Najdi forum

Naslovnica Forum Starševski čvek Domače naloge za starše

Domače naloge za starše

Pozdravljeni,

Za prispevek za oddajo Tednik na TV SLO iščem strše, ki bi bili pripravljeni povedati, koliko časa z otrokom presedijo ob domačih nalogah, ker tako zahtevajo učitelji/snov, ki je otroci ne razumejo. Zanima me, kako skupno sedenje ob DN vpliva na družinsko življenje in čustvena stanja članov…
Če vam je zoprno o tem govoriti neposredno, obstaja možnost, da identiteto zakrijem Prosim, oglasite se mi na e-mail: [email protected]. Hvala vsem.

Javno izpostavljanje sebe in posledično tudi otroka, ko je še v šolskem sistemu je neodgovorno do otroka.
Iz moje prakse vam povem, da se je šolski sistem v zadnjih 20 letih korenito spremenil v prvi triadi, malo v drugi, v tretji pa za moje videnje nič. Moja praksa je, da otroka v prvih treh letih doma naučimo rednega dela za šolo. Druga tri leta to utrjujemo in zadnja tri leta in tudi SŠ je to praksa.

Glede na to, da dajejo učitelji toliko dela otrokom za domov, kaže na njihovo nesposobnost učenja otrok in bi se bilo potrebno pogovorit z njimi še koliko svoje plače bodo razdelili med starše otrok, da bodo ti opravljali delo zanje…

In obratno? Veš koliko morajo učitelji naučiti otroke na področjih, kjer so starši zatajili? Kdo bo pa to plačal?

In obratno? Veš koliko morajo učitelji naučiti otroke na področjih, kjer so starši zatajili? Kdo bo pa to plačal?

Daleč od tega, da bi se vsi starši učili z otroki. Pa so otroci lahko vseeno odličnjaki.

otroci so različni in posledično potrebujejo eni več pomoči, drugi manj, nekateri nič, da je domača naloga opravljena

v prvi triadi se naloga večinoma opravi v OPB, v čemer sama ne vidim nič pozitivnega, saj je bistvo DN, da se opravi doma (in da jo opravi učenec sam, ne v skupini, ne z učiteljico, ne s prepisovanjem)…da med poukom (torej med časom, ko otrok prvič sliši o neki snovi) in med časom, ko bi naj to snov ponovil, mine dovolj časa…bistvo DN ni, da otrok konča delo, ki bi ga naj končal že pri pouku – bistvo domače naloge je ponavljanje in utrjevanje snovi

otrok, ki je aktiven pri učni uri in tam posluša razlago, reši z učiteljico in sošolci nekaj primerov, pri domači nalogi vsekakor ne potrebuje pomoči staršev, saj se naloge navezujejo točno na to, kar so počeli pri pouku in tudi naloge so takšne, kot so jih reševali v šoli

če je otrok pri pouku pasiven in samo prepisuje s table, ne vpraša, če ne razume (saj v bistvu ne ve, če razume, ker se naloge ne loti sam), ima potem doma probleme z DN, pred katero je postavljen…potem so pa tu starši, ki bistva DN ne razumejo 🙂

večkrat starši tudi zamenjujejo DN z nalogo, ki je otroku ostala od pouka…to sta dva različna pojma…če otrok vsega ne reši v šoli, to ni DN – to je delo, ki ga ni uspel končati, pa bi ga moral…DN je, kot sem že na začetku napisala, točno določena naloga, ki jo mora otrok z nekaj urno pavzo, rešiti sam, v miru, po možnosti doma in se navezuje na snov, ki jo je slišal in rešil v šoli


