Najdi forum

Pozdravljeni,

imam sina starega 20 mesecev, rojen 7 tednov prezgodaj zaradi preeklampsije, porodna teža 1960g., Apgar 9-9-10, ob rojstvu blaga dihalna stiska, inkubatorja ni potreboval, bil je le v topli posteljici, sesalni refleks takojšen, skratka brez težav, domov sva šla po 2 tednih. Do zdaj nismo imeli nobenih težav, nobenih krčev, spi dobro ponoči in podnevi že od začetka, bolan praktično do zdaj ni bil. Je zelo živahen, prisrčen in radoveden fantek, ki zna zelo dobro uveljaviti svojo voljo. V vrtec ne hodi.

Zaradi hipotonije predvsem trebušnih mišic sva obiskovala RA in nfth, na pregledu pri korigiranih 18. mesecih zdravnica v RA presodi, da gibalni razvoj izgleda ok (čeprav na prejšnjih pregledih ni bila najbolj zadovoljna) in da imava kontrolo čez 8 mesecev. Glede govora ni nikoli nič vprašala. Pred 1 mesecem pa sva imela sistematiko pri naši P in sem jo vprašala, ali je v redu, da sin še nič ne govori, vse poimenuje z “ata”, sicer pa razume razna navodila zelo dobro. Rekla je, da naj ne skrbim, da eni pač spregovorijo prej drugi kasneje. Kolikor pa poslušam druge mamice, otroci že kar dosti govorijo v tej starosti, zato me zanima še vaše mnenje – bi bilo dobro otroka peljati k logopedu? In kako izgleda obisk pri logopedu? Gre bolj za to, da vidi otroka in da staršem navodila, kako z otrokom “vaditi” ali kaj drugega?

Naj omenim še to, da otrok hodi že od korigiranega 12. meseca in da je precej spreten, vendar rok še ne drži povsem ob telesu, se pravi da nekako še ne zna uskladiti hoje in gibanja rok. Ker sem slišala, da so težave z ravnotežjem lahko vzrok za zaostajanje na govornem področju, bi vas prosila, če mi pojasnite to vzročno zvezo.

Hvala!

Anitah,

sama sem nekako pristaš tako imenovane “preventivne logopedske terapije” in sem mnenja, da bi otorci, ki so usmerjeni na RA in obiskujejo NTH, morali tudi obiskati logopeda. Povezava med motoriko, gibanjem in govorom je namreč v začetku vzajemna. Pogosto imajo hipotoni otroci (ni pa seveda nujno!) težav z pridobivanjem bolj “trdih glasov” oz. glasov, ki zahtevajo višji mišni tonus.
Na razvoj govora vplivajo različni dejavniki – nekaj o tem sem že pisala (iskalnik: http://med.over.net/forum5/search.php?126,search=razvoj+govora,author=,page=2,match_type=ALL,match_dates=0,match_forum=126,match_threads=). Seveda na razvoj govora vplivajo vsa čutila. ker se ravnotežnostni organ nahaja v notranjem ušesu, motnje ravnotežnostnega organa lahko vplivajo na govor.
nekaj o tem : http://www.pef.uni-lj.si/didaktikasv/zaposleni/OPP/SENZORNE_MOTNJE/CLANKI/Filipcic_Ravnotezje_gluhi.pdf
http://www.speech-language-development.com/sensory-integration.html,
Glede na to, da se otrok motorično razvoja v pričakovanih mejah (z upoštevanjem korekcije starosti in posebnosti, ki jih opažate), bi tudi razvoj govora moral biti v mejah pričakovanega razvoja. V starosti 18. do 20. mesecev je ravno tista “stopnička”, ko je otrok relativno dobro oblada hojo in je nekako pričakovati “skok” v razvoju govora. Res je, da eni otroci postnaejo kleptuje prej, drugi kasneje, ampak kot sem že na začetku omenila – pri otrocih s različno paleto težav obstaja večja možnost (ni pa nujna, poudarjam!), da bo tudi govorni razvoj kasnil.

Malce mi še opište otrokov govor ( ali spreminja intonacijo, poskuša posnemati vaš govorni ritem in intonacijo; se poslužuje veliko gibov ali gest, se pojavjajo še kateri glasovi razen a in t?

Lep pozdrav in lep dan, Petra _______________________________________ Bolečina ni nič manjša, samo s časoma se naučiš živeti z njo. Cmok v nebesa, tvoja mami

Najlepša hvala za tako hiter odgovor, PetraT.

