Teža mi ne gre in ne gre dol

Čisto sem že “iz sebe”. Že cel mesec telovadim (6x na teden: 3x uteži v fitnesu, po utežeh še vsaj 30 minut aerobna vadba; 3x tek – z ogrevanjem in ohlajanjem ca. 45 min), včasih še kakšna Šmarna ….. Prej sem 2 leti migala bolj mal. Pri hrani nisem hotela it na kakšno ostro dieto s 1000 kcal ali manj, jem tam nekje od 1300-1500 kcal (160 cm, 72 kg, 45 let), le tako imam dost energije za migat. Ampak teža se mi ne premakne nikamor. To, da bi zelo narobe štela kalorije ne pride v poštev (sem že poklicno “deformirana” s poznavanjem tega področja), res pa je da večkrat namesto obroka pojem kakšno sladkarijo – ne morem čist brez. Pri miganju se tudi ne vlečem, ampak ornk švicam. Ne vem ali imam metabolizem čist zj…n, al so leta kriva (včasih mi ni bil problem shujšat) al kaj je narobe?
V glavnem bi rada slišala, da naj kar vztrajam, ker enkrat se bo že premaknilo. Če se je komu to že zgodilo, naj se mi prosim javi. Ker me že ima, da bi si nabavla ful sladkarij in se ulegla na kavč.

Malo vzpodbude zate:

Na istem sem bila pred enim mesecem – sicer sem stara nekaj manj kot ti, 169 cm in 68 kg. Po kar nekaj časa neaktivnosti, sem se septembra odločila, da je tega konec. Se vpisala na skupinsko vadbo in začela. Pri hrani mi sprva ni in ni šlo, pa vendar sem jedla občutno manj in bolj zdravo kot še poleti. In je minil en mesec pa ni bilo rezultatov, pa dva meseca in še vedno se mi je zdelo, da nekaj ni ok.

No, ko pa sem začela beležiti tretji mesec vadbe, se mi je pa začelo poznati – 4 kg v enem mesecu, postava pa izgleda boljša in tega se ne da izmeriti v izgubi kilogramov….. kavbojke spet tako fajn stojijo na moji tazadnji in čez pas mi nič več ne visi….. še celo ko sedim, mi trebuh ne sili čez hlače….

VZTRAJAJ, VZTRAJAJ, VZTRAJAJ. Druge ni, saj veš. Si zelo pridna, študiram kako bi jaz zgledala, če bi bila tako pridna kot ti – telovadiš namreč res ogromno!!! Javi se še kaj!

@Rabim_spodbudo
Mogoče pa ne bi bilo slabo, če bi opravila analizo telesne sestave. Teža, gledano absolutno, ni vedno pravi pokazatelj.
S tem, ko si se odločila za hujšanje, si se najbrž odločila za izgubo maščobne mase. Lahko (in tudi najbrž) je že prišlo do tega, ampak si zaradi povečane aktivnosti hkrati povečala tudi mišično maso. Če se toliko več gibaš, najbrž tudi popiješ več, kar spet doprinese h končni višji teži.

Vnos hrane – tako na pamet določat neko mejo ni najboljša rešitev. Potrebno je vedeti kakšen je nivo tvojega bazalnega metabolizma. Zakaj je slednji pomemben pa verjamem, da veš.
To ti zopet ponuja meritev analize telesne sestave.

In čeprav pišeš, da si že poklicno “deformirana” s poznavanjem tega področja. Potem tako veš, da kalorija ni enaka kaloriji. Imaš v prehrani dovolj beljakovin?

Željo po sladkem se da utišati s kvalitetnimi “sladkarijami”, kot so kvalitetne žitne ploščice, ali pa beljakovinske čokoladice in tudi proteini so dosegljivi v precej sladki obliki, a so hkrati “revni” z OH.


Ob vsej tej količini gibanja – kdaj pa telesu omogočaš regeneracijo? Je prav tako pomembna kot aktivnost, in to obe – an, kot aerobna. Krepilno vadbo ti je morda pomagal kdo sestavit? Pa ne nek kvazi trener, ki jih v fitnesih mrgoli, pač pa nekdo, ki bi znal pregledati tudi tvoj način prehranjevanja, vsakdanji urnik, bi se skratka stvari lotil celostno?

Če imaš vse omenjeno urejeno, potem samo vztrajaj! Vsekakor pa v nobenem primeru ne kupuj “sklede sladkarij”, ker boš, ko se boš znova odločila za ta korak, morala odpraviti tudi ta nepotreben vnos kalorij 😉

V kolikor te pa karkoli zanima, piši, sprašuj tako dolgo, dokler ne boš dobila argumentiranih “zato” na tvoje “zakaj”.

Srečno!

Punce, najlepša hvala za odgovore.

