Hujšanje

Spremeniti svoj življenjski slog – spremeniti navade v prehranjevanju in povečati nivo telesnih dejavnosti – nikakor ni lahko, a prednosti postopnega in enakomernega zmanjšanja telesne mase so za zdravje lahko velike. V oporo so izkušnje drugih.
Moderaotr: Mare Hojč, inštruktor fitnesa in licenčni trener IBFF

NOVA TEMA Izberi forum
X
Zdravstvene posvetovalnice    Darovanje organov    Dermatologija    Družinska medicina (mapa)       Družinska medicina       ED - želiva si spolnosti       Prva pomoč       Urgenca    Farmacija (mapa)       Zdravila in zakonodaja       Farmacevt svetuje    Fizioterapija (mapa)       Elektromagnetna terapija       ARTHRON - fizioterapija       Fizioterapija in masaže    Genetska posvetovalnica    Ginekologija in porodništvo (mapa)       ABC ginekologije in porodništva       Bioidentični hormoni       Darovanje spolnih celic       Intimna nega in zdravljenje vaginalnih okužb       Fetalna kardiologija       Klimakterij       Matične celice       Kontracepcija       Neplodnost    Hujšanje    Interna medicina (mapa)       Alergije       Astma in druge pljučne bolezni       Bolečine v križu       Bolezni prebavil (gastroenterologija)       Bolezni ledvic       Hormonske motnje       Inkontinenca       Kako živeti z boleznijo ščitnice - Metuljčica       Kardiologija       Proktologija       Revma       Sladkorna bolezen       Srčno popuščanje    Kirurgija (mapa)       Radiologija       Klinika dr. Fabjana       Urologija       Žilna kirurgija       Estetsko preoblikovanje telesa       Abdominalna kirurgija       Estetska in plastična kirurgija    Manualna medicina - zdravljenje gibalnega sistema    Nevrologija (mapa)       Multipla skleroza       Kronična utrujenost    Onkologija (mapa)       Pravna pomoč bolnikom z rakom       Limfom in levkemija       Kako živeti z rakom?    Optika    Ortopedija in travmatologija (mapa)       ARTHRON - Sklepne in športne poškodbe       ARTHRON - Zdravstveno svetovanje v športu       Nevrokirurgija       Ortopedija       Zdravljenje obolenj in deformacij stopala    Otorinolaringologija in ustna higiena    Pediatrija (mapa)       Pediatrija       Neonatologija    Prehrana in varnost živil    Preventivna medicina (mapa)       Cepljenja       Oksidativni stres       Kajenje    Psihiatrija in terapevtska pomoč (mapa)       Demenca       Depresija, anksioznost in razpoloženjske motnje       Psihoterapija       Psihiatrija    Stomatologija (mapa)       Ortodontija - čeljustna in zobna ortopedija       Ustno zdravje in higiena       Maksilofacialna in oralna kirurgija       Zobna protetika       Otroško in mladinsko zobozdravstvo       Endodontija       Parodontologija       Splošna stomatologija    ARHIV - zdravstvo Zdravo življenje in alternativne vede (mapa)    Duhovnost, meditacija in joga    Homeopatija    Medex – zdravi z naravo    Preventivni pregled dojk    Prehrana in kulinarika    Masaža    Zdravilstvo    Prehrana, rekreacija in oblikovanje telesa    ARHIV - alternativa in zdravo življenje Starševstvo in medsebojni odnosi (mapa)    Čustvena inteligenca, komunikacija in odnosi    Enostarševske družine    Obporodno obdobje    Ljubezenski nasveti    Ločitev, nezvestoba in varanje    Mejna osebnostna motnja    Mejna in narcistična osebnostna motnja - svojci    Mladi, ljubezen in spolnost    Nosečnost    Partnerska in družinska posvetovalnica    Sex v mestu    Starši, učitelji in učenci    Starševski čvek    Starejši so modrejši    Starši in otroci    Vrnitev k sebi    Vrtci in varstvo otrok    Vzgoja otrok in družine    Ženski in Moški čvek    Življenje, ah to življenje Sociala, delo, izobraževanje in pravo (mapa)    Bolni otroci - svetovanje    Delovno pravo in zaposlitev    Iščete delo, delavca?    Motnje hranjenja    Duševno zdravje    Otroci s posebnimi potrebami    Pomoč starejšim in bolnim    Posvojitev otroka in rejništvo    Pravni nasveti    Stres    Varna hiša    V svetu tišine    Zasvojenost in pomoč    Za ženske v stiski    Žalovanje in slovo    Žensko podjetništvo    Arhiv - sociala Dom, tehnika in prosti čas (mapa)    Al' prav se piše ...?    Domače živali in veterina    Glasba, film in fotografija    Gradimo, opremljamo in urejamo dom    Knjižni molji    Nepremičnine    Politični čvek    Računalništvo, telefonija, internet in televizija    Skrinjica idej!    Slovenci po svetu    Vrtičkarstvo, zelišča in urejanje okolice    Arhiv - prosti čas Mali oglasi    Vse za malčke in mamice    Ostali oglasi    Menjave Zavarovanja in finance (mapa)    Financiranje    Računovodstvo    Pokojninsko zavarovanje    Poravnave in odškodnine    Prostovoljna zdravstvena zavarovanja    Zavarovanja Avto.Over.Net: Avtomobilizem (mapa)    Avtomobilizem in F1    Avtomobilska zavarovanja    Pomoč voznikom v prometu Style.Over.Net: Moda, ličenje in nega    Poroka in poročno potovanje    Nega, ličenje in style Travel.Over.Net: Počitnice in potovanja (mapa)    Izleti po Sloveniji    Praktični nasveti in popotovanja    Kam in kako na počitnice O omrežju Over.Net (mapa)    O omrežju Over.Net    Tehnična podpora    Zdravstvo pri nas?    TEST - Testni forum 3 (148)    TEST - Minister za zdravje obvešča       Podforum - TEST    TEST - Testni Forum 2 (153)    TEST - Testni forum 4 (62)    TEST - Testni forum 5 (127)    Varna pot    Estetska dermatologija
Odgovori

