Najdi forum

vpis v prvi razred

Imam težavo z zgodnjim vpisom hčere v 1. razred devetletke. Rodila se je 16. januarja 2002 in zato bi z vpisom v šolo morala počakati še eno leto. Deklica je (po strokovnih mnenjih vzgojiteljic, psihologa, logopeda in osebne zdravnice) primerno razvita in zrela za vstop v prvi razred: zna logično razmišljati, šteje do 100, sešteva in odšteva do 10 s pomočjo prstov in do 20 s pomočjo številskega traka, pozna vse male in velike pisane črke, piše besede, jih bere, zna obnoviti zgodbo, je socialno zrela in hitro naveže stike, je velika (122 cm) in spretna. V vrtcu je v oddelku z otroki letnikov 2001 oz. z otroki, ki bodo naslednje šolsko leto sprejeti v 1. razred.
Na šoli so mi odgovorili, da vpis za naslenje šolsko leto ni mogoč, saj vpisujejo samo letnik 2001. Vse, kar lahko naredim je, da napišem prošnjo g. ravnatelju. Nihče pa ne ve, ali bo prošnja ugodno rešena!?

Kaj bi storili vi???

Za odgovore se vam zahvaljujem!

Jaz bi jo vpisala v šolo s svojo generacijo in jo pustila, da še eno leto uživa v vrtcu.

Pozabila sem napisati najvažnejše!

Deklica si zelooooo želi v šolo!

Lahko napišete prošnjo pa boste videli.
Jaz svojega mnenja ne spreminjam in je ne bi vpisala v šolo. Ne vem zakaj ste jo vsega tega naučili tako zgodaj, saj sedaj zna že nekatere stvari, ki se jih bo učila šele v 2. razredu. Domače predznanje pa zna biti včasih v šoli bolj ovira kot prednost. Jaz bi deklici pustila, da še eno leto uživa v brezskrbnem otroštvu. S šolo pride veliko obveznosti in manj časa za igro in zabavo.
Nimam vas namena obsojati, to je le moje mnanje. Moja deklica ni stara še niti eno leto, zato tudi ne vem kako tečejo stvari kasneje. Sem pa imela več let varstvo v prvem razredu in se mi zdijo tej prvošolčki, še tako majhni in jaz z vpisom ne bi prehitevala.

ajatutaja, prosim, ne poznaš niti deklice niti staršev, pa sodiš, da so jo vsega, kar zna, naučili. Spet en preforsiran otrok, je brati iz tvojega posta. Eni otroci pač taki so. Tudi mi imamo eno tako doma. Ničesar je nismo učili. Smo zgolj odgovarjali na njena vprašanja. Ali pa naj po tvoje otroku rečemo, da se o črkah in številkah ne bomo pogovarjali? In kaj naj odgovorimo na njeno vprašanje, zakaj? Morda. Morda bi tudi jaz težko verjela, da se velikih in malih tiskanih črk, branja in pisanja, odštevanja in seštevanja, opisovanja in podoživljanja v besedi otrok lahko nauči sam, če bi ne imela takega otroka doma. Če pa se ti zdi običajna vsakodnevna komunikacija z otrokom učenje, da, potem jo učimo nekje od sedmega tedna nosečnosti.

zdaj brez

Prav imate! Deklica je že od samega rojstva dalje zelo radovedna, pa še vse, kar delamo oz. se dogaja okoli nje ji opisujemo in pojasnjujemo. Poleg tega ima starejše sestrične in bratranca, ki že hodijo v šolo in se od njih ogromno nauči.
Hvala za razumevanje!

Ampak, še vedno ne vem, kako naj jo vpišem v 1. razred. Deklica si to res želi in bi bila razočarana, če bi njeni vrstniki šli v šolo, ona pa ne!!!

Hvala za odgovore!