Fantek poleg “ata” uporablja še “a-d” in “ma-ma” (s tem ne misli mene), in sicer od “ama” do “mamam”. Se je pa pred 2 tedni na morju zgodilo, da je enkrat zelo lepo rekel mama in ko sem ga pogledala, me je tako milo gledal, da sem za hip pomislila, da je rekel mama in s tem mislil name, potem se je to še 1x zgodilo, potem pa nič več in je tisti ma-ma in ama in mamama govoril kar “tja v tri dni”. Glede posnemanja intonacije, če je to to, kar imate v mislih – kadar se čemu čudi ali pa izgleda kot da me hoče vprašati “kaj je to?”, takrat je ta njegov “ata” oz. “a-t” v vprašujočem tonu in to že kar nekaj časa, bi rekla da že kakšne pol leta, mogoče kakšen mesec manj. Drugače pa na intonacijo do zdaj nisem toliko pozorna, priznam, zato ne morem podati bolj natančnega odgovora. Zelo veliko kaže s prstom, že zelo dolgo, vidi se, da ga stvari zanimajo, zadnji mesec je prav smešen, ko se npr. začudi, ko kakšne stvari ni (npr. ni žoge) in začne skomigati z rameni in kazati z obema rokama češ pa saj je še prej bila tukaj, zdaj je pa ni, zraven pa se tako razburja kot majhen petelinček, vendar v svoji kitajščini.

Lp,

Anita

Anita,

ne glejte samo besed, ki nekaj pomenijo, amapk upoštevajte vse, tudi njegove skovanke, glasove ….(najrž ste to mislili ob razburjanju).
Da boste otrokov govor lažje spremljali, si naredite razpredelnico z 4 kolonami, kamor boste vpisovali vaša opažanja (včasih je enostavnješe, da si kakšno situacijo posnamete ali jo vpisuje tretja oseba).
v 1. kolino na kratko opišite situacijo, v 2. vaš govor, v 3. otrokov govor (pa tudi gibe, intomacijo, glasove, ….) v 4. kolono napiše opažanja. izberite si neko (bolj govorno aktivnosti) recimo ob knjigici in otrok na tak način opazujte na 14 dni po pol do ene ure. Vnes si zapisjte vse kombinacije glasov, ki se pojavijo, besede…
Na tak način boste lažje dobili otrokov sliko in kaj z njegovim govorom dogaja. Če ne drugače, se oglasite ćez mesec dni.

Lep pozdrav in lep dan, Petra _______________________________________ Bolečina ni nič manjša, samo s časoma se naučiš živeti z njo. Cmok v nebesa, tvoja mami

Spoštovana Petra,

naš fantek je zdaj star 27 mesecev, korigirano 25 mesecev in pol. Vse do pred enim mesecem ni bilo v govoru nobenega napredka, se je pa zelo širil obseg njegovega razumevanja, poleg vseh navodil, ki mu jih damo, zdaj npr. loči levo od desne roke, loči osnovne barve ipd. Pred dobrim mesecem pa je od danes na jutri začel oponašati mačko, psa, ovco, konja, osla in to zelo zelo dobro, zna oponašati tudi račko, vendar jo bolj redko. Prav tako je v tem zadnjem mesecu začel govoriti bim-bam za cerkev, tik-tak za uro. Odgovarjanje z “ja” in “ne” mu gre čedalje bolje, se pravi, da premisli, kaj bo odgovoril in večinoma tudi pravilno izbere “ja” ali “ne”. Prve “besede”, ki jih je začel uporabljati v zadnjem mesecu so pa v bistvu le tri, če ga imaš v naročju in hoče dol, reče “do”, slonu reče “toooon”, za lulat reče “lu-lu”. Kaj mislite, a bo to zdaj nek pravi začetek?

Hvala in lp!

Anita

Spoštovana Petra,

rada bi še dodala, da reče tudi pa-pa, oponaša tudi avto (brrrrm), ko ga vprašaš koliko je star, reče “de” in pokaže 2 prstka. V bistvu se je ta “napredek” zgodil v zadnjem mesecu, največ dveh, prej je bilo vse samo ata, a-t, a-d.

Naj še povem, da sva imela po enem letu tudi v RA pregled, zdravnica je bila zadovoljna, pravi, da še nekoliko nižje drži medenico in da ima še vedno raje sredinsko držo in da naj treniramo tako, da mu če sedimo na tleh in si podajamo žogo da npr. žogo podamo na stran, da se nagiba v eno in drugo stran. Rekla je, da ni to, da ne bi bili gib. vzorci normalni, le da pač niso optimalni in da se z veliko gibanja in telovadbo to popravi. Tako da mislim, da je zdaj gibalno ok, se pravi da naj ne bi bilo to ovira govornemu napredku – no, vsaj ne več.

Pokazala mu je tudi knjigo in ji je pravilno pokazal par živali, na splošno je ok sodeloval, je pa tudi ona rekla, da bi govorno moral znati že več, ampak pač da nekateri začnejo tudi kasneje.