Se strinjam. Učijo se z otroki v glavnem tisti starši, ki so pretirano ambiciozni. Otrok je denimo povprečen, ampak oni bi radi odličnjaka. In potem sedijo z njim ure in ure, namesto da bi jim pustili otroštvo, čas za igro. Otrok pa ves utrujen in napsihiran ter razočaran, kadar ni odlične ocene. Kot da je to, da se bo ta otrok moral mučiti z gimnazijo in mogoče še s fakulteto, da bo na koncu staršem v ponos, več vredno, kot da bi lepo šel v neko povprečno srednjo šolo, pridobil poklic in bil veliko bolj zadovoljen in najbrž tudi uspešen.
Skrajnost so pa starši, ki vlečejo otroke na raznih prilagoditvah, da so ja v osnovni šoli, potrebovali bi pa prilagojeni program. Sedijo tam v klopi, vsi nesrečni (otrok kljub prilagoditvam natanko ve, kako uspešen je v primerjavi z drugimi), se mučijo s fiziko, kemijo, po možnosti še z jezikom kot ozbirnim predmetom, namesto bi šli v program, ki bi ga naredili na lažji način, pri čemer bi vsako uro dobili pozitivno afirmacijo: znam! zmorem!

točno tako, se popolnoma strinjam z napisanim, da naj se naloga ne dela v OPB, ampak je domača naloga za doma, da se v miru ponovi, kar se je delalo v šoli…
vidim svojega otroka, saj mu gre, hiti, ima vse prav, ampak pisava in še kaj spusti, ker mu je cilj,da za doma ne bo nič ostalo..in potem valjda tudi prepisujejo, zadnjič mi je otrok rekel, da mu bo sošolec nekej prinesel, če mu bo napisal nalogo v OPB, oziroma mu dal za prepisat..
in ja, je tudi snov, ki ni naloga, je pa nedokončana snov v šoli..
mama od sinove sošolke vedno tarna, koliko naloge ima njena za doma, moj pa nič..ja, ker to ni naloga, ona je počasna in ima delo še za doma..
Domača naloga naj se dela izključno doma, v OPB pa itak imajo dejavnosti, se igrajo berejo , grejo ven .in ni cilj naloge, da se na hitro nakraca v šoli, samo da je rešeno..

In obratno? Veš koliko morajo učitelji naučiti otroke na področjih, kjer so starši zatajili? Kdo bo pa to plačal?[/quote]
Obratnega ni!
Učitelji so za to tam, da učijo otroke, pika.
Če otroci vedo več kot naj bi, pri njihovi starosti je to “potuha” učiteljem, če otroci ne vedo nič in jih je učitelj vse naučil, je to pošteno prislužen denar.

točno tako, se popolnoma strinjam z napisanim, da naj se naloga ne dela v OPB, ampak je domača naloga za doma, da se v miru ponovi, kar se je delalo v šoli…
vidim svojega otroka, saj mu gre, hiti, ima vse prav, ampak pisava in še kaj spusti, ker mu je cilj,da za doma ne bo nič ostalo..in potem valjda tudi prepisujejo, zadnjič mi je otrok rekel, da mu bo sošolec nekej prinesel, če mu bo napisal nalogo v OPB, oziroma mu dal za prepisat..
in ja, je tudi snov, ki ni naloga, je pa nedokončana snov v šoli..
mama od sinove sošolke vedno tarna, koliko naloge ima njena za doma, moj pa nič..ja, ker to ni naloga, ona je počasna in ima delo še za doma..
Domača naloga naj se dela izključno doma, v OPB pa itak imajo dejavnosti, se igrajo berejo , grejo ven .in ni cilj naloge, da se na hitro nakraca v šoli, samo da je rešeno..[/quote]

Meni je pa to neumnost na kvadrat!
DN se naredi v OPB. Doma je otrok potem fraj in lahko pocne vse kaj drugega s starsi!
Midva z mozem sva bila v OPB in vse naloge naredila tam, najini trije prav tako in nobenemu nic ne manjka. Popoldan smo lahko poceli karkoli, brez brige za DN.