Danes je ravno pet tednov, kar sem začela z miganjem in na tehtnici nič pametnega (celo ena kila več kot 14 dni nazaj). Najprej me je potrlo, pa sem hvala bogu našla vajine komentarje tu gor. Saj vem že vso teorijo in to, ampak zgleda, da še vedno podležem tistim starim načinom razmišljanja, ko je edinole številka na vagi kaj pomenila. Moram reči, da se tudi meni že pozna tale aktivnost, nič nisem več tako mlahava in tudi obleke so že malo manj na tesno 🙂 Tako, da grem zdaj kar veselo naprej.

Kar se tiče telesne sestave sem si jo že zmerila (na več koncih, in na več načinov), niha mi v odvisnosti od hidriranosti, v povprečju pa za moja leta in težo ni tako švoh. Mišic imam kar precej, maščobe je pa tudi še dosti (28-31%). Kar se tiče prehrane, mislim, da imam bolj ali manj pošlihtano (tudi dosti beljakovin), razen ene moje velike slabosti – sladkarij. Tu imam res še rezervo, kar se tiče šlihtanja. Tiste beljakovinske ploščice bi bile res lahko za začetek dober nadomestek.

Krepilno vadbo mi je sestavil trener v fitnesu, zaenkrat bolj tako površno. Malo razmišljam, da bi
čez čas, ko malo naberem kondicijo, najela kakega trenerja za malo bolj celovito obravnavo. Kakšna priporočila?

Lepe pozdravčke

Merjenje analize telesne sestave ni bilo mišljeno kot enkratna meritev, ampak meritev v intervalih, ker je bolj verodostojno viden tvoj napredek. In ob takšnih meritvah ti končna teža ne bo več tista glavna številka, ki ti je pomembna, ampak delež mišične mase, maščobe, kaj se dogaja z BM.

Po grobih ocenah znaša tvoj BM nekaj nad 1400kcal, torej, če vneseš 1300 si v deficitu, če 1500 pa ne.

Od beljakovinskih čokoladic so zelo dobrega okusa Pit-stop karamela ali pa čokolada s pomarančo (stric Google ti bo pomagal pri nadaljnem iskanju).

Za napredek boš potrebovala, da bo le-ta najbolj učinovit, natančno sestavo treninga. Za pomoč nekoga, ki stvari res dobro pozna pa ne potrebuješ prej priti do nekaj kondicije, kot si sama zapisala. Lahko se samo srečata, pregledata stanje, določita cilje, prilagodita program, ki ga izvajaš ali sama, ali z njegovo pomočjo in čez določen čas meritve ponoviš in tudi program treninga dopolniš – če si predolgo na istem nivoju, za mišice ne bo več dovolj vzpodbude za kurjenje “rezerv”.

Priporočila – le klik stran je – moderator tega foruma, ne bo ti žal 😉

Ja, mi je takoj po pritisku gumba šinilo v glavo, glede Mitota 🙂 Skoz nekaj odlašam, bo treba kar telefon zavrtet.

Kar se tiče bazalnega metabolizma imaš prav, tam nekje okoli 1450 mi zračunajo. Ampak kolikor jaz razumem je to res energija za vzdrževanje telesa, to je če si čist pri miru. Ta vrednost se potem še poveča glede na aktivnost.

Ej, res hvala za nasvete in spodbudo. Se javim še kaj.

Če ti je “težko” poklicati, pošlji mu mail; ker je “otrok interneta”, je njegov odzivni čas praviloma kratek…Potem se boš samo še vprašala, zakaj tega nisem storila prej.

Ja, BM je res tista poraba, ki jo telo potrebuje v mirovanju. Kar sem ti pa prej želela sporočiti je to, da če poješ manj, kot znaša tvoj BM, potem je tvoj organizem preklopil v “varčevalni način” in vsa hranila, ki mu jih daješ, pridno skladišči in spravlja za hude čase, ko bo na voljo še manj hranil.

Vztrajno in z optimizmom do željenega cilja, ki je najbrž mnogo bližje, kot si ta trenutek predstavljaš 😉

Eno vprašanje, če žiher …. Stara sem 32 in tudi kot najstnica že zapadla v to, da jem manj kot je moj BM. Pri višini 167 in 56 kg sem dnevno zaužila nekje 1000-1300 kalorij. Na polno švicala 1-1,5 h na dan + vsaj pol sobote.

A je možno telo na kakršen koli način prepričat, da preklopi iz varčevalnega načina?

Manj jest (ali več gibat) pa bo 🙂
Al pa samo več pojest, ampak je možnost pridobitve teže, tako da ta varianta ni ziher

znanstveniki so že zdavnaj odkrili, da že nerojeno dete v 5 meseceu nosečnosti, če mati takrat nima dovolj hrane, ali nepravilne prehrane, preklopi v VARČEVALNI NAČIN…. na ta način vse sladkorje in maščobe SHRANJUJE za slabše čase.Ne glede na to, kako se potem otrok prehranjujeje in kasneje odrasla oseba, to telo VES ČAS VARČUJE.Tukaj bi lahko iskali odgovor, zakaj imamo izrazito suhe in izrazito debele ljudi, oziroma zakaj morajo nekateri izredno pazit na vnos kalorij-zakaj se nekaterim pozna že vsak grižljaj…..Malo se pogovori z mamo kako se je prehranjevala, ko je bila noseča s teboj, morda najdeš vzrok za tvoje težave.