Hkrati se vam pa tudi opravičujem, da ne pišm več pod istim nickom kot zgoraj – stari nick (anitah) mi ne deluje več, sem pozabila geslo. 🙁

Drugače je zelo radoveden fantek, ima ogromno knjig, tudi knjigo s slikami iz vsakdanjega aživljenja in vse zna pravilno pokazati, skratka, vse ga zanima, sledi navodilom itd…. Ne mara pa preveč risati, zlagati kock in pa risanke in pravljice ga ne zanimajo več kot par minut

Naša P pravi, da glede govora do 3 leta ona ne bi ukrepala… Mene pa kjlub vsemu skrbi, ne bi rada, da bi nama potem nekdo (npr. logoped) rekel, da sva že veliko zamudila… 🙁

Hvala!

lp

Anita

Markunka,

Zakaj ste spremljani v RA?

Lep pozdrav in lep dan, Petra _______________________________________ Bolečina ni nič manjša, samo s časoma se naučiš živeti z njo. Cmok v nebesa, tvoja mami

Petra, sin je nedonošenček, rojen v 33. tednu zaradi preeklampsije, porodna teža 1960g., Apgar 9-9-10, ob rojstvu blaga dihalna stiska, inkubatorja ni potreboval, bil je le v topli posteljici, sesalni refleks takojšen, skratka brez težav, domov sva šla po 2 tednih. V RA sva šla zaradi ekstenzijskega vzorca in pa hipotonije po trupu. Sin je motorične mejnike osvojil precej hitro, kobacanje, sedenje, hoja, le pač gibalni vzorci niso bili taki, kot bi morali biti. Glede na zadnjo kontrolo v RA (opisano zgoraj), ki sva jo imela prejšnji teden, naj ne bi bilo več nič zaskrbljujočega.

Hvala!

lp!

Anita

Anita,

glede na opisano je otrok v času intenzivnega razvoja govora in jezika. Glede na težave in koregirano starost je trenutno razvoj v mejah normalnega. Seveda, pa otrokov govor spremljajte še naprej.

Na splošno:

od 1. do 2. leta
• Na zahtevo pokaže nekaj delov telesa.
• Razume preprosta navodila (npr. »Prinesi žogo!«) in vprašanja (»Kje je žoga?«).
• Posluša pravljice, pesmice in rime.
• Pokaže (znan) predmet, ki ga poimenujemo.
• Narašča število novih besed.
• Povezuje besede.
• Na začetku besede začne uporabljati različne soglasnike.
K LOGOPEDU, ČE:
• Ne uporablja govora ali gest.
• Ne razume preprostih navodil.
• Ne posnema govora ali mimike odraslih.

od 2. do 3. leta
• Razume razlike in določena razmerja, npr. veliko – majhno, zunaj – notri itd.
• Razume sestavljeno navodilo, npr.: »Poberi žogo in jo vrzi v koš.«
• Poimenuje večino predmetov iz bližnje okolice.
• V pripovedovanju poveže 2 do 3 besede.
• Želje in zahteve po predmetih izraža z govorom.
• Starši ga v glavnem razumejo.
K LOGOPEDU, ČE:
• Ne povezuje besed v stavke.
• Starši njegov govor težko razumejo (ali ga sploh ne razumejo).
• Ne razume sestavljenih navodil.
• Ne postavlja vprašanj.

Lep pozdrav in lep dan, Petra _______________________________________ Bolečina ni nič manjša, samo s časoma se naučiš živeti z njo. Cmok v nebesa, tvoja mami

Se strinjam z gospo Petro.Čim hitreje začeti,tem boljše. Mi smo z zdravnico v RA nekaj čarali in tudi logopedinja (kar menim,da je zelo pomembno) ni imela pravilen pristop do otroka,kar je zdaj po treh letih sama priznala. Pa pustmo to. Mi zdaj nadomeščamo zamujeno. Otrok ima pomoč v vrtcu in samo hvaležna sem,ker ima tako potrpežljivo logopedinjo in specialno pedagoginjo. Bila sem že čisto obupana….pa še z avtizmom so me strašili…raje ne bi razglabljala.
Sedaj gremo še v Staro Goro na skupinsko obravnavo,ker hodi po prstih.Dr. Neubauer je rekel,da je to zelo pomembno za razvoj govora. vedela sem,da je finomotorika pomembna…ampak to sem prvič slišala. Je boljše….dosti boljše……ker prej ni bilo iz ust ne bu….ne mu….zdej pri petih letih lepo in razločno govori,pri kakšni nenadni reakciji…začne jecljati….sam ga pomirimo….pa počasi zopet začne…..da ne povem….pri grdih besedah….tam pa ni potrebno treninga 🙂
Samo vztrajati je treba.

