Najdi forum

V kolektiv smo dobili novo sodelavko . Stara je 38 let. Večinoma delava skupaj . Greva skupaj na kavo in malico. To kar me moti je njena opravljivost . Komaj je prišla v podjetje se rine v osprednje. Klicari našo nadrejeno in tožuje druge sodelavke . Do potankosti natančno poroča kaj je ta oseba storila , česa ni storila, kaj je površno opravila in kje je pustila umazano. Včeraj je hotela zatožiti eno drugo ker ni prišla točno ob uri na delovno mesto ampak je zamudila pičlih 7 minut . Že je imela telefon v rokah da to javi naši nadrejeni pa sem jo ustavila da naj ne hiti , ker je ta oseba verjetno že v garderobi. V službi sicer imamo ena takšno ki nekoliko površno opravlja delo ampak jaz jo pustim pri miri ne vohunim za njo. Ta tanova pa je prava špeckahla . Z nadrejeno si je skoraj ze na TI . Ravno včeraj dobim sporočilo od nadrejene če bi lahko malo preverila kako opravlja delo tista površna delavka ker prihajajo pritožbe čeznjo. Ko za to izve tanova sodelavka hoče tudi ona stopiti do nje in ji povedati da se čeznjo pritožujejo , čeprav je to bilo naročeno meni. V kolektivu je 14 dni.
Meni obrekujejo sodelavke , vendar kljub temu hodi k njim in se hihita z njimi.
Sedaj pa vprašanje : kako se postaviti proti človeku ki rad tožuje, obrekuje in špijonira?
Sama sem mišljenja da takšni ljudje povzročajo zdrahe in delajo iz muhe slona .
Dala sem ji sicer vedeti da nisem za sodelovanje pri obrekovanju drugih, ampak kaj pa potem, ko se bo lotila obrekovati mene? Sama sem sicer dlje časa v kolektivu , več let in nimam težav, ko pa je delo prevzelo novo podjetje so prišle z njim nove sodelavke.

 

Samo prijavljeni uporabniki lahko vidijo priponke.

Spoštovani Mesec ferbruar,

prihod nove sodelavke je razburkal vaše utečene odnose v kolektivu, v katere se je nenadoma naselila napetost, razdraženost, jeza, strah, pa tudi potreba po zagovarjanju in zaščiti drugih in sebe. Ni vam enostavno. Zgodba je večplastna in sproža razmišljanja in različna čustva in telesne reakcije, vprašanje pa je zakaj je vas ta sodelavka tako vznemirila, razburila in razjezila ter kaj tu lahko naredite vi.

Najprej bi se na vašem mestu vprašala kako se počutite ob njej, katero ste opisali kot opravljivo, takšno, ki tožari nadrejenim…., hkrati pa se smeje in druži z vami in s sodelavkami in je hinavska. Ali ji v primernem trenutku lahko mirno, korektno poveste kako je vam in česa si ob njej želite, česa pa ne sprejemate? Verjetno čutite jezo, bes, prezir, morda vas je tudi strah njenih reakcij, iz katerih je razvidno, da sodelavka hoče imeti nadzor, kontrolo nad položajem, morda želi narediti red in razjasniti, da se malomarnost in neodgovornost nekoga izpostavi in posledično spremeni v bolj odgovorno ravnanje, lahko pa ima še kake druge razloge, medtem ko bi vi takšne stvari (verjetno zaradi odnosov, da se ne bi komu zamerili) raje pustili pri miru in dopustili, da malomarna oseba dela, kakor dela… Seveda pa je vprašanje sodelavkin način, na katerega to počne. Ne zagovarjam tožarjenja, vprašanje pa je tudi zakaj to vi to tako doživljate, in npr. ne vidite na način, na kakršnega sem opisala zgoraj… Vprašanje pa je kakšen namen ima sodelavka in iz česa to ona res počne (se prikupiti vodji ali pa je to njen osebni perfekcionizem in potreba po nadzoru drugih ali iz čisto kakega tretjega razloga…), skratka, tu je veliko stvari, ki pa jih bo lahko rešila le ona, če se bo tako odločila. Vi ji lahko le zase poveste, da vam ni ok in se ne strinjate, npr., če preveč poroča nadrejenim, ker si želite le v miru opravljati svoje delo imeti prijazne in mirne odnose z vsemi. Lahko ji tudi poveste, da ste nehvaležno nalogo, povedati sodelavki, da opravlja stvari površno in malomarno, dobili vi in da jo prosite, da jo prepusti vam. Lahko pa ji jo tudi mirno odstopite in rečete, da ji boste hvaležni, če se bo ona toliko izpostavila in dala vedeti sodelavki, kaj ni ok…

