Živjo, Goran. Na forumu prehrana nas nekaj hujša z dieto Kliničnega centra. Zanima me, kaj misliš o njej. Po izkušnjah sodeč deluje, rekel pa si, da pri vnosu pretežno proteinov telo poje mišice.

Maja,

Žal nisem imel časa, da bi pogledal kaj se dogaja na drugih forumih in kakšna je ta dieta kliničnega centra.

Kdaj sem pa jaz rekel da pri pretežno proteinski dite pride do tega, da telo poje veliko mišic? To si najbrž nekaj pomešala.

Ni problem v prevelikem vnosu proteinov ampak, v prehitri in preveliki restrikciji kalorij. Saj to če vnašaš pretežno beljakovine, ti prihrani mišice…. ti bo teoretično varovalo mišice pred razpadanjem, vendar zato ker če ješ le beljakovine, maščob tako ni, ogljikovih hidratov pa tudi skoraj nobenih… kadar gre za pretežno proteinsko dieto…. ja potem pa telo prične šparati z maščobami, ker ne dobi dovolj ogljikovih hidratov. Zato gre pretverjati določen del beljakovin s postopkom glikolize v glikogen. Pri tem je treba vedeti, da pretežno beljakovinska prehrana precej upočasnjuje metabolizem.

No da ne bo zmede. Saj vidim da moram res objaviti tudi jaz nek jedilnik, da bodo stvari bolj jasne. Se bom potrudil da bo to kmalu.

Kadar se hujša je res potrebno povišati vnos beljakovin in zmanšati vnos ogljikovih hidratov… nikakor pa ne pojesti več proteinov kot ogljikovih hidratov. Maščobe se seveda čimbolj izloči. Ogljikovih hidratov mora zmeraj biti za kakšnih 30% več kot je beljakovin.

Torej če poješ npr. 100g beljakovin, moraš pojesti ob tem vsaj 130-135g ogljikovih hidratov.

Naslednji teden enkrat bom objavil jedilnik, pa bo vse bolj jasno.

Lep pozdrav,
Goran

Oprosti, zgleda da sem res nekaj pomešala. Sem brala preveč naenkrat in sem bila malo površna. A ti lahko vseeno napišem to dieto in te prosim za mnenje? Naj povem še to, da zaenkrat deluje in se mislim po 14 dneh malo prečisit s sadjem, zelenjavo in OH. Če boš imel kakšne velike pripombe, prosim upoštevaj to da ne zbiješ motivacije. Potem bomo tres jedla bolj zdravo.
No, gre pa tako:
zajtrk:kava in mala črna žemlja, v petek repa z limono (! slišati je, da naj bi ta repa prišla iz šargarepe?) in v nedeljo samo čaj z limono.

kosilo:
pon:2 jajci, špinača
to:1 velik zrezek, solata,sadje
sr: 2 jajci, solata, paradižnik
če: 1 jajce, repa, 10 dag sira
pe. riba in paradižnik
so:piščanec na žaru
ne:zrezek na žaru, sadje

večerja
po:1 zrezek, solata
to:kuhana šunka v neomejenih količinah
sr: kuhana šunka in solata
če:sadje in jogurt (neomejeno)
pe. 1 zrezek in solata
so:2 jajci in repa
ne: po želji iz jedilnika.

Hvala za mnenje in spodbudo!!! Aja še to: kaj meniš na to, da se bom s telovadbo začela ukvarjati ko izgubim nekaj kg-se bodo mišice prej videle! (no ja, v resnici je razlog ta, da mi do sedaj še ni uspelo delati dveh tako zahtevnih reči obenem, zato se več ne slepim in delam tako kot vem da bo bolj verjetno uspelo). Zihr je zihr.

Maja,

No glede diete UKC, jaz bi tu imel marsikatero pripombo in izboljšavo… Drugače povedano, beljakovin je za prvo silo dovolj, ogljikovih hidratov zelo malo, ne vem pa zakaj toliko holesterola in maščobe iz teh jajc. Saj rumenjak ima vitamine in potrebne aminokisline ampak ima en rumenjak 6g maščobe in dosti kolesterola. Malo prevečkrat so ta jajca z rumenjakom. Moti me tudi to da ti ljudje na UKC niso napisali, koliko gramov solate, koliko repe, koliko velik zrezek, koliko gramov paradižnika in tako dalje. Brez, da se napiše količina posameznega živila, tako zna vsak narediti jedilnik.