točno tako, se popolnoma strinjam z napisanim, da naj se naloga ne dela v OPB, ampak je domača naloga za doma, da se v miru ponovi, kar se je delalo v šoli…
vidim svojega otroka, saj mu gre, hiti, ima vse prav, ampak pisava in še kaj spusti, ker mu je cilj,da za doma ne bo nič ostalo..in potem valjda tudi prepisujejo, zadnjič mi je otrok rekel, da mu bo sošolec nekej prinesel, če mu bo napisal nalogo v OPB, oziroma mu dal za prepisat..
in ja, je tudi snov, ki ni naloga, je pa nedokončana snov v šoli..
mama od sinove sošolke vedno tarna, koliko naloge ima njena za doma, moj pa nič..ja, ker to ni naloga, ona je počasna in ima delo še za doma..
Domača naloga naj se dela izključno doma, v OPB pa itak imajo dejavnosti, se igrajo berejo , grejo ven .in ni cilj naloge, da se na hitro nakraca v šoli, samo da je rešeno..[/quote]
Saj ni težava v tem, da je DN! Težava je v tem, da otrok doma NE zna (sam) rešit domače naloge! To je bistvo težave.
Zakaj ne zna? Zato ker mogoče nekoliko slabše dojema. Pol pa naj starši z njim delajo…. a ne?
Zgrešena logika!
Učitelj je tisti, ki ima v razredu take in take učence, vse pa mora naučit oz pripravit do tega, da so doma zmožni sami rešit DN. Kako bo to izvedel naj grunta sam saj je strokovno usposobljena oseba plačana s strani države, da se ukvarja s tem ne pa, da mu starši rit odnašajo….

Največ je odvisno od učitelja. Eni z učenci utrujejo snov, jim dajo dovolj DN (ne preveč ne premalo), tako, da otrok normalno napreduje, drugi snov samo podajo in pričakujejo, da bo otrok kar znal. Matematika je taka, da določeno količino računov morašš narest,d a znaš. Ni zdruge. In če ni domače naloge, tudi znanja ni. Drug problem so jeziki. Če je učitelj slab in ne utrujej z otroki, ne daje Dn, ne daje učnih listov, potem otrok tega ne more znat. Če pa vse to je, potem napreduje tudi brez staršev. Moj otrok tako pri enem jeziku napreduje super in samostojno, ampak je učiteljica res sposobna, ala ji vera, drug jezik pa boh pomagaj. Če ne bi jaz delala z otrokom, mu delala vaj, učnih listov, z njim vadila besede, ne bi bilo nič razen slabih ocen.
Ostali predmeti so pa ttako piflarski in če se nauči se, če se ne, se ne in ne zna. Jaz samo preverim občasno, kako zna, ko rče, da zna in če ne zna, ga pošljem nazaj učit.

točno tako, se popolnoma strinjam z napisanim, da naj se naloga ne dela v OPB, ampak je domača naloga za doma, da se v miru ponovi, kar se je delalo v šoli…
[/quote]

Ja to pa je res ˝pametna˝ ideja…do 15. ure v šoli, potem pa…ko bi lahko bil zunaj na soncu pa naj spet čepi v stanovanju in dela domačo nalogo.

Pri nas otrok naredi vso nalogo v podaljšanjem bivanju…doma le ponavlja (pesmice…,)

Ja madona no, kaj tukaj danes tukaj res ne razumete tistih ”posebnih” staršev, ki:

– želijo, da otrok vse naloge naredi v šoli, ker oni se s tem nimajo časa ukvarjat;
– želijo, da otrok tudi vse domače naloge naredi v šoli, ker oni se s tem nimajo časa ukvarjat;
– želijo, da se otrok tudi delovnih navad nauči v šoli, ker oni se s tem nimajo časa ukvarjat;
– želijo, da se otrok tudi znori v šoli (telovadba najbrž ni dovolj), ker oni se s tem nimajo časa ukvarjat;
– želijo, da njihov otrok v šoli dobiva zgolj samo pohvale in petice, ker njihov otrok to zasluži in se da s tem fajn hvaliti naokrog;
– želijo, da učitelji nimajo počitnic, tako da bodo otroci tudi poleti v šoli, ker oni se z njimi nimajo časa ukvarjat;
– želijo, da ima vzgojni kader minimalno plačo, ker itak nič ne dela…
-…
-…
-…

Tako je to. Dobrodošli v dobi “permisivcev” in dobi ”milenjicev”. Jebi ga, se nam je pač obdobje pokrilo…

Ne, nisem iz branže učiteljev, daleč stran od tega. Spoštujem njihov poklic, ker celim generacijam dajo ogromno znanja. Trenutno imam tri šoloobvezne otroke.

