zapis
Pozdravljni,
moj otrok piše v zvezke preko črt, piše zelo veliko in neenakomerno. Ob opozorilu je nekoliko boljše, ampak ne bistveno. Orientacijo ima dobro razvito. Sicer je zelo spreten. obiskuje 3. r.
Kakšen vaje mi priporočate naj delam z njim, da ob pridobil vsaj toliko, da bodo zapisi v zvezki vsaj malo boljši?
Hvala,
lep pozdrav!
staršii,
ideja I ni slaba. Če je težava samo pri zapisu.
Mene pa zanima, kako je sicer otrok spreten pri risanju, rezanju trganju… pri različnih fimotororičnih in grafomotoričnih aktivnostih?
Upam, da se lahko pridružim k gornji temi.
Naš sine obiskuje 8. razred, pa ima z ureditvijo zapisa in oblike še vedno ogromne probleme. Teme nikoli ne začne na začetku zvezka, kar tam nekje v peti vrstici, nato pa piše, piše… cele romane, zopet brez oblike. Včasih je vse skupaj tako nametano in neberljivo, da ni za nikamor.
Nikoli ne bo začel nove teme na drugi strani, ampak če ima občutek, da je še prostor na prejšnji, mora tja stlačiti vsaj naslov – ostalo pa potem na drugo stran. Iz njegovih zapiskov se preprosto ne da učiti, pod nobenim pogojem, saj so poleg vsega pogosto vsaj za mene in tudi učitelje nečitljivi. Včasih pa preide v drugo skrajnost, naslov čez dve do tri vrstice, pa tudi vse ostalo je potem večje, le par besed v vrstici.
Če se pa resnično zelo potrudi, potem je vse zelo urejeno, ampak traja pa neskončno dolgo in toliko časa ga v šoli ne morejo čakati. Piše izredno počasi in vlaga ogromno truda in energije v to. Takega načina zapisa tudi ne more izvajati dolgo, saj mu pade koncentracija, pa pritožuje se nad bolečinami v roki…
Zavedamo se, da ima grafomotorične probleme, a kot kaže ima tudi probleme z oblikovanjenjem prostora in ureditvijo zvezka. Kljub nasvetom in pomoči učiteljice v šoli ni nič boljše.
Ali ima mogoče kdo kakšno idejo, kako mu pomagati, da bodo njegovi zvezki postali berljivi in da se bo iz njih lahko kaj naučil.
metka123 – sin ima očitno težave z orientacijo. Naučiti se mora nekega sistema po katerem se bo znal orientirati in ob katerem bodo zapiski postali bolj pregledni. Pač določite – naslovi se pišejo z rdečo, v čisto zgornjo vrstico. Potem se vrstica ali 2 izpustita, od tam dalje se piše snov. Podnaslovi so recimo zeleni. Za podnaslov se izpusti vrstica od zapisa. Tudi pod podnaslovom se izpusti vrstica. Piše se po odstavkih. Če sin ne razume, kdaj mora ločiti odstavke, se dogovorite za sistem-recimo zapiše 5 vrstic, ko so te polne se vrstica izpusti in se potem zapis nadaljuje v naslednji vrsti. Vsaka snov se začne na novi strani, tudi če je na prejšnji še tričetrt strani prostora. To so recimo neka ‘pravila’, ki se jih mora držati.
Drugi način je, da sin pač piše strnjeno, kot je navajen, ampak samo na desne strani zvezka. Doma imejte potem še en zvezek, sinov zapis razrežite na primerne odstavke in to pregledno, z logičnimi presledki prilepite v nov zvezek.
Tretji način (če sin ne zmore slediti pravilom prvega koncepta) je, da ustvarite ‘šablone’ za zapise. Prazna stran je za otroka s slabo orientacijo zastrašujoča. Zato se naredi recimo okvir za naslov, potem pa več okvirjev za zapis (recimo 3 na a4 format). Ampak tudi tu se mora sin znati vsaj osnovno orientirati – naučiti se mora, da v en okvir ne tlači vsega skupaj, ampak snov lepo razporedi po posameznih okvirjih. Ustvarite recimo lahko 2 šabloni-eno za ‘naslovno stran’, kjer je naslov, ki mu sledi zapis, in eno za ‘nadaljnje strani’, ki pač sledijo če snov obsega več kot eno stran (kar domnevam, da je v 8. razredu že kar pogosto). Za vsako novo snov se pa uporabi spet šablona za naslovno stran.
Četrta opcija je računalnik. Najlažja rešitev, zapiski bi bili veliko bolj pregledni, sin verjetno pri pisanju hitrejši ko bi se navadil na hitro tipkanje. Vprašajte v šoli, ampak moram opozoriti da ponavadi za tako preproste rešitve zelo komplicirajo, sploh če otrok nima odločbe.
staršii – otrok ima težave na področju grafomotorike. Potrebne bodo vaje. Nepravilna drža pisala je pogosto ključni dejavnik, ki vpliva na slab zapis. Ali ima dobro oporo za list ali zvezek, ali mu tudi ta drsi po mizi? Lahko kupite nedrsečo podlago, na katero da list. Tako bo morda imel manj težav z obvladovanjem zapisa. Imate na šoli specialnega pedagoga? Vprašajte za mnenje in vaje za grafomotoriko. Katere črke menjava? Sicer niste zapisali veliko simptomov, ampak lahko gre za disleksijo – tu je video v katerem je opisanih nekaj simptomov – http://www.youtube.com/watch?v=Vae54fVY8Tg Ni nujno, da gre za to, verjetno je samo težava na področju fine motorike, ampak za vsak slučaj se splača pogledat.
Se sin iz svojih zapiskov lahko uči in jih zna prebrati? Ne strnijam se toliko, da je težava v orientaciji – kot je napisala I – bolj se težave pojavljajo na grafomotoričnem področju.
Ss strinjam s tem, kar je napisala I. Posvetujte se z spec. defektologom na šoli ali delovnim terapevtom.Potrebno pa bi bilo tudi preveriti predispozicije za motnje pisanja.