Jaz bi rad da ti ljudje iz UKC, napišejo… točno koliko gramov česa. Da izračunajo koliko kalorij ima posamezen dan, koliko je v tem dnevu beljakovin, ogljikovih hidratov in maščobe v gramih. Ker sedaj jaz sicer tako na oko lahko ocenim, ampak če niso napisali količine… potem se ne, da resno ocenjevati in diskutirat o njihovi dieti.

Če bi dieto delal jaz, bi naredil takole.

Naredil bi 3 vrste diet… za ljudi visoke nad 175cm, za ljudi nad 165cm in nad 155cm.
Za vsak dan napisal 5-6 obrokov… odvisno od telesne višine. Za vsak obrok točno napisal koliko gramov posameznega živila, za vsak dan seštel koliko kalorij to znese, koliko je to beljakovin, oglj.hidratov in maščob. To je dieta tako kot se spodobi. Saj pa to ljudem na kliničnem centru ne bi smel biti problem, kako so pa sploh sestavljali dieto če teh stvari niso računali?… ker če so zračunali, bi lahko to vsaj približno napisali.

Jaz po dieti vidim, da se z njo da shujšati… ampak saj to se da z ogromno dietami

No pa da ne bo kdo rekel da sem preveč oster. Predlagam sledeče k njihovi dieti. Spreminjati je ne mislim, malo bom pa jo izpopolnil.

1 jajce 60g težko, ima v beljaku približno 4g beljakovin, v rumenjaku pa 3g beljakovin in 5-6g maščobe. Ogljikovih hidratov pa jajce takorekoč nima. Jaz bi ti rekel da namesto 2 celih jajc (najbrž gre za kuhani)… raje pojej 4 kuhana jajca brez rumenjakov, torej 4 beljake. Dobila boš približno 2g proteinov več, pa 10-12g maščobe manj in nič holesterola. S tem si prišparala 90 do 108 maščobnih kalorij. Namesto tega lahko poješ eno rezino polnozrnatega kruha, po 56g. Tako se prodajajo, gor piše da ma ena rezina 56g.

To rezino polnozrnatega kruha lahko poješ med zajtrkom in kosilom. Tako da boš imela malico.

Namesto 10dag sira, raje pojej 250g skute. Ker 10dag sira, pa četudi je četrtmastni z le 20% maščobe ima kar 252 kalorij, 36g beljakovin, 10g maščobe, 3g ogljikovih hidratov. Vipavska skuta z 0,5% maščobe ima v 250g, le 192,5 kalorij kar je manj kot ima 10dag sira.

250g skute ima torej 192,5 kalorij; 34,5g beljakovin; le 1,25g maščobe; in 8,75g ogljikovih hidratov. To je bistveno boljši izbor hrane kot pa 10dag sira!

Če ti je 250g skute preveč naenkrat jo pojej v dveh ločenih obrokih, eden je lahko torej med kosilom in večerjo.

Glede sadja pojdi na mojo spletno stran in si poglej tabelo glikemičnih indeksov.

Druga zaenkrat ne bi spreminjal, toliko, da sem ti napisal nekaj uporabnih predlogov.

Saj vem da ljudje iz UKC želijo pomagati ljudem shujšati, ampak ne bi jim škodilo če bi bili malo bolj natančni, ko kaj pišejo. Pa naj malo zavijejo v trgovino, ker je mnogo novih in odličnih izdelkov z zdravo prehrano, z bistveno manj holesterola.

Aja pa še to… upam da se vse tisto meso in ostalo speče na olivnem olju. Če pečeš v pečici, je najbolje da se zavije v folijo, pa malo še z robčkom popivna če se ti zdi, da je dost maščobe.