OŠ kot devetletka je popolnoma zgrešen projekt.

Na žalost moji otroci hodijo/so hodili na šolo, kjer velja, da moramo starši sedeti ob otroku in z njim delati DN, celo razlagati snov, iskati vaje, saj imajo/so imeli učitelje, ki hodijo le v službo in imajo poslanstvo le na ustih, še raje v ustih. Ti učitelji raje, kot da bi utrjevali snov, zabavajo otroke s filmi in risankami kar med rednim poukom – pa to ni predmet tujega jezika, kjer takšna ura popestri učenje in širi besedni zaklad. Ne pri SLO gledajo, npr. Pink panterja, da sem konkreten. V zadnjem mesecu so vsaj 1 in pol tedenskih ur zabili pred TV pri omenjenem predmetu.
Potem je naslednja cvetka ta, da se na tej šoli že od 4. razreda zahteva PP prezentacije – naučit pa moramo tega otroke starši, ker v šoli niti 1 ure ne namenijo temu. Zdaj postaja že in Prezi. In še in še pa se mi ne da več razlagat, …

Če starš dela naloge z otrokom po prvem polletju 2. razreda, gre:

a) za otroka s posebnimi potrebami,
b) za preambicioznega starša,
c) za otroka, pri katerem so starši že davno zgrešili z vzgojo,
č) za nesposobnega učitelja,
d) za izgubo starševega časa.

točno tako, se popolnoma strinjam z napisanim, da naj se naloga ne dela v OPB, ampak je domača naloga za doma, da se v miru ponovi, kar se je delalo v šoli…
vidim svojega otroka, saj mu gre, hiti, ima vse prav, ampak pisava in še kaj spusti, ker mu je cilj,da za doma ne bo nič ostalo..in potem valjda tudi prepisujejo, zadnjič mi je otrok rekel, da mu bo sošolec nekej prinesel, če mu bo napisal nalogo v OPB, oziroma mu dal za prepisat..
in ja, je tudi snov, ki ni naloga, je pa nedokončana snov v šoli..
mama od sinove sošolke vedno tarna, koliko naloge ima njena za doma, moj pa nič..ja, ker to ni naloga, ona je počasna in ima delo še za doma..
Domača naloga naj se dela izključno doma, v OPB pa itak imajo dejavnosti, se igrajo berejo , grejo ven .in ni cilj naloge, da se na hitro nakraca v šoli, samo da je rešeno..[/quote]
Saj ni težava v tem, da je DN! Težava je v tem, da otrok doma NE zna (sam) rešit domače naloge! To je bistvo težave.
Zakaj ne zna? Zato ker mogoče nekoliko slabše dojema. Pol pa naj starši z njim delajo…. a ne?
Zgrešena logika!
Učitelj je tisti, ki ima v razredu take in take učence, vse pa mora naučit oz pripravit do tega, da so doma zmožni sami rešit DN. Kako bo to izvedel naj grunta sam saj je strokovno usposobljena oseba plačana s strani države, da se ukvarja s tem ne pa, da mu starši rit odnašajo….[/quote]