Če ste že izbrali šolo, potem stopite v stik s tamkajšnjo svetovalno službo in vprašajte, kakšne so možnosti. Naša deklica je leto starejša, a je pri svojih petih bila na istem kot vaša. S to razliko, da je poletna in ni bilo niti najmanjše možnosti za vpis. Šola je torej na vrsti letos. Vaša je januarska, morda bi vendarle šlo, še zlasti, če gre za manjšo šolo, kjer je vsak učenec dragocen. Sicer pa je trend bolj v to smer, da novembrske in decembrske še pustijo doma, s čimer ni nič narobe, če otroka teme, ki nekako pritičejo šoli, ne zanimajo. Vas pa popolnoma razumem in mislim, da bi morali individualno in vsekakor temeljito, pa vendar obravnavati tudi take primere.

zdaj brez

Saj sem lepo napisala, da nimam namena kritizirati. Če se vam zdi, da kritiziram, se iskreno opravičujem. Podati sem želela le svoje mnanje. Sem tudi napisala, da še nimam izkušnje koliko se otrok nauči sam. In seveda je pohvalno, da se z otrokom ukvarjate in se z njim veliko pogovarjate.

Ajatutaja, dejansko so otroci, ki HOČEJO vedeti vse (črke, številke…) že zelo zgodaj. Imam enega takega doma. Črke je sestavljal v besede pri treh letih (pisal jih je na tablico) in nas domače kar naprej dobesedno gnjavil, kako se napiše ta beseda, kako ona ipd. Gladko in dobro je bral pri petih letih. Nihče ga nikoli ni forsiral ali ga učil črk in številk, seštevati ipd. zanimali so ga nebesni pojavi in elektrika, knjigo Kako stvari delujejo je prebral od začetka do konca pri 5,5 letih. So pač taki otroci. Hčerka se je pa naučila brati šele v prvem razredu, ker je prej ni zanimalo in je s tem tudi nihče ni moril.

Mamica 1, zgodnjejši vpis v zakonodaji ni zapisan, je pa res možno to, da zadevo odobri ravnatelj. Napišite prošnjo, kjer boste razložili okoliščine, podajte mnenje vzgojiteljice itn. ter predvsem napišite, da si hčerka zelo zelo želi iti v šolo. Po moje vam bo uspelo.:)

Ja, pa tudi svetovalno delavko na šoli vsekakor kontaktirajte, kot pravi zdaj brez.

Še enkrat hvala za vzpodbudne besede!

Nameravala sem dobiti pisna strokovna mnenja in jih posredovati šoli.

Upam, da nam bo uspelo, saj si deklica RES zelo želi v šolo.

Mamica 1!

Glede na opis deklice in glede na to, da je že v vrtcu z generacijo, ki gre v šolo, bi bilo najbrž res smiselno poslati ravnatelju prošnjo ( najbolje z vsemi prilogami, ki jih imate v mislih), poleg tega pa bi svetovala pogovor pri svetovalni delavki, kjer ji pojasnite, da jo bodo poleg vsega tudi vzeli iz sredine, ki jo pozna. Povejte, da želite, da gre v šolo s sedanjimi vrstniki.
Sicer učim v 1. razredu in sem zagovornica tega, da otroci, ki so rojeni decembra in so manj zreli, še počakajo. Prav tako pa mislim, da so tudi otroci, kot je vaša hči – ki pa bi lahko šli v šolo tudi prej. -to se mi zdi boljša možnost, kot pa kasnejša akceleracija ( preskok razreda). Poznam namreč primer, ko so starši dečka vpisali v 1. razred in potem po 2 tednih vložili prošnjo za akceleracijo. – fant je res sposoben in je tudi preskočil razred, vendar sem se spraševala, zakaj o tem niso razmišljali že leto prej, da bi otrok pač šel prej v šolo. Zdaj mu namreč manjkajo vse tiste grafomotorične vaje, ki so jih lani delali prvošolci, poleg tega se je lani ta razred že izoblikoval in je bila zanj vključitev v kolektiv težja.