Pozdravljeni, Petra!

Od mojega zadnjega pisanja zgoraj (10.3.2011) ko smo bili pri oponašanju živali in pa-pa, je do zdaj, se pravi v manj kot treh mesecih kar velik napredek, in sicer je začel sin (2,5 leti) ponavljati besede. Sicer bolj po svoje, pa vendar. Npr:

ton = slon
tok = sok
pakel = parkelj
gu = kenguru
kapa
kanta
voda = doda (včasih mu rata pravilno – voda)
kama = kamen
bag = bager
jep = rep
odtok = tok
tap = slap
top = stolp
kam pa kam
tam
kdo
ana = banana
Jaka
Jakob
toj = stroj
Maja
mama
ata – to upirablja za očija in za vrata 🙂
baba = babi
teta

To je nekaj besed, ki se jih trenutno spomnim, vsega skupaj jih je zaenkrat nekaj čez 30 (si jih kar zapisujem). Upam, da smo na dobri poti?

Hvala za odgovor in lp!

Markunka,

ali besede samo ponavlja ali jih tudi sam uporablja?

Lep pozdrav in lep dan, Petra _______________________________________ Bolečina ni nič manjša, samo s časoma se naučiš živeti z njo. Cmok v nebesa, tvoja mami

Npr. ko se gre tuširat reče “doda” ali “voda”. Ko vidi, da voda teče v odtok, reče “tok”. Danes mi je kazal plišasto miško in njen rep ter rekel “jep”. Potem ko meče kamenčke v vodo, reče “kama”, ko vidi bager, reče “baga”. Ko želi piti sok, reče “tok”, ko pospravljava posodo iz pom. stroja, reče “toj” itd. Ste imeli to v mislih z uporabljanjem besed?

Drugače pa “na komando” noče ponavljati oz. samo včasih, če je pri volji.

Naj dodam še to, da zdaj praktično vsak dan pove kakšno novo besedo, včeraj npr. “guma” (pri avtu), “kava” (ko je oči pil kavo), “bon” (balon), danes “bela” (da je nekaj bele barve) in pa “gumb” – gumb rečo tako za gumb na hlačah/bluzi kot npr. pri kakšni napravi (radio ipd.)..

Markunka,
predvidevam, da bo še kar nekaj časa tako, da bo vsak dan nekaj novega.
Oglasite se, ko bo povezal 2 besedi.

Lep pozdrav in lep dan, Petra _______________________________________ Bolečina ni nič manjša, samo s časoma se naučiš živeti z njo. Cmok v nebesa, tvoja mami

Pozdravljena, Petra!

Od zadnjega “javljanja” sta minila 2 meseca situacija pa je sledeča: sin (zdaj je star 2 leti in 8 mesecev, korigirano 2 leti in 7 mesecev) je začel pred 2 tedni intentzivno povezovati besede, npr:

opica darla Pikija = opica je udarila Pikija
mami lana = mami je bolana
Jan kvaru luč = Jaka je pokvaril luč
en mali led= en mali sladoled
Jan je pico
moje kiče Jana = morje kliče Jana
leb kiče mamico = galeb kliče mamico
Piki loha rožice = Piki voha rožice
lena bez lade = Helena je brez čelade

To je samo par primerov, vsak dan je nekaj novega, zelo se trudi ponavljati nove besede za nami, je pa res, da veliko besed pove po svoje, se pravi, da kakšna črka vmes manjka, jih pa razumemo tisti, ki smo v vsakdanjem stiku z otrokom, npr. led=sladoled, lot=pilot, deča=rdeča, dil=krokodil, lena=zelena, mena=rumena ipd. Opazila sem tudi, da pravilno uporablja sklone, če vprašam kaj je to, odgovori npr. pica, če pa vprašam, kaj je Jan, odgovori pico. Ali pa, kje so ribe, odgovori “vodi” (v vodi), kaj piješ, odgovori “vodo” ipd. Črko “r” včasih lepo izgovori, včasih pa zveni kot “l”, redko pa kot “j”. Tudi “ž” in “š” lepo izgovori. Pozna in loči osnovne barve (rumena, rdeča, modra, zelena rjava, če vprašam, kakšne barve je neka stvar, tudi uporabi pravilen sklon). Skratka, trenutno je razvoj govora zelo intenziven. S septembrom je vpisan v vrtec in mislim, da bo tudo to stimulativno za razvoj govora.

Mu lahko še kako pomagam, razen pač tistega, kar že delamo – veliko govorimo, razlagamo, beremo knjigice ipd.?

Hvala in lep pozdrav!

New Report

Close