Že od majhnega imam probleme s koleni (se mi rada izpahujejo). Mi lahko kdo priporoči, kateri šport bi bil zame najboljši. Do sedaj sem samo kolesarila, ker mi je tako priporočil fizioterapevt, vendar stvar postaja precej dolgočasna. Plavanja pa ne maram, čeprav bi bilo tudi ustrezno mojemu stanju.

Avtor:Modri človek

Pozdravljena!
Poslušaj! Temu jaz pravim vztrajnost.Vem da ti postaja že dolgčas vendar tukaj je bistvo da moraš biti vztrajen.Tudi jaz imam probleme z kolenom in imam take težave,da je lahko življenska razlika.Če boš nadaljevala,boš lahko si bila še hvaležna.Sicer lahko greš v fitnes ali v športno trgovino in si kupiš uteži ter utrjuješ ročne mišice in utrjuješ trebušne mišice.Tvoja naloga je da si vztrajna in da nadaljuješ s športom,ki ti je naročil fizoterapevt.Imaš pa tudi druge športe,kot so golf,streljanje z lokom,streljanje puško,balinanje,šah…
Tvoja naloga je vztrajnost!!!
Lep pozdrav od Modrega človeka!

Niso kolena švoh, ampak kvadricepsi. Plavanje bi bilo seveda najprimernejse, ker pri njem ne prihaja do obremenjevanja sklepov. Tek ti odsvetujem — zato ti je fiz. tudi rekel, da kolesari (ceprav tudi to ni 100% primerno).

Vprasaj fiziterapevta ali pa zdravnika, kaj menita o POCASNIH pocepih (ne do konca, recimo do 90 stopinj), ki bi ti ojacali kvadricepse. Mogoce celo pod rahlo obremenitvijo (izvajaj jih pocasi). Ali pa korak narazen naprej pod obremenitvijo (rocke v rokah).

Tudi po mojem lahko kontrolirani počasni počepi najbolj koristijo, in sicer nujno pod obremenitvijo. Hitrost naj bo največ 5 sekund za dvig ter 5 za spust, priporočljivo še počasneje (npr. 10/10), da minimiziramo pospeške. Še bolje (varneje) bi bilo začeti le z nožnimi ekstenzijami.

Lp, Andrej

Spoštovana kolesarka

Vsekakor je kolesarjenje koristen šport, vendar po tem kar si nam opisala sklepam, da imaš problem s preohlapnostjo kolenskih vezi, zato bi bilo dobro, da se ponovno posvetuješ s ortopedom(poišči drugega ortopeda-drugo mnenje).

Menim, da bi bilo možno z pravilno vadbo in obremenitvijo okrepiti tvoje kolenske vezi, vendar pod strokovnim nadzorom usposobljenega terapevta.

Lep pozdrav
Grega

Kolesarka!

Plavanja ne maraš, pa prav to je idealno zate. Pa orbitrek, krožno gibanje s počasi stopnjevanjem pritiska (steper v fitnesu), nato (ko se kolena okrepijo) pa šele kolesarjenje. Sicer pa zdravnik boljeve in osnove svetuje on, ti pa potem izberi kaj ti je všeč, da boš imela veselje z rekreacijo. Pozdrav, Ali