težko je z 28 otroki delat tako, da bo vsak vse znal..razložiš na splošno, razložiš še 1x, vprašaš, če so vsi razumeli..so valjda, vsi rečejo, da znajo..tisti, ki so brihtni, so itak skozi okno gledali ali bili z mislimi čisto nekje drugje, pa bodo nalogo rešili z levo roko..tisti, ki pa jim ne gre, pa ne bodo znali, niti ne bodo upali vprašat,..ali pa jim bo učiteljica razložila posebej, ker ve, da jim ne gre, ampak tak otrok ponavadi nima logike, tisto stvar, ki mu bo povedala, bo znal, podoben račun ali nalogo doma pa ne in ponavadi tudi starši niso ravno geniji..in učiteljica ne more, enostavno ni časa, da bi zagotovila, da bodo vsi vse 100{04cafd300e351bb1d9a83f892db1e3554c9d84ea116c03e72cda9c700c854465} znali
obstajajo dopolnilni pouk, ki ga obiskujejo taki otroci, ampak se mi zdi,da je ur čisto premalo.
jaz recimo lahko povem za razred mojega otroka, imajo ene 3-4 problematične, ki jim že od 1. razreda ne gre najbolje.
če se ona hoče ukvarjat z njimi, da bodo znali, lahko 45 minut matematike porabi samo za njih.
zdaj pa tisti, ki so brihtni, bi znali tudi brez razlage, za njih ni problem, ampak vseeno si zaslužijo vsaj neko osnovno predstavitev..je pa še najmanj 15 takih, ki jim sicer ne gre ravno slabo,potrebujejo pa razlago, mogoče tudi malo bolj podrobno..in enostavno ne gre, da se vsem posveti in nekaj je treba naredit doma.
če pa vam je težko, za otrokovo dobro, se vsest za 10 minut in mu razložit in se rajši bunit da je to učliteljevo delo, vaš otrok pa še vedno ne zna..potem pa OK.

točno tako, se popolnoma strinjam z napisanim, da naj se naloga ne dela v OPB, ampak je domača naloga za doma, da se v miru ponovi, kar se je delalo v šoli…
[/quote]

Ja to pa je res ˝pametna˝ ideja…do 15. ure v šoli, potem pa…ko bi lahko bil zunaj na soncu pa naj spet čepi v stanovanju in dela domačo nalogo.

Pri nas otrok naredi vso nalogo v podaljšanjem bivanju…doma le ponavlja (pesmice…,)[/quote]

Ne, pametna ideja je, da otrok po pouku v miru poje kosilo do 13ih in se do 15ih igra s sošolci družabne igre ali z žogo na igrišču (če mu je ostalo kaj za rešit ali prepisat od pouka, prepiše v tem času, da za doma res ostane samo DN), potem po 15. uri pa doma v miru in sam odsedi 20 min pred zvezkom in opravi DN, tačas, ko se ata in mama tuširata, skuhata kosilo ali karkoli pač delata prve pol ure, ko prideta iz službe…potem po 16. uri je še dovolj časa za družinsko življenje in igro z družino 🙂

če otrok potrebuje za DN več kot pol ure, je pa nekaj narobe in se boste morali pač sprijazniti s tem, da bo za učenje in DN skozi celotno šolanje potreboval več časa in pomoči z vaše strani…tako pač to je…eni manj, drugi več

Nisi razumel, nekateri starši otrok niso naučili, da na svetu niso sami, da morajo biti tiho, ko govorijo starejši, da se nos obriše z robčkom, ki ga prineseš od doma, da obuvanje čevljev in oblačenje nista polurna projekta, da do besede ne moreš priti vsak trenutek, saj je v razredu vsaj še dvajset drugih, da za svoje reči poskrbiš sam in jih sam pospraviš v torbo …

Verjetno jaz nisem vaša ciljna skupina, ker se hči uči sama in tudi domače naloge dela sama. Na dan porabim cca. minuto, da jo vprašam, kaj ima za nalogo.
Je pa odlična.

Moja dva sta šesti in sedmi razred, to da je šola njuna zadeva smo ju naučili… naročita mi, da bomo morali po zvezke v trgovino, ker bodo kmalu polni, da moram na RS in GU. Za v šolo v naravi že nekaj časa pakirata sama (jaz samo preverim), je pa res, da so že v vrtcu vzgojiteljice opozarjale, da otrok mora biti zraven ko pakiramo in da sama zlagata reči v omaro, tako da vesta, kaj je kje. Tudi za ŠD si sama naredita sendviče iz sestavin, ki jih imamo oz. gremo sami po nakupih, spečeta palačinke, pico, mafine …če sva oba dalj časa v službi.

