Z gorskim kolesom in gorskimi gumami kolesarim po ravnini cca 30-35 km/h pri turi dlogi cca 2 h in srčnem utripu cca 140-145 ud/min . Vse pa je seveda v prvi vrsti odvisno od telesne pripravljenosti, ‘naklona’ ravnine, gum, vetra, prometa, razpoloženja… Vsega ‘lepega’ pa je konec, ko se začne hrib in vzpon, potem pa hitrost pade, zveča se srčni utrip …
Da malo popravim in pojasnim podatke, ki sem jih navedel. Cela tura (cca 45 km) je sestavljena iz ravninskega dela (cca pol ure), vzpona (45 min) , ostalo je še intervalni trening (na vrhu po planoti) in spust ter spet nekaj km ravninskega dela. Hitrost, ki jo navajam se giblje nekje 32-33 km/h prvih pol ure, ko se v bistvu ogrevam za vzpon, moram pa priznati, da takšne hitrosti na preostanku ravninskega dela (na koncu ture) zaradi utrujenosti in ohladitve telesa pri spustu skoraj ne dosežem več, oziroma za le krajši čas. Sicer pa na koncu prav paše peljati nekje med 25 in 30 km/h, da se sprostiš in ohladiš. Kar se pa tiče vožnje v zavetrju ni nobenega problema, samo Ti boš imela bolj malo od tega, ker sem namreč bolj suhe posteve 177cm/54kg (he,he). Pa lepo se imej!
Dušan,
Pusti povprečje pri miru. Ker imaš merilec srčnega utripa drži se tistega kaj ti on pove. Treniraj tako, da imaš povprečni utrip nižji kot 180 – leta. Vztrajaj pri takem utripu. Čez čas boš videl, da boš tudi pri nižjem utripu lahko vozil z veliko povprečno hitrostjo.
Pri aerobnih disciplinah ne gre nič na hitro. Moraš vsaj eno sezono nabirati kilometre za podlago. Počasi brez pretiravanja.Če lahko, povečaj distanco in zmanjšaj tempo.
V treningu moramo uživati. Komaj ko imamo dobro podlago si lahko privoščimo kakšne dirke sam seboj ali z drugimi.
lp
Spet se pridružujem mnenju Kolesarja. Ne pretiravaj in naj ti hitrost ne bo merilo. Edino pravo merilo je srčni utrip, zato le počasi in previdno. Svetujem ti, da za ‘začetek’ ne voziš več kot z 70% max srčnega utripa, sploh pa ne daljši čas. Sam boš opazil kdaj ti bo pri enakem utripu šlo ‘lažje’ (seveda ob podobnem terenu), to je znak da si že nekaj pridobil na kondiciji in lahko trening malo stopnjuješ. Kot je že omenil Kolesar pa boš za res dobro pripravljenost potreboval kar nekaj časa, ‘aerobne kondicije’ se namreč ne da pridobiti kar čez noč. Veliko uspeha.