Razlika med vedenjsko motenim in nediscipliniranim otrokom
Ali mi lahko prosim razložite, kako lahko ugotovimo, kateri otrok je vedenjsko moten (in torej ne bo dobil vzgojnega ukrepa, če bo kaj ušpičil), kateri otrok je pa “le” nediscipliniran in bo dobil zaradi tega vzgojni ukrep? Na internetu sem prebral navodila za delo z otroki s posebnimi potrebami, pa sem videl, da je postopek dela z vedenjsko motenimi povsem drugačen kot postopek dela s tistimi, ki npr. enkrat prešpricajo pouk ali pa pozabijo barvice doma… Prvim morajo pomagati, druge pa kaznovati!
Ej, tole bo laično mnenje mame otroka z motnjo koncentracije !
Moj pri vsakem opravilu ( tudi pri delu, ki ga zanima !) po 15-20 minutah postane nemiren (ziba se na stolu, igra se z radirko, riše po zvezku).
Redno pozablja ravnila, pisala, zvezke tudi v šoli (ne samo doma) in se ne spomni kje je kaj popustil. Pri domačih nalogah včasih naredi kar nekaj po svoje (ni napisal navodil za nalogo). Pri kontrolki reši približno 1/2 potem ne rešuje več.
Moje mnenje je,da ima vsak otrok pri katerem se postavi sum, da ima motnje pravico do zelo resne strokovne obravnave. Če imaš v razredu otroka s težavami, opozori starše. Ko boš imela strokovno mnenje psihologa, boš lahko otroku pomagala.
Alex, že nekaj časa spremljam to debato o vaših vprašanjih, vašem razmišljamju o otrocih s posebnimi potrebami. Če se dobro spomnim nazaj, ste sami oseba s posebnimi potrebami in očitno ste jezni na vse , saj sami niste dobivali pomoči za “doseganje odličnega uspeha kot vaš brat”.
Mislim da ste tudi vi malo “vedenjsko moteni” – to je vaš izraz, saj tako kažejo tudi vaša vprašanja . Naj vas toliko ne skrbi, kateri otrok mora ubogati in biti kaznovan, kateri ne. Čimbolj uspešno končajte študij in pustite, da se na tem forumu pogavarjamo in pomagamo, ne pa da nekomu razlagamo zakaj in zakaj.
Alex, tudi jaz najbolj ne razumem vprašanja.
Ni tako, da se enim otrokom pomaga, druge pa kaznuje – to bi bilo preveč preprosto.
Vprašanje, ki je na mestu, je: zakaj se pri otroku pojavlja motnja vedenja in osebnosti in zakaj je nediscipliniran? Razlika je (zelo splošna), da otrok z motnjo vedenja in osebnosti se v vseh (skoraj vseh) situacijah obnaša precej podobno, nediscipliniran otrok pa svoje vedenja lahko kontrolira in je tak samo v določenih situacijah. Je pa črta med obema zela tanka in kaj je boljše in slabše je stvar gledanja (tudi v dani situaciji).
Alex vidim, da vas zanima še marsikaj .. če želite, mi lahko pišete tudi na osebni mail.
Lep pozdrav, Petra
Pošlji oblikovano (15-11-05 16:49)