Ocene v šoli, 4 in 5. V PB nista že od tretjega razeda, naloge naredita sama doma, če ne gre, je pot naslednja, poglej zvezek in učbenik, na internet, vprašaj sošolca in če še vedno ne gre, vprašajta naju. Nista idelna, k branju leposlovja ju silimo, računalnik imata omejen čas in po tem, ko je delo opravljeno in tukaj so vedno pogajanja
Mi2 jima organizirava prostor in čas, da lahko v miru naredita nalogo in se učita in preverjava ali naloga je oz. pričakujeva, da je, ne pa ali je prav ali …
nekako tako kot so vzgajali naju, ni nekih razlik. Edina razlika je, da v najinih časih ni bilo računalnika in sva več časa posvetila branju, nalog je isto, učenja ravno tako.

Seveda sta tudi moja otroka sposobna imeti bistveno več petic, če … a mi je bolj pomembno, da je šolski uspeh njun uspeh, da vesta, da zmoreta, ravno tako pa vesta tudi, da imata še rezerve, saj imata prostega časa popoldan bistveno več kot je dela za šolo.

Da bi otroku vsak dan sporočala, da sam večine reči za šolo ne zmore in da nujno rabi mojo pomoč…si ne predstavljam, morda bi se zmenil s kakšnim sošolcem, da ga malo uči, tako kot je to bilo v naših časih, če ne bi šlo upam, da bi zmogla dovolj razsodnosti in bi ga usmerila v njemu primeren program.

Vidim pa nekatere, sami so skozi osnovno šolo lezli s trojkami, otrok pa mora imeti petke in mama se uči in uči svojega otroka in ….

Tudi na naši šoli se cilja in zahteva delo z otrokom. Kar je zame popolna neumnost. Delo za šolo pač ni stvar staršev. Iz otrok se dela ali invalide ali se preveč zahteva.
Po eni strani ne znajo sami hoditi v šolo, ne znajo skrbeti za domačo nalogo, ne znajo skrbeti za torbe in njihove vsebine. Po drugi strani se pa od otroka v prvem razredu pri angleščini zahteva, da naredi družinsko drevo in le to v angleščini predstavi.
Kdo je tukaj nor??
Ali po eni strani je otrok v petem razredu kao nesposoben sam odgovarjati za ocene, kdaj se mora učiti, nesposoben skrbeti za domače naloge
Če pa rečeš, da ti napišeš kartončke za angleščino, da bo prav napisano, z izgovorjavo vred, pa v šoli ven padejo, da to pa mora sam.

Meni vse to pač.ni normalmo

Aja, veliko več morajo tudi delati otroci, ki so v vrtcu in doma uživali in jih starši še niso nič učili. Ali pa so starši mislili, da je učenje domema šole. NAPAKA!!!!!! Delovni zvezki itd so narejeni za otroke, ki že imajo predznanje. Če znanja ni, otrok neizmerno nastrada, ker grejo s svetlobno hitrostjo čez snov.

Ravnatelj:
Danes je dober uspeh zelo slab uspeh in to je velik problem. Biti dober pomeni biti dober in pika.

Marjan Gorup, ravnatelj ljubljanske osnovne šole Prežihov Voranc, je prepričan, da so učitelji izgubili občutek za distribucijo ocen po Gaussu. “Danes je dober uspeh zelo slab uspeh in to je velik problem. Biti dober, je biti dober in pika. To je tudi razlog, da imamo tudi v družbi težavo uvesti nek srednji razred. Vsi želijo biti liderji, znanstveniki,” dodaja. “To pa v družbi ni naravno.

Do deset odstotkov takih je koristno, več pa ne. Nekateri morajo biti tudi vodeni,” poudarja.

Evo, tukaj vam ena zdravopateovska za vse tiste starše, katerih vaši otroci morajo imeti super narejene domače naloge.


Mamice in atki MON-ovskih sončkov jamrajo samo tukaj, kjer si domišljajo, da so skriti!

New Report

Close