Najdi forum

POŠTEVANKA-kako?

Prosim za pomoč!
Sin je prispel do stopnje v šoli, ko se je potrebno začeti zares učiti poštevanko.To mu seveda ne gre prav od “rok”.Zato me zanima, če imate kakšne ideje, kako naj mu zadevo olajšam, kako naj ga zmotiviram, zanimajo pa me tudi možni načini na katere se da učiti poštevanko.
A je dobro se najprej “nadriblati” poštevanko določenega števila, pa potem naslednjega,…A je boljše če piše račune (da si jih tudi vizuelno vtisne v spomin), a je boljše govorjenje na pamet?V šoli so se učili večkratnike, brez računov, a je to način za hitrejšo osvojitev problema?

Jaz sem že precej obupana!

Mi smo se poštevanko učili takole.

V šoli so se npr. učili poštevanko števila 2. Doma smo na listke napisali vseh 10 računov in jih dali v veliko pisano škatlo. Naš “mali matematik” si je potem “izžrebal” nekaj računov, sama sem lističe odpirala in ga spraševala. Vse skupaj je izgledalo kot igra. Zmenili smo se za drobne nagradice, za vsak nepravilno rešen račun pa si je izžrebal še enega.
Matjaž je tekmoval sam s sabo – med samim učenjem pa smo se celo veliko nasmejali.
Tako se je v škatli postopoma (kot so jemali v šoli) nabrala celotna poštevanka in tudi deljenje.
Metoda je bila uspešna. Tudi zato, ker pri spraševanju iz zvezka ali iz glave ponavadi zapadeš v nek vzorec. Nehote ponoviš račune v istem zaporedju….

Upam, da sem bila dovolj jasna. Zdi se mi pač, da je dobro “zdrilana” poštevanka temelj matematike in na ta način se je je Matjaž naučil brez prisile, ki je včasih že sama po sebi element, ki odbija.

LP, Dreja

.................................................. http://dreja.moj-album.com/

Zagotovo obstaja tudi kakšna pot skozi igro.
Mi imamo doma npr. igro TrikTrak, kjer moraš s kombiniranjem številk na kocki pokriti določeno polje. Na voljo imaš računske operacije. Morda je potrem skozi igro večje zanimanje in tako lažje učenje. Tukaj so števila samo do šest, vendar je morda dovolj, da otrok ugotovi, da to ni bav bav, da je lahko tudi zabavno.
Pa obesite kakšen plakat s poštevanko v sobo, tako, da je ves čas “na očeh”.
Srečno!

****************************************** Izgubljen je dan, ko se nisi smejal.
nova
Uredništvo priporoča

vaja dela mojstra – vsak dan eno število – začnemo pa seveda z najlažjo in tako naprej po vrsti 2, 5, 4, … – brez pomoči prstov.

dril

eni prej, drugi malo kasneje – do avtomatizma – brez prisile.

ne se zadovoljiti spovprečjem

igra

Ko sem bila jaz v oš smo imeli vsak teden rezerviran za eno stevilko. Spomnim se, da so me vsi od mamice atija strica sestrične.. vsi nonstop sprasevali-koliko je 3*3.. kaj pa 5*5..:)
Meni je bilo učenje zabavno in sem naučila brez kaksnih problemov. V moji glavi je vsaka stevilka druge barve in se nekako spomnim po barvah.. npr. 3*7..zelena in vijolčasta..21 svetlo rjava ali pa 8*8 rumena in rumena…64 modra in rdeča. 🙂
Ne vem od kje so se pojavile te barve, ase tudi vam (se danes) to dogaja?

Aja moram še rečt, da se zelo zelo strinjam z (pozabila nick) ki je zgoraj napisala da je postevanka res pomembna stvar in temelj vsega. Zelo ti pride prav še v srednji soli in vsakdanjem zivljenju…

LP

Ko sem še delala v šoli je enkrat prišla učiteljica v razred, šokirana. Starši so jo nadrli na roditeljskem sestanku, zakaj otroke matra s poštevanko, saj so zdaj računalniki in se jim tega itak ni treba učit.

Definitivno pa se jo učite skozi igro. Morda s tistimi sestavljankami poštevanke. Pri nas je “zažgalo” učenje preko računalnika (napisala račune na računalnik, pa je gor reševal, je bilo bolj zanimivo kot na list ipd.).

