prilagojeno izvajanje
Pozdravljeni.
Imam 2. otroka z posebnimi potrebami in oba imata odločbo o prilagojenem izvajanju. Oba sta otroka z primankljaji na posameznih področjih učenja. 1. otrok ima 5. ur pomoči z strani specijalnega pedagoga, 2.otrok pa 2. ure pomoči z strani učitelja.
Zanima me kakšne prilagoditve se lahko izvajajo in kakšne lahko zahtevam. Oba imata težave pri branju besedila in razumevanje tega, kar se kaže večinoma pri vseh predmetih.
Hvala za odgovor in lep pozdrav
Pesek,
prilagoditve so odvisne od otrokovih težav. Mogoče bi prišle v poštev npr. krajša tekstna besedila oz. dlajši testi razredeli na manjše smiselne enote, preverjanje razumevanja in pojasnjevanje pojmov, mulisenzorni pristop…
Kaj pa vam piše v strokovnem mnenju? In kaj pravijo strokovnjaki, ki so otroka usmerili?
Pesek,
v odločbi so lahko prilagoditve le omenjene, napisane pa so v strokovnem mnenju (razen če gre za usmerjanje pred 2006)
Če želite, da vam napiše še kakšno prilagoditve, morate otroka bolj opisati.
…preprosto preutrujena od pogajanj v šoli…kako zelo mi je to znano. Posebno težko je, če je več otrok pri hiši. Svetujem vam, da si na strani Ministrstva za šolstvo in šport ogledate publikacije: Koncept dela Učne težave v osnovni šoli (Ljubljana: Zavod RS za šolstvo, 2008) in Učne težave v osnovni šoli: problemi, perspektive, priporočila (Ljubljana: Zavod RS za šolstvo, 2008) (pdf). Za podrobnosti pa mi lahko pišete na Zasebna sporočila, saj tudi sama ravno beležim, kaj bo imel otrok v IP naslednje šolsko leto.
Npr.: takim učiteljem, ki ne pogledajo v priporočila in moramo mame povedati, kaj so strokovnjaki priporočili za učenje v razredu, se mora vse do zadnje podrobnosti napisati v IP, ker zadevo drugače lahko po svoje razumejo. Navajam primer – specifične bralno napisovalne težave – prilagajanje oblik in vsebin – če se ne napiše točna velikost črk, lahko učitelj črke preveč poveča, tako kot pri nas, ko je otrok dobil pri testu plahto A3 formata,podčrtana vprašanja s fluorescentno barvo celotno besedilo itd. Ponekod v šolah takim učencem učitelj prebere vprašanja, oz. treba je slediti ali razume ali ne, kar se pri individualni uri da.
To je samo en primer.Ne vem, ali ste ravno dobili odločbo, ampak če so že izvajali IP, morajo na koncu napisati evalvacijo, ugotoviti, kaj je bilo letos dobro in kaj bi bilo dobro za vnaprej.
Torej – V IP naj bo vse napisano PODROBNO, če ne ne bo nič, sploh če je vodstvo zanič in učiteljev nihče ne kontrolira, razen starši. LP
Draga mamaema
tako resnično ste vse napisali, kot da dobesedno jaz opisujem našo situacijo.
Tudi sama sem že presneto utrujena od šole,nenehnega razlaganja učiteljem kaj in kako naj delajo, postopajo. V višji stopnji je še posebno naporno.
kakšen sistem je to, da moramo učitelje mi starši kontrolirati, učiti, prositi, zahtevati……..
Zaenkar paše malo počitka med počitnicami
mamaena,
res je, kar ste napisala. Žal. Še dobro pa, da obstajajo tudi šole, kjer imajo več poslaha za otroke težave, prednosti in potrebe.
V bistvu bi starši, učitelji morali vzajemno sodelovati.