Težave pri pisanju spisov, obnov, poročil….
Dobro jutro vsem!
Imam nečaka, bistrega in pridnega učenca 3. razreda OŠ. Edina – ogromna težava – s katero se on in njegovi starši v šoli spopadajo je ta, da fant popolnoma odpove, ko je treba napisati spis, obnoviti tekst ali sestaviti poročilo.
Včeraj so npr. učenci pisali obnovo poročila,( ki ga je prej razdelila, da si ga preberejo) – tema: poškodbe hrbtenice. Verjetno bi moral napisati 200 besed, napisal pa je le 6 stavkov. In si , sicer odličnjak, prislužil prvi cvek.
Seveda je učiteljica pod njegov tekst napisala, da je preskopo in naj dopolni.
Njegova mama je bila v dilemi, kaj narediti. Ali naj napiše, da kaj več kot to sin ne zmore, ali naj naredi obnovo sama. No, napisala jo je sama, sin pa jo je prepisoval pozno v noč.
Ta naloga je bila povzetek enega članka, povedal pa je, da bodo v začetku junija pisali povzetek še 3 člankov. Take in podobne eskapade
Kaj menite o tem, kako mu lahko pomagamo (meni pisanje nikoli ni delalo težav, ga pa razumem, ker se mi je blokada sprožila pri matematiki), bi bilo morda umestno pogovoriti se z učiteljico?
Morda obstaja kakšna literatura, delovni zvezek, kakrkoli, s čimer bi lahko pomagali obupanemu fantu in ga stimulirali – naj še povem, da rad in precej bere; torej je še bolj nerazumljivo, čemu pri pisanju tako odpove….
Hvala za nasvete in ideje.
Lep dan,
Ali
Tudi moj mlajši brat je imel takšne probleme, pa sem mu večkrat napisala npr. nekaj besed in jih je uporabil v stavku. Ali pa sem našla kakšno temo, ki ga je zanimala in je potem napisal kakšen sestavek. In tako so bili sčasoma ti sestavki vedno daljši. Najprej sem mu seveda pomagala bolj, potem pa vedno manj in se je približno v enem šolskem letu močno popravil.
Veliko uspeha!
Po moje bi bilo dobro začeti s tem, da ko nekaj prebere, to komu ustno obnovi, bodisi knjigo ali krajši članek ali oddajo na TV ali film ali kašen dogodek iz dnevnega življenja. Verjetno ni najbolj zgovorne narave. Najbrž je problem v ubeseditvi misli, mogoče ne gre ravno za problem pisanja. Ko bo znal razmišljati in misli povedati s smiselnimi stavki, jih bo znal tudi napisati.
Lenja
Pozdravljena, Špela!
Javljam se, ker ima sin podobne težave. Težko se je naučil brati, malo bere tudi sedaj v petem razredu, vendar vsako leto bolje in več. Vaja dela mojstra. Pri pisanju mu gre zelo slabo, zamenjuje tudi črke, vsebinsko piše včasih zelo dobro, včasih slabo, količinsko veliko premalo za 12 let.
Prosim nasvet za doseganje boljših rezultatov.
LP Maja
Hotela sem ti odgovoriti, da naj veliko bere , a si napisala, da to že počne. Potem te bom vprašala, če po prebranem čtivu, tudi ve kaj je prebral. Lahko nekdo bere in po koncu ne ve kaj prebere in takšno branje je nično. On je prebral tekst in potem ga ni znal opisati. Mogoče zato, ker sploh ni vedel kaj je prebral. Nič nisi napisala ali ste se že pogovorili z njim in kaj odgovori, ko ga vprašate zakaj odpove… .
Vsekakor pa bi se jaz pogovorila z učiteljico, svojim otrokom in skupaj bi našli kompromis oziroma rešitev. Želim Vam, da bo kmalu vse vredu, saj praviš da je otrok odličnjak in zato ne bi smelo biti večjih težav.
Pa srečno!
Živjo, Doris,
sestra je govorila z učiteljico, ki pa žal ne zna ali noče sodelovati. Zrecitirala je, da pač od 9-letnika lahko pričakuje več in naj se doma bolj trudijo…O njenem deležu pomoči žal ni bilo govora….
Torej je sestra sestavila bojni načrt – za začetek je kupila PIL in nečaka vzpodbudila k branju -ker trenira nogomet in je v reviji prispevek o S.Katancu ni bilo večjih težav. Nato je mali prispevek prebral in ji ga obnovil. Sestra mu je na koncu malo pomagala, vendar je nekako šlo.
S pisanjem te obnove je bil večji križ – torej, občutek imam, da nečak prebrano lažje obnovi ustno..Njegovi pisni izdelki se začnejo pri jedru in tam navadno tudi končajo. Torej, vidi bistvo, ostalo je zanj “balast”.
Ker je otrok dojemljiv sta se s sestro dogovorila, da bosta redno vadila – prispevke zbirata iz vseh strani in ker oba dobro poznam vem, da lahko računata na uspeh – sicer ne takoj, sčasoma pa že.
Lep dan,
Ali
Oprosti Ali, vendar tega ne razumem!
Kako je lahko učiteljica takšna?! Saj vendar pozna otroka in ve kakšen je pri drugih predmetih! Sedaj bi si upala trditi, da je tudi učiteljica kriva, da otrok ne obvlada vsega tako kot bi moral.
Glede branja in pisanja članka o nogometu pa je tako kot sem ti že omenila. Spis od hrbtenice ga ni zanimal, zato na koncu sploh ni vedel kaj je prebral. Od nogometa pa ga je zanimalo, zato je vedel kaj bere in tudi bolj uspešno napisal obnovo. Nič hudega, če vidi samo bistvo, glavno je, da ga vidi in ščasoma bo spoznal tudi uvod in konec.
Bojni načrt se mi zdi vredu in tudi jaz verjamem, da jima bo uspelo, saj se bosta oba trudila zato!
Nasvidenje. Doris