Najdi forum

brenje in pisanje 14-letnika

Pozdravljeni,
imam 14-letnega sina, hodi v redno šolo s prilagojenim izvajanjem, ker je močno hiperaktiven z motnjo pozornosti in koncentracije (jemlje tbl Concerta), drugače je zelo brihten otrok.
Šele danes me je svetovalna delavka iz šole opozorila, da ima zelo velike in resne težave pri branju in pisanju. Do zdaj tega ni nihče niti omenil.
Prebere zelo veliko knjig-ampak potiho, ko bere naglas, bere kot otroci v prvem razredu.
Piše samo z velikimi črkami, pa še to zelo neberljivo in počasi.
Zanima me, kako sinu pomagati in zakaj ima te težave?
Hvala in lp.

Ne razumem, kako do zdaj niste/niso ničesar opazili. Če je sin usmerjen v program s prilagojenim izvajanjem potem je upravičen tudi do DSP in prav tam morajo delati na področjih na katerih ima težave. Menda niso vsa ta leta spregledali, da ne zna brati? Saj ima vendar IP v katerem so opisana področja primanjkljajev in načini za kompenzacijo teh primanjkljajev.
Kako pa bere potiho? Primerno hitro? Si zapomni, kaj prebere?
Nekateri ljudje imajo ogromne težave z glasnim branjem. Vzroki so lahko različni. Morda ima sin poleg ADHD še kakšne specifične motnje branja. kaj pa pravi specialni pedagog na šoli? Kako se sin odreže na primer na testu MBP in podobnih? Kakšno je njegovo prepoznavanje simbolov in predvsem povezava simbola z glasom? Tu je namreč velikokrat vzrok za težave v glasnem branju. Otrok prepozna simbol (na primer e), ne zna pa tega simbola povezati z glasom e.
Sama motnja pozornosti s hiperaktivnostjo ne more biti vzrok teh težav. Morda bi še razumela, če bi sin bral zaletavo (zaradi hiperaktivnosti, impulzivnosti) ali si ne bi zapomnil kaj prebere (zaradi slabše pozornosti).
Težave pri pisanju so spet pogojene z zapomnitvijo simbolov – morda se sin preprosto ne spomni takoj, kako se katera črka napiše in zato porabi več časa. Ali pa ima resne težave z grafomotoriko.
Kakorkoli že, preko foruma lahko samo ugibamo. Najprej pojdite do specialnega pedagoga, ki dela z njim in tam vprašajte, zakaj se njim zdi, da ima težave in kakšni so njegovi rezultati na testiranjih (npr. test MBP). Če vam na šoli ne znajo pomagati, potem očitno nimajo pojma kaj delajo. V tem primeru se obrnite na svetovalni center. Specialni pedagog mora odkriti vzroke teh težav potem pa vam predstaviti načine obravnave in kako lahko pomagate. Nima smisla nekaj početi na lastno pest, če ne poznate vzrokov in specifik.

Pozdravljen iblabla… ,
kaj pomenijo kratice(DSP, MBP)?
Ne, do zdaj tega niso nikjer omenili, zdaj pa je to povedala spec. pedagoginja šole, da je to opazila ućiteljica slovenščine.
Glede razumevanj aimbolov…sin je popolnoma normalen otrok in ve in razume vse..piše in bere od 5 leta, črke pa je poznal še prej.
Ima pa zelo resne težave z grafomotoriko, fino in grobo, na kar jih opozarjam že nekaj let, vendar mi niso verjeli…zdaj pa panika…kaj bo drugo leto, ko bo v 8. razredu.
Z njim nNE delajo individualno, ker je v šoli, ki je prilagojena tem otrokom…prejšnja leta(v redni šoli) je imel 5 ur dodatne individualne pomoči…bil je v treh šolah, pa nikjet niso ničesar opazili, razen motenj pozornosti in koncentracije.
Niso tudi nikoli delali nikakršnih testov??
Hodi tudi v svetovalni center v Lj, približno 4x-6x na leto, tam ima samo razgovor o šoli, prostem času,..to ponavadi traja pol ure….in to je to.

