Naslovnica Forum Zdravje Splošno Družinska medicina pomanjkanje cinka

pomanjkanje cinka

Pozdravljeni!Imam dve leti in pol staro nečakinjo, ki ji primanjkuje cinka in lasje ji izpadajo.Prosim,če ima kdo podobno izkušnjo s tem in ve katera živila pripomorejo k izboljšanju tega naj mi sporoči.Vesna

Spoštovana, vesnaca!

Cink je element prisoten v encimih, ki sodelujejo pri sintezi beljakovin, ribonukleinske kisline in dezoksiribonukleinske kisline. Pomanjkanje povzroči okvaro v rasti celic, regeneraciji tkiv, upočasnjeno rast in razvoj otrok.

Pomanjkanje cinka se kaže s podobnimi kliničnimi znaki kot pomanjkanje esencialnih maščobnih kislin. Pomanjkanje cinka po vsej verjetnosti onemogoča sintezo linolenske kisline in prostaglandinov iz arahidronske kisline. Akutno pomanjkanje cinka povzroča apatijo, depresijo, razdražljivost, tremo, slabo koncentacijo, težje dermatitise in slab tek.

Za odraslega človeka se priporoča dnevno od 15 do 25 mg cinka. Cink iz rdečega mesa telo zelo dobro presnavlja. 100 g govejega mesa pokrije 50%-100% vsakodnevnih potreb.

Do pomanjkanja cinka privede predvsem enolična prehrana predvsem na osnovi žit. Fitinska kislina, ki je prisotna predvsem v žitih zavira tako absorbcijo cinka kot železa. V tem primeru se priporoča uživanje kvašenega kruha (100 g/dan) ker le ta vsebuje ferment fitazo, ki razgrajuje fitinsko kislino.

Lep pozdrav!

New Report

Close