sirena – rešilni avtomobil

Prisluhnila sem sireni na rešilnem avtomobilu, ko sem se peljala s kolesom. Imela sem zeleno luč, a sem počakala. Kolesar naspoti meni pa je lepo peljal s kolesom čez zeleno luč, ne meneč se za reševalno vozilo.

In? Mu je ušel?

Če se strogo držimo zakona, potem je kolesar imel vso pravico se peljati pri zeleni, vendar si po načelu humanosti ti ravnala prav.
hmmm tudi mene zanima, če mu je ušel?

LP!

-----------------------------------------------------------

moja izkušnja:

z motorjem stojim v križišču na rdeči. se prižge zelena, speljem, pa v tistem slišim rešilca, ki prihaja v križišče in se ustavim (na pešnem prehodu). za mano jugecov ‘đuboks’ – očito se mu je skisalo zaradi prehrupne muzike, ali pa ni slišal rešilca, ker je preveč glasno muziko nabijal – hoče naredit frajerja iz sebe in budalo iz mene, pa me obvozi in pohodi gas in direkt v križišče. v tistem je priletel v križišče tudi rešilc, ki je videl, da jaz stojim in da stoji tip na drugi strani (čeprav smo imeli zeleno, rešilc pa rdečo) in veselo pohodi gas do podna, da bo nesrečneža čimprej pripeljal v bolnico. pol pa izza mene plane tisti jugec in je bil kar naenkrat pred rešilcem.
pomoje smo vsi mižali in čakali trk, ampak po nekem čudežu ga je rešilc obvozil in oddivjal naprej. nekaj časa je bilo še vse mirno, potem je muzika v jugecu ugasnila in počasi se je odpeljal ter se ustavil na robu ceste, ostali pa smo šli vsak svojo pot.

------------------------------------------------------------------- Think of how stupid the average person is. Then realise half of them is stupider than that.

hehe klasika… jaz imam iz pisarne razgled v eno zelo prometno križišče. Veš koliko takih bedakov vidim skozi okno? Ogromno! In to niso samo mulci v jugecih…. No, pa dva kolega vozita rešilca (prava, ne tistih neurgentnih) in kaj vse mi šele ta dva povesta… Ljudje se vedno bolj spreminjamo v sebične budale….. Ne bom pozabil, ko sem enkrat enemu fajn poškodovanemu mopedistu dajal prvo pomoč. Tip se je zapeljal pod tovornjak, moped je sfaširalo, njega pa odbilo na nasprotni vozni pas. Ko sem videl kaj se je zgodilo, sem brez razmišljanja ustavil, skočil iz avta in mu pomagal (imel je odprti zlom noge, zlomljen kolk in presekano arkado). Mimo se pripelje en gospod srednjih let v dragem avtu. Kar razveselim se pomoči (voznik tovornjaka mi ni bil ravno v pomoč zaradi šoka). In kaj se zgodi? Možakar me nadere, ker ni mogel z avtom mimo. Hotel je, da zvlečem nezavestnega mopedista s ceste, ker on že ne misli časa zapravljat. Imam zelo visok plafon in malo stvari me spravi ob živce, a tega frajerja niti družina ne bi več prepoznala, če bi jaz stopil do njega…. toliko o naši humanosti, tak da me taki, ki rešilcu ne dajo prednosti sploh ne čudijo več…

LP!

-----------------------------------------------------------

Verjetno bi tisti iz yugeca prej pomagali….

Ali nima rešilec, ki ima prižgano sireno absolutne prednosti?

Prednost ima tisti, ki ima zeleno. Če je dobra duša, lahko spusti rešilca naprej…

No, tkole je: če rešilc prileti v križišče skoz rdečo z vsem sirenam in lučkam in s tem povzroči nesrečo, je KRIV.
V mousovem primeru, če rešilc ne bi obvozil ‘džuboks-jugeca’, ampak bi treščil vanj, bi bil kriv.

[Govoril sem. Hau.]

KAJ PA TOLE:

(4) Za vozila s prednostjo, vozila za spremstvo in vozila v spremstvu se ne uporabljajo pravila cestnega prometa in cestna prometna signalizacija. Pri tem ta vozila ne smejo ogrožati drugih udeležencev v cestnem prometu in njihovega premoženja.