kokosovo maslo

Default avatar Tatjana 23 Feb 2004 14:07

Zanima me ali lahko za kuhanje uporabljam kokosovo ali palmovo maslo? Rada bi, da mi poveste kaj več o MCT olju in kokosovem maslu. Ali sta res brez holesterola? Zdaj uporabljam pri kuhanju olivno olje. L.p.

Odgovori Citiraj sporočilo Povezava Prijavi objavo
Default avatar Barbara Gazvoda 24 Feb 2004 13:26

Pozdravljeni Tatjana!

Navedla vam bom nekaj dejstev, odločitev glede uporabe je seveda vaša.
Kokosovo olje je sestavljeno predvsem iz nasičenih srednjeverižnih maščobnih kislin. Približno 92% vsebuje nasičenih maščobnih kislin in od tega jih je 62% s srednje dolgo verigo ogljikovih atomov. Pretežno sta to lavrinska in miristinska maščobna kislina. Lavrinski se pripisuje antibakterijsko delovanje, saj se v telesu lahko iz nje tvori monolavrin, ki lahko uniči viruse z lipidno ovojnico (virus prehlada, herpes, Helycobacter pylori...). Hkrati naj bi vplivala na dvig HDL oziroma dobrega holesterola. Miristinsko pa raziskujejo v zvezi s slabim vplivom na raven holesterola v krvi. Glavni pozitivni učinek srednjeverižnih maščobnih kislin, ali vsaj najbolj propagiran, je njihov drugačen način prebave. Medtem, ko dolgoverižne maščobne kisline zaokrožijo s krvjo po telesu, potujejo srednjeverižne direktno proti jetrom in se tam takoj presnovijo v energijo. Velik plus za osebe na redukcijski dieti.
MCT olje pa naj bi bil boljša alternativa kokosovemu olju, glede na to, da vsebuje samo srednjeverižne maščobne kisline brez negativnih dejavnikov. Cena pa je ponavadi precej višja.
Palmovo olje iz koščic vsebuje nekje 82% nasičenih maščobnih kislin (spet precej srednjeverižnih), 12% mononenasičenih in 6% polinenasičenih maščobnih kislin. Koristi povezane z uporabo tega olja razlagajo predvsem z vsebnostjo vitamina E. Problem pa je, da se ta vsebnost precej razlikuje med proizvajalci palmovega olja in glede na izvor.