Toliko o dieti Maja, zdaj pa kar nadaljuj začeto. Tvojo odločitev, da želiš shujšati pozdravljam… še bolj pa to, da si pričela razmišlati, da bi tudi trenirala. Le tako boš namreč lahko tudi oblikovala svojo postavo.

Lep pozdrav,
Goran

Drugače pa, kadar jaz sestavljam die

Ups, a te je malo zmanjkalo?
Hvala za odgovor. Prihodnji teden nadaljujem s tvojo verzijo. Glede količin solate in zrezkov: neomejene količine solate, res veeliki zrezki (sama že leta uporabljam samo olivno!), šunke pa tudi neomejeno.
Tvojih člankov ne morem odpreti, me vedno zabriše ven-pridem samo do seznama, več pa ne. A lahko samo na hitro našteješ tista z nizkim g.i. (ni treba pisat številk.samo najmanj imajo ta in ta, srednje ta in največ ta.) plis?
Lep vikend!

Oprosti, mislim da sem se pozabila zahvalit za izčrpen odgovor. Sicer pa nekateri pravijo da je dieta rez iz UKC, nekateri pa da je to nek prevod. Mogoče so iz ukc prevedli in dali va časopis?
Koliko časa pa se po tvojem mnenju lahko človek drži takega jedilnika (tvoja varijanta)-izvirnik je za 14 dni, ki se lahko ponovi po krajši pavzi. Hvala še enkrat!

Maja,

Glede shujševalnih diet, katerih namen je hitra izguba telesne teže… nikdar ni dobro predolgo vztrajat. Tudi jaz bi rekel 14, največ 21 dni potem, pa jo je dobro prekinit. Pričeti jesti malo več, ampak obvezno hkrati pričeti trenirat, da kompenziraš večji vnos hrane, do katerega pride po prekinitvi diete, sicer se boš v trenutku zredila nazaj.

Če je možno, ohraniš takšen način življenja… ješ zmerno, pa redno treniraš… in s treningom postopoma pokuriš preostali višek… pri prehrani pa paziš, da ne delaš novega presežka kalorij.

LP,
Goran

Maja,

Kako da ne moreš na moji spletni strani odpreti člankov… pa si poskusila z internet Eksplorerjem… ker Netscape nekaj zafrkava.

Daj poskusi še enkrat… ker me res zanima. Če pa ti še vedno ne bo šlo odpreti pa poglej katero verzijo Explorerja imaš inštalirano (najdeš v meniju pomoč).

LP,
Goran

Tudi jaz sem dobila v roke to diet. Vendar je pri meni na listu pisalo, da je gavna poanta te diete, ne samo v tem da dejansko shujšas v 14 dneh 9 kg( dokazano), temveč da se ti spremeni metabolizem in da se potem ne zrediš nazaj(tudi dokazano). Tako da če to dieto spremeniš, potem to ne drži? Samo sprašujem?
Moja sodelavca sta oba shujšala s to dieto za približno 30 kg. S tem da sta se je držala 14 dni, pa potem mesec ali dva premora in pol naprej. S tem da je pa res da sta imela več 10 kg oba preveč.
Jaz se borim s 3-4 kg preveč in moram priznati da nisem nič shujšala po njej.

Če že ravno pišem, Goran če tole bereš. Sem že pisala da imam težave z zgubljanjem kg po porodu. Od takrat ko si mi svetoval sem dejansko pojačala svoje trenige( sedaj pretečem 7-10 km trikrat na teden, jem malce manj a kar naprej, in delam vaje za trebušne mišice), kg sicer ostajajo isti, telo pa postaja lepše!!!
HVALA!!!

Jaz komaj čakam, da objaviš kakšno dieto. Omenil si dieto na podlagi tvoje telesne višine. Zakaj je pa to pomebno ?
Jaz sem velika 175 težka 80 kg.

Oj!
Hvala za informacijo. Imam Netscape 4,6 in res zeza. Sem šla na drug računalnik z Explorerjem in sem brez težav sprintala. SUPER!Res si se potrudil.
Hvala in lep pozdrav!

