Najdi forum

Pozdravljeni!

Naša hči je stara 6,5 let in hodi v prvi razred. Na govorilni uri me je učiteljica opozorila na možnost, da ima hči legastenijo. Ko piše, določene črke obrača narobe: L, J, S, Z. Dogovorili sva se za posvet pri specialni pedagoginji v šoli.
Po brskanju po razni literaturi pa mislim, da ne gre za legastenijo. Hči se je naučila brati in pisati preden je bila stara 5 let. Sedaj bere tekoče, to kar prebere tudi razume. Če kakšno stvar prepisuje, so črke obrnjene pravilno, napravilno obračanje se pojavi samo, ko sama kaj piše. Prav tako pravilno obrača znake za manjše in večje, ko računajo v šoli. Zdi se mi, da je obračanje črk posledica tega, da se je pisati učila bolj ali manj sama in to precej hitro. Ker se nama je za pisanje zdelo še hitro, je, če je bilo kaj napisano narobe, nisva popravljala. Kako se sedaj lotiti zadeve? Z vajo? Mi lahko svetujete kakšno literaturo na to temo?

Najlepša hvala za odgovor.

Jakica,

glede na to, kar ste mi opisala, menim, da ne gre za legastenijo (ali motnje branja in pisanja). Pa tudi o legasteniji pri tej starosti (ko se otroci šele učijo in spoznavajo črk) je še prehitro govoriti.
Kaj več pa vama bo tudi povedala tudi defektologinja, ko bo otroka pregledala.

Najbrž gre za slabo vizualen (viden) spomin črk (na to kaže tudi to, da pri prepisu ni težav).

To lahko izboljšata z različnimi vajami:
– Zapisovanje ali »treniranje« zapisa črk (npr. L eno vrsto)
– Zapis besed, ki vsebujejo te črke (lahko jih prepiše ali napiše sama). Lahko tudi najprej
poiščeta predmete, ki se začno na to črko (ali izrežeta slike predmetov) in jih napišeta.
– Iščita črke v različnih besedilih (npr. L v članku v časopisu), lahko jih obkrožita , izrežeta
– Iščita oblike črk v naravi (npr. kaj je podobno črki j)
– Oblikujta črke iz plastelina, gline in jih tipajta (miže)
– Rišita posamezno črko na hrbet druga drugi in ugibajta, katero črko je katera napisala
– Lahko tudi vključita vonj in okus (kako diši limona, jajce – gnilo itd).
– Na velik list papirja napišite npr. velik L (ga malce pobarvate, tako, da bo črka bolj debela) in list razrežite na več delov – ali jo bo znala sestaviti?
– Na list napišite npr. L, ki naj bodo obrnjeni v različne smeri (tudi gor in dol) – kateri so napisani pravilno? V katero smer gleda »pravilni L«?
– Lahko si izdelata tudi »plakate« za določeno črko – nalepita slike itd.

Izberite vaje, ki so vama všeč in bodo za vaju obe prijetni. V vaje vključite tudi druge »ne problematične« črke. Lahko bi tudi sami izmislite kakšno vajo.
Če ima vaša hči tudi težave v orientaciji – vadita in utrjujta tudi to. Pa še to: vaja dela mojstra – vendar ne vadite na silo. Izberite čas, ko boste “vaditi” bili pripravljeni tudi vi.

Nekaj idej boste našli tudi v knjigi Tereze Žerdin: Motnje branja in pisanja ali v Zgodbah od A do Ž.

Lep pozdrav, Petra

Pošlji oblikovano (14-11-05 21:02)

Lep pozdrav in lep dan, Petra _______________________________________ Bolečina ni nič manjša, samo s časoma se naučiš živeti z njo. Cmok v nebesa, tvoja mami

NEKAJ bi VAS vprašala…a ve kdoo mogoče kako se na msn-ju obrnejo narobe črke?


To pa bo bolj vprašanje za forum računalništvo ali SČ.

Lep pozdrav in lep dan, Petra _______________________________________ Bolečina ni nič manjša, samo s časoma se naučiš živeti z njo. Cmok v nebesa, tvoja mami

New Report

Close