih, izpitih odneseš s sabo, povsod. In se s podanim znanjem ne omejiš, ampak pridobivaš.
(to je nekaj najlepšega, ko imaš vse te snovi v glavi, vse poteke, pa te ne zanima nič kaj si drugi o tem mislijo – “zakaj to rabiš”, ti že veš zakaj). Ne pa da končaš fakulteto, torej, da si se učila za kolokvije in potem ko se s tem srečuješ pri delu ali sama raziskuješ so tvoje prvi stavki ob matematičnem problemu “hm, mh, a, bu…” – To ne sodi.. za matematika! 🙂
Ker to zna bit žalostno in se ne spodobi.

Moraš vedet in to je tvoj jezik, tvoja abeceda, tvoje znanje, ki ti ga nihče ne more vzet.

Ne sekiraj se, za druge..tudi naletiš na ljudi, ki jim to ni blizu, ni jasno, pljuvajo čez..s takimi je škoda časa.
Ne polagaj drugim račune, delaj to kar te veseli in kar obvladaš! Ne počuti se manjvredna.

V kolikor se ne bi čutila kos FMF-ju, potem morda raje izberi Pedagoško fakulteto (smer matematika in …), ki je občutno lažja.

Srečno in bodi pogumna pri odločitvi, ki jo sprejmeš. Veliko uspehov ti želim, ne glede na vse! 🙂

Naj ti povem, da sem jo z veseljem študirala! Pa nisem imela v gimnaziji vedno 5.

New Report

Close