Ja, mal pozn ampak vseeno.Imel sem precej problemov s kolenom in tako sem bolnici in toplicah videl(slišal) marsikaj uporabnega.Kot prvo me zanima kaj ti je rekel ortoped, ker vem da imaš to lahko kot prirojeno napako(preprosto ni neke vezi, ki bi ti držala kolen skupaj) in pol te morajo operirat, če hočeš rešiti problem. Če je to, se mal pozanimaj o operaciji in naj ti ne žal dati 10 jurjev za enega ortopeda na nivoju.če ne pa ti priporočam vaje, ki sem dobil v toplicah in jih še vedno delam. Vse naštete vaje delaj tako da ležiš na hrbtu z iztegnjeno nogo v zraku in stopalom pokrčenim proti sebi(kot stopalo-noga=90stopinj). Vaje delaj obvezno z utežmi (če se da kupi take kjer težo stopnjuješ do 2 kg). Pri pisanju črk ˝v zrak˝ ne imej noge previsoko v zrak, ker pol dela rit in ne stegno!
– dviganje in spuščanje noge(do 30 cm od tal)
– iz osnovnega položaja premikanje na stran
– pisanje ležeče in pokončne osmice
– pisanje V, T in L v zraku
– pisanje svojega imena in priimka
-pisanje števil od ena do 10
Uležeš se na bok, tako in delaš vaje z zgornjo nogo.Zopet zategnjeno stopalo in stegnjena NOGA!
– dviganje in spuščanje noge
-premikanje iz os, položaja naprej in nazaj
-pisanje ležečih osmic
-pisanje črke V
Še si na boku, zgornjo nogo pokrči in jo dal na tla, spodnjo pa dviguj in spuščaj
Ja, na začetku naredi vsako vajo 15 krat, če ne gre vmes počivaj. Če čutiš da je noga preutrujena, obvezno zaključi ! Idealno je delat 3 serije po 15krat vsako vajo.Seveda do tu prideš postopoma in na začetku z vadbo ne pretiravaj.
Vedno glej da bo noga stegnjena(mišice napete) in stopalo zategnjeno nazaj, sicer si delaš samo škodo. Vse to traja cca 45 minut in redna vadba(ja, volja je včasih problem) daje rezultate. No, upam da si dobila in predstavo in da te nisem preveč zamoril! LP

Aja, na šport sem mal pozabil. Ja, na žalost si res bolj omejena na kolo in plavanje, kar pa se hočeš nočeš moraš nekako privaditi. Hodi tud na fitnes, da na napravah krepiš stegenske mišice, čeprav fitnesu ne moreš rečt glih šport s tapravim pomenom besede.Pazi na križne vezi, ker jih precej hitro lohk potrgaš! LP

Hvala lepa za bogat odgovor! Imam prirojeno napako kolen – premaknjen sklep, tako da se mi koleno zelo hitro izpahne iz “skledice”.Pri “normalnem” življenju se mi to ne dogaja, če pa se mi kdo nasloni na koleno ali me vanj udari iz strani, se to zgodi. Operacijo sem odklonila, ker še vedno mislim, da je bolje imeti švoh kolena kakor pa zakrpana kolena (malo tudi iz estetskega vidika).

Jaz bi ti še vedno predlagal operacijo.Sama tehnologija operacije kolena je danes precej na nivoju in te znajo zelo dobro zrihtat.Na operacijo prideš na vrsto v ene pol leta, 2 tedna v bolnici, malo kasneje še 2 tedna v toplicah in po nekaj mesecih si skor kot nova.Seveda z že opisano telovadbo.Ker imaš to priorojeno, se stvar ne bo izboljševala ampak kvečjem poslabševala z leti.Osebno bi ti priporočil operacijo, saj (ne da te strašim) bo lahko dokaj kmalu prišlo do obrabe hrustanca, ker je sklep ohlapen. To je pa še bolj zakompliciran in veliko bolj boleče. Razumem da te kot punco skrbi estetika. Poglej, posledica tega, da boš normalno hodila celo življenje je poleg nekaj mesecev rehabilitacije še : nekako 6-8 cm dolga in do 3 mm široka brazgotina čez pogačico in na vsaki strani pogačice levo in desno še en šiv. Ja, sej vem da se grozno sliš, ampak v resnici ni tako hudo. Brazgotina se skoraj vedno lepo zaraste in kmalu dobi barvo kože, tako da v praksi to opaziš šele od blizu.Če pa gre karkoli narobe z estetiko si avtomatsko upravičena do plastične operacije na napotnico. Švoh kolena so lahko na dolgi rok blžnjica k berglam, ni pa mus. Osebno bi se na tvojem mestu odločil za operacijo, čeprav tud ta odločitev ni lahka. Ker pa imamo svobodno voljo, se odloča vsak sam, vendar pa se obvezno pozanimaj o prednostih in slabostih obeh odločitev. Pa še to: tehnologija gre v medicini vsako leto zelo naprej to je gut. Pa vendar je bilo tudi v bolnici že slišati da jim bo ZZZS vedno manj namenjal denarja za takšne ‘ne nujne’ operacije, ker je to nemarno drago. Če greš samoplačniško, je to 6000 DEM. Hja, vem da vse skup ni tko kot da bi šel v štacuno po kilo kruha, ampak jest bi bil vseeno za! Konec koncev so kolena nemenjena predvsem za hojo, veliko manj za gledat Če te še kej zanima kar upraši. LP