Vozila s prednostjo in vozila za spremstvo

113. člen

(1) Vozila s prednostjo in vozila za spremstvo so motorna vozila, ki uporabljajo za izvršitev nujnih nalog posebne svetlobne in zvočne znake.
(2) Posebni svetlobni in zvočni znaki so:
1. Za vozila s prednostjo:
– najmanj dve modri utripajoči ali vrteči se luči, na policijskih vozilih brez policijskih oznak pa izjemoma tudi ena luč (v nadaljnjem besedilu: modra luč);
– zvočni znak spreminjajoče se frekvence (v nadaljnjem besedilu: sirena).
2. Za vozila za spremstvo:
– rdeča in modra utripajoča ali vrteča se luč (v nadaljnjem besedilu: rdeča in modra luč);
– zelena in modra utripajoča ali vrteča se luč (v nadaljnjem besedilu: zelena in modra luč);
– zvočni znak spreminjajoče se frekvence (sirena).
Modra oziroma modra in rdeča luč se uporabljata skupaj s sireno. Zaradi boljše vidnosti vozila s prednostjo ali vozila za spremstvo se lahko poleg utripajočih luči uporablja tudi svetlobni znak z belimi žarometi na sprednji strani takega vozila, ki enakomerno utripata.
(3) Pomen posebnih svetlobnih in zvočnih znakov:
1. modra luč: udeleženci v cestnem prometu morajo dati vozilu, ki jih uporablja, prosto pot, vozniki se morajo z vozili umakniti k robu vozišča, če je zaradi neovirane vožnje takega vozila potrebno, morajo ustaviti na robu ali izven vozišča;
2. modra luč in kratek zvočni signal s sireno: voznik, za katerim vozi policijsko vozilo, ki daje take znake, mora postopno zmanjšati hitrost in ustaviti ob robu vozišča. Voznik in potniki ne smejo zapustiti vozila, dokler jim policist tega ne dovoli;
3. rdeča in modra luč: znak se uporablja na vozilu, ki spremlja eno, dve ali več vozil – udeleženci v cestnem prometu se morajo umakniti z vozišča in dati tem vozilom prosto pot; vozniki se morajo z vozili pomakniti povsem na rob, po možnosti pa izven vozišča in ustaviti; vožnjo smejo nadaljevati šele, ko odpeljejo mimo vsa vozila v koloni, vključno z zaključnim vozilom z zeleno in modro lučjo;
4. zelena in modra luč: kolone vozil s spremstvom je konec in s tem je konec tudi vseh prepovedi in omejitev, ki so veljale zaradi uporabe rdeče in modre luči.
(4) Za vozila s prednostjo, vozila za spremstvo in vozila v spremstvu se ne uporabljajo pravila cestnega prometa in cestna prometna signalizacija. Pri tem ta vozila ne smejo ogrožati drugih udeležencev v cestnem prometu in njihovega premoženja.
(5) Prepovedano se je priključiti vozilu s prednostjo, vozilu za spremstvo ali vozilu v spremstvu ali jih prehitevati.
(6) Vozilo s prednostjo ali vozilo za spremstvo sme izjemoma uporabljati tudi samo posebne svetlobne znake brez sirene, če je zagotovljena zadostna vidnost tega vozila in varnost udeležencev v cestnem prometu, vozilo s prednostjo pa tudi, kadar opozarja na nesrečo, zgostitev prometa ali druge okoliščine, ki predstavljajo nevarnost za udeležence v cestnem prometu.
(7) Z denarno kaznijo najmanj 50.000 tolarjev in 2 do 5 kazenskimi točkami se kaznuje za prekršek voznik, ki krši določbe 1., 2., ali 3. točke tretjega odstavka tega člena.
(8) Z denarno kaznijo 25.000 tolarjev se kaznuje za prekršek voznik, ki ravna v nasprotju z določbo petega odstavka tega člena.

(4) Za vozila s prednostjo, vozila za spremstvo in vozila v spremstvu se ne uporabljajo pravila cestnega prometa in cestna prometna signalizacija. Pri tem ta vozila ne smejo ogrožati drugih udeležencev v cestnem prometu in njihovega premoženja.

Poudarek je na – pri tem ta vozila ne smejo ogrožati drugih udeležencev v cestnem prometu in njihovega premoženja. – če rešilc prileti skoz rdečo in trešči v nekoga, je kriv.

[Govoril sem. Hau.]

Imaš prav. Moja prijateljica dela v bolnici in mi je tudi povedala tako.

------------------------------------------------------------------- Think of how stupid the average person is. Then realise half of them is stupider than that.

Absolutno prednost imajo samo vozila z rdečo in modro lučjo. O tem te učijo tudi v avtošoli, kjer ti jasno povejo, da moraš zapeljati na desni rob cestišča in ugasniti avto ter počakati, da gre zadeva mimo.
Policaji, gasilci in rešilci – to so vozila, ki jim moraš omogočiti prednost, vendar so odgovorni za nesrečo, če jo povzročijo z neupoštevanjem prometnih predpisov.

LP, IrenaK

Tole pa meni ni preveč všeč. Omogočiti jim moraš prednost, vendar so odgovorni za nesrečo, če jo povzročijo z neupoštevanjem prometnih predpisov.

No to je pa potem novo. Nekoč, v gnilem socializmu je imel rešilec z vklopljeno sireno prednost, pa čeprav mu je gorela na semaforju rdeča.

New Report

Close