Vrtnica,
se strinjam z bla..
DSP = dodatna strokovna pomoč
MBP= motnje branja in pisanja

Lep pozdrav in lep dan, Petra _______________________________________ Bolečina ni nič manjša, samo s časoma se naučiš živeti z njo. Cmok v nebesa, tvoja mami

V kakšni šoli je torej sin? V redni OŠ kjer je usmerjen v program z rednim izvajanjem in dodatno strokovno pomočjo? Ali v šoli s prilagojenim programom z enakovrednim izobrazbenim standardom? Ali morda v šoli s prilagojenim programom z nižjim izobrazbenim standardom?
Kakorkoli že, jaz bi se najprej obrnila na njegovega razrednika in specialnega pedagoga. Teste so nekje morali delati, če ne drugje pa vsaj na svetovalnem centru, preden je bil sin usmerjen. Preden je bil usmerjen, so morali preveriti VSA področja funkcioniranja – od motorike do zaznavanja, pozornosti, branja, pisanja do splošnih sposobnosti…skratka vse. Skoraj zagotovo so naredili tudi test MBP (Šalijev test), kjer je sin moral iz kartončkov brat besede in ponavljat kake nesmiselne zloge. In ne bi bilo mogoče, da so kar spregledali tako hude težave s fino in grobo motoriko. Na šoli mora biti sinov IP in tam je opisano njegovo funkcioniranje na vseh področjih, prav tako pa tudi težave in cilji, ki jih mora doseči ter ustrezna pomoč, kako točno se bo vse to izvajalo. Na koncu vsakega leta izobraževanja mora biti opisan sinov napredek in prilagoditve za naprej.
Če je na redni šoli ali ne, je sin kot otrok z odločbo upravičen do prilagoditev, npr. do podaljšanega časa, do prilagojenega preverjanja (ustnega, če mu pisanje na primer ne gre), do prilagoditev pri pouku (pisanje na računalnik, če je njegova grafomotorika slaba), do tega, da mu navodila bere učitelj. Če do sedaj ni uspel avtomatizirati pisanja, potem nima smisla. Zna pisati dovolj, da bo lepo funkcioniral v vsakdanjem življenju (npr. napisal ček ipd.), če je pisava nečitljiva, ima pri tem težave, se muči, potem pa po možnosti še lastne pisave prebrati ne zna, potem je pisanje v šoli nesmiselno – v takem primeru je upravičen do pisanja na računalnik. Če teh prilagoditev nimate oziroma jih šola ne izvaja, potem kršite sinove pravice do enakovrednega izobraževanja. Če je sposoben izdelovati program neke šole, pa mu je to preprečeno, zato ker se ne kompenzirajo njegovi primanjkljaji, potem sin nima možnosti za napredek, kljub temu, da je brihten, sposoben in ne vem kaj še. Potrebuje prilagoditve. Konec.
Še glede razumevanja simbolov – sin lahko prepoznava vse črke brez težav, ko so na primer zapisane posamično, ima pa lahko težave, ko je več teh simbolov skupaj. Morda se takrat zmede ali ne prikliče takoj glasu, ki je povezan s simbolom. Prepozna, ne vzpostavi pa na primer takoj povezave. In to otežuje branje. Ne pravim, da je pri sinu tako, lahko da je kaj povsem drugega, samo razlagam kaj točno sem mislila s tem.

Sin je v šoli s prilagojenim programom z enakovrednim izobrazbenim standardom. Osnovna šola pri MDJ je glede na učne vsebine (učne načrte) običajna osnovna šola, glede na način izvajanja pouka pa posebna.
Postopek usmerjanja je pa pri nas takšen, da greš z otrokom k psihologu, osebnemu zdravniku, spec.pedagogu, pediatru,..testov ni reševal, samo mene in njega so spraševali, potem pa komisija, v kateri je osebna zdravnica poda mnenje.
Glede odločbe o usmerjanju je pa tako…na njej piše da se zavrže prošnja po dodatni strokovni individualni pomoči (in ostalih prilagoditvah), ker je sin v ustrezni šoli. Zaradi tega tudi ni več upravičen do potnih stroškov, ker nima odločbe…na kateri je prej pisalo tudi, da mora imeti spremstvo…Prej je imel na njej tudi napisano da ima možnost podaljšanega pisanja šol. nalog in uporaba didaktičnih pripomočkov pri pouku. Zdaj vsega tega nima več, ker nima odločbe(prej jio je imel 8 let.
Drugače je njegova pisava nečitljiva, piše samo z velikimi tiskanimi črkami, pri tem ima težave, se muči, lastne pisave tudi večkrat ne zna niti on prebrati (jaz ne znam prebrati njegove pisave).

Če je deček na šoli s prilagojenim izvajanjem, potem so tudi dolžni izvajati te prilagoditve. Pogovorite se na šoli o možnosti pisanja na računalnik. Preprosto povejte, da tako ne gre več, da je osvojil osnove pisanja, ki bodo zadostovale za vsakdanje življenje, v šoli pa nima smisla, ker se potem ne more učiti iz lastnih zapiskov in se pri pisanju muči. Prosite specialno pedagoginjo, da naredi z njim test MBP, da ugotovite, če so prisotne kakšne specifične motnje branja in pisanja.

New Report

Close