Martin, zahvaljujem se vam za odgovor! Predvsem pa me še zanima, kako zdravniki z operacijo odstranijo to težavo – ali ti “vsadijo” kakšno zadevo v koleno ali gre zgolj za “ročno” korekturo kolena?

Še enkrat hvala!

Ni za kej – je že v redu.Joj, sam ne me vikat ker se tko hecn počutm.Ker sem pač laik ti bom povedal to kar pač vem. Prirojeno imaš to napako, da nimaš neke kite priraščene tako kot večina drugih oz. je tam ni kjer bi morala bit in zaradi tega ti pri določenem gibum meče koleno ven.Operacija je pol zlo podobna tisti, kjer ti na novo ‘delajo’ križno vez, kot so jo men. Pod pogačico ti izrežejo (tam pa zato, ker tam veliko takšnega tkiva in ker ti tud fizično nič ne škodi ter se hitro obnovi) novo kito, ki je videt kot en trak oz. elastika. To novo kito ti potem nekako namestijo v sklep tja, kjer bi jo morala imet. To ne vem čist točno kako naredijo, vem pa da ti jo na enem koncu pritrdijo z vijakom na kost. No, neki i u tem smislu. Verjetno se šliš kot bi bila pri mehaniku in verjem tud u resnic je zlo podoben. Sam to je za ortopede že čista rutina. Dej ti rajš dohtarja upraš, točno kako stvar poteka. Upam da nisem zdele kej pihnu, ker pišem bolj po spominu. Pa če se ne motim, ti čez 1 leto tist vijak ven dajo.Ja še to. Zdej ti že skor povsod kolena po operaciji zašijejo z t.i. notranjim šivom, kjer ostane sled operacije samo tam, kjer je koža prerezana in nič ni več tisti pravokotnih črtic čez brazgotino, ki bi ti še bolj kvarile videz kolena. Pred operacijo dobiš tako narkozo, da od pasu dol nič ne čutiš- reče se spralni blok. Drugače pa si med operacijo budna, no ja, dajo ti apaurin in pol si kot mal zadet in spomin je bolj v diapozitivih.Po operaciji si en dan v sobi intenzivne nege, pol greš pa na oddelek in začne se intenzivna fizioterapija po ruskem sistemu – bolj malo nežnosti, ker se je tako izkazalo kot najboljše.Že ta tretji dan, te postavijo na noge, vendar hodiš s pomočjo take posebne opornice, dokler se ti vez vsaj malo ne ojača.Cel čas pa moraš koleno hladiti z ledom oz. ledenimi obkladki.Pol greš za nekaj tednov domov in nato v toplice, kjer moraš pa spet intenzivno 2 tedna rehabilitirat koleno. Ja no, tko nekako… Seveda sta močna volja in malce poguma zlo pospeševalni dejavnik. Če te še kej zanima ti rade volje odgovorim…. LP

M = Martin, ker sem bil premal pozoren na tist zgorni okvirček.

Pozdravljeni g.Martin!
tudi jaz sem preživela enako operacijo na D kolenu. Na žalost so mi ostale zelo vidne brazgotine, kar pa meni kot ženski ni v ponos. Od opreacije je minilo 3 mesece. Po kolikem času so tvoje brazgotine manj vidne.
Zanime me predvsem odpravljanje brazgotin na napotnico-plastika. Ali kaj veš kdo me lahko napoti tja (travmatolog-operater ali splošni zdravnik). Skratka zanima me čim več.
Kdo te je opreiral, ortoped ali travmatolog?
Ali imaš še kaj težav z nogo, te še kaj boli, klece, ipd.?
Sorry, ker semi ti natresla tako veliko vprašanj. Zelo me namreč zanima tvoja rehabilitacija.

LP, ljubljančanka

New Report

Close