Dejstvo je, da obstajajo mnenja za in proti in je pri vsaki raziskavi potrebno pogledati iz katere države in institucije prihajajo raziskovalci oziroma ali je raziskavo naročila določena firma, ki proizvaja to olje ali so le-ti neodvisni. Osebno se zavedam dejstva, da ima slabe učinke predvsem kombinacija nasičenih maščob in holesterola. Kokosovo, palmovo in MCT olje holesterola ne vsebujejo. Živlaskih maščob je v moji prehrani zelo malo, zato določeno količino nasičenih maščob ne štejem za škodljivo. Vsekakor se izogibam hidrogeniranih maščob in kateregakoli drugega vira transmaščob. Te se proizvajajo tudi pri domači peki, pa čeprav uporabite hladno stiskano rastlinsko olje, recimo olivno.
Zato sem svoje krofe za pusta ocvrla na palmovem olju, kjer se zaradi visoke vsebnosti nasičenih maščob, transmaščobe pri visoki temperaturi cvrtja ne tvorijo. Cvrenja drugače pri nas doma ne uporabljamo. Za solate in kakršnokoli hladno uporabo rastlinskega olja uporabljam hladno stiskana olja. Za namaz na kruh uporabljam raje malo masla oz. margarino, ki je proizvedena brez hidrogeniranja (je pri nizkih temperaturah premešano hladno stiskano olje s palmovim oljem), pa še to je pri meni redko. Za peko pa uporabljam najraje čisto majhne količine kokosovega olja. Pri nas sem odkrila samo palmovo, kokosovo pa kupujem zunaj. MCT olje ne uporabljam samo zaradi cene.

Upam, da sem vam kaj pomagala.
S pozdravi,
mag. Barbara Gazvoda.

Odgovori Citiraj sporočilo Povezava Prijavi objavo
Default avatar Tommo 25 Feb 2004 23:10

In kako pazite na optimalno razmerje omega-3 in omega -6 maščobnih kislin (1:1) ?

Odgovori Citiraj sporočilo Povezava Prijavi objavo
Default avatar Barbara Gazvoda 04 Mar 2004 09:17

Tommo, na vaše vprašanje me je dr. Hafnerjeva opozorila že v ponedeljek, vendar do danes žal nisem utegnila, da bi vam odgovorila. Še vedno sem v časovni stiski, zato samo na hitro: obožujem lososa, uživam pa tudi kapsule z oljem iz lososa, laneno olje, zdrobljeno laneno seme; odvisno od hrane, ki jo uspem pripraviti, če sem čisto iskrena.
Vprašanja sem zelo vesela in bi bolj obširno nanj odgovorila jutri, ko si bom lahko vzela malce več časa.
S pozdravi,
mag. Barbara Gazvoda.

Odgovori Citiraj sporočilo Povezava Prijavi objavo
 
Default avatar Barbara Gazvoda 06 Mar 2004 18:04

Pozdravljeni Tommo!

