Ha, ha, Piransko sol prodajamo kot zlato.
Sol DROGA, morska,
fino mleta, jodirana,
http://trgovina.mercator.si/market/osnovna-zivila-shramba-29548/sol-29604/sol-29840/morska-sol-fino-mleta-jodirana-droga-1kg-3838975510104
1kg 0,47 EUR
Piranska sol z zaščiteno označbo porekla
250g Cena: 3,50 eur
http://www.soline.si/trgovina/prehrambeni-program/sol-in-solni-izdelki/piranska-sol-z-zasciteno-oznacbo-porekla-250g
Torej, za kilogram Piranske soli je treba odšteti 14 €. Si pa upajo.
Tu prodajajo produkt zapakiran v višje pozicionirano blagovno znamko. Saj tako cel svet deluje. Produkt zapakiraš v celofan, pripopaš brand in poskusiš doseči čim višjo ceno. Danes se prodaja bolj embalaža/brand, kot sam produkt.
Zakaj bedarija? Tudi vino dobiš od 1,50 € (tisto za na solato ali za pucat odtoke) pa do 50 € kar v trgovini, butično pa še krepko več. Za hlače plačaš v Kiku 10 €, v Levisu 80+, kake dizajnerske pa verjetno pod 1000 niso. Da ne govorim o kamenju: kremen kupiš za 5 € celo vrečo, za diamant pa plačaš…. khm!
Pač stvari, ki jih je povsod dosti oz. se “štancajo” v velikih količinah, so cenejše. Kar je redko ali izdelano ročno oz. po zapletenem postopku, pa se razumljivo ne more prodajati po nizki ceni.
Prej sem dala primerjavo z vinom. Ze samo oznaka “z geografskim poreklom” krepko dvigne ceno. Samo butasti Slovenci bi poceni prodajali tudi tisto, kjer bi lahko iztrzili boljso ceno. Potem se pa po drugi strani pritozujemo nad razprodajo premozenja. Skratka, ko se Slovenec odloci simfat, mu ustrezt ne mores.
Ni nujno da sploh je, stvar je v tem, kako poskusiš na danem tržišču prepričati ljudi v nekaj da je, četudi ni.
Praktičen primer:
Recimo da prodajaš liter pocukranega mleka ali jogurta. Cena ko jo dosežeš pri nas je recimo 1€. Težko kaj dosti več.
Če pa ta liter pocukranega jogurta:
– preliješ v pol deci flaške z lično embalažo (rahlo izbočeno so moderne),
– flaške estetsko pakiraš po kosih (npr tedensko pakiranje za vsak dan eno)
-gor napišeš fancy ime Activia (to ime prek reklam tržiš kot nekaj najboljšega po rezanem kruhu),
-na embalažo napišeš prodajne fraze (ProBio, probiotik, zdrav zajtrk, z miljardo kulturami lacto izmislimsinekaj bifidus)
-daš povdarek na zeleno s silhueto vitke ženske (simbolizira naravnost, zdravje in hujšanje)
-najameš znanega igralca da ti v reklami predstavlja produkt v pozitivni luži (z vsemi ostalimi marketinškimi triki, zvonenjem alarma v ozadju…)
-vse skupaj tržiš v trgovini na najboljših policah v višini oči….
….potem imaš možnost postaviti ceno veliko višje za ta liter pocukranega mleka…na koncu bo tak ali tak vse narod plačal, le držiš se preverjenega recepta s pranjem glav potrošnikov.
V tem, da je ročno pridelana in sušena na soncu. Približno tako kot je domača zelenjava dražja od plastike iz rastlinjakov – kjer se vsi strinjamo, da domači paradajz NI ISTO kot plastični paradajz.[/quote]
V rastlinjakih ne raste plastična zalenjava. A sploh veš kaj je plastika in kako se jo dela? Matr je folk totalno nerazgledan.
V tem, da je ročno pridelana in sušena na soncu. Približno tako kot je domača zelenjava dražja od plastike iz rastlinjakov – kjer se vsi strinjamo, da domači paradajz NI ISTO kot plastični paradajz.[/quote]
Ha ha ha a druga sol se pa ne suši na soncu ha ha. Ja ti si pa res biser ha ha, ja kaj vse ne dobis tle gor ha ha.