Naslovnica Forum Duševno zdravje in odnosi Družina Starševstvo in vzgoja 3,5 let star fantek – pomoč

3,5 let star fantek – pomoč

Pozdravljeni! Zanima me, kaj znajo vaši otroci pri treh letih in pol. Malo nas namreč skrbi, da pokaže premalo. Seveda, ga nočem primerjati z drugimi, ampak le okvirno. Hvala za odgovore!

eni prej, drugi pozneje………..

To bi naj otrok znal do 3. leta starosti…če kaj pomaga…

Groba motorika
Meče predmete v želeno smer. Spušča se po stopnicah brez držanja za oporo eno stopnico za drugo. Sonožno poskakuje kot zajček. Hodi po prstih in peti, naprej in nazaj. Preskoči oviro visoko 5 cm. Nekaj hipov stoji na eni nogi. Teče stabilno in hitro. Motorično nespreten, spotika se in pogosto pada.

Fina motorika
Gradi stolp iz sedmih kock. Navije igračko s ključem. Zlaga kocke v niz. Oponaša risanje vodoravne in navpične črte. Razporedi tri like v okvirčke (krog, kvadrat, trikotnik). Reže s škarjami, nenatančno. Gnete klobasico iz plastelina. Preriše krog, ko mu pokažemo, kako naj to naredi. Je z vilico. Naredi harmoniko iz papirja. Gradi stolp iz osem kock. Oponaša risanje križa. Riše z vodenimi barvicami.

Sposobnosti zaznavanja
Prepozna drobne podrobnosti na fotografiji. Prepozna sebe na fotografiji. Prepozna določeno knjigo po videzu. Razlikuje hladno od toplega. Štiri like pravilno razporeja po obliki (krog, kvadrat, trikotnik, pravokotnik). Razvršča okrogle ploščice po barvi ali velikosti (tri barve ali velikosti).

Intelektualne sposobnosti
Nauči se gesto »bravo, še enkrat«, po modelu zgradi most iz treh kock. Zloži štiri kocke v kvadrat. Razlikuje in razvršča velike in male predmete. Razporedi identične oblike in barve v ustrezne skupine (tri like ali barve). Zapomni si in izvrši tri zadane naloge. Opaža količino malo – veliko. Na zahtevo izroči dva predmeta. Ponovi tri številke ali poved iz štirih besed. Prepozna najdaljšo izmed treh črt in največjo izmed treh žog.

Govorni razvoj
O sebi govori v tretji osebi. Zaključi zadnji zlog ali besedo znane pesmice. Razume tri predloge (na, v, zraven). Recitira krajše verze, pesmice. Razume vprašanja: »Kaj leti, skače, plava…?«, »Kaj delamo s tem?«. Uporablja zaimke in množino. Pripoveduje svoja doživetja. Neprestano postavlja vprašanja (kdo, zakaj, kaj).

Socialno čustveni razvoj
Krajši čas ostane z znano osebo. Oblači posamezna oblačila (nogavice, hlačke, copate). Igra se po lastni iniciativi: sprejme igro JAZ – TI. Pozna svoje ime. Ponoči ne lula. Nese kozarec vode brez polivanja. Uživa, ko lahko pomaga odraslim pri dejavnostih (pospravlja, čisti). Pridruži se skupinski vodeni igri (Ringaraja). Pove spol in starost. Uporablja vljudnostne fraze. Igro spremlja z govorom. Poskuša pospraviti igračke.

Tole kar je napisala ellie je super, jaz ti lahko povem samo iz osebne izkušnje, da naj bi pri 3 letih stal na eni nogi 10 sekund in obvezno ujel žogo. Naš ni naredil nič od tega pri prvem pregledu v razvojni in smo šli domov z diagnozo hipotonija. Zdravnica je rekla, da se je veliko škode naredilo v 3 letih in da je škoda ker nisva prišla k njej ko je bil dojenček, ne pa tako pozno. Veliko je bil neroden, padal, imel je potolčena kolena in tudi sonožno ni poskakoval, jaz pa nisem tega opazila in tisto nerodnost sem pač predpisovala fantovski radovednosti in razigranosti. Zdaj pri drugem sva šla pri 3 mesecih iz preventive in še dobro, da že zdaj malo potelovadimo.

Včasih je bolje, če zdravnikov ne poslušaš preveč, ker te znajo lepo zamoriti (3-letniki znajo že prav lepo ignorirati naša pričakovanja in seveda tudi pričakovanja zdravnikov…). Če jaz kaj vem, bi morala otrokova pediatrinja že na rednih pregledih (ki so v prvem letu skoraj vsak mesec) ugotoviti, če bi bilo z malčkom kaj narobe. Kaj je opažala ona? Moja izkušnja pa je taka, da imajo pri tej starosti skoraj vsi otroci potolčena kolena in vsi padajo, ker hočejo vse naenkrat in na hitro. Čisto osebno mnenje – če otrok nikoli ne pade, kako naj se potem sploh nauči, kako naj pazi sam nase?

Pogum!

New Report

Close