Nova sodelavka bi lahko npr. vsako osebo diskretno ali tudi direktno opozorila na pomanjkljivosti, povedala kaj to pomeni zanjo (npr. nočem čistiti za nekom, ki je to naredil malomarno, želim, da tudi ti opraviš svoje delo korektno; ne prenesem, da nekdo stalno zamuja, saj smo vsi ostali tudi morali zgodaj vstati in se dobro organizirati doma, želim, da si tudi ti fair do vseh nas, saj brez tebe ne moremo pravočasno začeti dela ali mora nekdo delati namesto tebe…). Vprašanje je tudi, čigava naloga je v resnici v podjetju narediti red, kakšno kvaliteto dela in odnose želite vsi skupaj imeti v podjetju in kdo naj bi to urejal…

Vsekakor bi bilo dobro najprej vsak pri sebi ugotoviti odgovornost vsakega posameznika zase, za svoje delo, kakšne so njegove pristojnosti in naloge, ali jih opravlja korektno, odgovorno in spoštuje meje svojih pristojnosti. Meni se zdi najbolj pomembna spoštljivost in pristnost najprej do sebe, nato pa v smislu asertivnosti, torej mirnega, vendar odločnega postavljanja zase, ko ocenimo, da je to potrebno storiti (kar pa ni enostavno in predpostavlja določeno delo na sebi in neko osebnostno zrelost), na drugi strani pa, da razmejimo odgovornost in ugotovimo čigav problem je, saj lahko vsaka oseba reši težavo samo s tisto osebo, s katero je do težave prišlo, ne pa po ovinkih ali za hrbtom ali preko nekoga tretjega…

Če prav razumem, bi se nadrejena oseba zdaj rada prepričala, kako je dejansko z delom malo bolj površne in malomarne sodelavke, zato sprašuje še vas. In je zdaj vprašanje kako boste povedali nadrejeni – pošteno, kakor vi opažate ali boste imeli potrebo zagovarjati sodelavko in s tem še naprej podpirati nekorektno delo… Je pa naloga nadrejene, da se potem pogovori z njo in spremlja, če se je uspela kaj spremeniti…

Skratka, ta nova sodelavka vse vas postavlja v nov položaj in izziv, ko lahko osebnostno rastete in postajate vedno bolj pristni in korektni, resnicoljubni, pošteni do sebe in drugih, kar pa se da izpeljati le vsak pri sebi. Drugih ne bo možno spremeniti, če se ne bodo sami odločili za to. Seveda pa ima vodja v podjetju možnost vplivati tudi na drugačne načine, če vedenje nekoga resno škoduje delu in ugledu podjetja.

Nanizala sem nekaj idej, stvari je še veliko, vi pa se odločite kaj in kako je za vas najbolj sprejemljivo. Vse dobro vam želim.

Jerneja Dimec Bratina, spec.zakonske in družinske terapije, zakonska in družinska terapevtka NOVO UPANJE, individualne,zakonske in družinske terapije in izobraževanje, Goriška cesta 17 5270 Ajdovščina 030/235 117 [email protected] www.novoupanje.si Facebook: https://www.facebook.com/terapije.novo.upanje/

New Report

Close