klima in poraba goriva
ali res klima v avtu popije veliko goriva, če je skoz prižgana, mislim skoz, pač kolikor je pač potrebno.
Ali je to spet odvisno od različnih dejavnikov kako se dela s klimo, pač nimam pojma glede tega.
Kdaj je lahko poraba goriva pri prižgani klimi najvišja, ker sem slišal, da klima lahko porabi tudi po več litrov goriva, to so povedali v oddaji avtomobilnost pa nisem dobro zasledil kako je s tem točno sploh, koliko porabi sploh klima goriva.
ali se to računa poraba na 100km.
Če maš kakšnega dizla 2.0 bo papcal kakšen deci več na sto kilometrov. Večja poraba je pri avtih ko imajo majhno kubaturo in je treba bolj na gas pritiskat. Zato pa vsi svetujejo, da ugasneš klimo ko greš v hrib, ker moraš še bolj na pedal od gasa pritiskat.
ti bom povedal neki. konje, torej neko moč zelo porabljajo že sami deli. sam motor, ki bi naj neko moč proizvajal, neko energijo , navor oddajal, jo že sam nuca z trenjem raznih delov, kardan, prenosi, menjalnik, alternator, klima, turbo, kompresor, vse žre moč in veča porabo. zračni upor, upor koles. kardan je 30 konjev ziher, po tamalem. menjalik je neki, to se sešteva. važna je moč na kolesih ne na gredi motorja. torej dino meter. fora klime je, da mora vozilo imeti čim večjo kubaturo in veliko kabino, kjer zrak zaokroži!!!
Poraba je visja tam 0,5l mogoce malo manj do enega litra, odvisno od stanja same klime in komponent. Dizel ima tam 0,3 vec porabe. Plin naj nebi izgubljal lastnosti, ampak vseeno avto scasoma zacne slabse hladiti in kompresor mora toliko bolj delati, ker plin vec ne opravlja svoje funkcije. Lastniki avtomobilov, danes najbolj zanemajrajo vzdrzevanje klime. Koliko vas je, odstranilo vlago iz klime, pri zadrzevalcu vlage ali pa serviser, ki se mu glih da, odmontirat?
Avtomastke klime, tudi nekateri rocni, samodejno izklapljajo kompresor ob pospesevanj in na klancu. Pri dizlu je to manj opazno.
Pri bencinarju je tudi vecja poraba, ker je najvecni navor pri 3500-4000 in se bolj matra pri nizjih obratih (izjema Turbo bencinarji)… Dizel pa teh tezav nima, in je razlika v porabi zanemarljiva. Razlika bi prisla v visjih obratih, kjer ni vec takega navora. Dizla pa se itak ne vozi v visokih obratih. Tako, da tukaj je velika prednost dizla, kar se tice vdobja voznje s klimo. To seveda govorim za motorje, okol 100-130 konjev. Bencinarji z mocjo 200 konjev, tudi ni kaj velike razlike s porabo klimo ali brez klime. Ampak v osnovi je ze visoka poraba. Pa tudi novejsi avtomobili imajo boljsi izkoristek kompresorja v primerjavi s starejsimi. In tudi odvisno od firme do firme, kako dober kompresor se da not.
Kot so že napisali – večja razlika je pri šibkejših motorjih. Koliko točno je razlike, je pa odvisno predvsem od načina vožnje in moči klime.
Je pa treba vedeti še nekaj – pri tekoči hitrejši vožnji – recimo nad 90 ali 100 km/h – vam klima porabi manj dodatnega goriva, kot odprta okna.
Odprta okna ustvarjajo zračne vrtince okrog kabine, ki povečajo zračni upor in s tem porabo goriva.