low-carb diete običajno ne poskušajo tisti, ki ne morejo shujšati…

Drugače pa ni vse absolutno pogojeno s tem, kaj je mami jedla in s tem, kaj je tvj organizem doživljal. 10 km dnevno pretečeš, ali pa resimo 3 km preplavaš, pa ni vrag.
No, kakorkoli, Rugljeva terapijska skupina za debeluhe je ugotovila, da če vsak dan pretečeš 10 km v eni uri lahko ješ po mili volji karkoli ti paše in se ob tem držiš blizu svoje idealne teže.

Ena skupina trenerjev je razlagala, da je treba enkrat na teden s telovadbo popolnoma izpraznit svoje zaloge glikogena. Za 0, 5kg glikogena to znese 2000 kcal in to za žensko 60 kg zneše cca 33-34 km.

@pepa-pepasta
Tvoj bazni metabolizem je 1332 kcal.

Najprej hvala za odgovore!

Sem jo vprašala. V mladosti je bila suhica, jedla je normalno, mislim ni hodila na nobene diete, tko da je bila kar vitka nosečka. Zdaj 42 km pretečt enkrat na teden… Vsak dan grem vsaj na Šmarno čez Grmado (slaba 1 h gor, pol ure dol) ali plavam dobro uro. Ob sobotah grem v hribe (vsaj 1000 m višinske razlike) ali kaj drugega. Tek mi nekak ne gre, sem poskusila že večkrat, pa po vseh navodilih. V teh aktivnostih pač uživam, mi ni problem ‘vztrajat’. A je tek res edini šport, ki pokuri in oblikuje?

seveda ne bo problema, če vsaki dan pretečeš 10 km, čeprav je boljše vsaki drugi dan, telesu je treba baje dati počitek.
Pepa, mamo vprašaj kaj je jedla in koliko je jedla ko je bila noseča s teboj, predvsem od 5. meseca dalje.Ni štos v tem, da ali je bila mama v mladosti suhica, ali je imela kakšne diete….pomembno je za točno določeno obdobje, torej od 5 meseca nosečnosti do poroda.Če mati v tem času strada, ali uživa nekvalitetno-neuravnoteženo prehrano, potem otroček-njegov organizem prešalta na VARČEVALNI SISTEM in tak sistem zapiše v svoj kompjuter in potem to telo vse življenje varčuje-NALAGA V MAŠČOBE ZA REZERVO !!!
Glede na to takšnemu človeku jaz odsvetujem da uživa živila, ki imajo tudi sama po sebi lektine, ki upočasnijo metabolizem, zaradi katerega se vse skupaj še bolj predeluje v maščobe.Takšna živila so npr. krompir, pšenica v vseh oblikah, sladkor, koruza…..

Mesec dni je šele začetek. Le tako naprej, poskusi pa odpraviti še razvade s sladicami namesto obroka. Pomembno je tudi, da imaš trening primerno načrtovan, prav tako pa tudi prehrano. Če tako na hitro razumem imaš vse to urejeno… v primeru, da ne bo rezultata v 3 mesecih se po nasvet obrni na strokovnjaka (naj naredi malo korekture v načrtu, če je to potrebno). Č še vedno ne bo rezultata pa ne bi bilo slabo preveriti delovanje hormonov ščitnice… (kar na zdravnika se obrnite). Kar se tiče porušenega metabolizma pa je prav tako potreben čas in red v prehrani.
Tako, da le veselo vztrajat, tule pa je članek, ki bo morda v pomoč (morda ste preintenzivni, premalo…), v glavnem malo preberite:

http://www.bodyteam.si/3-tek-hoja-kolo-ali-kaj/

lp

[url=http://www.bodyteam.si/osebno-trenerstvo/]Osebno trenerstvo[/url] Bodyteam | Jure Klemenčič

kaj če bi probala 2 dni nič ne jesti pa piti samo vodo?
ne verjamem, da bi se tehtnica ne bi premaknila.))

Mislim a se vam res zdi teža 56 kg pri 167 cm tolk visoka?? Torej ITM nekje 20…

Kuku!
To je najbolj debilno kar lahko človek stori. Zakaj je temu tako je pa bilo že napisano xyz krat.

Kuku!
To je najbolj debilno kar lahko človek stori. Zakaj je temu tako je pa bilo že napisano xyz krat.[/quote]

Se strinjam, to je podobno kod bi predlagal da bi si na preimer odrezal pol noge, ni vrag da nebi potem vaga manj kazala.

Mito Šinkovec http://www.telodrom.com Center Telodrom http://www.mito.si Mito stran https://www.facebook.com/Telodrom/ Faceebok

Ne, seveda ne, saj nihče ni tega rekel, ampak ti imaš očitno problem s tem? Oziroma kaj točno je problem?

New Report

Close