Jaz sem imela karton, na katerem so so bili prazni kvadratki, ob straneh pa številke zapisane.
Zgledalo je nekaj podobnega:

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Vmes pa so bila prazna polja, tako da si polagal majhne kartončke z zmnožki v ustrezna polja. Npr. št. 30 položiš tako, da je v liniji števil 5 in 6, ker je 6×5 = 30. Lahko jo tudi položiš na 3×10 itd.

poglej internet stran http://www.zupca.net, kjer imaš nekaj zanimivh vaj s poštevanko.

Pri Založbi Math dobiš igralne karte (seštevanje,odštevanje,poštevanka..) s katerimi se lahko igra cela družina.

Veliko uspeha in zabave!

Če imate v sorodstvu kakšnega ljubitelja računalnikov, vam bo zagotovo znal narediti enostavni programček za poštevanko. Mi smo ga imeli.
Računalnik ti sam izbere račune števila poštevanke, ki ga izbereš, ti z otrokom sediš za računalnikom in samo odtipkaš to kar ti reče.

Naj ti naredijo tudi kakšne animacije nap. za eno napako sonček, za dve… in pa hitrost se da enostavno nastavit…
Morda tekmujete med seboj…

Pri nas je to bilo zelo zabavno in poštevanko smo se naučili, da sploh nismo vedeli kdaj in kako…

No seveda..privlačno, skozi igro in vse ostalo. Iger je na kupe. Lahko jih kupiš, sneš z interneta, narediš..

splača se je učiti povezovalno. s pomočjo zakona o zamenjavi(5×9=9×5, znanih večkratnikov(9×7=10×7-7), ipd. sploh na začetku dovoljujemo vizualizacijo. ne pozabite da se avtomatizirajo tudi količniki, ki se jih splača utrjevati vzporedno.

Ampak še najbolj pomembna pa se mi pri poštevanki zdi vztrajnost. otroci jo namreč v 3.razredu dokaj dobro znajo. Ko pa jo potrem učitelji poskušajo uporabiti v četrtem razredu pa se zdi kot da je izpuhtela. poštevanka je pač kot pesmica. ko jo enkrat znaš, jo moraš vsake toliko malo odrecitirati.

lp
alenka

Obstaja tudi računalniška igrica mala igriva matematika.V tem cd je 10 funkcij Od seštevanja odštevanja,množenje delenje,razvrščanje glavno vse računske operacije.So zelo lepe igrice in se kaj hitro naučiš.Dobiš pa ga v knjižnici.Pojdi pogledat mogoče pa ti bo všeč.

Nisem brala zgornjih postov, zato ne vem, kaj vse ste že svetovali.
Lahko pa vam napišem, kako smo vadili poštevanko pri nas v šoli, ko sem bila še sama drugošolka pred mnogimi mnogimi leti.
Učiteljica izbrala privlačno sliko/fotografijo. To je nalepila na tršo lepenko in razrezala na enake manjše pravokotnike npr. mreža 4×5=20 manjših pravokotnikov.
Potem je vzela še en enako velik kos lepenke kot prej izbrana slika, nanj narisala enako mrežo (ista mreža kot tista po kateri smo razrezali sliko npr. 4×5). V to mrežo je napisala račune (brez rezultatov).
Na hrbtno stran razrezane slike je napisala rezultate, seveda v istem vrstnem redu.
Te rezultate smo učenci polagali na račune. Ko smo končali, smo vse skupaj obrnili in če se je prikazala pravilna slika, so bili tudi izračuni pravilni (samokontrola).
Paziti morate le, da se rezultati ne podvajajo, sicer pride kasneje do zmešnjave.
Upam, da si predstavljaš, ker je težko tako z besedami opisati.
Smo pa vsi v šoli z največjim veseljem sestavljali te slike in tekmovali, kdo jih bo več sestavil, sproti pa nevede pobrali ogromno znanja poštevanke.

Ena od variant je tudi tale, kjer se polaga ploščice z rezultati na račune.
https://zaplanet.si/izdelek/postevanka/

Dober dan,

Sam vidim najboljšo možnost, kot kombinacijo različne možnosti. Govorjenje in preverjanje: 5 x 3 =, 7 x 3 =, ….. Potem pisno podani računi, ki jih otrok rešuje. Za memoriranje pa je možno uporabiti različne pripomočke: https://trgovina.simetris.si/?s=po%C5%A1tevanka
Kot zadnja stvar pa reševanje besedilnih nalog, kjer je potrebna uporaba poštevanke.

New Report

Close