Opravičujem se, ker tako dolgo nisem uspela odgovoriti.
Za čimbolj pravilno razmerje med vnosom omega-6 in omega-3 maščobnimi kislinami skrbim z zdrobljenim lanenim semenom (precejšnja vsebnost linolenske maščobne kisline), lanenim oljem, kapsulami ribjega olja (visoka vsebnost eikosapentanojske in dokozaheksanojske maščobne kisline) in uživanjem rib kadarkoli le imam priložnost ali voljo za pripravo.
Priporočila organizacij kot sta WHO in FAO glede razmerja med vnosom omega-3 in omega-6 maščobnimi kislinami, so pravzaprav 0.1/0.4. Večkrat pa zasledimo tudi razmerje, ki ga omenjate vi, 1/1. To naj bi bilo razmerje, ki ga je bil naš genetski material skozi stoletja najbolj vajen. Glede natančnih številk se najbrž tako nikoli ne bodo vsi strinjali, hkrati pa tudi nihče izmed nas ne bo natančno meril, koliko omega-6 in koliko omega-3 maščobnih kislin pravzaprav zaužije. Še vedno se dogaja, da sčasoma ovržejo še tako veljavno resnico. Tako so pred desetletji začeli strokovnjaki svariti pred nasičenimi maščobami v korist polinenasičenim, da bi zajezili porast srčnih obolenj. S tem pa so dvignili predvsem porabo omega-6 maščobnih kislin(sončično olje, koruzno olje, sojino olje…). Porušilo se je razmerje omega-3 in omega-6 maščobnih kislin v naših telesih, kar sedaj raziskujejo v povezavi z rakom in drugimi zdravstvenimi problemi. Večji vnos omega-3 maščobnih kislin je torej vsekakor zaželjen, seveda pa spet ne gre pretiravati v drugo skrajnost.
Še vedno kot vselej najraje zagovarjam pestrost in zmernost v prehrani, ker je to najboljši način, da se izognete pasti ene ali druge skrajnosti oziroma pomanjkanju ali predoziranju določene snovi.
S pozdravi,
mag. Barbara Gazvoda.

Odgovori Citiraj sporočilo Povezava Prijavi objavo
Default avatar Tommo 08 Mar 2004 23:13

Hvala za odgovor...
Konec koncev vsak posameznik reagira drugače, zato je neka merila nemogoče postavljat...

Ja, sedaj študiram prehranu z drugačnega zornega kota - kot hrano in zdravilo... pač se je v družini pojavil karcinom prsi (mama ) in kakor je že Mendel ugotovil, bi tudi jaz utegnil podedovati kakšen okvarjen gen P53 - pa imam lahko probleme s prostato ( - oba kanciroma sta baje povezana s hormoni ).

Tako, da malo bolj spremljam informacije s tega področja....(recimo knjigi dr. Bob-a Arnot-a s prehrano proti raku na prsih in prostati).
In tam v bistvu moški ne bi smeli jesti lanenega semena zaradi ALA , priporoča pa ribje olje in predvsem malo maščob (10%) in pa veliko soje ter zelo malo mesa (nič - razen rib severnih morij). Zelenjavo pa vso, kapusnice posebej, brokoli, sadje.

Po drugi strani pa dr. Joanna Budwig propagira mešanico zmletega lanenega semena in skute (ali pa jogurt, kefir, soja ) proti raku... Mešanica pa je baje zato, da se maščobe vežejo na proteine in lažje pripljujejo do celic.

Linus Pauling pa zagovarja maks. količino C in E vitamina - doza za C naj bi bila tako velika da ne povzroča želodčnih težav - nekateri zdržijo tudi 20 g !!!

In potem lahko rečem: pa potegnimo iz tega pameten zaključek!

ps: sem si v menzi malce privoščil šalo: kuharico sem vprašal, če so pri pripravi jedi pazili na razmerje omega-3 in omega-6 maščobnih kislin... :)

Odgovori Citiraj sporočilo Povezava Prijavi objavo
Default avatar Barbara Gazvoda 10 Mar 2004 14:19

Tudi meni je knjiga dr. Arnota zelo všeč. Predvsem zato, ker se naslanja na same raziskave, ki jih sprotno tudi referira.
Z raziskavami na genu p53 pa se ukvarjam tudi sama pri svojem delu. Ravnokar začenjam z mutacijsko analizo celotnega gena. Če vas mogoče zanima, se mi oglasite na mejl.
Lep pozdrav,
mag. Barbara Gazvoda.

Odgovori Citiraj sporočilo Povezava Prijavi objavo
Default avatar danaja-ž 08 Apr 2010 12:32

http://www.arhivo.com/uploads/olje1.jpg

ne znam prilepit slikce, ampak tegale jaz uporabljam in sem zelo zadovoljna!

Odgovori Citiraj sporočilo Povezava Prijavi objavo
Stran 1 od 1
Na vrh