Mojca,

No saj se bom res potrudil in jo napisal… nekako čakam, da se konča tale čas dopustov. Pa jaz imam trenutno res veliko dela, pa še učim se za nek težek izpit… ki nima veze z delom s katerim se profesionalno ukvarjam. No in potem pa bom si omislil celo kakno skupno akcijo… pa vas bo lahko več naenkrat skupaj začelo, medseboj lahko potem tudi drug drugega motiviramo in spodbujamo.

Glede višine in teže… pomembno je zato, ker nekdo, ki je višji porablja več kalorij kot nekdo, ki je nižji… to je potrebno tudi upoštevati pri dieti. Tudi starost in spol na določata porabo našega metabolizma… in seveda genetika in količina mišic.

LP,
Goran

Sonja,

No če je tvojima sodelavcema uspelo shujšati in obdržati težo, jima za to seveda lahko čestitamo… verjemite pa da je moškim dosti lažje shujšat in težo obdržat, kot pa je to primer pri ženskah.

No in ti želiš shujšati, še kakšne 3-4kg…. kljub temu, da ti še to ni uspelo pa praviš, da sedaj tvoje telo postaja lepše. Pa saj to je najpomembneje… ne pa kaj kaže vaga.

Že v pravljici je bilo… ogledalce, ogledalce kdo najlepši v deželi je tej… ne pa vaga, vaga, kdo najlepši je.

Naj nobenemu, ki bere moje nasvete ne bo merilo uspeha tehnica… temveč ogledalo, in kontrola obsegov. Saj kaj nekomu pomaga da shujša, če ni shujšal tam kjer si to želi. Pač malo v razmislek…

Lep pozdrav Andreja, in zelo sem vesel tvojega napredka.

Goran

Dvakrat sem že pisala v tole rubriko,pa nič. Kdo je sedaj na dopustu ? ali pa jaz ne znam vpisani nove teme.

Mojca,

Res si zelo neučakana. Ravno preden si mi poslala tole sporočilo sem odgovoril na tvoje vprašanje.

Naj ti pa vseeno rečem, da moje delo ni odgovarjati na vprašanja tega foruma. Moje delo je osebni trener (nekako je pač treba kaj zasužiti), na dan imam po 5 – 6 individualnih treningov, povprečno je vsak dolg uro in pol, ob tem naredim še trening zase dolg dve uri. Kar skupaj znese že 11ur, potem računaj da nekaj časa za to, da si kaj skuham in pojem tudi potrebujem, pa lepo je če lahko imam tudi kakšne pol ure časa zase da lenarim. Preostanek časa sem pa na tem forumu… pa upoštevaj še da spim kakih 7-8 ur na dan, ker sem vseeno tudi jaz samo človek.

Glede mojega dopusta… sam nisem z nikakršno pogodbo vezan na Med.Over.Net, da odgovarjam na vprašanja tega foruma, za svoje delo ne dobim nikakršnega plačila in je moja lastna dobra volja, da počnem kar počnem. Rad pomagam ljudem, to je moje delo… ampak Mojca jaz na dan dobim včasih tudi po 40 vprašanj (tale forum ni edina stvar, ljudje mi pišejo tudi na moj email), včasih vsega ni mogoče odgovoriti in tudi možno je da kdaj kaj spregledam.

Nisi edina, ki si na tem forumu Mojca, ampak skušam se za vse vas potrudit enako. Včasih kdo čaka dlje, kdo drug pa manj na moj odgovor.. tako pač je… včasih je pač treba malo potrpeti.

Lep pozdrav,
Goran

V katerem fitnesu si osebni trener?

LP,
Tatjana

Tatjana,

Sam nisem vezan na delo v nekem fitnesu, saj delam vcasih s strankami treninge tudi na prostem ali pri njih doma, ce imajo za kaj takega pogoje.

Drugace me najpogosteje najdes v fitnes centru Megafit v Mariboru, obcasno sem pa tudi v Ljubljani. Sploh od Septembra naprej bom verjetno skoraj vsak teden kak dan tudi v LJ.

Ce te zanima, kaj vec glede treninga z menoj kot osebnim trenerjem mi prosim pisi na moj email: [email protected]

Lep pozdrav.
Goran

New Report

Close