Je pa možno (če bo na vaši šoli vpisanih preveč prvošolcev letnika 2001), da vas zavrnejo. V tem primeru vam svetujem, da si nič preveč ne jemljete k srcu – saj ni šola vse. Njeno zvedavost to leto zapolnite z glasbeno šolo (instrument lahko začne igrati tudi bolj zgodaj – če izrazite željo), s športnimi, plesnimi aktivnostmi, morda z učenjem angleščine… s tem ji boste širili obzorja, dobila bo potrebne delovne navade,… in imela bo veliko več, kot le šolsko znanje. Pa naj uživa še malo v vrtcu – popoldne pa hodi s svojimi bivšimi vrstniki na druge dejavnosti.
Druga plat zgodnejšega vstopa v šolo je tudi manjša zrelost ob vpisu v srednjo šolo – otroci se morajo tako mladi odločiti za poklic – in morda se bo leto starejša lažje odločila, kaj pravzaprav želi postati v življenju, lažje se bo ubranila slabi družbi, cigaretom… bo zrelejša in samozavestnejša od vrstnikov… no, to je druga plat. Zato mislite tudi vnaprej. Dobro pretehtajte odločitev, ker poti nazaj ni!
Veliko uspeha!

Hvala Vam, da ste mi predstavili obe plati medalje.
Res se je vredno še enkrat posvetovati z različnimi strokovnjaki in se šele nato odločiti.

Hvala vsem, ki nam pomagate!

Jaz pa si kar predstavljam, zakaj so starši tegale fantiča prosili za akceleracijo po dveh tednih prihoda v prvi razred. Sem prepričana, da ni bil januarski. Tako pa s prošnjami za vpis v prvi razred z leto starejšo generacijo niti začeti ne moreš. Hči mamice 1 ima morda možnost ravno zato, ker je januarska. Moja hči je lani ni imela, saj je rojena v poletnih mesecih. Njeno vedoželjnost smo tako zapolnili sami, na srečo ima tudi za individualno obravnavo dojemljive vzgojiteljice v vrtcu. Sicer se absolutno strinjam, da otroke ne smemo kar potiskati v šolo, tudi novembrski in decembrski, morda celo septembrski in oktobrski, naj počakajo še eno leto, če individualna obravnava kaže na manjši interes do tem, ki so v šoli bolj poudarjene, Mislim pa, da bi bilo tudi mlajše otroke vzeti v obzir, kadar se pri otroku oblikuje taka kombinacija interesov, kot jih opisuje mamica 1.

Kar pa se tiče zrelosti kasneje, ob prestopu v srednjo šolo, oba z možem sva začela z osnovno šolo z eno leto starejšo generacijo. Oba sva natanko vedela, kaj hočeva, ko sva se vpisovala v srednjo šolo in kasneje na fakulteto. Oba sva redno študirala. Na različnih koncih Slovenije in v različnih družinskih okoljih. Noben od naju nima občutka ukradenega otroštva ali preforsiranosti in oba to razumeva bolj kot življensko prednost. Pa da tole ne bo preveč kičasto, hočem reči le to, ni nujno, da se nekje zalomi, če gre otrok nekaj prej v šolo.

zdaj brez

Tudi midva s partnerjem sva šla (eno leto prej) s 6-imi leti v (takratno osemletno) šolo, oba sva končala fakulteto in si našla službo, ki jo z veseljem opravljava. Nikoli se mi ni zdelo, da sem šla v šolo premlada oz. nezrela. Staršem sem še danes hvaležna, da so se tako odločili.

Hvala vsem za mnenja!

V 1. razred so vpisujejo otroci, ki bodo v letu vpisa stari 6 let. To pomeni, da se v l. 2007 vpisujejo otroci rojeni od 1. 1. 2001 – 31. 12. 2001. Vpis poteka vedno v februarju.
Starost otroka za vpis v šolo ureja Zakon o osnovni šoli od 44. do 48. člena.

Predhoden vpis ni možen. Je pa možna odložitev šolanja, če otrok pri 6 letih ni pripravljen za vstop v šolo.

Bojim se, da kljub veliki želji in prošnjam uspeha NE BO.

Hvala, da ste se odzvali in mi pomagate. Tudi sama sem pregledala zakone in v okrožnici osnovnim šolam – januar 2003 našla sledeče:
a) Pogoji za vpis
Starši morajo po 45. členu ZOŠ v 1. razred osnovne šole vpisati otroke, ki bodo v koledarskem letu, v katerem bodo začeli obiskovati šolo, dopolnili 6 let. Otroku se lahko pričetek šolanja na predlog staršev, zdravstvene službe ali komisije za usmerjanje odloži za eno leto, če se ugotovi, da otrok ni pripravljen za vstop v šolo.
V izjemnih primerih, ko želijo starši zgodnejše všolanje otroka, ker starost otroka odstopa od postavljene meje le za nekaj dni, morajo ob vpisu na šolo nasloviti pisno vlogo za zgodnejše všolanje. Pripravljenost otroka za vstop v šolo ugotavlja komisija iz tretjega odstavka 46. člena ZOŠ. Strokovna navodila za ugotavljanje pripravljenosti in svetovanje staršem bo pripravil Urad za šolstvo.
46. člen (ugotavljanje pripravljenosti)
3. odstavek
Pripravljenost otroka za vstop v šolo ugotavlja komisija, ki jo imenuje ravnatelj. Komisijo sestavljajo šolski zdravnik, svetovalni delavec in vzgojitelj oziroma učitelj.

Na podlagi okrožnice in pričanj dveh mamic (ki sta svoja otroka že predčasno vpisali) smatram, da je zgodnejše všolanje otroka možno – če seveda komisija ugotovi, da je otrok za šolo zrel.

Mamica 1

Jaz bi svet preobrnila, da bi lahko vpisala otroka v šolo. Tudi mi smo imeli doma takega fanta, ki ga je vse zanimalo in se zato šola z eno leto starejšimi, pa je vse prav. Je že na gimnaziji. Glede zrelosti, slabe družbe, cigaret….. pa ni, da bi človek govoril, saj bi potem ne smelo bit s tem problema, ko pa je večina otrok “pravega” letnika, pa ne bi smeli zagrešit nobene neumnosti.
Srečno.

Vsega nisem brala, pa je mogoče že kje zapisano. Poskusite vprašati v vrtcu, če lahko naredijo oceno zrelosti, dela in sposobnosti otroka, pa to priložite k vlogi za vpis. Poskusite pa lahko tudi v zdravsvenem domu pri kliničnem psihologu, kjer ste opravili psihološki test pri treh letih starosti. Mi smo nekoč potrebovali potrdilo sicer v popolnoma druge namene, vendar so nam šli na roko ter napisali mnenje, ki je bilo odločilno za ureditev zadeve.

Naj vas potolažim, v kolikor vam ne bo uspelo. Tudi mi imamo eno tako ( smo imeli) in še vedno (4.r) zna že vse, kar se učijo.Nekaj časa me je skrbelo, a, ker je deklica zrela (vaša tudi), zna to predznanje izkoristiti v svoj prid, čeprav se večkrat tudi dolgočasi. Njena prednost je v tem, da ji za šolo ni potrebno delati nič, razen domačih nalog, ki jih naredi mimogrede, zato pa ima dovolj časa za vse ostalo. Ja, lahko bi šla prej, lahko bi preskočila, a mogoče bi se v višjih razredih ta njena prednost izgubila. Zakaj ne bi šole raje delala z levo roko in se ob tem bogatila s stvarmi, ki jo zanimajo – z glasbo, športi, branjem,za katere drugi nimajo toliko časa. Zato se ne sekirajte, deklici bo pot lahka in lahko ste veseli, da je taka kot je.

New Report

Close